حدود دو ماه پیش در نمایشگاه خودروی تهران، خودروی تیارا مکث موتور، به عنوان جدیدترین خودروی گروه ماموت، در ایران معرفی شد. تیارا در واقع همان بایک روژیانگ X5، که در سال ۲۰۲۱ معرفی شد. با تولید این محصول مکث موتور به زمرهی تولید کنندگان شاسی بلند خواهد پیوست.
اخیرا نیز طی مراسمی با حضور مسئولان دولتی، مدیران مکث موتور و مدیران گروه ماموت خودرو، تولید خودروی تیارا آغاز شد. براساس اطلاعات منتشر شده این خودروساز خصوصی برای سال اول تیراژ ۵ هزار دستگاهی از تیارا، را در نظر گرفته است.
دکتر یوسفیمقدم قائم مقام تولید ماموت خودرو با تاکید بر نگاه پیشرو در تولید اعلام کرد: از حدود ۶ سال قبل که درصدد ایجاد خطوط تولید خودروهای سواری بودیم تصمیم بر استفاده از بهروزترین تجهیزات و دانش تولید گرفتیم و امروز خط تولید تیارا با افتخار از تجهیزاتی بهره میبرد که در بزرگترین خودروسازیهای دنیا استفاده میشود.
وی در ادامه افزود: تجهیز خط تولید تیارا با تجهیزات مدرن اروپایی با همکاری وزارت صمت محقق شد.
همچنین مهندس وطنخواه مدیرعامل مکث موتور ضمن معرفی تیارا به عنوان یک کراساوور شهری گفت: تیارا با ظرفیت ۷ سرنشین علاوه بر اینکه یک کراساوور خانوادگی محسوب میشود، به خاطر طراحی زیبای بدنه و کابین راحت برای تمامی سنین و مصارف مناسب است.
وی ادامه داد: دربهای عقب این خودرو در مقایسه با رقبای خود کشیدهتر است و سرنشینان ردیف سوم به راحتی میتوانند سوار و پیاده شوند.
مدیرعامل مکث موتور با اشاره به امکانات خودرو گفت: تیارا دارای دوربین ثبت وقایع، دوربین ۳۶۰ درجه، کروز کنترل، ایموبلایزر موتور، سقف شیشهای پاناروما، مانیتور ۱۰/۲۵ اینچی، ملاستر تمام دیجیتال ۱۲/۳ اینچی، آینههای گرمکندار، تهویه تمام اتوماتیک با دریچههای عقب، سنسور نور و سیستم تشخیص محل پارک خودرو است.
وطن خواه افزود: تیارا همچنین به سیستم کنترل پایداریESP، سیستم کمکی ترمز ABS + EBD + BA، ترمز پارک برقی EPB، اتوهلد و سیستم نمایش تصویری نقطه کور مجهز است.
این محصول جدید، با طول، عرض، ارتفاع و فاصله بین محورهای به ترتیب ۴.۷۸۸، ۱.۸۷۵، ۱.۷۳ و ۲.۸۱۵ متر، در گروه شاسی بلندهای متوسط قرار میگیرد.
تیارا در بخش پیشرانه دارای یک موتور ۱/۵ لیتری توربوشارژر است که ۱۵۵ اسب بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتون متر گشتاور تولید میکند. این قدرت توسط یک جعبه دنده شش سرعته خودکار منتقل میشود.
AMANTE
۷ مرداد ۱۴۰۱دوستانی که ماشین توربو دارن لطفا اگه امکانش هست درباره ی خوبی و بدی های موتور توربو در ایران و اینکه استفاده از مکمل های سوخت چقدر تاثیر داره یک توضیحی بدن ممنون.
فورد
۷ مرداد ۱۴۰۱این چینی ها هم یاد گرفتن کلی اپشن بزار روی خودرو بی کیفت با قیمت فضایی بفروش اخه موتور 1.5 لیتری روی این بدنه
The Grand Tour
۷ مرداد ۱۴۰۱چندین ساله که جک S5 داریم
در این چند سال نه مشکل فنی داشته نه اتفاق خاصی براش رخ داده
البته سرویس های ادواری به صورت کامل انجام شده
بنزین هم معمولی بوده چند ماه یک بار بنزین سوپر زده شده بدون مکمل خاصی
در کل راضی کننده بوده و تاثیرش روی شتاب مشخصه
تنها مشکلش اینه که توی مسیر های شهری بعضی اوقات با توجه به سبک رانندگیتون مصرف افزایش میکنه تا صدی 2 لیتر در 100 کیلومتر
SS
۸ مرداد ۱۴۰۱جسارتا کارکرد ماشین رو هم میفرمائید؟
این رو میپرسم چون خیلی از دوستان که ماشین چینی دارن وقتی صحبت میشه برای مثال میگن 7-8 ساله داریم و مشکلی نداشته اما وقتی کارکرد رو میپرسم کمتر از 100 هزار کیلومتر کار و عملا 4 سال کارکرد استاندارد هست
البته منظورم این نیست که کیفیت ماشین های چینی بد هست اما با توجه به اینکه اکثر خودروهای توربو از هر برندی در ایران به مشکل خوردن جالب هست اگر چینی ها واقعا مشکل نداشته باشن و نشون میده با توجه به شرایط ایران تیون شدن که البته این نوع تیون باید خودش رو در قدرت کمتر یا مصرف بیشتر نشون بده.
The Grand Tour
۸ مرداد ۱۴۰۱کارکرد 60 هزار تاست توی 5-6 سال
بله به نسبت کم کارکرده
سالی 3 مسافرت با مسافت 500 کیلومتر و استفاده شهری برای رفتن به سر کار و برگشتن استفاده شده
درمورد تیون بله به نظرم قدرت موتور کمتر شده چون هستند که با ریمپ ساده افزایش اسب بخار قابل توجهی داشتن
ولی صرف اینکه این توربو فقط برای کشش و شتاب بیشتره و Low pressure هست فشاری انچنان وارد نمیشه به خودرو
ارسلان
۸ مرداد ۱۴۰۱AMANTE
اگه توی محل زندگیتون سربالایی زیاد داری سعی کن به ماشین توربو فکر نکنی چرا ؟؟
چون ماشینای توربوای که توی ایران عرضه شدن اکثرا استفاده شون از توربو به این صورت بوده که موتور کوچیک به کمک توربو بتونه جثه ی بزرگی که در حد توانایی های انجین در حالت تنفس طبیعی نیست رو در یک مسیر به دور از ناهمواری حرکت بده
سربالایی که خودت میدونی فشار مضاعف هست و این ماشینا توی سربالایی به شدت به توربو و انجین شون فشار میاد و باعث زود به خرج افتادن و خرابی های مکرر موتور میشه
در صورتی که شما مثلا میبینی که روی سدان و نه شاسی بلند که شیش سیلندر 3 لیتری یا هشت سیلندر 4.8 لیتری هست توربو گذاشتن در صورتی که نیازی هم نیست پس چرا اینکارو میکنن ؟
جواب :: بخاطر اینکه توربو باعث میشه بخاطر افزایش نسبت تراکم توی دور پایینتر (استفاده ی شهری) هم قدرت بالایی تولید کنه که منجر به کاهش مصرف سوخت میشه یعنی فلسفه ی استفاده از توربو در عصر حاضر کاهش مصرف سوخت بوده نه اینکه کمبود توان یک انجین ضعیف رو باهاش جبران کنن
اون انجین ضعیف اگه در حالت تنفس طبیعی هم روی یک بدنه ی متناسب با خودش قرار بگیره مصرفش هیچ فرقی با وقتی که توربو هست و روی یک بدنه ی بزرگ و سنگینتر سوار شده نداره
خلاصه اگه یه وقتی رفتی سمت توربو اولین کاری که باید بکنی ریمپ کردن انجین هست تا ماشین بتونه با بنزین ایران سازگار بشه اگه درست ریمپ بشه و بنزین هم کیفیت ش بالا پایین نشه و نوسان کیفیت نداشته باشه هیچ نیازی به مکمل نداری البته ریمپ کمی از توان انجین کم میکنه مکمل برای وقتی هست که کامپیوتر انجین با تنظیمات فابریک و اصلی بخوای استفاده کنی چون ECU رو کارخونه سازنده متناسب با بنزین کشور خودش برنامه ریزی کرده
دومین کاری باید بکنی اینه که زیاد با انجین توربو پرگاز رانندگی نکنی یعنی اگه سعی کردی پرگاز رانندگی کنی مدتش زیاد نباشه چون حرارت انجین توربو بیشتر از حرارت تنفس طبیعی هست پرگاز رانندگی کردن این حرارت رو تشدید میکنه و روغن هم از عهده ی دفع حرارت توربو بدرستی بر نمیاد حالا تقلبی هم باشه که دیگه هیچی !! در بهترین حالت یا توربو میسوزونه یا در بدترین حالت انجین ماشین آتیش میگیره مثله ولوو ایکس سی 90 های توی ایران که راننده هاشون فک کرده بودن چون ولوو هست هر جور باهاش رانندگی کنن مشکلی پیش نمیاد مخصوصا که یه انجین 400 اسبی هم داشت و همین دلیلی شده بود برای رانندگی پرگاز و پرفشار برای انجین
حالا سوئد یه کشور سرد و تاریک و با آفتاب ضعیف هست اونجا شاید مشکلی براش پیش نیاد ولی ایران یه کشور گرم و با آفتاب قوی و سوزان در فصل تابستان هست اینارو هم در نظر نمیگیرن توی ایران
مثلا میگ 29 مخصوص هوای سرد روسیه طراحی شده بود و موتورهای میگ 29 با هوای گرم ایران سازگار نیست و توی هوای گرم موتورش از کار میافته
برای همین تمام میگ های 29 ایران توی شمال کشور مستقر هستن که آب و هوای سردتری نسبت به جنوب و مرکز داره و بجز شمال کشور نمیشه بقیه جاها ازشون استفاده کرد ولی زمان خرید این جنگنده اصلا به این چیزا توجه نکردن فقط دیدن یه جنگنده با قابلیتهای بسیار بالا هست که توانایی پروازی space Edge داره که هرچند بخاطر نفروختن لباس فشار ایران از این قابلیت بی بهره موند
شاپور
۸ مرداد ۱۴۰۱توضیحات شما عالی بود جناب ارسلان
Afg
۷ مرداد ۱۴۰۱بهترین امکانات تولید یا مونتاژ؟۱۵۵ تا …اینایی که خودروشونو به نرخ دلار اونم ۳برابر میفروشن به کارکنانشونم به دلار حقوق میدن؟مثلا ساعتی ۲۲ دلار
Kato
۷ مرداد ۱۴۰۱قیمت ؟🤔
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۴۰۱احتمالاً بالای یک میلیارد ناقابل !
اما موضوعی که مهم هست اینه که ماموت همانند بهمنموتور خوشاعتبارتر از دیگر شرکتهای خودروئیست و بهتر میشه رویشان حساب کرد !
Enayat
۷ مرداد ۱۴۰۱ماشین کراس اور چینی: یه جعبه فلزی رنگارنگ که چهارتا چرخ زیرش داره و یه چندتا مثلا آپشن رنگی پَنگی! برای کم نیاوردن خریدار! مقابل فامیل و دوستان و علل خصوص! مجهز به «لَش ترین» موتور و گیربکس ، می گویند!
این مطلب باید در کتب درسی مدارس حتما ذکر شود تا برای نسل های بعد، دلیل محکمی برای انتخاب خودروهای برقی وجود داشته باشد
(البته اگه در آینده دور! وارد ایران بشه🤣)
F.L.P
۸ مرداد ۱۴۰۱شما که میتونی بهترش رو بساز . فعلا همینش رو هم نمیتونیم بسازیم خودمون . ای کاش به جای اینکه بشینیم هی ایراد بگیریم حداقل یکم تلاش میکردیم . به نظر تو ما چرا پیشرفت نداشتیم ؟؟ نبود نیروی کاربلد عزیزم . نبود مدیر خوب . نبود مشاور خوب .
ˈadɔlf ˈhɪtlɐ
۷ مرداد ۱۴۰۱آخه ۱۵۰ اسب برای دو تن وزن
NAVID۰۰۹۸
۷ مرداد ۱۴۰۱البته از حق نگذریم ( تیارا ) چه نامِ زیبائیست !
اما هرچه هم که بگوئیم باز چینیست و چینیها هم مشخصه چه چیزی هستند که هرچقدر هم فی بخوره در حقیقت یک ۱/۳ قیمت واقعی میرزند !
پدرام
۷ مرداد ۱۴۰۱سایت بیت ران یه مقاله داده تحقیق کرده که این ماشین ریشه اش به بایک بر نمی گرده واگذار کرده به یه شرکت دیگه مقاله مفصل هست نمی دونم درسته یا نه یه تحقیق بفرمایید قضیه روشن بشه
JDM lover
۷ مرداد ۱۴۰۱بنظرم اگه با قیمت جهانیش وارد بشه خیلی هم بد نیست
ولی مشکل اینه که این خودرو های درجه چند چینی رو هم قیمت محصولات برند های معتبر جهانی میفروشن به مردم ( و مردم هم میخرن! )
علی ریحانی
۸ مرداد ۱۴۰۱انتظارمون از گروه ماموت بیشتر از این بود،میتونست بین انبوه خودروهای تولید چین برندی مرغوبتر یا خودرویی بهتر رو انتخاب کنه
البته اوضاع بازار ایران طوری شده که مهمترین عامل تو بازار خودرو اول منافع و جیب خودشونه اونم در اوج بی انصافی بعدا مردم
نمای داخل و عقب👇👇
https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/a958a6b8-96fc-43cf-ad87-ff544c69fbdf/article_637660078991056252_thumb_960_542.jpg
https://cdn.bama.ir/uploads//BamaImages/News/a958a6b8-96fc-43cf-ad87-ff544c69fbdf/article_637660078921541489_thumb_960_542.jpg
دکتر
۸ مرداد ۱۴۰۱کامنت یکی از دوستان واقعا تامل برانگیز بود! این شرکتایی که با هر دلاری که دلشون میخواد!بعضا دلار ۹۰ تومنی خودروها رو به ملت میندازن،آیا حقوق کارگراشونم به دلار میدن ؟عملا داریم پول بهتریم خودروهای روز و بهای خودروهای این کمونیستهای چین میپردازیم
محمد امین
۸ مرداد ۱۴۰۱یعنی یکی پیدا نمیشه مقابل ظلم و ستم و دروغ گویی چینی ها وایسه، مونتاژ کارهای چینی روی سایپا و ایرانخودرو را سفید کردنند دارند جا پای خائنین دوران قاجار میگذارند
شاپور
۸ مرداد ۱۴۰۱نقطهضعف بزرگی که با بی میلی به آن در ۲خط آخر نوشتار اشاره شده همان انجین کم توان ۱/۵ لیتری هست که قرار کمبود توان خودش را با توربو جبران کنه. استهلاک این موتور هم مشابه دیگر خودروها قطعا بالا و صدمه به توربوی آن در جاده های شیب دار بعلت دمای بالای موتور ناشی از وزن بیشتر نسبت به توان خروجی ، باید حتمی باشه و در غیر اینصورت شرکتهای نامدار الکی به هزینه هاشون اضافه میکنن و هوش چینی ها را ندارن.
حسن
۲۰ اسفند ۱۴۰۲با سلام، تیارا مکثموتور ۷نفره را یکسالی هست سوارم، بسیار نرم، بیصدا، موتور در حد هیکل و وزن بدک نیست، کلا ماشین خانوادگی و جادار بدای سفر است، کیفیت صندلیها بسیار عالی و استاندارد است، هرچی که هست از تارا و شاهین و اطلس و دنا و خیلی دیگه از خودروهای ساخت داخل سرتر و بهصرفهتره، البته بیشتر از لحاظ قیمت میگم، فقط بزرگترین ایراد شرکت مکثموتور که زیرمجموعه ماموته، اینه که خیلی زود تولیدش متوقف شد،