براساس جدیدترین اعلام قیمت در سامانه ثبت نام خودروهای وارداتی، محصولات جتا، زوتی، کیا، فیات و سوزوکی تعیین قیمت شدند.
خودروهای جتا VS7 و جتا VS5، کیا سونت و زونی DL5، قیمت قطعی برای مصرف کننده دارند. هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص شامل بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینههای شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده و کرایه حمل به قیمتهای ذیل اضافه میشود. همچنین فیات ۵۰۰ و سوزوکی سیاز نیز، قیمت عالیالحساب دارند و مشخص نیست هنگام تحویل، چهمیزان برای خریدار، اضافه هزینه داشته باشند.
ردیف | نام شرکت | سازنده اصلی | مدل | قیمت قطعی در مبادی ورودی |
۱ | ماموت خودرو | جتا | VS7 | ۲۰,۲۲۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | کوشا خودرو | کیا | Sonet | ۱۷,۴۷۳,۰۰۰,۰۰۰ |
۳ | پارس خودرو | زوتی | DL5 | ۸,۲۶۵,۰۰۰,۰۰۰ |
۴ | ماموت خودرو | جتا | VS5 | ۱۶,۹۵۷,۰۰۰,۰۰۰ |
ردیف | نام شرکت | سازنده اصلی | مدل | قیمت فروش علی الحساب در مبادی ورودی |
۱ | پارسیان موتور مانلی | فیات | ۵۰۰ | ۱۵,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
۲ | راسا موتور خاورمیانه | سوزوکی | سیاز | ۱۰,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ |
جتا VS7 و جتا VS5 وارداتی
شاسیبلندهای جتا با پلتفرم فولکس واگن در چین تولید میشوند. همچنین بسیاری از خودروهای پرفروش فولکسواگن و آئودی و اشکودا برای بازار آسیا، ساخت گروه خودروسازی فاو –فولکس واگن در چین هستند.
تنها پیشرانهی ارائه شده برای VS7، موتور ۱/۴ لیتر توربوشارژ تحت لیسانس فولکس واگن است. پیشتر اشاره شد که پیشرانه و گیربکس اتوماتیک ۶ سرعتهی این خودروی چینی، روی بسیاری از محصولات با برند آلمانی، شامل فولکس جتا و آئودی Q3 استفاده میشود. جتا VS7 اتوماتیک با قدرت ۱۴۸ اسب بخار و گشتاور ۲۵۰ نیوتنمتر، ۱۴۲۵ کیلوگرم وزن دارد. این مدل برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه زمان میبرد و نهایت سرعت ۱۸۰ کیلومتر برساعت فراهم میکند. میانگین مصرف سوخت جتا VS7 حدود ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است. این خودرو همچنین، فقط با سیستم دیفرانسیل جلو تولید میشود.
از نظر فنی، پیشرانه و گیربکس جتا VS5 تفاوتی با VS7 ندارد؛ اما ابعاد کوچکتر و وزن کمتر به VS5 اجازه میدهد تا در زمان ۱۰ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. مصرف سوخت این کراساور، حدود ۶ لیتر در صد کیلومتر است.
کیا سونت وارداتی
سونت (Sonet) در سال ۲۰۲۰ رونمایی شد تا خودوریی ویژه برای کارخانههای کیا هندوستان باشد. این خودرو با فاصله محورهای ۲۵۰۰ میلیمتر عرضه میشود و در مقایسه با امویام X22 مونتاژ مدیران خودرو، طول بدنه و فاصله محوری کمتر دارد.
کیا سونت مجهز به پیشرانهی سه سیلندر ۹۹۸ سیسی توربوشارژ با قدرت ۱۲۰ اسب بخار و گشتاور ۱۷۲ نیوتنمتر است. این کراساور، با گیربکس CVT ساخته شده و میتواند در زمان ۱۲ تا ۱۳ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت برسد. میانگین مصرف سوخت سونت توربو، ۸ لیتر در صد کیلومتر است.
زوتی DL5 وارداتی
سایپا در حدود سالهای ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶، زوتی Z300 را برای بازار ایران به نام آریو مونتاژ کرد. حالا پارسخودرو یک کراساور کوچک از برند زوتی را وارد کشورمان خواهد کرد.
زوتی DL5 توربوشارژ با موتور ۱/۵ لیتر، ۱۴۵ اسب بخار قدرت و ۲۰۵ نیوتنمتر گشتاور تولید میکند. خودروی واردایت پارسخودرو با گیربکس اتوماتیک CVT عرضه خواهد شد. این مدل، ۱۳۶۰ کیلوگرم وزن و میانگین مصرف سوخت ۷/۵ لیتر در صد کیلومتر دارد. دیگر اطلاعات فنی از DL5 منتشر نشده است اما میتوان احتمال داد سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۱ تا ۱۲ ثانیه با نهایت سرعت ۱۷۰ کیلومتر برساعت داشته باشد.
فیات ۵۰۰ وارداتی
تنها خودروهای اروپایی برای واردات به ایران در سال ۱۴۰۲، فیات ۵۰۰ است. این محصول با پیشرانه ضعیف و امکانات متوسط، شامل گیربکس اتوماتیک وارد کشورمان خواهد شد.
مدل ۱/۲ لیتری فیات ۵۰۰ وارد ایران شده است. این موتور با حجم دقیق ۱۲۴۲ سیسی، قدرت ۶۹ اسب بخار و گشتاور ۱۰۲ نیوتنمتر دارد. هرچند که سرعتگیری صفر تا صد کیلومتر برساعت ۱۳ تا ۱۴ ثانیه برای فیات ۵۰۰ وارداتی، چندان خوشایند نیست، اما نهایت سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت و میانگین مصرف سوخت، ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر فراهم میکند.
سوزوکی سیاز وارداتی
اولین سیاز (Ciaz)، سال ۲۰۱۴ تولید شد. این خودرو، چند تغییر چهره (فیس لیفت) پشت سر گذاشته و همچنان با نسل اول عرضه میشود. سوزوکی سیاز در هند، تایلند، چین، میانمار و الجزایر، خط مونتاژ دارد اما بیشترین تیراژ آن مخصوص هندوستان است.
سدان کوچک سوزوکی برای بازار ایران، موتور ۱/۵ لیتر تنفس طبیعی با گیربکس اتوماتیک ۴ سرعته خواهد داشت. این مدل، ۱۰۵ اسب بخار قدرت و ۱۳۸ نیوتنمتر گشتاور دارد. براساس اطلاعات موجود در سایتهای هندی و چینی، سیاز ۱/۵ لیتری در زمان ۱۳ تا ۱۴ ثانیه به سرعت صد کیلومتر برساعت میرسد و نهایت سرعت ۱۶۵ کیلومتر برساعت دارد. میانگین مصرف سوخت، ۶ تا ۷ لیتر در صد کیلومتر اعلام شده است.
ali.mfard
۱۵ آبان ۱۴۰۲اومدم یه کامنت بدم بعد دیدم هیچی به ذهنم نمیاد بگم که عمق فاجعه رو هضم کنه…
دیجی
۱۵ آبان ۱۴۰۲تمام برنامه هاشون ماشین اقتصادی برای قشر فقیر بود نتیجه اشم شد این
P
۱۵ آبان ۱۴۰۲حالا باز اگه همیناهم با تعداد بالا وارد بشه باز شاید به یه دردی بخوری اما میدونیم که انگشت شمار خواهد بود
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۴۰۲من نمیدونم این قشر فقیر چندتا کلیه خودشو بده تا بلکه بکشن بیرون از کلمهی فقیر !!!
فقیر اینقدر بدبختی داره که داشتن خودرو حتی اولویت صَدُمِشَم نیست !
آخِ اون فقیرِ بینوا بیکسِ تنها ، همون وقت که ماشین زیاد بود ، ارزون بود ، قسطی بیبهره بود ، یه موتور سیکلت کارکرده پُکیده هم زوری میخرید باس زیر پاش ، بعد این فلانفلان شدهها یه مستضعف یا فقیر میبندن به وِردِ زبون و از هیچ تلاشی برای حال دادن به ثروتمنده دریغ نمیکنند چون یک تیر با دو نشان هست که هم خودشان حالِ پولِ ثروتمنده رو میبرند و هم ثروتمندِ حالِ اون ماشینِ و … رو !
… وجداناً اینقدر شوآف راه نندازید به بهانهی حمایت از فقیرها !!!!!
نسل امروز دیگه گوشاش پُرِ از این …تکراری !
درسته جیبش خالیه ، اما هِر رو از بِر تشخیص میده !
فیض
۱۵ آبان ۱۴۰۲کاربر NAVID۰۰۹۸ ما هم این ها رو خودمون بهتر میدونیم،
وقتی خودمون میدونیم دیگه چه فایده همین حرف شما هم خودش شو آفِ.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۴۰۲ما خیلی چیزها را میدونیم پس همه با هم شوآفیم !
شما که میدونی اینجا چیکار میکنی !
برو تو حوزه یه پولی هم میگیری تا از گشنگی نمیری !
فیض
۱۵ آبان ۱۴۰۲اینکه گفتم این ها رو خودمون بهتر میدونستیم دلیلش اینه که وقتی یه سری چیز هایی رو که میدونیم و بیهوده تکرارش کنید میشه شوآف !
من اومدم اینجا تا همین رو شما بگم.
پس اتفاقاً شما اگه خواستی از این حرفا بزنی برو تو حوزه یه پولی هم میگیری تا از گشنگی نمیری.
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۴۰۲👎
فیض
۱۶ آبان ۱۴۰۲👎
۰۰۹۸سامورایی
۱۵ آبان ۱۴۰۲من هم خواستم همین بگم هرچی بگیم هم فایده نداره فاجعه از طول و عرض :)
NAVID۰۰۹۸
۱۵ آبان ۱۴۰۲حالا چیز جالب بگم 😂😂😂😂
اون تویوتا کرولایی که آوردن جهت شوآف با موتور 1.2لیتر مخصوص بازار چین و منتاژ خودِ چین هست !
پس این نشان میده موضوع اصلاً این نیست وارداتی در کار باشه ، بلکه فقط نون باید به سمت چین بره حتی اگر بوگاتی منتاژ چین هم بود و آوردند گفتند واردات بوگاتی به ایران آزاد شد تعجب نکنید !!!
Safa
۱۵ آبان ۱۴۰۲ببین از بهترین ماشین های آمریکایی و آلمانی ۵۰ سال پیش رسیدیم به جایی که ارزون ترین ماشین های دنیا شدن ماشینای لوکس برای ثروتمندان اونم با منت ..
مزدا
۱۵ آبان ۱۴۰۲یه کلام ختم کلام!
تا قیامت هم بازار خودرو ایران درست نمیشه!
چون برا سیاستمدار و مافیا این بازار اونقد جذاب و رانتی هست که ره صد ساله یه ساله میرن!
Saman
۱۵ آبان ۱۴۰۲اینا دیگه چه مدلایی هستن زوتی دیگه چیه تا دیروز کمپانی به این اسم وجود داشت اصلا 😐😐 از چندتا کمپانی معمولی اونم اشغالترینا رو انتخاب کردن میخوان بیارن تو کشور
ببین چیه که خودشونم میدونن اگر خودروی گرونتر وارد کنن رو دستشون میمونه و کسی نمیخره چون این پولا برای این ماشین ها واقعا نمی ارزه
بیای ۱۰ میلیارد بدی برای لکسوس که میشه ۲۰۰ هزار دلار و با این پول میشه استون مارتین خرید یا پورشه اونم یکی از بهترین مدلا یا اصلا دوتا سری ۸ خرید یا یدونه اس کلاس ۲۰۲۳
واقعا جای تاسف داره البته از ماست که برماست 😅
mercedes
۱۵ آبان ۱۴۰۲یه مشت شر حاضری
AMANTE
۱۵ آبان ۱۴۰۲توی هند: دانشگاه ام تموم شه بعد یکسال کار کردن کیا سونت میخرم.
توی ایران: من شغل فلان دارم با درآمد مثبت ۱۰۰ میلیون تومان در ماه سال بعد میرم یک کیا سونت میخرم.
Reza
۱۵ آبان ۱۴۰۲حداقلش اینه که قیمت خودرو های دست دوم رقیب این خودرو ها افت میکنه و حداقل از قیمت صفر این خودرو ها کمتر میشه.
ولی اون طوری که میگفتن آزادی واردات قیمت ها رو به شدت کاهش میده یا خودرو اقتصادی با قیمت اقتصادی وارد میشه نشد.
hamid
۱۵ آبان ۱۴۰۲چی افت میکنه ؟ اینا قیمت اولیه است ، همون جتا میشه بالای ۳ میلیارد ، قیمت بازارش هم بالای ۴ میلیارد
۱.۵ میلیارد با چینی ها اختلاف میخوره و عملا تو بازار اتفاقی نمی افته
𝐀𝐥𝐢
۱۵ آبان ۱۴۰۲فقط اسم وارد کننده فیات رو نگاه پارسیان موتور مانلی حیف فیات شما واردش میکنین اونم خدا تومن مثلا تو کل دنیا فیات یه ماشین شهری معمولیه تو ایران جزو لاکچریاس
سالار خان فصل
۱۵ آبان ۱۴۰۲انتخاب آقای اشتری، با درنظر ارزش خرید چیست؟
بنده اگر مجبور باشم توی این لیست سیاز رو انتخاب میکنم
Li Sun Yung
۱۵ آبان ۱۴۰۲از سیر تا پیاز با سیاز
علی
۱۵ آبان ۱۴۰۲ماشین های اقتصادی و رده پایین دنیا برای قشر مرفح و پولدار ایرانی
این وسط قشر و متوسط و بدبخت که کلا حساب نشدن،پولدار ها هم باید این لگن ها رو چندین برابر بخرن
RIO
۱۵ آبان ۱۴۰۲ارزش داره مگان و بفروشم ،جتا بخرم.؟
۱۵ آبان ۱۴۰۲باشه.
رامتین
۱۵ آبان ۱۴۰۲والا تاسف داره به اینها میگن خودروی اقتصادی. قیمتها بالای 2 تومن همگی. همون سراتو را بیا سایپا مونتاژ کن دوباره با قیمت 1 تومن بدی بهتره. حداقل یه موتوری داره نه مثل این فیات 50 اسب!
Steady
۱۵ آبان ۱۴۰۲والا بخدا . واردات خیلی گرون تموم میشه
بهترینش مونتاژ مدلای چند سال پیش یا اصلا مونتاژ همین چینیاس . چون قیمت تمام شده کمتر درمیاد و حداقل طیف بیشتری از مردم میتونن خودرو تهیه کنن
علی
۱۶ آبان ۱۴۰۲قبلنا فرمول فرو کردن قیمت ماشین ساده بود، قیمت واقعی ماشین رو در قیمت آزاد دلار ضرب میکردی و بعدش هم ضرب در دو میکردی و میشد قیمت ماشین تو ایران، الان این فرمول تازه میشه قیمت علی الحساب در مبادی ورودی!!! که یعنی تازه این شلشه و هنوز قوام پیدا نکرده
Amiralii
۱۶ آبان ۱۴۰۲چرا بعضی از اسامی خودروهای چینی شبیه فحش هست ! آدم خجالت میکشه توی جمع اسم ماشین شو بگه !
ایرانی
۱۷ آبان ۱۴۰۲سلام و ممنونم از این همه تلاش کوشش که دولتمردان ما جهت رفاه افراد کم برخوردار کشیدن که صاحب خودروی خرجی بشن دستشون درد نکنه
رضا
۱۷ آبان ۱۴۰۲قشر فقیر اگر یک میلیارد پول داشت که نیمچه ثروتمند محسوب میشد!
امین اله
۲۱ آبان ۱۴۰۲نتیجه مدیریت قوی… صنعت رو به رشد… و پیشرفت دولت بعد از 44 سال
ژیان 602 هم میشد وارد کنن اقتصادی هست