این روزها قیمتهای افسارگسیخته خودروها در بازار باعث افسوس و نگرانی بسیاری شده است. خودرو اکنون در حال خروج از سبد بسیاری از مصرفکنندگان است. قیمت بسیاری از خودروها مطابقتی با کیفیت و ویژگیهای آنها ندارد و تقریباً کسی نیست که ارزش هیچ خودرویی را در شرایط فعلی، مطابق و در حد قیمت آن بداند.
افزایش قیمت خودروها
حالا قیمتهای رسمی خودروسازان نیز با افزایشهای بزرگ و شوک آوری همراه شده است. مهمترین دلیل این موضوع، خارج شدن صنعت خودرو از قیمت گذاری دستوری است که در جلسه سران قوا در اواخر مهر ماه و بر اساس پیشنهاد رئیس وقت بورس تصویب شد.
تأثیر آزادسازی قیمت خودروها
نگاهی به نمودار افزایش قیمت کارخانه و بازار تعدادی از خودروها که پیش از این مشمول سیاستهای قیمت گذاری توسط شورای رقابت نبودند، نشان میدهد که آزادسازی تعیین قیمت خودرو توسط کارخانه به تنهایی تاثیری روی افزایش قیمت بازار نداشته است. قیمت خودروهای چینی مونتاژی در ایران اکنون بیش از دو برابر نرم جهانی آنهاست.
مقصران گرانی خودرو
شورای رقابت، سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده، وزارت صمت، دولت، مجلس و خودروسازان در یک سوی بازی گرانیهای خودرو ایستادهاند. به نظر میرسد که این گروه شرایط خریداران و مصرف کنندگان را درک نمیکنند. نگاه تک بعدی و غیر جامع، شعاری، جواب پس داده، غیر واقعی، غیر کارشناسی، قدیمی و بیفایده به صنعت خودرو باعث شده که به ورطهای بیافتیم که هیچ کسی از آن راضی نیست به جر تعدادی دلال و باندهای مافیایی و سودجویانی که فارغ از دغدغههای مصرفکنندگان در حال ماهیگیری از این آب گلآلودند.
از سویی در شرایط فعلی، تفاوت قیمتی بالای بین قیمت کارخانه و بازار باعث شده تا رانتی بزرگ ایجاد شود و دلالان و تعداد معدودی از این شکاف، سودهای کلانی به جیب بزنند.
بازی با نظام عرضه و تقاضا و تولید قطره چکانی و هدفمند محصولات روشی است که خودروسازان به خوبی آن را آموختهاند و چه قیمتها آزاد باشد و یا دستوری، پیاده کرده و سود خود را خواهند برد.
در انتها باید یادآور شویم که هیچ راه حلی بهتر از آزادسازی واردات خودرو و ایجاد رقابت برای تنظیم بازار به نفع مصرف کننده و در دراز مدت به نفع تولیدکننده وجود ندارد.
M
۱۹ آبان ۱۴۰۰تنها راه آزادی وارداته که اونم خیال خامی بیش نیست …
افشار
۱۹ آبان ۱۴۰۰تنها راه تخته کردن درب سایپا و ایرانخودرو هست
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ آبان ۱۴۰۰تنها راه همدلی و تخته کردن این اوباش هاییه که مدتهاست دارن بهمون زور میگن! تا کی باید همچین وضعی رو تحمل کرد؟
Khosrow
۱۹ آبان ۱۴۰۰الفاظ درست بکار ببرید / معلومه کیا هستن / همونا که فرهنگ روندن یه پراید ندارن / بقیش بماند برای وقتی که اسیر ادمیزاد بشی ..
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۱۹ آبان ۱۴۰۰شرایط طوری شده که الان تو خیابون وقتی یه کیا ریوی وارداتی ۲۰۱۴ هم میبینی تعجب میکنی و برمیگردی با حسرت بهش نیگا میکنی ….
کل خیابون شده پیکان و پراید و پژو ….
البته آزادسازی واردات خیال خامی بیش نیست …
الان میلادموتور یه مازراتی گیبلی ۲۰۱۵ رو ۱۵_۱۶ میلیارد قیمت گذاری میکنه ….
یعنی نزدیک ۶۰۰۰۰۰ دلار ….
همون گیبلی صفر مدل ۲۰۲۱ از ۸۰ تا شروع میشه …
ببین این وسط دلال ها چه بچاپ بچاپ ک نمیکنن ….
بنظرت همچین آدمایی میزارن واردات باز بشه ؟!
MC20
۱۹ آبان ۱۴۰۰من خیلی وقته دارم واسه اون گیبلی سفیدش نقشه ها می کشم . . . نامرد کرده 15 ، 16 ؟ :)) . . . پرستیژ موتور هم داشت اگه نفروخته باشه هنوز . . . دیگه سمت گیبلی هم نمیشه رفت . . . ای روزگار . . .
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۱۹ آبان ۱۴۰۰آره دقیقا
خودشه
من تو اینستا دیدم ۱۵ تا قیمت میزارن روش ….
یه پورشه ۹۱۱ کررا اس ۲۰۱۴ زرد ( صفر خشک ) هم ۴۰ تا ..
آدم دیگ کم کم مغزش منفجر میشه …
جگوار xjl پلاک ملی هم ۳۰ تا ..
حرف sls blackseries زرد پلاک ملی رو هم نزن که رقمش تو کامنت جا نمیشه …
MC20
۱۹ آبان ۱۴۰۰داداش گفتی منفجر . . . اس ال اس سفیده 2015 که 563 اسبیه . . . چند دست چرخید تا بالاخره 5 یا 6 ماه پیش ، اتو خاتمی فروختش به یه بنده خدایی به 50 میل . . . زیر دندونش مزه کرد . . . حالا همین اتو خاتمی اس ال اس زرده تابلوه 2014 که همه جا بوده . . . از پرستیز و میلاد و . . . رو آخرین دست گرفته . . . 3 ماه پیش البته ، روش 80 میل قیمت گذاشته بود . . . دیگه نفهمیدم فروخت یا نه ؟ اگه نفروخته باشه باید دید اس ال اس زرد رو الان چه قدر میگه ؟ یه نمایشگاهی دیگه بود ، ناراحت شده بود می گفت چرا پول می دیدن به اینا ؟ میگفت 80 میل پول 10 تا i8 میشه . . . اون هم از حماقت بعضی از بچه مایه ها تعجب می کرد . . . ولی نمی دونه پول های یه شبه ی بادآورده هست و آروغ فندقی . . .
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۱۹ آبان ۱۴۰۰میدونی داداش
به نظرم سمی ترین افراد برای جامعه ؛ افرادی مثل این دوستمون # اکانت فیک پوپک است …
چرا که با اینکه حتی ذره ای اطلاعات ندارند ؛ خیلی راحت می آیند و افراد رو محاکمه میکنند …
طرف اومده جوری حرف میزنه انگار کف بازار ماشینه .…
در حالی که عزیز من اول بپرس ما کدوم گیبلی رو میگیم بعد قصاص کن …
با توجه به شناختی که ازت دارم ؛ احساس کردم بهتر از همه منظورمو متوجه میشی..
پایین هم که خودت جوابشو دادی …
MC20
۱۹ آبان ۱۴۰۰چی بگم داداش خودت ماشالاه همه چیز و گفتی . . . زود قضاوت کردن هنر بعضی از ما شده متاسفانه . . . تریپ خبره برداشتن هم که جوابه . . . بماند . . . ولی بازم سایت با همین کل کل هاشه که سایته . . . به دل نگیر مشتی . . . ارادت . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ آبان ۱۴۰۰خدایا بلک سریز ۸۰میلیارد؟؟؟؟؟؟؟؟ رسما دیگه باید رد داد…
MC20
۲۰ آبان ۱۴۰۰آبتین جان مال 3 ماه پیشه تازه . . . الان اگه رد نکرده باشش . . . حتما بیشتره . . . البته قیمت صفرش در دنیا 400 یورو بوده موقع فروش . . . ولی ما 3 ماه پیش حساب کردیم قیمت اتو گالری خاتمی از 2 میلیون یورو هم رد میشد . . . دیگه به نظرم باید اسم خودشو بگذاره اتو گالری خام طمعی . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ آبان ۱۴۰۰آخه واقعاً مسخرست! چیه آخه حتی ۸۰میلیارد هم برای همون پولدارا زیادیه،یه نمونه فراری دوسال پیش فروخته شد یه نمونه خاص بود قیمتشو حساب کردن همش ۲۰۰میلیارد بود! به پول خودمون! دیگه خودت فکرشو بکن واقعاً این فروشنده اش دیگه مسخره کرده خودشو…
MC20
۲۰ آبان ۱۴۰۰آبتین جان . . . چی بگم والا . . . از مسخره هم دیگه گذشته . . . این دیگه به نظرم دردناکه . . . هم کار اونی که میفروشه . . . هم کار اینی که میخره . . . راستی از تی وی آر . . . برات یکم مطلب گذاشتم تو همون پست . . . داداش . . . ارادت . . .
پوپک
۱۹ آبان ۱۴۰۰MERCEDES BENZ SL 73 AMG(R129)
چرا جو الکی میدی ….کی گفته خیابون ها شده پر از پیکان و پژو؟ما که تو یه شهر کوچیک زندگی می کنیم و تو منطقه آزاد هم نیستیم برامون ریو 2014 دیدنی نیست و هیچ کس تو خیابون شهرمون به چنین ماشینی محل نمی ذاره چه برسه که حسرت و غصه داشتن چنین لگنی رو بخوره.تمام خیابون های شهر مون هم پر از نسخه های دست دوم توسان و اسپرتیج و سانتافه مدل های 2014 تا 2017 هست.بماند که تو هر چند قدم هم یک شاسی بلند صفر و نو چینی پارک شده.واسم سئواله که تو کجا زندگی می کنی که ریو 10 سال پیش واست دیدنیه؟!!!!!….راستی کدوم آدم عاقلی میاد مازراتی گیبلی دست دوم رو 16 میلیارد می خره؟چرا الکی جو گرونی می دی؟ الان قیمت تمیز این ماشین توی رنج 8 تا 10 میلیارده هست.رقم تخیلی 16 میلیارد رو از کجا آوردی؟
MC20
۱۹ آبان ۱۴۰۰عزیز اولا شما بگو کجا زندگی میکنی ؟ اهل لار که نیستی احیانا ؟ این جایی که شما تصویر کردی خیلی کارت پستالیه . . . در ضمن گیبلی مورد بحث 0 کیلومتر هست . . . شما یه سر به نمایشگاه های شمال شهر تهران بندازی کف بازار میاد دستت . . .
MERCEDES BENZ SL 73 AMG (R129)
۱۹ آبان ۱۴۰۰پوپک
باشه بابا
تو اصلا میامی زندگی میکنی
روزی چند تا پورشه ۹۱۸ میبنی
حتما میخای بگی ۴۵۸ پلاک ملی و اونتادور تبریز هم مال تو ئه …
محض اطلاع هم باید بگم من تبریز زندگی میکنم …
بله
کل خیابونا همشون پر از پراید و پیکان هستن …
دوما آقای فهیم
من نگفتم کیا ریو ماشین خوبیه
منظورم اینه انقد ماشین نو وارد کشور نشده ؛ آدم وقتی یه ماشین غیر از فرغون سازان داخلی میبینه تعجب میکنه …
در ضمن تمامی قیمت ها همشون موجودن …
اون مازراتی های ۹_۱۰ میلیارید کواتروپورته مدل ۲۰۱۳_۱۴ هستن دانشمند نه گیبلی ۲۰۱۵ ….
گیبلی خیلی تو ایران کمتره ( ۹۰ درصد هم پلاک منطقه ) و اونایی هم که پلاک ملی هستن همشون مدل ۲۰۱۴ هستن …
دلیل گرونی گیبلی که من گفتم اینه که جزو معدود نمونه هایی هس که مدل ۲۰۱۵ هس …. ( شاید بشه گف تنها نمونه پلاک ملی )
خدایی یکم تحقیق کن بعدش اظهار فضل کن …
پس لطفا بیا پایین ؛ چون سرمون درد گرفت ..
اگ یه ذره درک داشتی متوجه بودی که این حرف من اغراق برا نشون دادن اسفناک بودن مملکته ….
در ضمن
من خودم آلمانی سوارم ( پلاک منطقه ) و هیچ وقت حسرت این ماشینا رو نمیخورم …
به چیزم بگم بهت
با اکانت فیم و ترول بازی حرف نزن ….
مسئولین سایت کاش کمی به این اکانت فیک ها که نظم سایت رو به هم زدن فکری بکنن …
پارسا
۲۰ آبان ۱۴۰۰با اون قسمت گیبلیت موافق نیستم این خیلی خاصه به خاطر همین قیمت فضایی روشه ( نمیگم درسته این قیمته )
اما آره من تو شیرازم والا اینجور نشده که در حسرت دیدم ریو ۲۰۱۴ باشیم نه اینکه دارم ولی خوب ماشین های ۲ ۳ تومنی و بی ام و زیاد هست تو خیایون ها
چینی هم که علی ماشالله ، مخصوصا تیگو ۵ و ۷ ، ***
فرزاد
۱۹ آبان ۱۴۰۰آزادسازی زمانی معنی واقعی پیدا میکنه که دلارمون تو جیب خودمون باشه و تعرفه واردات حداکثر پنج درصد باشه وگرنه بهترین خودروی دست دوم مثلا ده هزار دلاری با دلار سی تومنی و تعرفه حداقل صددرصدی میشه ششصد میلیون البته بدون احتساب هزینههای اضافی دیگه
🔥A.H MOTORS🔥
۱۹ آبان ۱۴۰۰بابا صبر کن یه زنگ به این داعشی ها بزنم بیان مدیر سایپا وارانخودر رو ترور کنن رحت شیم
ممد ژانگولر
۱۹ آبان ۱۴۰۰تا قیمت دلار پایین نیاد و ثبات اقتصادی سیاسی بر قرار نشه
واردات آزاد نشه
تعرفه واردات کم نشه
تنوع تولید بالا نره
وضعیت همین آب دوغ خیاری که میبینید خواهد بود و بدتر
به کسانی که ماشین دارن پیشنهاد میکنم قید ماشین عوض کردن از سرشون بیرون کنن
همینی که دارید رو چشتون بذارید ببینیم چی پیش میاد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ آبان ۱۴۰۰موافقم محمد الان هرچی داری غنیمته! میفروشیش میبینی دیگه نمیشه همونم خرید!
ممد ژانگولر
۱۹ آبان ۱۴۰۰اره داداش آبتین هر کی فروخت دیگه صحاب ماشین نشد که نشد
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۲۰ آبان ۱۴۰۰بله متاسفانه…
Amard
۱۹ آبان ۱۴۰۰مشکل ما اساسی تر از این حرفاس در کشور ما تخصص گرایی و شایسته سالاری وجود نداره چرا چون مردم سالاری و مشارکت در تصمیم گیری نیست هر دفعه یه گروهی یه وقت به اسم سلطنت یه وقت به اسم دین میان حاکم میشن یعنی تصمیم گرفتن اقلیت برای اکثریت نتیجه همین وضعیت موجود کشوری با این ثروت سابقه تاریخی به این روز حال دراومده که اشغال های سی سال پیش فرانسه کره برای ما میشن ماشین روز
مجید
۱۹ آبان ۱۴۰۰باید دوباره کمپین نخریدن خودرو داخلی راه بیوفته
Reza Waffen SS
۲۰ آبان ۱۴۰۰مرگ بر اشغال وطنی
new RAMIN
۱۹ آبان ۱۴۰۰چه قیمت ها آزاد بشه چه نشه باز هم گرون میشه…حالا چرا؟؟ وقتی گنده ترین “سازمانهای” کشور پشت ایرانخودرو و سایپاس و از هر چیزی تحویل مشتری بدن حمایت میکنه پس طبیعتا هیچ دستور العملی باعث این نمیشه قیمت ها ارزون بشه.خودشونم بخوان ارزون کنن هم نمیکنن چون کلی سود مشتی دارن میکنن این وسط.
مشکل باید از ریشه و پایه حل بشه… ریشه و پایه ماجرا. ریشه و پایه ماجرا را هم میتوان در سریال اسکوید گیم مشاهده کرد! بال بال زدن مردم بیچاره برای خرید وسیله ای برای استفاده و همچنین حفظ ارزش داریشون(به علت بی ارزش شدن پول)و از اون ور لندکروزر 2020 سواری(پلاک ملی!) یه عده در لواسانت و استخری که از متراژ خونه منم بیشتره… که اینها را هم در طی این مدت با دلالی و فروختن پراید 150میلونی بوده… البته شاید! بماند مازارتی 18میلیاردی و رنجرور ایووک 20میلیاردی!!
ممکن است بگوید دلال ها و پشت صحنه سایپا ایرانخودرو ، پشت تمام ماجراهای این 4 سال اخیر بودند… خب هم بله هم خیر!
اولا درست است دوما غلط! غلط است چون ماجرا از قبلتر شروع شد.باید ببنیم قصه از کجا شروع شد…قصه از عدم ورود خودرو در سال 97 شروع شد… اما داستان اون از کجا اومد؟ تحریم… چرا حالا تحریم شدیم…؟
پنیری که کپک زده نمیشه وسطش رو برید و قسمت فوقانیشو خورد. چون کپک زده و همه قسمت هاش خرابه… نمیشه از وسط قصه اومد و اوضاع رو درست کرد. از ریشه باید حل شد.حالا ریشه کجاس!؟ ریشه رو خودتون بهتر میدونید…وارد جزئیات نمیشم.
در پایان جاداره بگم.هیچ چیز ابدی نیست.روزی به سود تو روزی به زیان تو.هرچیزی در دنیا یه بهایی داره…دیر یا زود باید بهاشو داد…یا بهاش خوبه یا بهاش بده…به هر حال باید بهاشو داد. و هیچ موجودی از این قاعده مستثنی نیست…
پدال کامنتمو منتشر کن🙏 با سپاس
علیرضا۷۷۱۴
۱۹ آبان ۱۴۰۰بنام خدا.سلام خدمت جناب رامین نو. بعد ازمدتها متنی دلچسب و واجد شرایط نسبتا همه جانبه دیدم که عملا حقیر رو که دیگه متاسفانه حوصله کامنت گذاری ندارم به وجد اورد.خانه از پای بست ویرانست . مستاجر درفکر ایوانست.
پویا
۱۹ آبان ۱۴۰۰آقا رامین در واقع اصل اصل قضیه ممنوعیت واردات خودرو برمیگرده به اواخر دهه هفتاد و اویل هشتاد!!!!
امیر
۱۹ آبان ۱۴۰۰خیر ، چون این لگن سازان کشور باز هم گرون تر می کنن.
Avan
۱۹ آبان ۱۴۰۰والله رای نمی دم چون دو سر باخته. آزادسازی قیمت به شرطی به نفع مصرف کننده است که تولید به اندازه کافی باشه و احتکار و کم فروشی نشه و هر مشتری که رفت نمایندگی در اسرع وقت بتونه خودرو بخره ولی اگر توزیع قطره چکانی باشه نه تنها باعث گرانی میشه بلکه باعث جهش قیمت میشه.
AMG GT R
۱۹ آبان ۱۴۰۰واردات بدون گمرک
هرچند بعضی مسئولین و دلالان *** با گند می زنن به قیمت خودرو
Erfan
۱۹ آبان ۱۴۰۰چرا باید موافق بود؟
همین الان قیمت ها آزاد نیست هرقیمتی دوس دارن برای ارابه هاشون میذارن فکر کن حالا بدی دست خودشون 😬
میگفتن ما قیمت های بازار و کارخونه رو یکی میکنیم! ولی با زیاد کردن قیمت کارخونه و نه کنترل قیمت بازار 😔
تنها راه آزادسازی وارداته، میشه گفت توی سال های 94-96 که تقریبا تحریم ها کاهش پیدا کرده بود و واردات آزاد بود تقریبا بازار کشور در بهترین شرایط تاریخ خودش بود.
تحریم های دوباره و بعد از اون بستن تمام راه ها به خودمون باعث شد شرایط افتضاح تر از افتضاح بشه و با حمایت های دولت از شرکت های ارابه ساز داخلی وضع بد و بدتر میشه.
انحصار تو همه چیز بده یه مثال دیگش بازار لوازم خانگی که توی این مدت که مطمئن شدن هیچی از خارج نمیادشرکتا همه محصولاتشونو گرون کردن متاسفانه 😢
Silent
۱۹ آبان ۱۴۰۰مشکل جیب های ریالی و کالاهای دلاری هست! همه چیز گرون بحساب میاد از طرفی نبود نمایندگی قیمت های سر گذری ببار میاره.
چند وقت پیش یکی از رفقا درخواست کرد براش کارت گرافیکی RTX 3090 رو از اینجا براش بفرستم. تعجب کردم چرا از همون جا خرید نمی کنه چوون در نهایت باس پوولش رو بده دیگه چه فرقی :)) گفت توو پاساژ بدون نمایندگی 120 تا 115 میلییون برام حساب می کنن در حالی توو نمایندگی براش 1500 دلار خریدم و فرستادم (45 ت!)
Karl Benz
۱۹ آبان ۱۴۰۰داداش یه سوال : اگه واقعا تو خارج از کشور زندگی میکنی برخورد مردم باهات به عنوان یک ایرانی یا آسیایی چگونست ؟ آیا تبعیض قائل میشن ؟
Silent
۱۹ آبان ۱۴۰۰شرایط هرکسی فرق داره و جایی که رفته هم همین طور! ما که ندیدیم نه اصن
ولی کلا سه چهار سال اول جوری غربت و کارای نکردتت و رفقای از دست رفتت و کارای سرچ و سکه های تووی جیبت که دارن ته می کشن جوری گیرت میارن که این جوو چیزا اصن برات مهم نییسسس وقتش و نداری :))
بعدش میرسه که ماهی 3 هزارتا میزاری توو جیبت و ماشین ماهی 150 دلاری لیز می کنی بازم برات مهم نیست اگر باشه اینجو مسایل تازه!
MC20
۱۹ آبان ۱۴۰۰کدوم کشوری ؟
مجتبی
۱۹ آبان ۱۴۰۰آزاد سازی قیمت خودرو یک حرکت رو به جلو هست، اونهایی که مخالفند احتمالا، موضوعات دیگه رو هم مثل عدم آزاد سازی واردات رو در نظر گرفتند، ولی به نظرم از تن این سیستم فاسد و رانتی یک دونه مو هم کند غنیمته، بازار آزاد بهترین وتنها راه هست
Karl Benz
۱۹ آبان ۱۴۰۰من امیدی به این دوره ندارم ….
MC20
۱۹ آبان ۱۴۰۰نا امید شیطونه . . . حالمون رو از اینی که هست بدتر کنیم هنر کردیم ؟ باید مثبت اندیش بود . . .
$ᏗᏰᏖᎥᏁ$
۱۹ آبان ۱۴۰۰صنعت خودروسازی توی ایران رو باید تخته کرد بره! خدایا پراید شد ۱۸۰میلیون!!!! من موندم یه نفر مثل جوشکار یا کارگر که همش ۴تومن نهایتش ۵تومن حقوق میگیره چجوری حتی پراید بخره! از نظر من آزادسازی قیمت فقط اوضاع رو بدتر میکنه تنها و بهترین راه وارداته که کلی ماشین با کیفیت بیاد حداقل یه رقیب مناسب پیدا بشه اینقدر این دو شرکت **** خون مردم رو توی شیشه نکنن! نمیدونم چه وضعیه کی مجبورشون کرده میرن عراق و آذربایجان و آفریقا ماشینارو مفتی میدن اونا ضرر که میکنن اینجا قیمتارو میکشن تا سقف فلک تا ضررو جبران کنن! لعنت به این ۳۰یاست کثیف….
Genius
۱۹ آبان ۱۴۰۰مساله ریشه ای تر از این حرفهاست!ببینید وقتی ریال ایران در سال 2021 جزو سه ارز بی ارزش جهان قرار گرفته حتی واردات هم دردی را درمان نمیکند چرا که بطور مثال اکسنت 2021 وارد میشه اما قیمت تمام شدش بیش از 1/000/000/000 تومان خواهد بود و این یعنی هیچ اندر هیچ!ریال باید تقویت بشه باقی کارها آب در هاون کوفتنه
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۱۹ آبان ۱۴۰۰میاد پایین ولی اونقدی که ارز میاد پایین ، یعنی نسبت خاصی نداره
تحت پیگرد
۱۹ آبان ۱۴۰۰سیستم اقتصادی کشور فاسده هم به لحاظ قوانین بین المللی هم به لحاظ شرعی فاسدترین سیستم اقتصادی دنیا رو داریم تمام مسئولین مملکت تو هر قانونی که میخواد وضع بشه اول نفع خودش و خونوادش رو در نظر میگیره وقتی داره آشغال رو به قیمت الماس به مردم میفروشه مگه احمقه واردات رو آزاد کنه مشکل قوانین مملکته که هرکس کوچکترین قدرتی داره به راحتی دزدی میکنه بیخود دلتون رو به آینده این مملکت خوش نکنید
ناشناس
۱۹ آبان ۱۴۰۰نم نم داریم به لحظات “خدا پدر روحانی رو بیامرزه” نزدیک میشیم.
مهدی
۱۹ آبان ۱۴۰۰از اونجا که تو این مملکت از مسئول گرفته تا عموم مردم ت ح و و دزد و دلال هستن و خوب یا بد این مملکت وابسته شده به اقتصاد دولتی هر نوع آزادسازی چه تو خودرو یا هر موضوع و فیلد دیگه ای موجب نابودی میشه هرچند اقتصاد دولتی کم بازده و پر از سوراخ و نشتیه
Khosrow
۱۹ آبان ۱۴۰۰هر چی گرونتر بهتر / ببرید بالا تا اسمون / همینم زیاده برا خیلیا ..
ابوصالح زمانی
۲۰ آبان ۱۴۰۰اگر واردات آزاد شود و تمام مالیات دولتی و گمرکی و… حذف شوند، آزاد شدن قیمت خودرو ها هم باعث کاهش قیمت خودرو می شود!
ایمان
۱۹ اسفند ۱۴۰۱من که ی خودروی ثبت نام کردم 6 ماه دیگه میخوان تحویل بدن باید 5الی 100 درصد افزایش قیمت بخورم تکلیف ما چیه