بعد از اینکه اظهارات مدیرعامل سایپا در تولید خودروهای زیانده و ضرر ۷۰ میلیونی سایپا در فروش هر خودرو باعث موج انتفادات به این شرکت شد، مدیرعامل ایران خودرو هم در یک برنامه تلویزیونی از ضرر ده بودن خودروهای این شرکت خبر داد.
مدیرعامل ایرانخودرو در یک گفتوگوی تلویزیونی منتقدان این صنعت را به بیاطلاعی از وضعیت این صنعت متهم و مدعی شد که شششرکت دانش بنیان در صنعت خودروسازی مشغول به کار هستند.
خطیبی در پاسخ به این گفته مجری که نکند میخواهید بگویید که با این قیمت خودرو ضرر میکنید، پاسخ داد:
حتماً همینطور است. مگر شک دارید که ضرر میکنیم. بررسی نرخ دلاری قیمت خودرویی، چون ۲۰۶ با سالهای قبل نشان میدهد که این خودرو ارزان است.
وی در ادامه افزود:
قیمتگذار خودرو ما نیستیم و وزارت صمت این محصول را نرخگذاری میکند.
در ادامه مجری برنامه تلویزیونی خطاب به مدیرعامل ایرانخودرو گفت: اگر ضرر میکنید پس تولید نکنید، زیرا هم شما از قیمت خودرو ناراضی هستید و هم مصرف کننده. مدیرعامل ایرانخودرو در پاسخ گفت: این باید درست بشود. خطیبی این انتقادات را فضاسازی خواند اما مجری نیز گفت که رهبری هم کیفیت خودرو را زیر سوال برده و دولت و پلیس و کارشناسان و مردم نیز همین نظر را دارند.
انتظار ایران خودرو و سایپا برای افزایش قیمت محصولات و منت بر سر مصرف کننده بابت فروش با این قیمت بدون درنظر گرفتن قیمت خودروهای هم کلاس یا مشابه در دنیا، بیاحترامی به مصرف کننده و مخاطب است. زیانهای انباشه دهها هزار میلیارد تومانی ایرانخودرو و سایپا که عملاً و طبق قانون تجارت آنها را ورشکسته کرده، نشان میدهد که دههها حمایت بیچون و چرا از این دو خودروساز تنها باعث زیان کلان اقتصادی کشور و نهایتا روی دست ماندن دو خودروساز ورشکسته بدهکار که البته از مردم طلبکارند شده است. آیا این چرخه باطل همچنان ادامه مییابد و با طرحهایی مثلا با نامهای تکراری سند تحول و رفع مشکلات بازهم بر آن سرپوش گذاشته میشود؟
احمدرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خبرت
حسین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه اینطوریه و شما ضرر میدین چرا تعطیل نمیکنید؟هم ما از این کارخانه راحت میشیم و هم شما به زندگی خودتون میرسید.
دکتر استاپ
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱منتغیع
ماشینی که خودش ۷۰ باهاشون در نمیاد روش ۷۰ ضرر بدن
زیزیگولو
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱امثال این آقا کتاب پولی نمیخونن چون گرونه و کتاب رایگانم نمیخونن چون رایگانه ولی فقط حرف مفت میزنن چون مفت هستش!!! اگر واسه حرفای مفت مالیات میزاشتن اونوقت دهن مدیر عامل ایرانخودرو بسته میشد😷
احمدرضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱فکر کنم اون یه دیسلایک خود مدیر عامل ایران خودرو بود 😂😂😂😂😂😂😂
فورد
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱مدیر عاملی که امثال شما باشه باید هم ضرر بده
ممد ژانگولر
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱یک جورایی بی راه هم نمیگه ناقلا
منظورش اینه که از سود کلان ضرر میدن
elman
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱پدال جان
با این مطالب نه تنها کیفیت سایت بشدت میاد پایین و بازدیدکنندگان سایت هم کم میشه بلکه اعصاب ماها هم روز به روز بدتر و خرابتر میشه
جواد عقیلی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱درود بر شما. فکر می کنید در برابر تحمیق مردم سکوت کنیم تا بازدید خود را از دست ندهیم رواست؟ خود ما هم از شنیدن این خرفها و مصاحبه ها و تصمیمات بیشتر از شما یا به اندازه شما رنجور و عصبانی هستیم.در هر صورت، صنعت و بازار خودروی کشور هم یکی از جنبه هاییست که یک رسانه خودرویی نمی تواند و نباید روی خود را از آن برگرداند و بی تفاوت بگذرد.
NoName
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام ، اولین باری هست که در سایت پدال نظر میدم و احتمالا هم آخرین بار
پوشش این جور مطالب در پدال به نظرم کار درستی هست به این دلیل که ، امثال این مدیر عامل ها (چه سایپا چه ایران خودرو و … ) ، ی حضرت آقا میگن و با لفاظی و به کار بردن یک سری کلمات شروع میکنن به توجیح عدم کارایی و مدیرییتشون .
منِ ایرانی شاکی ، پلیس شاکی ، رهبر مملکت شاکی ، همه شاکی ، اونوقت آقایون ضرر می کنن پس بهتره … و تعطیلش کنید و در اون کارخونه های تابوت سازی رو گِل بگیرید تا خیالمون راحت شه .
دو راه وجود داره ، یکی واردات (یعنی هر شخص ایرانی با کد ملی بتونه یک خودرو وارد کنه و یا یک شرکتی این کار رو انجام بده ، خودروی درستُ حسابی نه سقف قیمتی ۳۰ هزار دلاری، سقف قیمت لااقل ۵۰ ۶۰ هزار تا باشه که مردم ی خودروی ایمن و قابل قبول بتونن بگیرن )
دوم انتشار این جور مطالب در سایت پدال و یا سایت های دیگه ، در محافل مطبوعاتی، روزنامه ها و … ، باید اینقدر در مذمت خودروی داخل گفته بشه تا یک مطالبه ی عمومی ایجاد بشه که خودروسازها مجبور بشن کیفیت و قیمت رو اصلاح کنن ، که معمولا خودروساز اگر قیمت رو کاهش بده که نمیده کیفیت رو میاره پایین و بعد از چراغ سبز نشون دادن و افزایش قیمت بازهم کیفیت رو اصلاح نمیکنه ، به هر حال کار خودش رو میکنه.
اما برای اینکه خودروساز هرکاری دلش خواست نکنه یک راهی به نظرم هست برای ارتقای کیفی و کمی خوردروهای داخلی و اون اینکه پلیس جبر کنه، یک سری استاندارد برای خودروها تعریف کنه (استانداردهای درستُ حسابی در طراز بین المللی و کاری به سازمان استاندارد هم نداشته باشه که فقط ظاهر رو میبینه) اون رو به مجلس تحمیل کنه که تصویب بشه و بعد خودروهای بی کیفیت رو پلاک نکنه والسلام.
موفق باشید
Arsalan
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱نمیدونم چی پیش خواهد آمد،فقط امیدوارم آخراش باشه،امیدوارم برسیم به اون چیزی که لایقش هستیم.
با احترام.
یوسف
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱والا ما راضی نیستیم شما ضرر بدین. کلا در کارخونه رو ببندین که همه راضی باشن.
FTB
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ایران کشوریه که نیاز به جمعیت بیشتر داره و میگه بچه بیارین
خب الان همه میخوان فش بدن به من بگن چه ربطی داره آخه؟
باید بگم ربط داره
در جریان اون طرح بچه بیار ماشین ببر …
ویران خودرو با این ماشین هایی که میسازه بیشتر جمعیتو کم میکنه … یکی تابوته یکی مرده شور خونس یکی قبریکی آمبولانس تابوت حملکن و خلاصه …
پس این چیزا نشون میده مردم دارن ضرر میکنن نه شما اونا دارن در اثر باز نشدن یه ایربگ کوفتی میمیرن نه شما جناب مدیر عامل …
شما بنز سوارمیشی ما مجبوریم آشغالای یه بار مصرفو سوار شیم
پدال اینو منتشر کن حوصله مون سر رفت :(((
Radmehr
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سر مجریه زیر آبه…
مهدی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱من اطلاعی ندارم مواد اولیه با چه نرخی دست قطعه ساز و خودرو ساز میرسه ؟
Jdm باز
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱خب اگه ضرر میکنین چرا تولید میکنین باز؟؟؟
مرض دارید؟
GMA
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱یه جوری لم داده رو صندلی زل زده تو چشمای مجری و سرشو تکون میده انگار ذره ای مشکل در این مملکت وجود نداره😐
هم
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سایپا ضرر میکنه ایران خودرو ضرر میکنه پس لابد ما مردمیم که داریم سود میکنیم !
Carlover
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دم مجری گرم
ولی خدا لعنت کنه اینارو که اینقدر پررو هستن! کره جنوبی و ایران با هم شروع کردن بخدا الان مدیر هیوندای رو بیارن نمیتونه مثل این یارو از کارخونه خودش دفاع کنه اونم با این جایگاهی که دارن
Alan.r
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱گنده ترین دروغ قرن!!!!
آخه مرد ناحسابی ماشینو با ده برابر قیمت واقعیش میدین دست مردم دو قورت و نیمتونم باقیه؟ واقعا که
Amard
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ضرر میزنی به مردم بهتر بگی بخاطر این که بهره وری پایین و افراد غیر متخصص وابسته با رانت پارتی بازی استخدام میکنید اونم مازاد نیاز و از طرفی سهام دار های شرکت مسخره شما قطعه سازان یا وابستگان اونها هستند که بی کیفیت ترین قطعات با بالاترین قیمت برای شما فاکتور میکنن و سایت های داخل خارج کشور زدید که همش زیان ده هستن و گرنه یه خودرو سی سال با یه پلتفرم اگه کشوری مثل چین میساخت الان قیمتش رسیده بود به هزار دلار البته انتظاری هم نیست سیستم ناکارامد فاسد صنعت اقتصاد ناکارامد فاسد میسازه
genius
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱احسنت!ما ملت هم همینو میگیم دیگه حالا که شما عزیزان و نوابغ و متحیر کنندگان خودروسازان بین المللی بقول میر سلیم(!!) تو ضرر هستید لطفا تعطیلش کنید و بذارید امثال هیوندای ونیو بیان تو بازار تا بتونن جلوی ضرردهی شما عزیزان رو بگیرن.
آنتن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱میر سلیم گفته مسئله ی ایربگ ماشینا یه ایراد جزئیه ! ۱۰۰ تا مورد تو ۹۰۰ هزار تا که چیزی نیست !
فرض کن این میومد رییس جمهور میشد ….
آنتی چاینا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱یکی مدیرعامل این دو تا لگن سازی ، یکی هم میر سلیم … من این ۳ تارو میبینم اززندگی سیر میشم …
پیام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱دیگه بسشونه
امیرحسین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱گول این مصاحبه ها و این خیمه شب بازی های تلویزیون ایرانو نخورید
اینا وقتی میبینند اوضاع خیط میان یه سناریو جدید رو میکنند
تا حال با توجه به سخن های بزرگاشون ما تغییری ندیدیم
چه برسه دو تا احمق نشسته باشند برای نمایش و عوام فریبی
دیگه بسه و ما میدونیم قضیه از چ قرار
فقط گله من از مردم که هنوز بنجل خرید میکنند
از ماست ک بر ماست
A.M.D
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱لعنت به این وضعیت
یه جوری جمعش کنید دیگه مردم (مردم از مسئولینم متاسفانه بیخیالتر و بدتر ، فقط عده ای مثل ما باید حرص و جوش بخوریم و بسوزیم لعنت لعنت لعنت!!!!)
هیچکس
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱به ق.. پ….. خ….ند
البته اینها مهرههای یک بار مصرف بیشتر نیستند بعداً تمام تقصیرات را میندازن گردن همین کمترینها و مثل تفاله پرتشون میکنن ی گوشه، کاری که با مدیران قبلی سایپا و ایرانخودرو کردند.
آب از سر چشمه گل آلود است.
HamiD
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱حالا کاری ندارما …
ولی یارو عه چقدر پرو رو عهههههههههههههههه
برگام واقعا!!!!
فک کن ذره ای حیا نمیکنه!!!!
آره خیلی صنعت های تکی داریم همه چی خوبه !!!!
لعنتیا بهترین وانتتون نیسان گاویه کجاش خوبین آخه!!!
آره آره آریسان قطعا ارزش خرید بالاتری نسبت به اف 150 راپتور داره …
یعنی نگاه کن چقدر بدبختیم!
اگه قدرت داشتم ایشون و خیلیای دیگه تو صف اول حذف از روزگار قرار میگرفتن …
چقدر پر روووووووووووووو
میگه شرکت دانش بنیان داریم
خب اسکل شرکتی که دانش بنیان نباشه که اصلا شرکت نیست!!! الان شما مربا هم بخوای تولید کنی یه دانش تولیدی میخواد پس اسم شرکت دانش بنیان از کدوم گوری اومده؟! در ضمن اصلا شما هزار تا شرکت به قول خودتون دانش بنیان داشته باش ولی وقتی ماشینات بدرد نمیخورن چه فایده ای داره؟!
والا فولکس با اونهمه زیر مجموعه اینقدر ادعا نداره که اینا دارن!!!!
اون رفیقمون هم به جای اینکه 5 نفر رو به چوخ بده میرفت اینا رو به چوخ میداد خوشحال میشدیم!
HamiD
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱حاجی اگه موتور پژو رو از شما میگرفتن که دیگه هیچ غلطی نمیتونستین کنین!!!
اینهمه جوان تحصیل کرده به قول خودتون پس چه غلطی دارن میکنن !!!!
البته از نظر اینا 60 سال سن جوون محسوب میشه …
زیر 30 سال هم کودک و ناپخته و بی سواد و خام!!!!
محسن
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱ضرر می کنید در کار خونه هاتونو ببندید جمع کنید برید مردم راضی نیستن ضرر بدید
محمد امین
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱چه قدر هم دفاع میکنه …
امیررضا
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱الان ما هرچی بگیم تکراریه ولی بازم میگیم:
نساز برادر من نساز، مونتاژ نکن، تولید نکن، ببند در صاحب مرده رو. ما راضی به ضرر دهی شما نیستیم، نه وجدان دارین، نه شرف دارین، نه لیاقت دارین، نه عرضه دارین، فقط زر مفت میزنین و هر روز میکشید رو قیمتا، با این حال بازم میگی ضرر میدین؟ یعنی تصور شما از مردم چیه؟ اونی که پشت گوشاش مخملیه و دم داره خودتونید که مردم رو خر فرض کردید.
بمباران بشه اون خراب شده ها که ماشین بیکیفیت و مناسب پنجاه سال پیش رو به اسم جدید میکنین تو پاچه ملت. البته خیانت اصلی رو ملت به خودشون میکنن که میرن میخرن و با سود نزدیک صد میلیون تو بازار آزاد میفروشن. خاک بر سر همتون.
کوروش
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام علبکم ،
ما به هیچ وجه من الوجوه راضی به ضرر کردن شرکت ایران خودرو نمی باشیم .
خواهش می کنیم شرکت معظم ایران خودرو را تعطیل کنید ؛ تا بیش از این ضرر نکنید .
کوروش
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱سلام علیکم ،
مجلس محترم شورای اسلامی طرح تحقیق و تفحص از شرکت ایران خودرو ، شرکت سایپا
را کلید بزند ، تا واقعیاتی تلخ بزای همگان روشن شود .
بی نام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱بدیهی ترین قانون اقتصاد: ضرر میکنی تعطیل کن
علی
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اگر ضرر میدید باشه درست باید به چند سوال جواب داد که میگن قیمت خودرو درگذشته چقدر بود الان چنده برادر الان مردم به خود اومدن وچشم و گوششون باز شده همه میدونن که قدیم تا الان خودروها رو چند برابر قیمت بهشون دادید والان که نمیتونید گرونتر کنید بهانه کمبود قطعات اشغال میارید دوم چرا با گذشت زمان کیفیت یک سوم شده چرا سوم چرا فساد درون سازمانی رو حل نمیکنید که ضرر میکنید وقتی هرکی ننه و خاله و…میاره داخل شرکت بهتراز این نمیشه
بنده طراحی صنعتی خواندم اما ایرانخودرو پذیرای طرح ها ورشته ما نبود ویکی از طراحان ایرانخودرو که فامیلی ایشون راستگو هست پیگیری کنید میفهمید ایشون تو تیم طراحی با مدرک دیپلم کار میکرد وباما تحصیل کرد ولیسانس گرفت بعد از ۱۵ سال کار در ایرانخودرو چنین متخصص هایی هستن که ضرر میدن
ما نه طرح ونه خودروهای شمارو نمیخوایم تنها کاری که میشه کرد تا بازار خودرو پیشرفت کنه رقابت نه حمایت چون حمایت شدن مابه اینجا رسیدیم تا چنین لگن هایی سوار بشیم
همین الان بادنایی که ۱۹ هزار دلار قیمت داره
فکر کنید چه خودروهایی میشه خرید یا پرایدی که ۳۰۰۰دلار بود وبه مردم ۶۰۰۰دلار فروختن والان ضرر میکنن تیبا درعراق وسوریه خریدار نداره چرا چون ۸۵۰۰ دلار خودروهای بهتری هستن شما فکر کنید اگر تولید خودرو گرانه تولید نکنید مونتاژ محصولات چینی با کیفیت بکنید البته به شرطی که اپشن هارو نخورید وقیمت چند برابر نکنید
لطفا پدال تایید کن
امیرسالار
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اگه ضرر میدی نیاز تا هم ما راحت سیم هم شما
پدرام
۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۱اینا دیگه خیلی وقیح شدن ماشین با تکنولوژی 20 30 سال پیش می دن دست مردم دو قورت نیمشون هم باقیه!!
الان دیگه هیچ ماشینی فکر کنم روی خط تولید دنیا وجود نداشته باشه که ستونش جمع بشه! حتی ماشین هایی که یک ستاره از یوروانکپ و سایر مراکز تست تصادف می گیرن هم ایمنی اشون از این ماشین های به اصطلاح داخلی بیشتره!