نخستین رویداد فرصتهای نوآوری و فناوری کرمان موتور در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. طی این مراسم تفاهمنامه همکاری میان کرمان موتور و پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت به امضا رسید. طبق سند چشم انداز توسعه برند کی ام سی، این شرکت تا پایان سال ۱۴۰۵ بزرگترین خودروساز خاورمیانه خواهد شد.
به گزارش پدال، رویداد فرصتهای نوآوری و فناوری کرمان موتور با هدف اتصال دانشگاه و صنعت جهت احداث مرکز تحقیق و توسعه خودرو (تکنوسنتر) کرمان موتور در مرکز همایشهای دانشگاه علم و صنعت برگزار شد. در این مراسم میهمانانی از کشورهای چین و ایتالیا نیز حضور داشتند.
در ابتدای این مراسم نماینده ریاست دانشگاه علم و صنعت در سخنانی با اشاره به پروژه “پیکان بدون تالبوت” به عنوان آغاز تاریخچه خودکفایی صنعت خودرو در دهه شصت و هفتاد بیان داشت: حلقه مفقوده صنعت خودروی ایران بی توجهی به فرهنگ تولید و عدم مطالعه جدی بر روی فناوری تولید انبوه است. وی با مقایسه طرحهای نمونه آزمایشگاهی و بحث تولید انبوه فاصله این دو را معنادار توصیف و نقاط ضعف عملکرد صنعت و دانشگاه را در بحث دانش تولید انبوه برشمرد.
در ادامه این مراسم عبدالله توکلی لاهیجی سرپرست دفتر صنایع خودروی نیرو محرکه وزارت صمت در سخنانی گزارش عملکرد وزارتخانه متبوع خود را طی دو سال گذشته بیان کرد. توکلی با یادآوری بحران تولیدات ناقص خودروسازان در سالهای ۹۹ و ۱۴۰۰ توقف این مسیر غلط را نخستین هدف دولت سیزدهم برشمرد. مدیر پروژه طرح تحول صنعت خودرو قدم بعدی وزارت صمت را در ایجاد پایداری تولید اعلام کرد و افزود: مرحله دوم اصلاح صنعت خودرو به مراتب مهمتر و مشکلتر از مرحله اول ساماندهی است و برای تثبیت تیراژ تولید در سالهای آتی و جلوگیری از نوسان احتمالی میبایست به ایجاد ساختار منسجم در حوزه مدیریت زنجیره تأمین و استفاده از بنسازههای مشترک روی بیاوریم.
سخنران بعدی مراسم ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه علم و صنعت بود؛ سید مجید اسماعیل زاده به شرح فعالیت سازمان متبوع خود پرداخت. وی در توضیحاتی ساز و کار تعامل دانشگاه علم و صنعت با صنایع مختلف را بروز توصیف کرد و از عزم جدی دانشگاه در همکاری با شرکت کرمان موتور جهت احداث نخستین مرکز تحقیق و توسعه خودرویی بخش خصوصی خبر داد.
از سوی شرکت کرمان موتور نیز مهندس بهرامی مدیرعامل شرکت طراحی و مهندسی قطعات کرمان موتور (کادک) به ایراد سخنرانی پرداخت. وی عارضه فعلی صنعت خودرو را نبود تکنوسنتر در بخش قطعه سازی دانست و با مضر دانستن قیمت گذاری دستوری برای قطعه سازان، عقب ماندگی فنی و تولید خودروهای بی کیفیت و قدیمی را عارضه این سیاست برشمرد.
در پایان بخش اول مراسم سند تفاهم همکاری دانشگاه علم و صنعت و شرکت خودروسازی کرمان موتور برای احداث مرکز تحقیق و توسعه خودروی کرمان موتور به امضای مدیرعامل این شرکت و ریاست پارک علم و فناوری دانشگاه رسید.
در ادامه رویداد فناوری کرمان موتور، پنلهای تخصصی مرتبط با طراحی استایل خودرو و پلتفرم بومی کرمان موتور (PS1)، فناوری خودروهای هوشمند و برقی و همچنین نیازهای فناورانه کرمان موتور در حوزه مواد و شبیه سازی خودرو برگزار شد که گزارش آن در پستهای آتی منتشر میشود.
گلاب
۱۴ آبان ۱۴۰۲بشین تا بشه
X
۱۴ آبان ۱۴۰۲ولی اگه بشه چی میشه
noir
۱۵ آبان ۱۴۰۲چی میشه ؟ چه اتفاق خاصی میافته وقتی همه ماشیناش آشغالی بیش نخواهند بود ؟ بعد خاور میانه خودرو سازی داره مگه ؟( چون بعضی جاها ترکیه رو جزو خاور میانه حساب نمیکنن میگم)
این حرف بچه گولزنکی بیش نیست
اداعا های قبلی شرکت های خصوصی و دولتی به کجا رسید ؟ روال و جریان مسخصه فقط تکرار میشه
تا دوساله دیگه فلان کار میکنیم ، هیچ کاری هم نمیکنند
مانی
۱۵ آبان ۱۴۰۲از این دست مراکز تحقیق و توسعه به تعداد چند عدد در ایران خودرو و سایپا و دیگر شرکت های داخلی در چند دهه پیش تأسیس شد،خوب خروجی ملموس این مراکز تحقیق و توسعه تا الان چه بود؟چه خودروی استانداردی (در سطح جهانی) در این مراکز طراحی و تکوین شد؟چرا خودروسازان ما به جای ارائه محصولی با کیفیت و همکاری با خودروسازان معتبر دنیا تا این اندازه عاشق شعارهای پوچ و خودنمایی و تظاهر و خالی بندی و گزافه گویی های عیر عملی و غیر واقعی هستند؟در ضمن،منظور خودروسازان داخلی ما از منطقه خاورمیانه کجاست؟اگر ترکیه و پاکستان را جز خاورمیانه بگیریم،در این کشورها هم خودروسازان به مراتب معتبرتری مثل تویوتا،رنو و فیات و هیوندای و فورد و… کارخانه و تأسیسات دارند و هم محصولات آنها به مراتب با کیفیت تر و مدرن از محصولات کم کیفیت و بنجل داخلی هست وهم این شرکت ها میلیارد ها دلار صادرات هم دارند.همین خودروی برقی تاگ در ترکیه به مراتب با کیفیت تر از محصولات داخلی هست.به نظرم و با توجه به شواهد،محیط شرکت های خودروسازی ما پر از آدم های لمپن کم سواد و یا بی سواد و بسیار کم ظرفیت و عقب مانده و بی اعتقاد هست که به شدت عاشق مقام و میز و صندلی و حقوق ها و رانت های چند میلیاردی خود هستند و این افراد برای تثبیت موقعیت پوچ و لرزان خود و چاپلوسی برای مقام های بالا دست تا می توانند دروغ می گویند و وعده های پوچ و توخالی تحویل مردم می دهند.البته از خوش شانسی عجیب خودروسازان ایرانی این هست که با مردمی در داخل طرف هستند که حتی برای فرقون هم صف می کشند و با آن دلالی می کنند و هیچ ملاک و معیاری هم برای خرید خودرو ندارند.شاید همین صف کشیدن های کیلومتری همین مردم هست که خودروسازان ما را تا این حد متوهم و خالی بند و کم ظرفیت بار آورده است.من همیشه گفتم که با شعارهای پوچ و دروغین و با خالی بندی نمی توان خودروی مدرن و با کیفیت تحویل ملت داد و با خودروسازان معتبر دنیا هم رقابت کرد.هر کسی که مخالف این سخنان هست لطفا من را توجیه کند.شاید من آدم کج فهم و منگولی هستم که نمی فهمم که چه می گویم.
Puriya
۱۵ آبان ۱۴۰۲اقای noir
من واقعا تاسف میخورم که همچین نظرات و دیدگاه هایی رو میبینم
اگه بخواد یه اتفاق خوبی هم بیوفته خودمون میزنیم تو سرش تا کی می خواین محصولات آشغال ایرانخودرو و سایپا رو بخرین و شاهد صف کشیدن مردم برای این دست خودرو ها و ماشین های اشغال چینی باشید؟؟؟!!
ایران با سابقه تاریخی ای که تریلی نمیکشه نمیتونه یه چهار چرخ خوب بسازه اون وقت امریکا و المان که اصلا معلوم نیست چند ساله تشکیل شدن در این صنعت دارن پادشاهی میکنن . پس کی می خواد یه حرکتی هم از طرف ما انجام بشه؟؟! چرا ما نتونیم؟؟!!
مگر اینکه خودمون خودمون رو لایق ندونیم
از این پروژه هم فک نمیکنم چیز خاصی نصیبمون بشه اما به هر حال به امید روز های خوب💫💫💫💫
۰۰۹۸سامورایی
۱۴ آبان ۱۴۰۲میشه ؟! میشه،:)
Dan
۱۵ آبان ۱۴۰۲با نشستن کسی به هیچ جا نمیرسه
ALI A
۱۵ آبان ۱۴۰۲شرکتی که تنها کارش اینه که ماشین های چینی درجه 3 رو بیاد مونتاژ کنه و با 3.4 برابر قیمت واقعیش با رانت و انحصار بفروشه به ملت بیچاره. واقعا آینده ای نداره.. امیدوارم به بدترین شکل از هم بپاشه و شرکت های زالو صفت دیگه…
𝐀𝐥𝐢
۱۴ آبان ۱۴۰۲نه بابا!!!!!
downfall
۱۴ آبان ۱۴۰۲اینکه با دانشگاه همکاری بشه خوبه ولی چیزی که اهمیتش فراتر از این هست مدیریت با دانش، سالم و متعهد به پیشرفت هست. بدون این آیتم با mit و استنفورد هم همکاری کنن فایده ای نداره. دقیقا مثل اینکه یه فراری رو بدی به یه کسی که رانندگی بلد نیست ، با اینکه فراریه ولی خب حتی از یه هیوندا rn 22e که توی پیست تو کاه و یونجه ها رفت هم شکست میخوره
X
۱۴ آبان ۱۴۰۲همچین اتفاقی توی ایران نادره
اگر مافیا سنگ اندازی نکنه بهترین اتفاق تاریخ خودروسازی ایرانه
۱۴ آبان ۱۴۰۲چه حرفا!؛!
P
۱۴ آبان ۱۴۰۲تحقیق در مورد بیشتر خالی کردن جیب ملت و توسعه جیب شرکت
حمید
۱۴ آبان ۱۴۰۲همایش ، شعار ، میوه و ابمیوه ، جایزه ،انتها خداحافظی حظار
حسین
۱۴ آبان ۱۴۰۲واقعیه یا کیکه؟
Saeed
۱۴ آبان ۱۴۰۲به عمل کار بر آید به سخنرانی نیست
Engineer
۱۴ آبان ۱۴۰۲یادش بخیر اون موقع که توی صنعتی شریف مهندسی میخوندیم اکثر درس هامون با بچههای مهندسی خودرو مشترک بود حقیقتا مهندسی و ایده های خوبی داشتن،
چه توی زمینه مهندسی فرایند های ترمودینامیک موتور و استهلاک, سیستم های پیستون سیلندر ,فرایند های cast iron موتور و جنس ماده موتور و فرایند های Processing Structure Properties Performance یا حتی سیستم های پیچیده مکانیک مهندسی…
ولی دیگه اینجا نیستن و رفتن کمپانی های خودرو سازی آلمان و اروپا.
AMANTE
۱۴ آبان ۱۴۰۲دمشون گرم که چنین هدفی برای خودشون تعیین کردن ولی هر جور حساب کنی با این تحریم ها، سیاست ها و روش های ساخت ماشین در ایران نمیشه به این هدف رسید.
محمد ب
۱۴ آبان ۱۴۰۲فرقی نداره بزرگ باشه یا کوچیک
مهم اینه کارش رو درست انجام بده
که متاسفانه در این ممکلت هیچ وقت اتفاق نیفتاده
DDT
۱۵ آبان ۱۴۰۲https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2023/11/kmc-Innovation-Technology-Conference-47-scaled.jpg
این چه سمیه دیگه 😆
از ماشینای GTA الهام گرفته .
———————————————
ازین نشست ها زیاد دیدیم . اونی که زیاده تو مملکت ما همین جلسه ها و نشست هاست .
خروجی جلسه چیه ؟ هیچی .
حل معضل خودروی کشور اگه قرار باشه حل بشه صرفا با اراده ی رؤسای سه قوه و ازون مهمتر کنار کشیدن عزیزان مافیایی حل میشه . بقیه صرفا به صرف چای و شیرینی و پذیرایی مشغول هستن .
amir
۱۵ آبان ۱۴۰۲کرمان جون یه دیشم اضافه کنی مریخ هم میگیری
فرشاد
۱۵ آبان ۱۴۰۲تا سال 1405عربستان و قطر و امارات فک کنید به چیا میرسن؟
فک کنم تا اون موقع عربستان اینا کلا تو مریخی نپتونی پولوتونی چیزی سیر کنن چون دیگ رو زمین چیزی نیس که بهش نرسیده باشن
Man
۱۵ آبان ۱۴۰۲بزرگترین مافیای خودرو حالا سراغ وامهای پارک علم و فناوری رفته تا این بار تمام وامها رو از مرکز دریافت بکنه امیدوارم یکی باشد که اجازه ندهد این جوونهایی که روی وام های پارک های علم و فناوری حساب باز کردند ، ناامید شوند
هوشنگ
۱۵ آبان ۱۴۰۲با مونتاژ خودروی چینی و فروش ۲٫۵برابر قیمت اصلی آن به ملت هم اکنون هم شما بزرگ تمرین خودروساز نه خاورمیانه بلکه جهان هستید.
فرزاد
۱۵ آبان ۱۴۰۲پس ایرانخوردو و سایهپا هم شعبههای مریخ و ماه رو تأسیس خواهند نومود
ایمان
۱۵ آبان ۱۴۰۲دیگه بستن پیچ و مهره اسباببازیهای بنجل چینی که تحقیق و توسعه نمیخواد.
A1
۱۵ آبان ۱۴۰۲کرمان خودرو الان بزرگترین مونتاژ کننده ایران هم نیست:/
همایون
۱۶ آبان ۱۴۰۲اینم مثل بهمن موتور که یه رقم گنده بالا کشید تا کارخانه تولید موتور بومی احداث کنه فقط یه ترفنده واسه بودجه و وام گرفتن