ویجای مِهتا رئیس کمیته تجارت خارجی و سرمایهگذاری اتاق بازرگانی هند با اشاره به وجود چهار هزار شرکت قطعهسازی خودرو در این کشور گفت: هند میتواند نیاز صنعت خودروسازی ایران در این زمینه را تأمین کند. وی که در نشستی با حضور رئیس و جمعی از مقامات اتاق بازرگانی و صاحبان صنعت البرز شرکت کرده بود افزود: یکی از زمینههای همکاری میان ایران و هند، سرمایهگذاری مشترک در صنعت خودروسازی است.
وی با اشاره به اهمیت تأمین مایحتاج گروههای خودروسازی ایرانی افزود: کشور هند باوجود بیش از ۴ هزار شرکت قطعه ساز میتواند در این زمینه از صنعت خودروی ایران حمایت کند، از سویی خودروهای برقی با ظرفیت پنج نفر و قدرت پیمایش ۳۰۰ کیلومتر در هند تولید میشود که قیمت هرکدام بالغ بر ۱۰ هزار دلار است.
قاعدتاً منظور آقای مهتا، ماهیندرا eKUV100 است که قیمتی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ هزار روپیه دارد و ویژگیهای جالبی چون عیبیابی از راه دور، پیش خنککننده کابین و ردیابی مکان، یادگیری الگوی رانندگی راننده و کنترل وضعیت باتری را ارائه میکند.
تأمین انرژی ماهیندرا eKUV100 توسط یک باتری لیتیوم یونی ۳۰ کیلوواتی صورت میگیرد و برد ۱۴۰ کیلومتری را با شارژ سریع یک ساعته برای آن فراهم میسازد. البته این خودرو هنوز وارد بازار نشده و انتظار میرود با یک پیشرانه دیگر هم معرفی شود.
البته تاتا هم تیاگو EV را با قیمت ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار روپیه معادل ۶۵۰۰ تا ۹ هزار دلار و با مشخصاتی چون باتری ۳۰ کیلوواتی و شعاع حرکتی ۱۳۰ کیلومتری در سال جاری روانه بازار میکند.
درحالیکه بازار خودروی ایران اکنون در سیطره کامل چینیها قرار گرفته، هندیها نیز برای این بازار پررونق و بسته و سودآور خیز برداشتهاند. در حالی که زمانی ایران در ابتدای شروع خودروسازی خود، آرزو و آرمان این کشورها به شمار میآمد اما با دههها سوء مدیریت و فرصت سوزی، اکنون کاملاً محتاج به کوچکترین و عقبماندهترین شرکتهای خودروسازی دنیا برای بقا شده است.
Aboalfazl demon
۴ خرداد ۱۴۰۱یه زمان جنرال موتورز آمریکا اعلام آمادگی برای تولید خودرو د ایران میکرد
الان هند اعلام آمادگی میکنه
دکتر استاپ
۴ خرداد ۱۴۰۱یه زمانی ما هم این مردمی که هستیم نبودیم خیلی با عرضه تر بودیم
دکتر استاپ
۴ خرداد ۱۴۰۱البته باید جای عرضه اسم
چیزی که الان ۳۰۰۰تومن شده رو میوردم که کامنتم پاک میشد😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۵ خرداد ۱۴۰۱بر خلاف تصور دوستان ، هند با کیفیت بالای موتور سیکلتهایش نشان داده حداقل میشه به کیفیت محصولاتش اطمینان کرد و بسیار از چینیهای مضخرف بهتر هست !
آقا گذشت اون زمان ، مُرد ، رفت پِی کارش که یه زمانی با آغوش باز محصولات ژاپن و اروپا جولان میدادند و حق انتخابِ بالا داشتیم !
باز خداروشکر هند چراغ سبز نشان داده و اگر نه فقط چینگچانگچونگها را میدیدیم با بدقَوارههای روسی مثل پاتریوت !
Reza Waffen SS
۴ خرداد ۱۴۰۱درود به شرفت
مجتبی
۴ خرداد ۱۴۰۱نه عزیزم ما تقریبا ا ون زمان هم همینطوری بودیم. افراد بالا دستی لایق جایگاهشون بودن
آرتین
۸ خرداد ۱۴۰۱زمانی ایران در ابتدای شروع خودروسازی خود، آرزو و آرمان این کشورها به شمار میآمد اما… آخرشو خوب اومدی، دوستانی ک میگن همون اولشم خودروسازی ایران هیچی نبوده باید بدونید ک در دهه ۴۰ شمسی برادران خیامی با ۱۰۰ میلیون تومن سرمایه، شرکت ایران خودرو رو تأسیس کردن دقیقا زمانی که نه هند نه چین نه ترکیه و نه کره حتی چیزی به اسم صنعت نداشتن چه برسه به صنعت خودروسازی اما متأسفانه دهه ۵۰ کل اموالشان مصادره شد و خیامی ها هم مجبور به مهاجرت شدن، محمود خیامی گفته بود اگه تا ۱۰ سال دیگه شرکت مصادره نمیشد و فعالیت داشت تبدیل به بزرگترین صنعت خودروسازی کل آسیا میشدیم، صنعت خودرویی ایران آرزوی همه کشورهای منطقه بود اما حیف از فرصت هایی که از روی بی لیاقتی به باد رفت
کار دشواریست، پایین آوردن خری که به مکانی رسیده که جایگاهش نیست
دکتر استاپ
۴ خرداد ۱۴۰۱کاش آپشن پرواز رو براش بذارن
آخه تو فیلماشون پرواز میکنه
میتونه توی تصادف کامیون رو تا جام ببره و چیزیش نشه😂😂😂
Sam
۷ خرداد ۱۴۰۱خخخ آپشن با سرعت بالا زیر مردم نگیر پرش از روی کامیون بپر. مانیتور با زبون هندی باید هندی هم یاد بگیریم
viper2
۴ خرداد ۱۴۰۱من همین الانش میگم چن نفر بشیم بریم با جنرال موتوز قرار داد ببندیم که بیوک های قدیمی رو با موتور ورتک مونتاژ کنیم
Clean energy (صیانت!)
۴ خرداد ۱۴۰۱دولتم خیلی راحت میزاره و اصلا سنگ نمیندازه جلوی راهتون😐😂
تا خودی نباشی اینجور کارا یه خواب خیالی بیش نیست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱بیوک فسیل شده عهد عتیق به چه درد مردم میخوره!؟
مزدا
۴ خرداد ۱۴۰۱یعنی خاک تو سر مسولین مملکت ک هر چی آشغال هست رو برای مصرف ملت وارد بازار ایران میکنن.
ebi
۴ خرداد ۱۴۰۱ماشین هاشون هم مثل فیلم های که میسازن باشه اکیه
احمدرضا
۴ خرداد ۱۴۰۱به چه حقارتی رسیدیم
یه زمان یکه تاز خاورمیانه تو صنعت بودیم
پارسا
۴ خرداد ۱۴۰۱خوبه
ولی چقدر خفیف شدیم
شاعر
۴ خرداد ۱۴۰۱در حالی که زمانی ایران در ابتدای شروع خودروسازی خود، آرزو و آرمان این کشورها به شمار میآمد اما با دههها سوء مدیریت و فرصت سوزی، اکنون کاملاً محتاج به کوچکترین و عقبماندهترین شرکتهای خودروسازی دنیا برای بقا شده است.
این جمله آه از نهادم بلند کرد…
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ خرداد ۱۴۰۱این اتفاق بسیار مبارک هست دوستان و در شرایط فعلی می تونه گام مهمی در جهت تغییر خودروسازی ما بشه
پاسخ بسیار مناسبی به مونتاژکاران داخلی که مدل های قدیمی پرمصرف و بی کیفیت باقیمت 300-400-500 میلیون به مردم قالب نکنن
من هم دوست دارم کادیلاک و تویوتا سوار بشم
اما الان شرایط اقتصادی 80 درصد مردم ایران با درآمد ماهی 200-300 دلار، نیاز شدید به خودروی ارزان قیمت هست برای تردد روزانه.
قطعا اگر مسئولان مملکت اجازه بدن، خودروی دست دوم خارجی با 10-15 درصد مالیات وارد بشه خیلی خوبه؛ اما می دونین که محاله
احمدرضا
۴ خرداد ۱۴۰۱خودتون چه خودرویی سوار میشید آقای اشتری؟
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ خرداد ۱۴۰۱پژو پارس 1387
عاشق پدال
۴ خرداد ۱۴۰۱اما من معتقد به روشی مثل مالزی هستم. یا اندونزی
میرن خطوط مدلای چند سال پیشو میگیرن.
فقط اسمشو عوض میکنن. مثلا تمام زیرساخت تویوتا کرولا رو میگیرن اسمشو میزارن پروتون
Sina10
۴ خرداد ۱۴۰۱اقای اشتری عزیز ، حرفاتون کاملا درست هستن ولی
متاسفانه همه ما ایرانخودرو و سایپا رو میشناسیم که به فکر محیط زیست و مردم نبودن ، نیستن و نخواهند بود
اگه بودن این همه سال پراید رو خط تولید نگه نمیداشتن
بحث بعدی سر جایگاه شارژه
نمیدونم کجای کشور زندگی میکنن دوستان ولی هیچ شهری از ایران بجز تهران قابلیت اینو نداره بشه براش جایگاه شارژ برقی حداقلی رو هم حتی قرار داد البته شارژ خانگی هم امکان پذیره
همچنین به کیفیت این خودرو های هندی هیچ اعتمادی نیست
هیوندای کنا برقی توسط هیوندای تولید شده بود سرنوشتش اونجوری شد
برقی هندی ۸ هزار دلاری قراره دیگه چی باشه
قیمت گذاری این زباله ها چجوری میشه؟؟
کشور های پیشرو در ماشین های برقی هنوزم توی زیرساخت مشکلاتی دارن اونوقت ما که هنوز داریم از محصولات ۲۰ سال پیش اونا ، اونم مدل های پایین رده اشون در اون سالها استفاده میکنیم چه باید کنیم؟
اگه اجازه داده میشد ماشین معمولی نسل های قدیمی مثلا حدود ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۳ یا حتی کمی قدیمی تر بصورت دست دوم وارد کشور میشدن با قیمت ارزون که اتفاقا باتوجه به افت شدید قیمت ها در بازار های جهانی کاملا هم امکان پذیر بود
هم مردم سوار ماشین های با کیفیت میشدن و هم وضع هوا بهتر میشد
ماشینایی مثل دو نسل قبل تر سری ۳ ، تویوتا کرولا و کمری در همون بازه زمانی ، حتی E کلاس و سری ۵ های نسل قبل البته که استهلاکشون بالاست !! البته مشکل تامین قطعه هم هست ولی خب اگه بشه ماشینا رو وارد کرد قطعاتشون هم میشه یه کاری کرد
متاسفانه این فکر ها به ذهنشون نمیرسه
میدونم چندان با بحث مرتبط نیست ولی کمی قبل تر بحث کار کردن مطالب تاریخی در پدال شده بود
به نظر من اتفاقا این مطالب پرطرفدار هستن ، شاید زیاد بازدید نخوره مثل اخبار خودرو های داخلی ولی خب سطح سایتو میبره بالاتر
اگه مثل سری بررسی تاریخچه موستانگ اونقدر کامل و با جزئیات توضیح داده شده باشه بسیار با ارزش خواهند بود
Clean energy (صیانت!)
۴ خرداد ۱۴۰۱اگه میخواید به عمق فاجعه محیط زیستی پی ببرید
از سه تا توله یوز که برای ایران بشدت مهم بود یکیش موند تازه اولشم اشتبا تشخیص دادن جنسیتشونو….
دریاچه ارومیه که وضعشو می بینید…
یه دریاچه تو قسمت مرکزی کشور بود اسمشو یادم نیست که خشک شده چند سالیه…
وضعیت آبی کشور…
هوای آلوده کشور…
وضعیت کوهای زاگرس… درختای بلوطش…
و…
آره دوست عزیز
اینه وضعیت محیط زیست زیبامون که داره نبدیل میشه به یه زمین خشک و بلا استفاده… این کاریه که مسعولان نالایق و [بنده رجوع میکنم به فوشای بچه]
هعی فلک، تا کی کلک
مرامی تایید کن بره…
Muty
۵ خرداد ۱۴۰۱هیچ شهری از ایران بجز تهران قابلیت اینو نداره بشه براش جایگاه شارژ برقی حداقلی رو هم حتی قرار داد!!!
میشه برای ما بفرمایید جایگاه شارژ برقی چه قابلیت هایی میخواد ؟؟
امیر
۵ خرداد ۱۴۰۱اینها هنوز نمی تونن یا نمی خوان بنزین با کیفیت تولید کنند
جایگاه شارژ خودروهای برقی پیشکش!
به جای بنزین یورو ۶ هنوز داریم از بنزین یورو ۴ استفاده می کنیم
درضمن اینها تو این بیست و اندی سالی که از مونتاژ خودروهای فعلی شان می گذره، نکردند برن تکنولوژی تولید دو تا موتور کم مصرف ولی پرقدرت که آلایندگی کمی هم داشته باشه بخرند
ماشین برقی و تامین زیرساخت های لازم برای استفاده فعلا تو سرشون بخوره
هاتف
۴ خرداد ۱۴۰۱جناب اشتری اطلاعی از اینکه قبل از انقلاب میانگین حقوق مردم چقدر بوده دارید؟
Ilia2008
۴ خرداد ۱۴۰۱نمایشگاه خودرو سال بعد تهران = نمایشگاه خودرو های چینی و هندی
پدرام
۴ خرداد ۱۴۰۱اونایی که هند رو دست کم می گیرن در زمینه اندروید مهندسان قدری داره بسیاری از مدیران رده بالای شرکتهای آمریکایی توشون هندی هم هست، مالکیت جگوار و لندروور در اختیار کمپانی تاتا موتورز هست، اتومبیل های اقتصادی هندی هر چی باشه از ساینا و تیبا و کوییک و… بهتره البته اگه گمرکی پایین بذارن بیاد
حسین
۴ خرداد ۱۴۰۱قله های عزت یکی پس از دیگری کود دهی میشن
به این مقدار راضی نباشید
#انفجار_نور
제네시스
۴ خرداد ۱۴۰۱ما نیازی به این اشغال های هندی و چینی نداریم باید ماشینای اقتصادی کره ای و ژاپنی مثل الانترا و کرولا با قیمتی معقول مثل سایر کشورهای اسیایی و خاورمیانه وارد بشه
و در دو شرکت ارابه مرگ داخلی هم تخته بشه
Mehrbod
۴ خرداد ۱۴۰۱هم اکنون در کشور، کمبود برق داریم و تامین آن، نیاز به سرمایه گذاری بسیار دارد. کشور ما دارای بزرگترین ذخایر نفت و گاز است و رفتن به سوی ساخت و تامین خودروهای برقی، اشتباهی استراتژیک است در حالیکه برای کشوری همچون هند، اجتناب ناپذیر است.
kastech
۴ خرداد ۱۴۰۱دقیقا درسته. زمانی تولید به صرفه و عقلانیه که مزیت نسبی وجود داشته باشه درحالیکه زیرساختهای برق ما اکثرا برمیگرده به قبل انقلاب و همین الانش جواب کولرها رو نمیده.بنابرین ما بعنوان بزرگترین دارنده ذخایر گازی تو دنیا دارای بزرگترین مزیت نسبی در تولید ماشینهای گازسوز هستیم چرا باید گازمون رو مفت صادر کنیم ؟! البته من با انحصار هم مخالفم ولی اگر قراره ماشین برقی وارد کنیم فقط لوکس وارد بشه که هم اونایی که پولشو دارن بخرن طبیعتا تعدادشون فشاری به تامین برق وارد نمیکنه ولی قطعا رفتن به سمت گسترش ماشینهای برقی بزرگترین اشتباهه
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۴ خرداد ۱۴۰۱ماشین های برقی در تمام کشورهای دنیا، بین ساعات نیمه شب تا صبح شارژ می شن
طبیعتا در ایران هم اگر خودروهای برقی به تعداد زیاد وارد بشن، عموم مردم به همین شکل شارژشون می کنن، چون منطقی هست که وقتی مردم می خوان بخوابن، ماشین رو به شارژ بزنن تا 5-6 ساعت زمان صرفش بشه
این شرایط اصلا به شبکه برق ایران فشاری وارد نمی کنه و برعکس، بسیار عالی هست برای نیروگاه ها
اگر نگاهی به نمودار مصرف برق ایران در فصل های مختلف سال بندازین، متوجه کاهش بار همیشگی نیمه شب تا صبح خواهید شد
از نظر مالی و فنی هم به نفع نیروگاه ها هست که شب ها واحدهاشون رو به دلیل عدم نیاز، خارج نکنن
(من کارمند وزارت نیرو هستم)
امین
۵ خرداد ۱۴۰۱با گاز کار کنن عالی میشه
kastech
۵ خرداد ۱۴۰۱غیر از آمریکای جهانخوار! که اساسا مشکل زیادی برق داره،بزرگترین مصرف کننده ماشینای برقی اروپایی ها هستند( البته بخش عمدش بخاطر سوبسیدهای جذاب برای خرید ماشینای برقیه) چون تو اروپا چیزی بعنوان کولر نداریم بنابرین پیک مصرفی که در خاورمیانه در فصول گرم داریم در اونجا وجود نداره! حتی بنزین سوپر ما هم با اکتان ۹۲ بدرد موتورهای پیشرفته امروزی نمیخوره چه برسه بنزین معمولی، ما گاز داریم که بسیار پاکتر از بنزینه و خیلی ارزونتر ولی مفت صادر میشه به ترکیه که اونا تو زمستون گرم بشن ولی ما تو تابستون تو گرما تلف بشیم، من با ورود هیچ تکنولوژی مخالف نیستم ولی اینقدر تبلیغات برای ماشینای برقی در ایران یک آدرس غلطه!
Mehrbod
۵ خرداد ۱۴۰۱جناب اشتری، درست می فرمایید ولی بحث مزیت نسبی و مزیت مطلق، توجیهی برای گسترش خودروهای برقی در کشور، باقی نمی گذارد.. ضمن آنکه به نظر انجانب، در بسیاری از موارد، تولید برق در نیروگاه های آلاینده، یک خودرو برقی را در نهایت، آلاینده تر از خودرو درون سوز دارای استاندارد آلایندگی روز دنیا قرار می دهد.
فرشید
۴ خرداد ۱۴۰۱شعاع حرکتی 130 کیلومتر احمقانست (تازه توی شرایط واقعی کمتره)
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۴ خرداد ۱۴۰۱ما شما را به مقام انسانیت میرسانیم….
بقول میرزا آقاخان کرمانی،که پیش بینی میکرد میگفت میترسم وضع جوری بشه که حتی آب رو هم از فرنگ وارد کنن! دقیقا همینطور هم شد! خودرو که بماند…
Mohammad
۴ خرداد ۱۴۰۱خودروسازان بی کفایت و منفعت طلب اگه به فکر ارتقاع کیفیت و پیشرفت خودروسازی باشن بیشتر به نفع خودشونه اما اینا فقط تا نوک دکاغ خودشون رو میبینن نه جلوتر رو لذا به چاپیدن ملت ایران راضی شدن
ali+a
۴ خرداد ۱۴۰۱این حجم از نامدیریتی و پس رفت و خودزنی ….در دنیا بی مثال هست… ما رکورد زدیم… امیدی هم نیست…
Lione
۴ خرداد ۱۴۰۱ماشین چینی رو ترجیح میدم چون حداقل میتونن خودشون رو شبیه کره ای ها نشون بده اینا همینم نمیتونن
شاپور
۴ خرداد ۱۴۰۱از ماشین هندی هم بگذریم از صحنه های اکشن بزن بزن آرتیست هاشون تو فیلمهای چند ساعتشون، نمیشه گذشت. ۴۰۰ میلیون هندی توالت ندارن اما میخوان به ما ماشین صادر کنن
جل الخالق
جعفری
۶ خرداد ۱۴۰۱پیش بسوی ورشکستگی قطعه سازان وطنی گل بود وبه سبزه نیز آراسته شد
حسین
۴ خرداد ۱۴۰۱یجوری میگید ی زمانی چی تو ایران تولید میشد ، انگار زیر پای همه سویل بود!
( بماند تولید نبود)
دهه چهل که پیکان اومد هیچ ، سال 56 هیچ ، سال 70 هم پیکان ارزو بود!
پیکان 12 هزار تومان ، سویل چند برابرش!
کلا چهارصد هزار خودرو امریکایی در ایران بود؟
الان وضعیت افتضاح ولی قدیم رو تحریف نکنیم!
هاتف
۴ خرداد ۱۴۰۱آقا ما زبونمون مو درآورد بس که اینو گفتیم. والا بلا مردم قبل انقلاب بیشترشون حتی قدرت خرید پیکان هم نداشتن، الکی افسانه سازی نکنیم. چهارده هزارتومن درآمد ده سال مردم بود
Dian
۵ خرداد ۱۴۰۱واقعا بعضی ها دوران قبل انقلاب رو جوری نشون میدن انگار لای پنبه زندگی میکردن
با یه سرچ ساده متوجه میشیم که شاخص توسعه انسانی ایران همون موقع 0.600 و خورده ای بوده
خیلیا هم نمیتونستن برن دانشگاه
درسته تورم نداشتن اما زندگی مردم همچین هم لاکچری نبود
خیلیا اصلا ماشین هم نداشتن
اگه دوران قبل انقلاب اینقد گل و بلبل بود انقلابی صورت میگرفت؟
یک مثل دیگه از فراموشکاری ایرانیا همین دوران روحانی بوده
روحانی دوره دوم جوری گ.ن.د زد که خیلیا از دوران احمدی نژاد تعریف میکردن ، درحالی که همونا یادشون رفته بود محمود چه بلایی سرشون آورده بود
مهدی
۵ خرداد ۱۴۰۱من نمیدونم شما اون موقع بودین یا نه.
ولی فرمایشتون صحیح نیست. ایران در دهه ۵۰چند سال رشد ۱۰ درصدی داشت که سریع رشد اقتصادی در دنیا بود.
ضمنا اون موقع مردم با وام ۷ درصدی صاحب خونه و ماشین میشدن.
حسین
۵ خرداد ۱۴۰۱میشه بگی طبق امار ، ایران چرا در همون دهه پنجاه بیش از 40 درصد مردمش سوء تغذیه داشتن؟
میشه یک سرچ کنی و بگی چرا در اون دهه پنجاه همه ماشین نداشتن؟
اصلا درامد طوری بود که قسط وام بدن یا برن حلبی اباد؟
رشد اقتصادی یخاطر افزایش موقتی قیمت نفت بود که شاه اونو بر باد داد!
مثلا بجای توسعه ریل ، تریلی وارد کرد!
در حالی ک جاده نبود!
بجای پیشرفت پزشکی ، ورزشگاه ساخت که پز بده پیشرفته هس!
بعد طرف از 13 تا بچش ، 10 تا میمردن! چون دکتر نبود.
اگر ملی گراهایی که در دهه 40 روی کار مونده بودن را شاه برکنار نمیکرد ، اگر سازمان برنامه ( یا همچین اسمی) رو تعطیل نمیکرد ، وضع اقتصادی مردم بعد سال 55 روبه ضعف نمیرفت.
Navid_A.J
۴ خرداد ۱۴۰۱اینا برای ماشین الکتریکی بخوان سراغ کسی برن هم باید برن سراغ چینیا. برای موتور سیکلت میتونن رو هند حساب کنن، نه ماشین برقی .
رزاقی
۵ خرداد ۱۴۰۱تا زمانی که ما به طراحان و نوآوران در صنعت خودرو و قطعه سازی بها ندیم باید به خارجیا التماس کنیم. ده دوازده سال پیش، قبل از شرکت تسلا یک مهندس ایرانی خودروی برقی با ۵۰۰ کیلومتر پیمایش طراحی و ساخته بود، اگر اون موقع به این کار بها میدایم الان از تسلا جلوتر بودیم وقتی به جای آدمای شایشته از افراد بی لیاقت در صنعت خودرو استفاده بشه و افراد با استعداد سرکوب و نا امید بشن بایدم به هندو چینو روسیهو فرانسه و غیره التماس کرد چون یه عده نمیخوان انسانهای شایسته و درست تو این کشور کار کنن.
رزاقی
۵ خرداد ۱۴۰۱تا زمانی که ما به طراحان و نوآوران در صنعت خودرو و قطعه سازی بها ندیم باید به خارجیا التماس کنیم. ده دوازده سال پیش قبل از شرکت تسلا یک مهندس ایرانی خودروی برقی با ۵۰۰ کیلومتر پیمایش طراحی و ساخته بود، وقتی به جای این آدمای شایشته از افراد بی لیاقت در صنعت خودرو استفاده بشه و افراد با استعداد سرکوب و نا امید بشن بایدم به هندو چینو روسیهو فرانسه و غیره التماس کرد چون یه عده نمیخوان انسانهای شایسته و درست تو این کشور کار کنن.
محمود
۵ خرداد ۱۴۰۱۰مشکل دولت اینه که ارز از کشور خارج نشه چرا تهاطر نمیکنن مثلاً از همین ماشینا از هندوچین بگیرن جاش نفت بدن بفروشم به مردم اینجوری هم نفتو فروختن هم دیگه آمریکا نمیتونه کاری بکنه
محمود
۵ خرداد ۱۴۰۱البته باید همه چیزو حساب کنید الان تو ترکیه که من دیدم مردم متوسط میتونن ماشین خوب اروپایی بخرن ولی نمیتونن مثل ما راحت سوار شن همه جا برن چون پول بنزین خیلی گرونه ..
UNAS
۵ خرداد ۱۴۰۱بی مبالاتی جای جای این مملک ت بیدا.د میکنه
و ایضا توی این سایت حذ.ف کامنت !!!
کی بشه از .شر همه تون راحت بشیم
آرتین
۷ خرداد ۱۴۰۱آخرشو خوب اومدی، دوستانی ک میگن همون اولشم خودروسازی ایران هیچی نبوده باید بدونید ک در دهه ۴۰ شمسی برادران خیامی با ۱۰۰ میلیون تومن سرمایه، شرکت ایران خودرو رو تأسیس کردن دقیقا زمانی که نه هند نه چین نه ترکیه حتی چیزی به اسم صنعت نداشتن چه برسه به صنعت خودروسازی اما متأسفانه دهه ۵۰ کل اموالشان مصادره شد و خیامی ها هم مجبور به مهاجرت شدن، محمود خیامی گفته بود اگه تا ۱۰ سال دیگه شرکت مصادره نمیشد و فعالیت داشت تبدیل به بزرگترین صنعت خودروسازی کل آسیا میشدیم، صنعت خودرویی ایران آرزوی همه کشورهای منطقه بود اما حیف از فرصت هایی که از روی بی لیاقتی به باد رفت
کار دشواریست، پایین آوردن خری که به مکانی رسیده که جایگاهش نیست
Sam
۷ خرداد ۱۴۰۱چی بودیم چی شدیم
Sam
۷ خرداد ۱۴۰۱ماشین های هندی رو شوتی هم باید بکنیم