برخلاف تبلیغات انجام شده برای جذب مخاطب، نمایشگاه خودروی مشهد ۱۴۰۱ نیز همراه با تعدادی اندک از واردکنندگان و خودروسازان افتتاح شد. بازدیدکنندگان در روز شروع این رویداد، هیچ محصول کاملا جدیدی مشاهده نکردند.
علاوهبر ایران خودرو و سایپا و گروه بهمن که پای ثابت تمام نمایشگاههای خودروی کشور هستند؛ کرمان موتور، فردا موتور و ایلیا (دایون) نیز در نمایشگاه خودرو مشهد ۱۴۰۱ حضور دارند. علاقهمندان میتوانند تا ۱۲ شهریورماه، ساعت ۱۶ الی ۲۲ در محل دائمی نمایشگاههای مشهد، از این رویداد دیدن کنند. همچنین، بخشی از سالن فردوسی برای نمایش خودروهای کلاسیک در نظر گرفته شده است که متاسفانه در اولین روز افتتاح نمایشگاه، فاقد تنوع و درحال تکمیل بود.
از معدود نکات جالب در نمایشگاه خودرو مشهد، حضور پررنگ اتوبوسهای درون شهری، کشنده (تریلر) و کامیونت است. ایران خودرو دیزل و سایپا دیزل، دو مدل اتوبوس با دو نوع پیشرانهی گازوئیلسوز و تمام برقی به نمایشگاه مشهد آوردند. سالنهای گروه بهمن و مایان نیز، میزبان کامیونت فوسو میتسوبیشی (۸/۵ تن)، کامیونت ایسوزو (۶ تن)، مینیبوس پگاسوس و اتوبوس شهری CITY 12، در کنار کشندههای ۱۸ تن و ۱۹/۵ تن دیما است.ِ
کاسپین خودرو، نماینده فروش کشندههای دوو در ایران، دو مدل ۴۴ و ۱۸ تن به نمایشگاه خودرو مشهد آورده است. شرکت دافران (شایان دیزل)، یکی از سالنهای بزرگ را به خود اختصاص داده و چند مدل کشنده در ابعاد متنوع به نمایش گذاشته است. این کامیونها، ساخت دوسان (Doosan) چین هستند.
در سالن سایپا علاوهبر خودروهای قدیمی، شاهین CVT، سایپا ۱۵۱ کانوپی (وانت پراید اتاقدار)، پادرا پلاس اسپرت، آریا اسپرت و کوییک اسپرت نیز حضور دارند. طبق معمول، محصولات سایپا با پسوند اسپرت، صرفا با اهداف نمایشی تولید میشوند و آمادهی فروش نیستند.
سالن ایران خودرو، کرمان موتور، مدیران خودرو، گروه بهمن، دایون، فردا موتور و آمیکو نیز مشابه سایپا، مدلهای شناخته شده و درحال مونتاژ را نمایش میدهند. علاقهمندان میتوانند با حضور در نمایشگاه خودرو مشهد، از نزدیک با هایما 8S، ریسپکت (ژوآندو بهمن موتور)، وانت جک T8، جک X7، نسخهی فیس لیفت کاپرا، چری تیگو ۸ و تیگو ۷ پلاس، شاسیبلندهای فردا SX5 و T5، دایون کلوت و دایون Y5، شاسی بلندهای دیگنیتی و فیدلیتی آشنا شوند. تقریبا تمام شرکتهای حاضر در نمایشگاه مشهد، درهای ورودی به خودروها را بازگذاشتند تا امکان نشستن داخل کابین فراهم شود؛ اما هنوز برنامهی آزمایش فنی (تست درایو) برای این رویداد اعلام نشده است.
JDM lover
۱۰ شهریور ۱۴۰۱همه ی ماشینا یه طرف اون کوییک مثلا اسپرت یه طرف 😂😂😂
Dian
۱۰ شهریور ۱۴۰۱احساس میکنم اسپویلرشو چپه وصل کردن😂
M.Kkarimi
۱۰ شهریور ۱۴۰۱راست میگی چپست چرا ؟!؟ 😂😂😂
NAVID۰۰۹۸
۱۰ شهریور ۱۴۰۱میگم حکم اون بال عقب کوئیک و اطلس جریانش چیه ؟!!!!
نکُنه بیلبورد تبلیغاتیه جهت اشتغالزایی ایرانیا !
مثل اصغرآقا بُقال یه کوئیک با این بال میخره ، پشتش هم تبلیغ بقالیشو میکنه ( اصغر بَقال ) !
یادم میاد زمانی که همه چیز گل بلبل بود من از دغدغهها مینوشتم و دوستان اکثریت میگفتند منفیباف هستم و دیگه اینقدر اوضاع خیط نیست و … !
گذشت و گذشت ، تا رسیدیم به امروزی که شاهد محصولاتشان هستید ، مبارکتان باشه ، من که به شخصه همه این چیزها را پیشبینی میکردم و خوبیش اینه که کامنتهای گذشته و تحلیلهای من ، امروز داره خودش را ثابت میکنه 👋🏻 !
بهراد
۱۱ شهریور ۱۴۰۱نبابا جناب وزیر برای ثابت کردن توانایی خودروسازی داره فشار میخوره. داستانش همینه و بس.
Kamy
۱۰ شهریور ۱۴۰۱بی سلیقگی از ذره ذره این فرغون میچکه..
عارف
۱۰ شهریور ۱۴۰۱یکی از یکی آشغال تر. بدترین دهه خودرویی رو میگذرونیم. یه زمانی نیسان پاترول ،جیپ، مزدا تو نمایشگاه های ایران بود حالا هم این ماشین های بی کیفیت با قیمت نجومی
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ شهریور ۱۴۰۱همین نمایشگاه مشهد سال 1396 اقلا هیوندای و رنو و میتسوبیشی و نیسان داشت
در کنارش چند تا مرسدس بنز و بی ام و هم برای بازدید عموم می آوردن
فقط یک سالن مخصوص سیستم های صوتی و مولتی مدیا خودرو بود
امسال برای بازدید تمام نمایشگاه فقط 15 دقیقه زمان لازمه
حسین
۱۰ شهریور ۱۴۰۱کوییک و آریا اسپرت با باله ی عقبی که برعکس نصب شده بود و بیشتر شبیه ترمز هوایی عمل میکنه!!
یا مثلا شایدم میخوان نیروی رو به بالا ایجاد کنن!
یا شایدم نیروی رو به پایین در دنده عقب!!
خدایا………
اسم آریا و شاهین رو هم خراب کردن!
فردا لابد میخوان سیمرغ و آهو هم تولید کنن!!
محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال
۱۰ شهریور ۱۴۰۱اتفاقا براش مقاله اختصاصی نوشتم که منتشر شده :)
https://www.pedal.ir/saipa/saipa-installed-the-rear-wing-contrary-to-aerodynamics/
حق گوی باطل
۱۰ شهریور ۱۴۰۱آقای اشتری جزئیات و ظرافت تکنولوژی سایپا انقدر سنگینه از قلم شما بر نمیاد بنظرم صبر کنید تا موتور ترند خودش سایپا ۱۵۱ کانوپی رو پوشش بده ترجمش کنید
Reza Waffen SS
۱۰ شهریور ۱۴۰۱یا خود خدا دقت نکرده بودم چرا اسپویلرش روبه هواس ؟؟؟
ببین کیا دارن واسمون خودرو میسازن خدایا خودت ظهور کن
حق گوی باطل
۱۰ شهریور ۱۴۰۱باورم نمیشهm15 با گیربکسcvtانقدر قدرت داشته باشه که باید اسپویلر نصب کنن تا تعادل ماشین حفظ بشه
سایپا مطمئن
حق گوی باطل
۱۰ شهریور ۱۴۰۱در وصف پادرا اسپرت کلمات قاصر است باید از جمله ها کمک گرفت
ک*** ******
ARMAN سابق
۱۰ شهریور ۱۴۰۱من مشهدیم و وقتی بچه بودم به زور بابامو می کشوندم که بریم نمایشگاه
ولی الان واقعا هیچ دلیلی نمی بینم که برم
یه زمانی انواع و اقسام ماشینای جدید از برندهای معتبر بودن ولی الان…..
حق گوی باطل
۱۰ شهریور ۱۴۰۱واقعا شما قدر خودروسازی رو نمیدونید
مردم فقیر و بحران زده آمریکا میان ایران شاهین cvtرو ببینن شما عظمت نمایشگاه رو نادیده میگیرید
متاسفم….😔
AmirAli
۱۰ شهریور ۱۴۰۱وای خدای من کوییک اسپرت
اونم با موتور 80 اسبی
مدیران سایپا چجوری اینکارو کردن لعنتیا
پ.ن:
هرکی ندونه لامبورگینیه اسپرت زدن روش
خجالت بکشید
AmirAli
۱۰ شهریور ۱۴۰۱وای خدای من کوییک اسپرت
اونم با موتور 80 اسبی
مدیران سایپا چجوری اینکارو کردن لعنتیا
پ.ن:
هرکی ندونه لامبورگینیه اسپرت زدن روش
خجالت بکشید
meysam
۱۰ شهریور ۱۴۰۱اون کشنده های دوو تنها گزینه قابل تامل این نمایشگاه بود
گیربکس ZF آلمان و انجینی که با مشارکت جنرال موتورز ساخته شده
بنظر میرسه کیفیت و دوام خوبی داشته باشه و مناسب بازار ایرانه بلکه جای جک و جونورهای چینی رو بگیره
البته دوو الان زیرمجموعه تاتا موتورز هندوستانه و کامیونهاش بسیار قدرتی و از دوام خوبی برخوردارند
HesamS500
۱۰ شهریور ۱۴۰۱اون کاماز رخش رو یکم دیر(۵۰سال) از پارکینگ در نیوردن؟
بقیشون هم که دیگه …
Pouyan
۱۰ شهریور ۱۴۰۱آقای اشتری یه پیشنهاد دارم:
لطفا درباره ی خودروسازی ایران هیچ خبری کار نکنین،اینطوری سایت خیلی سطح بالا تر و جذابتر میشه .
HesamS500
۱۰ شهریور ۱۴۰۱نه اتفاقا برای طنز خوبه
تحت پیگرد
۱۰ شهریور ۱۴۰۱این نمایشگاه نیست لابراتوار سم سازیه
Erfan
۱۰ شهریور ۱۴۰۱فکر کنم اون بخشی که ماشین های قدیمی بودن داخل نمایشگاه خیلی زیبا تر از دیگر بخش های نمایشگاه بود.
تندیس جدید ترین خودرو بیکیفیت رو هم من به هایما8sمیدم.به نظرم نمیومد آنقدر بی کیفیت باشه.
وقتی واردش شدم بی کیفیتی از روی داش بورد تا رویه در ها موج میزد.
سدان جدید کرمان موتور هم که آورده بودن مسئول ها اونجا میگفتند که بین ۱.۱تا۱.۲قیمت میخوره.
بخش مدیران خودرو هم که تعطیل اصلا ماشین هاشون در حد قیمتشون نبودند مخصوصا تیگو ۷پرو و تیگو۸.
دایون هم اصلا داخلش خوب نبود قدیمی و بی کیفیت.
فکر کنم بهمن موتور بهتر از بقیه بود به نظرم.
خودم دیگنیتی پرستیژ رو دوست داشتم چون ضعف موتور کم توان رو دیگه نداره.و الان ماشین مناسب تریه با توجه به موتور و گیربکس جدید.
خلاصه با توجه به اینکه داخل همه ماشین ها نشستم و متریال رو از نزدیک دیدم دیگنیتی و فیدلیتی رو یک پله بالا تر از بقیه دیدم.همانطور که شلوغ ترین بخش نمایشگاه هم همون بخش بهمن موتور بود.