ایران خودروایستگاه خبرسایپانمایشگاه ها

راهنمای بازدید و گزارش اختصاصی نمایشگاه خودرو مشهد 1401؛ هیاهو برای هیچ

برخلاف تبلیغات انجام شده برای جذب مخاطب، نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۱ نیز همراه با تعدادی اندک از واردکنندگان و خودروسازان افتتاح شد. بازدیدکنندگان در روز شروع این رویداد، هیچ محصول کاملا جدیدی مشاهده نکردند.

علاوه‌بر ایران خودرو و سایپا و گروه بهمن که پای ثابت تمام نمایشگاه‌های خودروی کشور هستند؛ کرمان موتور، فردا موتور و ایلیا (دایون) نیز در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۱ حضور دارند. علاقه‌مندان می‌توانند تا ۱۲ شهریورماه، ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاه‌های مشهد، از این رویداد دیدن کنند. همچنین، بخشی از سالن فردوسی برای نمایش خودروهای کلاسیک در نظر گرفته شده است که متاسفانه در اولین روز افتتاح نمایشگاه، فاقد تنوع و درحال تکمیل بود.

اتوبوس برقی سایپا

از معدود نکات جالب در نمایشگاه خودرو مشهد، حضور پررنگ اتوبوس‌های درون شهری، کشنده (تریلر) و کامیونت است. ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل، دو مدل اتوبوس با دو نوع پیشرانه‌ی گازوئیل‌سوز و تمام برقی به نمایشگاه مشهد آوردند. سالن‌های گروه بهمن و مایان نیز، میزبان کامیونت فوسو میتسوبیشی (۸/۵ تن)، کامیونت ایسوزو (۶ تن)، مینی‌بوس پگاسوس و اتوبوس شهری CITY 12، در کنار کشنده‌های ۱۸ تن و ۱۹/۵ تن دیما است.ِ

کامیون دوو

کاسپین خودرو، نماینده فروش کشنده‌های دوو در ایران، دو مدل ۴۴ و ۱۸ تن به نمایشگاه خودرو مشهد آورده است. شرکت دافران (شایان دیزل)، یکی از سالن‌های بزرگ را به خود اختصاص داده و چند مدل کشنده در ابعاد متنوع به نمایش گذاشته است. این کامیون‌ها، ساخت دوسان (Doosan) چین هستند.

کوییک اسپرت

در سالن سایپا علاوه‌بر خودروهای قدیمی، شاهین CVT، سایپا ۱۵۱ کانوپی (وانت پراید اتاق‌دار)، پادرا پلاس اسپرت، آریا اسپرت و کوییک اسپرت نیز حضور دارند. طبق معمول، محصولات سایپا با پسوند اسپرت، صرفا با اهداف نمایشی تولید می‌شوند و آماده‌ی فروش نیستند.

هایما 8S ایران خودرو

سالن ایران خودرو، کرمان موتور، مدیران خودرو، گروه بهمن، دایون، فردا موتور و آمیکو نیز مشابه سایپا، مدل‌های شناخته شده و درحال مونتاژ را نمایش می‌دهند. علاقه‌مندان می‌توانند با حضور در نمایشگاه خودرو مشهد، از نزدیک با هایما 8S، ریسپکت (ژوآندو بهمن موتور)، وانت جک T8، جک X7، نسخه‌ی فیس لیفت کاپرا، چری تیگو ۸ و  تیگو ۷ پلاس، شاسی‌بلندهای فردا SX5 و T5، دایون کلوت و دایون Y5، شاسی بلندهای دیگنیتی و فیدلیتی آشنا شوند. تقریبا تمام شرکت‌های حاضر در نمایشگاه مشهد، درهای ورودی به خودروها را بازگذاشتند تا امکان نشستن داخل کابین فراهم شود؛ اما هنوز برنامه‌ی آزمایش فنی (تست درایو) برای این رویداد اعلام نشده است.

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴ رای

مطالب مشابه

‫۲۴ دیدگاه‌ها

  1. JDM lover

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (886 ديدگاه)

    همه ی ماشینا یه طرف اون کوییک مثلا اسپرت یه طرف 😂😂😂

    موافقم 59
    مخالفم 2
    1. Dian

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (677 ديدگاه)

      احساس میکنم اسپویلرشو چپه وصل کردن😂

      موافقم 38
      مخالفم 1
      1. M.Kkarimi

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (862 ديدگاه)

        راست میگی چپست چرا ؟!؟ 😂😂😂

        موافقم 2
        مخالفم 2
    2. NAVID۰۰۹۸

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      میگم حکم اون بال عقب کوئیک و اطلس جریانش چیه ؟!!!!
      نکُنه بیلبورد تبلیغاتیه جهت اشتغالزایی ایرانیا !

      مثل اصغرآقا بُقال یه کوئیک با این بال میخره ، پشتش هم تبلیغ بقالیشو میکنه ( اصغر بَقال ) !

      یادم میاد زمانی که همه چیز گل بلبل بود من از دغدغه‌ها مینوشتم و دوستان اکثریت میگفتند منفی‌باف هستم و دیگه اینقدر اوضاع خیط نیست و … !
      گذشت و گذشت ، تا رسیدیم به امروزی که شاهد محصولاتشان هستید ، مبارکتان باشه ، من که به شخصه همه این چیزها را پیش‌بینی میکردم و خوبیش اینه که کامنت‌های گذشته و تحلیل‌های من ، امروز داره خودش را ثابت میکنه 👋🏻 !

      موافقم 37
      مخالفم 2
      1. بهراد

        ۱۱ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (243 ديدگاه)

        نبابا جناب وزیر برای ثابت کردن توانایی خودروسازی داره فشار میخوره. داستانش همینه و بس.

        موافقم 1
        مخالفم 1
    3. Kamy

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (694 ديدگاه)

      بی سلیقگی از ذره ذره این فرغون میچکه..

      موافقم 20
  2. عارف

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (299 ديدگاه)

    یکی از یکی آشغال تر. بدترین دهه خودرویی رو می‌گذرونیم. یه زمانی نیسان پاترول ،جیپ، مزدا تو نمایشگاه های ایران بود حالا هم این ماشین های بی کیفیت با قیمت نجومی

    موافقم 44
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2848 ديدگاه)

      همین نمایشگاه مشهد سال 1396 اقلا هیوندای و رنو و میتسوبیشی و نیسان داشت
      در کنارش چند تا مرسدس بنز و بی ام و هم برای بازدید عموم می ‌آوردن
      فقط یک سالن مخصوص سیستم های صوتی و مولتی مدیا خودرو بود
      امسال برای بازدید تمام نمایشگاه فقط 15 دقیقه زمان لازمه

      موافقم 59
      مخالفم 3
  3. حسین

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1363 ديدگاه)

    کوییک و آریا اسپرت با باله ی عقبی که برعکس نصب شده بود و بیشتر شبیه ترمز هوایی عمل میکنه!!
    یا مثلا شایدم میخوان نیروی رو به بالا ایجاد کنن!
    یا شایدم نیروی رو به پایین در دنده عقب!!
    خدایا………

    اسم آریا و شاهین رو هم خراب کردن!
    فردا لابد میخوان سیمرغ و آهو هم تولید کنن!!

    موافقم 40
    مخالفم 2
    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (2848 ديدگاه)

      اتفاقا براش مقاله اختصاصی نوشتم که منتشر شده :)
      https://www.pedal.ir/saipa/saipa-installed-the-rear-wing-contrary-to-aerodynamics/

      موافقم 35
      مخالفم 1
      1. حق گوی باطل

        ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
        سوابق: (1037 ديدگاه)

        آقای اشتری جزئیات و ظرافت تکنولوژی سایپا انقدر سنگینه از قلم شما بر نمیاد بنظرم صبر کنید تا موتور ترند خودش سایپا ۱۵۱ کانوپی رو پوشش بده ترجمش کنید

        موافقم 31
        مخالفم 1
    2. Reza Waffen SS

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (5360 ديدگاه)

      یا خود خدا دقت نکرده بودم چرا اسپویلرش روبه هواس ؟؟؟

      ببین کیا دارن واسمون خودرو میسازن خدایا خودت ظهور کن

      موافقم 31
      مخالفم 2
    3. حق گوی باطل

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      باورم نمیشهm15 با گیربکسcvtانقدر قدرت داشته باشه که باید اسپویلر نصب کنن تا تعادل ماشین حفظ بشه
      سایپا مطمئن

      موافقم 27
  4. حق گوی باطل

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (1037 ديدگاه)

    در وصف پادرا اسپرت کلمات قاصر است باید از جمله ها کمک گرفت
    ک*** ******

    موافقم 24
  5. ARMAN سابق

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (487 ديدگاه)

    من مشهدیم و وقتی بچه بودم به زور بابامو می کشوندم که بریم نمایشگاه
    ولی الان واقعا هیچ دلیلی نمی بینم که برم
    یه زمانی انواع و اقسام ماشینای جدید از برندهای معتبر بودن ولی الان…..

    موافقم 26
    مخالفم 2
    1. حق گوی باطل

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (1037 ديدگاه)

      واقعا شما قدر خودروسازی رو نمیدونید
      مردم فقیر و بحران زده آمریکا میان ایران شاهین cvtرو ببینن شما عظمت نمایشگاه رو نادیده میگیرید
      متاسفم….😔

      موافقم 27
      مخالفم 2
  6. AmirAli

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    وای خدای من کوییک اسپرت
    اونم با موتور 80 اسبی
    مدیران سایپا چجوری اینکارو کردن لعنتیا
    پ.ن:
    هرکی ندونه لامبورگینیه اسپرت زدن روش
    خجالت بکشید

    موافقم 14
    مخالفم 2
  7. AmirAli

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (80 ديدگاه)

    وای خدای من کوییک اسپرت
    اونم با موتور 80 اسبی
    مدیران سایپا چجوری اینکارو کردن لعنتیا
    پ.ن:
    هرکی ندونه لامبورگینیه اسپرت زدن روش
    خجالت بکشید

    موافقم 2
    مخالفم 2
  8. meysam

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (3633 ديدگاه)

    اون کشنده های دوو تنها گزینه قابل تامل این نمایشگاه بود
    گیربکس ZF آلمان و انجینی که با مشارکت جنرال موتورز ساخته شده
    بنظر میرسه کیفیت و دوام خوبی داشته باشه و مناسب بازار ایرانه بلکه جای جک و جونورهای چینی رو بگیره
    البته دوو الان زیرمجموعه تاتا موتورز هندوستانه و کامیونهاش بسیار قدرتی و از دوام خوبی برخوردارند

    موافقم 19
  9. HesamS500

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (129 ديدگاه)

    اون کاماز رخش رو یکم دیر(۵۰سال) از پارکینگ در نیوردن؟
    بقیشون هم که دیگه …

    موافقم 10
  10. Pouyan

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (199 ديدگاه)

    آقای اشتری یه پیشنهاد دارم:
    لطفا درباره ی خودروسازی ایران هیچ خبری کار نکنین،اینطوری سایت خیلی سطح بالا تر و جذابتر میشه .

    موافقم 11
    مخالفم 1
    1. HesamS500

      ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
      سوابق: (129 ديدگاه)

      نه اتفاقا برای طنز خوبه

      موافقم 12
  11. تحت پیگرد

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (358 ديدگاه)

    این نمایشگاه نیست لابراتوار سم سازیه

  12. Erfan

    ۱۰ شهریور ۱۴۰۱
    سوابق: (536 ديدگاه)

    فکر کنم اون بخشی که ماشین های قدیمی بودن داخل نمایشگاه خیلی زیبا تر از دیگر بخش های نمایشگاه بود.
    تندیس جدید ترین خودرو بی‌کیفیت رو هم من به هایما8sمیدم.به نظرم نمیومد آنقدر بی کیفیت باشه.
    وقتی واردش شدم بی کیفیتی از روی داش بورد تا رویه در ها موج میزد.
    سدان جدید کرمان موتور هم که آورده بودن مسئول ها اونجا میگفتند که بین ۱.۱تا۱.۲قیمت میخوره.
    بخش مدیران خودرو هم که تعطیل اصلا ماشین هاشون در حد قیمتشون نبودند مخصوصا تیگو ۷پرو و تیگو۸.
    دایون هم اصلا داخلش خوب نبود قدیمی و بی کیفیت.
    فکر کنم بهمن موتور بهتر از بقیه بود به نظرم.
    خودم دیگنیتی پرستیژ رو دوست داشتم چون ضعف موتور کم توان رو دیگه نداره.و الان ماشین مناسب تریه با توجه به موتور و گیربکس جدید.
    خلاصه با توجه به اینکه داخل همه ماشین ها نشستم و متریال رو از نزدیک دیدم دیگنیتی و فیدلیتی رو یک پله بالا تر از بقیه دیدم.همانطور که شلوغ ترین بخش نمایشگاه هم همون بخش بهمن موتور بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا