برند لوکانو و ماموت خودرو نماینده جدید چری در ایران خودروی تیگو ۹ را با نام لوکانو ۸ به بازار عرضه میکند. لوکانو ۸ بزرگترین کراس اوور چری و پرچمدار لوکس این شرکت چینی محسوب میشود. این دومین محصول از لوکانو بعد از لوکانو ۷ است که ماموت خودرو شریک جدید چری در ایران برای بازار کشورمان تدارک دیده است.
به گزارش پدال، پیش از این قرار بود لوکانو ۸ با برند فونیکس عرضه شود؛ با توجه به اینکه مدیران خودرو با زیربرند جدید اکستریم نمایندگی محصولات اکسید چری را برعهده گرفته، به دلیل سگمنت برابر تیگو ۹ و محصولات اکستریم این محصول را به ماموت خودرو واگذار کرده است.
لوکانو ۸ در بازارهای دیگر با نامهای تیگو ۹ و جیکو ۹ شناخته میشود. چری در این خودرو از نمونه توسعه یافته پلتفرم T1X استفاده کرده و توانسته محصولی بزرگتر از تیگو ۸ پرو و پرو مکس را طراحی کند. این کراس اوور سه ردیفه در دو نسخه ۷ و ۸ نفره، به صورت دو دیفرانسیل و با موتور دو لیتری توربوشارژ ۲۶۵ اسب بخاری ارائه میشود.
چری ادعا میکند در طراحی و ساخت این خودرو از جدیدترین دستاوردهای خود استفاده کرده و تجربه سواری جدیدی را نسبت به سایر محصولات خانواده تیگو خلق کرده است. استفاده از الگوهای طراحی خودروهای آلمانی در نقاط مختلف خودرو، طراحی مخفی دستگیرههای داخلی و بیرونی خودرو و همچنین بهرهمندی از سامانههای هوشمند رانندگی و سرگرمی لوکانو ۸ را پرچمدار خودروهای چری کرده است.
لوکانو ۸ احتمالا در دو نسخه بنزینی و پلاگین هیبرید در نیمه نخست سال آینده روانه بازار میشود؛ قیمت دلاری این خودرو حدود ۲۲ هزار و هم قیمت با تیگو ۸ پرو مکس است. در صورت تثبیت نرخ ارز در عدد فعلی این خودرو در محدوده ۳ میلیارد تومان وارد بازار خواهد شد.
شما پاسخ دهید:
با بودجهای در محدوده ۳ میلیارد تومان ترجیح میدهید یک کراس اوور بزرگ و فول آپشن چینی مثل لوکانو ۸ را بخرید یا یک سدان اقتصادی وارداتی اما با اصالت مثل هیوندای الانترا یا تویوتا کرولا؟
MASOUD 0099
۲۶ دی ۱۴۰۲چرا اسم رو تغییر میدن؟
NAVID۰۰۹۸
۲۶ دی ۱۴۰۲اسم رو تغییر میدن تا خریدار بیسواد فکر کنه تو یه بازار رقابتی و تنوع محصول داره خرید میکنه در صورتی که همشون برای یک شرکت چینی هستند با قالبهای متفاوت !
مدیران خودرو خودش برای کرمانموتور در شهر بم کرمان هستش و عمده سهامش برای خانوادهی مرعشی از فکوفامیل حجآقا رفسنجانی که سود خالص این شرکتها جمعاً رقمی هست که باور کردنش برای من و شما درک نشدنیه ، میتونید سرچ کنید تا بهتر بدونید !
پس باز هم میگم ، حتی یک درصد هم دلخوش به درست شدن بازار با خودروهای خوب همانند گذشته نباشید !
مطمئناً کیلویی هم حساب کنیم ، ارزش این کراساوور فولآپشن از اون کرولا الانترا وارداتی جدیدا به سبب قیمتهای خندهدارشون و لوآپشن بودنشون بیشتره !
میگم که ، ما بدبختیم ، خیلی خیلی بدبختیم ، شدیم بازیچهی دست چین آمریکا روسیه عنگلیس به کمک قدرتمندانِ داخلی که در ظاهر مردمی هستند و در باتن … !
و اگر نه اینها به سبب قدرت نفوذی که دارند میتوانند بهترین خودروهای چینی همچون جیلی چانگان byd رو با عوض کردن مارکشون در ایران منتاژ کنند تا خریدار اینقدر استرس اضطراب نداشته باشه !
الان در اصل طرف پولِ ماشین ژاپنی رو میده چینی سوار میشه و از طرفی پایِ استهلاک و خرید قطعات میاد وسط باید از ماشین آلمانی هم بیشتر خرجش کنه !
خب اینها اگر دودره بازی نیست پس چیه ؟!
مشخصاً نفع در کوچک کردن سفرهی مردم هست با هزینههای جانبی که به اجبار باید بپردازند چه کارکرده بخرند چه نو و هیچ نظارتی هم بر شبکه خدمات نیست چون نفع بر این هست !
با سرعت داریم مسیر کمونیستی شدن را طی میکنیم تا روزی که همه همسطح و فقیر شویم ، فقط صبر کنید و ببینید !
کامنتهای سال ۹۶ و ۹۷ من موجود هست که تمام بدبختیهای امروز را پیشبینی کرده بودم و از حالا به بعدش یه کشوری داریم با شهر و محلههای خودمختار که امنیتی در اون وجود نخواهد داشت به سبب فقر و بیسوادی !!!
۲۶ دی ۱۴۰۲آدم نمیدونه چی بگه لایک کنه یا دیسلایک
کاش تو سایت وسط لایک و دیس لایک یه 😐 هم میزاشتن تا گیج نشیم
آقا اشتری اگه میتونی حتما این کارو کن
علی
۲۶ دی ۱۴۰۲چیز خاصی نگفتی همین موضوعی که گفتی از سال ۹۶ بدبختی امروز را گفتی NAVID۰۰۹۸ این هارو که از ۴۰ سال عقب تر میدونستیم چرا این حرفا رو تکرا میکنی بدیهیاتی که میدونیم رو گفتی از ۴۰ سال قبل همینطور وضعیت بنزین و خودرو و مسکن ایران بد و بد تر میشه پس چیزی که شما میگی تکراریه و معمولا هم نظر اشتباه میگی چون وضعیت مشخصه همین تا مردم نخوان همین مسئولان بیسواد هم از سرشون زیادیه
Maxi
۲۶ دی ۱۴۰۲با توجه به علاقه ی عده کثیری از مردم به پولدار به چشم اومدن و شاسی فول سایز داشتن ، آپشنای رنگارنگ و فراوان که مناسب استوری گذاشتن و این که من چقد موفقم و بیاین پکیجای موفقیت منو بخرین یا از آنلاین شاپم خرید کنین و … اکثریت مردم اگه بخوان ۳ میلیارد پول بدن ، همین تیگو ۹ یا لوکانو یا هر چی که اسمشه رو انتخاب میکنن .
قیمت واقعی کرولای اقتصادی و بقیه غیر چینیا ، اصلا در حد این حرفا نیست و همه هم میدونن قضیه چیه .
Anti Tesla
۲۶ دی ۱۴۰۲خب اگه همه میدونن پس چرا طبق گفته حرف هات اکثراً لوکانو انتخاب می کنند؟
حرف هات تناقض داره.
Anti Tesla
۲۶ دی ۱۴۰۲مطمئنی؟؟؟؟؟؟
والا تو بم و کلاً کرمان خیلی پولدار هاس ابر سرمایه هست.
ولی فکر کنم رفسنجانی بیشتر تو کار پسته بود.
E. Kh.
۲۶ دی ۱۴۰۲این که میگی واسه ثروت نمایی و پز دادن و … اینو میخرن، این روزا بیش از نصف کل جمعیت ایران آرزوی داشتن یه تیگو ۹ تازه وارد که هیچ، یه ام وی ام ۲۰۰ هزار کارکرد! هم هیچ، آرزوی داشتن یه پراید مدل ۸۶-۸۷ رو میکنن…!…
دیجی
۲۶ دی ۱۴۰۲خدا پدر مادر این شرکت چری بیامرزه وگرنه مونتاژ کااران ایرانی از بهمن گرفته تا مدیران خودرو و… باید جمع میشدن
B
۲۶ دی ۱۴۰۲چری تنهایی تنوع محصولش از کل خودرو سازای ایرانی بیشتره
نانو
۲۶ دی ۱۴۰۲دقت کردید شرکت های خودرو کشور برعکس تمام دنیا بجای رقابت باهم رفاقت می کن معنی جز انحصار چیزی دیگه ای میشه
مهدی
۲۶ دی ۱۴۰۲اگر کیفیتش مثل ال نود باشه قبوله
وسایلش گیر بیاد و نمایندگی خوب باشه
من ال نود دارم 11 ساله با 220 هزار کیلومتر فقط بنزین روغن و لنت و شمع و وایر و یک بار هم دیسک عوض کردم
نجفی
۲۶ دی ۱۴۰۲ولله من چینی دارم ۷ساله، فقط بتزین و روعن هنوز شمع هم عوض نکردم!! وایر هم داخل کاپوتش ندیدم که بخوام عوض کنم!!!
Avan
۲۶ دی ۱۴۰۲البته من ام وی ام ۵۳۰ دارم و بعد از ده سال استفاده به جز مصرفی ها خرجی نداشته فقط یک بار دو ماه پیش دینامش را تعمیر کردم. دیسک صفحه اش را هنوز عوض نکردم.
E. Kh.
۲۶ دی ۱۴۰۲متریال که قطعأ، ولی دووم موتور و فنیش بعید نیست حتی از ال ۹۰ هم بهتر باشه چینیا تو ۱۰ ۱۲ سال خیلی پیشرفت کردن… اصلا خود ام وی ام، mvm 110 کجا و تیگو ۹ کجا! در حالی که این فقط ۱۲ سال بعد mvm 110 طراحی شده
jaghori
۲۶ دی ۱۴۰۲ماشین خوبی است. هم طراحی خوبی دارد و هم زیاد گران نیست.(البته نسبت به ماشینهای آلمانی و ژاپنی.)
من ترجیح میدهم که ماشینی که خدمات مورد نظرم را ارایه کند و مهمتر اینکه هزینهاش برایم سرسام آور نباشد، داشته باشم تا ماشین صاحب برند با آپشنهای اضافی لوکس. روی برند اصلا تعصب ندارم و خدمات پس از فروش، ایمنی، هزینههای جانبی و در دسترس بودن قطعات برایم مهم تر است.
مجتبی .
۲۶ دی ۱۴۰۲خب دوست عزیزjaghoriاون خواسته ها رو یک برند معتبر تامین میکنه نه یک شرکت بی حساب وکتاب که اصلا معلوم نیست تاچه زمانی از تولیداتش پشتیبانی میکنه.
همایون
۲۶ دی ۱۴۰۲اگه خودرو چینی به صورت وارداتی باشه و مونتاژی نباشه به نظرم ارزش خربد بیشتری داره وجدانن زور داره سه تا چهار میلیارد پول بدی بعد النترا یا کرولا با موتور ۱.۲ لیتری بخری که فقر آپشن توشون بیداد میکنه هر جورم حساب کنی یه شاسی بلند تو سایز تیگو نه از لحاظ ایمنی کمتر از یه سدان سایز کوچک نیست از لحاظ قطعاتم چون خودرو جدید چری هستش تو کشورهای همسایه قطعاتش راحت پیدا میشه
ارسلان
۲۶ دی ۱۴۰۲مخالفم… مطمئنا این از ۳ میلیارد بیشتره ، و اینکه ماشین ۵ سال پیش چین و با مثلاً پرادو بیست سال پیش مقایسه کن….من با همون کره ای ام موافق نیستم زیاد چه برسه به چینی!!! لیفان و byd های موجود در ایران و برو ببین ، مشتری نداره ، بدنه هاشون از هم پاشیده ، اصلاً نابود شدند…
تو این مملکت دنبال اپشنی ؟!؟ مردم آفریقا همه دنبال تویوتا کارکرده اند ، ایران اوضاع خودروییش از آفریقا هم بدتره!! واردات کارکرده بابا نه نه دار برا ایران بهترین انتخابه ، مثل آفریقا
همایون
۲۷ دی ۱۴۰۲نظر شما محترمه ولی خیلیها ماشین نمیخرن که تا آخر عمر نگه دارنش و به نظرم با این هزینه آدم توقع یه حداقل امکاناتی داره نه اینکه پشت ماشینی بشینی که مانیتور نداره صندلیها دستی و… یعنی حتی از لحاظ آپشن رفاهی دنا وضعیت بهتری داره.برند واسه منم مهمه ولی نه وقتی اینقدر فاصله بین دوتا گزینه هست راستی اینم بگم اگه نمونه فول النترا یا کرولا بود من ترجیح میدادمش به این شاسی بلند چینی.راستی شما سرعت پیشرفت چین رو لحاظ کن محصولات BYD تو ایران مربوطه به دوران کم فروغیشه الان حتی تو اروپا هم داره خوب میفروشه چون تو کیفیت خیلی رشد کرده.چین با سرعت نور داره پیشرفت میکنه کی فکرشو میکرد که جنگنده نسل پنج چین یعنی j20 کاملتر و بهتر از سوخو فلون روسی بشه؟ولی الان آمریکا فقط یک جنگنده رو تو بلوک شرق تهدید حساب میکنه اونم اژدهای چینیه.درسته از کشورش بدم میاد چون داره ایرانو غارت میکنه ولی باید منصفانه قضاوت کرد در مورد دستاوردهاش
مازیار
۲۶ دی ۱۴۰۲با بودجه ۳ میلیارد تومان بیشتر به فرار از این دیوونه خونه فکر میکنم تا آشغال چینی
۲۶ دی ۱۴۰۲عجیب بود نبود؟
Taha Ayoobi
۲۷ دی ۱۴۰۲مسخره بود نبود؟
پویا
۲۶ دی ۱۴۰۲اون ماشین های وارداتی با چنین قیمت هایی مرز گرون بودن رو جابهجا کردن اصلأ ذره ای ارزش ندارن حالا میخواد ژاپنی باشه یا کره ای
Safa
۲۶ دی ۱۴۰۲النترا ۲۰۱۸ ترجیح میدم. کلا ماشینای توربو رو به خاطر بنزین فوق العاده بی کیفیت شمال انتخاب نمیکنم.
۲۶ دی ۱۴۰۲نه تنها شمال
بلکه کل کشور
Taha Ayoobi
۲۷ دی ۱۴۰۲توربو باشه، GDI هم باشه، چینی هم باشه
دیگه واویلا
یوسف
۲۶ دی ۱۴۰۲اگر دقت کنید محصولات چری با اسمهای رنگارنگ، همزمان توسط چند تولیدکننده و مونتاژکار عرضه میشن که همین نشون میده حتی شرکت چینی چری هیچ کدوم از شرکتهای ایرانی رو نماینده رسمی خودش نمیدونه و تنها به چشم خردهفروشیهای کوچیک میبینه، که البته با سیاست کلی خودش که تسلط به بازار ایران و جا افتادن به عنوان یک خودروساز مطرحه منافاتی نداره پس اجازه میده محصولاتش با اسمهای اجقوجق عرضه بشن.
بابک
۲۶ دی ۱۴۰۲متاسفانه ، در بحث خدمات پس از فروش ، اکثر مونتاژ کارها…مدیران ، کرمان ، بهمن و….از لحاظ قطعات یدکی و بدنه ، دچار ضعف شدیدی هستند….انبارها قطعه شان در حد قطعات مصرفی معمولی مثل شمع و تسمه و فیلتر و…دارند...و از لحاظ نیروی فنی و تجهیزات ، خیلی توانمند نیستند….پس خیلی نباید بر روی خدمات پس از فروش آنها حساب باز کنید.
قیمت قطعات خودروهای چینی و ژاپنی با توجه به اینکه همه با ارز آزاد یکسان تامین می شوند ، تقریبا برابر و در بعضی موارد بخاطر تیراژ پایین خودروهای چینی نسبت به ژاپنی ، قطعات چینی گران تر هستند
عاقلانه تر این است که ، خودرو با کیفیت بالاتر دسته دوم بخرید تا خودرو نو اما با کیفیت پایین تر…
خودروهای چینی عمر مفیدشان ۵ سال ، کره ای ها ۱۰ سال ، ژاپنی ۱۵ تا ۲۰ سال است….این آمار در تمام دنیا تایید شده…
مانی
۲۶ دی ۱۴۰۲بر خلاف نظر شما،الان خودروهای چینی با عمر بالای 10 سال سن و بالاتر نیز در خیابان های ایران در رفت و آمد هستند.از جمله ام وی ام 110 و ام وی ام 530 و ام وی ام x33 غیره…ماشین های کره ای بالای 15 سال سن هم در خیابان های ایران در رفت و آمد هستند از جمله هیوندای آزرا مدل 2007 و 2008 و هیوندای سوناتا مدل های 2006 و 2007 و بالاتر…ماشین های ژاپنی بالای 30 سال سن هم در حجم قابل توجهی در خیابان های ایران تردد می کنند از جمله تویوتا کرولاها و تویوتا هایلوکس های ساخت دهه 90 میلادی و غیره..
E. Kh.
۲۶ دی ۱۴۰۲و پراید دوگانه سوز مدل ۸۶ ایی که بعد ۱۵ سال cngش هنوزم کار میکنه :)
مجتبی .
۲۶ دی ۱۴۰۲خیلی ریزو زیر پوستی داره خرید ماشینهای چین وکره وژاپن و… باچندبرابر قیمت جهانی برامون عادی سازی میشه!!!! عزیز برادر هیچکدام هیچکدام. روچه حسابی چندبرابر پول بدیم؟؟
javad-bmw
۲۶ دی ۱۴۰۲شما پاسخ دهید:
با بودجهای در محدوده ۳ میلیارد تومان ترجیح میدهید یک کراس اوور بزرگ و فول آپشن چینی مثل لوکانو ۸ را بخرید یا یک سدان اقتصادی وارداتی اما با اصالت مثل هیوندای الانترا یا تویوتا کرولا؟
الانترا با اصالت نیست.
مانی
۲۶ دی ۱۴۰۲به نظر می رسد که نویسنده دیدگاهی چندان علمی و فنی نسبت به خودروهای چینی نداشته و با مرور مقالات وی در این سایت می توان گفت که وی قضاوت و دیدگاهی بسیار منفی نسبت به ماشین های چینی دارد.شاید به همین خاطر است که از واژه با اصالت برای خودروهای برندهای ارزان قیمتی مثل تویوتا و هیوندای استفاده می کند تا بلکه بهتر بتواند برندهای چینی را تخریب کند.در واقع،این واژه معمولا برای محصولات شرکت هایی مثل کادیلاک و بنز و ب ام و و فراری و بوگاتی و لامبورگینی و پورشه و رولزرویس و بنتلی و رنجروور و غیره استفاده می شود که هر کدام شاهکاری در زمینه طراحی و تکنیک هستند و مدل های کلاسیک آنها در بازارهای جهانی با ارقام بالا معامله می شوند در حالی که به ندرت محصولاتی از تویوتا و هیوندای به عنوان مدل هایی کلاسیک و با اصالت در دنیای خودرو مطرح هستند.در واقع،تویوتا و هیوندا برندهای کاملا معمولی در دنیا هستند که صد البته محصولات با کیفیت و ارزانی برای استفاده عامه مردم در دنیا تولید می کنند ولی در بازار ایران به لطف تبلیغات کاذب و مسموم دلالان و رسانه های وابسته به آنها با ارقام نجومی معامله می شوند و با برچسب کاذب «با اصالت» با قیمت هایی چند برابر بیش از قیمت جهانی شان به مشتریان ناآگاه و ساده دل وطنی فروخته می شوند.
رامتین
۲۶ دی ۱۴۰۲بیشک خرید یک سدان اروپایی جذابتر از شاسی چینیه. البته با این اوضاع هیچکدام جذابیت ندارند.
خاص
۲۶ دی ۱۴۰۲کرولا و النترا سدان اروپایی نیستند.
Taha Ayoobi
۲۷ دی ۱۴۰۲این چرا جلوش تیگو 7 پروعه عقبش لاماری
car lover
۲۴ مرداد ۱۴۰۳بدون در نظر گرفتن برند و کشور و بدون تعصب انصافا طراحی بیرونی و داخلی خیلی خوبی داره