پس از حواشی فراوان در رابطه با افزایش قیمت کارخانهای خودرو و همچنین ادامه آشفتگی بازار خودرو، نمایندگان مجلس تصمیم به استیضاح سید رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و تجارت گرفتند.
به گزارش پدال، جلال محمودزاده نماینده مهاباد از اولین نشست بررسی استیضاح وزیر صمت با حضور نمایندگان متقاضی استیضاح و وزیر مربوطه در جلسه روز یکشنبه ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ کمیسیون صنایع و معادن مجلس خبر داد. نمایندگان به دلایل مختلفی از جمله آشفتگی بازار و صنعت خودرو پیگیر استیضاح وزیر هستند.
رشیدی کوچی: به مخیله هیچ ایرانی خطور نمیکرد که قیمت ۲۰۶ و ۲۰۷ به بالای یک میلیارد تومان برسد!
جلال رشیدی کوچی نماینده مجلس از استان فارس در مصاحبه خود با خبرگزاری “دانشجو” ضمن تاکید بر قصور وزارت صمت در وضع فعلی صنعت و بازار خودرو، بر پیگیری جهت استیضاح وزیر تاکید کرد. او در ادامه با اشاره به طرح شکایت علیه هیأت عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام به کمیسیون اصل نود مجلس، از اقدام مجلس جهت تنظیم طرح دو فوریتی واردات خودروهای کارکرده پرده برداشت.
Alireza
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ای کاش همه مسئولین مثل آقای کوچی بودن اون موقع هیچ مشکلی نداشتیم🙁🙁
فرشید
۲۳ فروردین ۱۴۰۲یادمه چند ماه پیش سرزده رفت ایران خودرو و گفت: دستور دادیم خودرو ارزان شود. از اون روز پژو 206 تیپ 2 از 280 میلیون تومن به 650 میلیون تومن افزایش پیدا کرده که یعنی حدود دو نیم برابر. جالبه حقوق من فقط 27 درصد زیاد شده. آقا اصن ماشین رو بیخیال میشیم. با موتور هم کارمون راه میوفته. تو فقط بابت قیمت گوشت، برنج و… خواهشاً دستوری نده
Amard
۲۴ فروردین ۱۴۰۲امثال اقای کوچی زیاد اومدن اما بجز حرف کاری از پیش نبردن اعضای مجمع تشخیص و سیاست اون چه شخصی تعیین میکنه و به هیچ کس هیچ جایی پاسخگو نیست حل این مسله کوچیک خیلی راحت منفعت طلبان دست از سر جیب مردم بردارن این همه خروج سرمایه از کشور داشتیم خونه تو ترکیه امارات اسپانیا کانادا بزارید به شکل خودرو برگرده هزینه گمرک عوارض بزارید جیبتون در مصرف بنزین هم صرفه جویی میشه ولی از اونجایی که خیرتون نمیخاد به مردم برسه انجام نمیدید فقط حرف حرف
مردیم از خوشی
۲۳ فروردین ۱۴۰۲چقدر خرابه اوضاع و …
که ببیننید الان که هم مجلس انقلابی هست و هم دولت ، ولی باز هم هیچ کاری را نمی تونند درست انجام بدند
خسروی
۲۴ فروردین ۱۴۰۲این انقلابی رو میشه بیشتر بشکافی ببینیم چیه؟
مردیم از خوشی
۲۳ فروردین ۱۴۰۲بی شک با واردات خودرو کار کرده اوضاع خیلی بهتر میشه
ولی با شناخت ما از این قوم باید منتظر بود خودرو کارکرده را با قیمت خودرو نو برسانند به دست ملت همیشه در صحنه
Python
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ملت همیشه در بازار اگه یکسال نخره همه چی حل میشه که البته اونم با یه فروش قسطی نابود میشه
سارا
۲۳ فروردین ۱۴۰۲نخریدیم و بدتر شد
Python
۲۳ فروردین ۱۴۰۲یه بار شد که یه سال نخرین اخه
SS
۲۴ فروردین ۱۴۰۲به قیمت خودرو نو؟؟
الان جسد کارکرده ها رو به چندبرابر قیمت خودرو نو در کشورهای حاشیه خلیج فارس میدن
حالا ظرفیت واردات کارکرده چقدر هست که بخواد این شرایط رو عوض کنه؟
بازار خودروی کارکرده باید یک فرآیند ارگانیک باشه یعنی شما به اندازه نیاز خودروی نو وارد کنی و قیمت هم طوری مناسب باشه که بعد چند سال خودروها یه دست بچرخه و کسی که وضع مالیش بهتر هست دوباره نو بخره و خودرو چندسال کارکرده هم با قیمت خیلی کمتر در بازار فروخته بشه.
بازار کدوم کشور منطقه به اندازه ایران هست که حالا بخواد علاوه بر بازار خودش برای بازار ایران هم دست دو تامین کنه؟
کشورهایی که دست دو وارد میکنن از بازارهای بزرگی مثل آمریکا یا مشابه اون اقدام به این کار میکنن که چند صد هزار واردات در سال از اون ها هم هیچ مشکلی ایجاد نمیکنه. شما صد هزار کارکرده از دبی وارد کن عرضه و تقاضا طوری زیر و رو میشه که کل بازارش به هم میریزه (کل بازار خودرو نو امارات سالانه حدود 200 هزار دستگاه هست)
طبق معمول مسئولین برای مشکلات چندساله که خودشون با ممنوعیت واردات (+شرایط اقتصادی) ایجاد کردن دنبال راه حل های یک شبه هستن.
ناشناس
۲۳ فروردین ۱۴۰۲این مملکت بیشتر از هر چیزی ، به فرهنگ مردم دوستی نیاز داره که اون هم نیاز به اموزش و جا انداختن از سن پایین داره (اموزش احترام به حقوق دیگران)
حسین
۲۳ فروردین ۱۴۰۲نمیخوام قدیس سازی یا تمجید الکی کنم ولی آقای رشیدی کوچی انصافا همیشه حق رو گفته و جزو شریف ترین نمایندهاس، اگه همه مجلس مثل ایشون بودن الان خیلی از مشکلات رو نداشتیم
محمود
۲۳ فروردین ۱۴۰۲حرف حق رو که همه میزنن و بقول معروف “حرف باد هواست”. به عمل کار برآید
باز همون تاکتیک همیشگی؛ انتخاب یک قربانی برای مبرا کردن دولت و نظام از وضعیت موجود!
یک روز جمشید بسمالله میشه مقصر افزایش نرخ ارز و الان که با یک تصمیم جمعی ( از جمله خود مجلس) با افزایش نرخ ها و کاهش عرضه، وضعیت خودرو و بازار رو به این وضعیت رسوندن و الان با سیبل کردن و برکناری یک وزیر میخوان مردم رو اروم کنن! ولی با برکناری این شخص هیچ تغییری مثبتی تو قیمتها اتفاق نخواهد افتاد؛ همونطور که با دستگیری جمشید بسمالله و برکناری فلان مدیر بانک مرکزی قیمت ارز به نرخ سابق برنگشت
MehdiTurbo
۲۳ فروردین ۱۴۰۲مطمئن باش اگه سوپاپ اطمینان خودشان نبود با زدن همین حرفا خیلی زودتر برکنار کرده بودنش چندتا نماینده بودن یه کلیپم ازش ساختند که انداختنشون بیرون از مجلس اینا فقط خودیا را نگه میدارن
زیزیگولو
۲۳ فروردین ۱۴۰۲سایپا و ایرانخودرو حتی اگه قیمت درب کارخونه کوییک و پژو ۲۰۷ رو به دو میلیارد تومنم برسونن بازم میان تو رسانه ها مظلوم نمایی میکنن و میگن داریم ضرر میدیم
من
۲۳ فروردین ۱۴۰۲سهمیه بدهند
هر خانوار در هر پنج سالی می تونه یک خودرو دست دوم
وارداتی ثبت نام بکنه
دمت گرم کوچکی جان
A1
۲۳ فروردین ۱۴۰۲فاطمی امین کارش که خبر سازی بوده رو خوب انجام داده من نمیدونم چرا ملت انتظار دارن این یارو بیاد همه ی این اقتصاد داغونو مافیا ها رو بزنه کنار که این چهار تا لگن سایپا و ایران خودرو ارزون بشن
مهردادکمال
۲۳ فروردین ۱۴۰۲اگر ۴تا از این مسئولای ما تو ژاپن بودن الان ژاپن از پاکستان و گینه و ترینداد و توباگو عقب مانده تر میشد
داوود
۲۳ فروردین ۱۴۰۲وقتی معیار انتخاب وزیر و وکیل داشتن ریش و محاسن، یقه بسته، پیشانی مهر خورده و البته تعهد به گروههای خاص قدرت باشد، وضعی بهتر از این برای مملکت متصور نخواهد بود.
آرش
۲۳ فروردین ۱۴۰۲ایشون دیر یا زود می روند و مدیر دیگری از مدیران نظام جایگزین خواهد شد اما با وجود این ساختار ناکارآمد در هم تنیده با فساد که باعث شده که صنعت خودروسازی گاو شیر ده برخی ارگان ها و نهاد ها شود ؛ قطعا تغییری در وضعیت خودروئی مملکت حاصل نخواهد شد .
Sevlan
۲۴ فروردین ۱۴۰۲درست بشو نیست، هیچگاه و با ادامه این سیاست حاکم بر کشور و ایدئولوژی و اقتصاد مقاومتی که در دنیا محلی از اعراب نداره، روز بروز بدتر از دیروز خواهد بود،بیچاره ما و بیچاره مردم کشورم که با داشتن انواع نعمتهای زیرزمینی و منابع و… این وضعمونه، گذشت، ولی خدا جواب اونایی رو که میلیونها سال عمر با ارزش رو تباه کردن رو چه تو این دنیا و چه تو اون دنیا بده!!!!!!!!!