رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، واردات خودروهای دستدوم را مشروط به ارائه گواهی اسقاط دانست.
به گزارش پدال، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، واردات خودروهای دستدوم را ملزم به ارائه گواهی اسقاط دانست. علاوه بر این برخلاف خودروهای مونتاژی، در خصوص خودروهای کارکرده تنها اسقاط واقعی خودرو پذیرفته میشود و امکان پرداخت ریالی معادل آن امکان پذیر نیست.
به گفته رئیس این ستاد، شمارهگذاری خودروهای وارداتی منوط به ارائه گواهینامه اسقاط است. واردکننده مکلف است به ازای ورود هر ۱ دستگاه خودرو، یک گواهی اسقاط ارائه دهد. پرداخت ۱.۵ درصد قیمت فروش هر دستگاه خودروی وارداتی دستاول یا دستدوم به جای ارائه گواهی اسقاط، امکانپذیر نیست.
بنابراین واردکننده میبایست در سیستم نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده مراجعه کرده و پس از ثبتنام و ایجاد حساب کاربری، مراحل لازم برای شمارهگذاری خودروهای وارداتی خود را طبق قانون طی کند. این مراحل شامل ارائه مدرک اسقاط خودروی فرسوده نیز میشود.
بر اساس، برای هر موتورسیکلت معادل یکهفتم گواهی اسقاط، سواری شخصی یک گواهی، تاکسی معادل دو گواهی، ون (تا ۸ مسافر و تناژ حمل بار تا ۱.۵ تن) معادل سه گواهی، مینیبوس و ون (ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ۱ + ۱۶ مسافر ﻭ ﺗﻨﺎﮊ ﺣﻤﻞ ﺑﺎﺭ ﺗﺎ پنج ﺗﻦ) معادل پنج گواهی، اتوبوس شهری و بینشهری ۱۴ گواهی، وانت یک تن و پایینتر دو گواهی، وانت بالاتر از یک تن و کامیونت ۲ تا ۶ تن سه گواهی، کامیون سبک ۶ تا ۱۰ تن پنج گواهی، کامیون متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن ۱۲ گواهی، کامیون سنگین ۲۶ تن و بالاتر ۱۴ گواهی و در نهایت کامیون کشنده معادل ۱۶ گواهی اسقاط نیاز دارند. طبق آنچه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد، تا زمان تصویب نامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلف هستند از قواعد گروه گواهی اسقاط مجاز تبعیت کنند.
طبق آنچه در متن اصلاحیه قانون ساماندهی خودرو آمده، در صورت فقدان گواهی اسقاط خودرو یا موتورسیکلت به اندازه کافی در سامانه اسقاط (تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت) و اگر به تشخیص این وزارتخانه، [کمبود گواهی] منجر به اختلال در روند تولید شود، تولیدکنندگان خودرو یا موتورسیکلت میتوانند با پرداخت یکدرصد قیمت محصول تولیدی به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز شمارهگذاری دریافت کنند. در ادامه نیز عنوان شده که منابع حاصلشده، به صورت ۱۰۰درصد تخصیصیافته، صرف پرداخت یارانه سود و تسهیلات بانکی به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده (با اولویت موتورسیکلت و حملونقل عمومی) خواهد شد.
همچنین در مراکز اسقاط گواهی به هر تعدادی که نیاز باشد، گواهی اسقاط وجود دارد یا قابلتامین است. مراکز اسقاط، گواهی موردنظر را با قیمت ۳۵میلیون تومان ارائه میدهند و تولیدکنندگان و واردکنندگان برای تامین گواهی اسقاط نیازی به خرید خودروهای فرسوده از بازار آزاد و با قیمتهای نجومی فعلی ندارند و میتوانند نیاز خود را از طریق این مراکز تامین کنند.
شرط اسقاط در آییننامه واردات خودروهای دستاول هم قید شده و ستاد نوسازی پیشنهاد اعمال آن برای خودروهای دستدوم را مطرح کرده است. با این حال آییننامه واردات خودروهای کارکرده هنوز تدوین و ابلاغ نشده است. البته مهلت دولت به وزارت صمت برای ابلاغ آییننامه به اتمام رسیده، ولی ظاهرا سکاندار جدید صمت همانند مدیر قبلی، عجلهای در تعیین تکلیف این فرایند مهم ندارد. آییننامه واردات خودرو حدود ۴ ماه پس از انقضای قانون ممنوعیت و صدور فرمان ازسرگیری، تدوین و به دولت ابلاغ شد.
HR3
۳۱ تیر ۱۴۰۲خوب اون عزیزانی که شعار واردات باز بشه میدادن بلکه آقا زادها بتونن S500 2023 سوار بشن اینا هم اون گوشه یه پیج ایسنتاگرامی بزنن از ماشین های آقا زاده ها فیلم بگیرن تا چند نفر لایکشون کنه توجه داشته باشن : !!!!
الان این شرط اسقاط باعث گرانی ماشین های مثل پراید و پژو و ….. مدل پایین میشه ما هم فقط پولمون به همین در حد اسقاط ها میرسید و الا پول سانتافه 2020 کارکرده ندارم الان دیگه پول پراید اسقاط هم برامون میشه آرزو
سیستم طوری چیده شده اونایی که مثل من پول ندارن لحظه به لحظه بیشتر صدای شکستن استخوان های کمرشون زیر بار اقتصادی شنیده میشه من دو سال کار کردم یه پژو 92 بگیرم الان یه روای 85 هم نمی تونم بگیرم این عدالت نیست
Python
۱ مرداد ۱۴۰۲داداچ
اینجا ایران است
دو سال کارکردی پول جمع کنی؟
یا باید یا پولات سکه میخریدی ارزشش کم نشه
یا قسطی میخریدی به یه نمایشگاه دار یکم پول اضافه میدادی
با جمع کردن تومان دیگه نمیشه چیزی خرید اون زمان گذشت
Anti DALAL
۷ شهریور ۱۴۰۲تو نداری دلال. خجالت داره دل مردم خالی نکن فعلا که دیدی داره میاد پایین
سیاوش احمدی
۷ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا طرح طرح خوبیه چون اون کسی که خودرو مدل پایین داره از لحاظ طبقات داره به اون کسی که مدل بالا داره میرسه این یعنی بلاخره خدا هم این قشر ضعیف رو دید.و با این طرح شاهد کمترین آمار تصادف هم میشویم چون یکی از دلایل عدیده اینه که بخاطر فرسوده بودن و نقص فنی این حوادث رخ میدهد
خسروی
۷ شهریور ۱۴۰۲داداش الان یه سمند داغون مدل۸۲ زده بود ۷۵۰ ملیون نوشته برای اسقاط وارداتی،داداش قیمتش پنج روز پیش بود ۱۵۰ ملیون دیگر همین اسقاطی هام شده آرزو برامون
فریبرز قربانی
۷ شهریور ۱۴۰۲دیگه شما هم سخت گرفتید برو مدل ۸۶ به بالا بخر..اگر این قانون اسقاط و واردات درست باشد گرونی شامل مدل ۸۵ به پایین میشه. وگرنه ۸۶ و ۸۷ و..۹۰ همون قیمت چند روز پیشه..پراید ۸۶ تا ۸۸ همون ۱۴۰ تا ۱۶۰ تومان بیشتر نیست.
دانیال
۸ شهریور ۱۴۰۲غصه نخور داداش بجای پژو نوددو دنا صفر میگیری صبر کن فقط هیچی نخر فعلا
اشکان
۳۱ تیر ۱۴۰۲اینا یه مشت موجود اند که فقط نشسته اند نقشه میکشند!!! کسی که صبح تا شب تو نقشه و کلک و راهزنی باشه کاری به نفع ننه بابای خودش ام نمیکنه ، مردم که جای خود دارند !!!
امیرحسین
۳۱ تیر ۱۴۰۲سلام خسته نباشید خودرو های اموال تملیکی بالای ۲۵۰۰ سی سی و ساخت ایالات متحده تکلیفشون کی معلوم میشه ؟
MC20
۳۱ تیر ۱۴۰۲امیر حسین جان ، دنبال زیربغل مار میگردی ؟ اگه مالباخته ای و ماشینت رو به زور گرفتن و پس ندادن که واقعا متاسفم … اما اگه دنبال خرید ماشین از طریق مزایده یا نمایشگاهی که باید بگم مال مردم خوردن نداره … آه و نفرین صاحباشون تا قیامت دنبال آدم هست … اینم بگم من زود قضاوت نمی کنم ، فقط چون سوالت خیلی برام جالب و عجیب بود !!!!! ریپلای زدم … اگه حالت سومی هم هست و من خبر ندارم که بعیده ، لطفا بگو تا در جریان قرار بگیرم …
امیرحسین
۱ مرداد ۱۴۰۲نه پاسخ شما قابل احترام هست برای من
یوسف
۷ شهریور ۱۴۰۲سلام داداش تکلیفشون معلومه ۸۵ب پایین تحویل میگیرن اوکیه
محمد
۳۱ تیر ۱۴۰۲ماشین فرسوده تحویل بدین….یه فرسوده خارجی بهتون بدیم!!!
.
ملت ….چقدر واسه ماشین ذلیل بشین بسه تونه؟
چرا به هر سازی میرقصین؟
چرا هی سطحتون ذو پایین میارین؟
رولزرویس و بنتلی و میباخم وارد بشه….دسته دومش واسه من ریالی ارزش نداره
من پول خرید دست دهمش رو هم ندارم….ولی این زیر بار این توهین و تحقیر سیستماتیکم نمیرم
کرگدن باواریا
۱ مرداد ۱۴۰۲وایی عشق مشمبا کن ها عجب آدمایی هستن
یعنی ماشین های درجه یک ژاپنی و اروپایی دست دومشون ریالی ارزش نداره ؟رولزرویس و بنتلی حتی ؟؟؟🤣
بابا بخدا از سرتون پرایدم زیادتونه دست من بود همون پرایدم براتون آرزو میکردم تا دیگه از این حرفا نشنوم
MC20
۱ مرداد ۱۴۰۲کرگدن جان کامنت محمد رو با دقت بخون …. میگه واسه من ارزش نداره چون من پول دست دهمش رو هم ندارم چه برسه به نسخه های تمیز و جدید و کم کارکردش … منظورش اینه اگه خارجی کارکرده هم بیاد تو این مملکت خیال کردی به قیمت تیبا بهت میفروشن تا ذوق زده بشی ؟ با یه قیمتی میفروشن که دست طبقه متوسط جامعه باز هم به اون ماشینها نمیرسه … ماشین کارکرده روش به اصطلاح بسته است … حرف محمد اینه که میگه واردات بنتلی و رولزرویس دست دوم به چه درد من مستاجر و کارمند فی المثل ، میخوره وقتی پولش نیست ؟ بازم دست مایه دارها میرسه … راستی در استفاده از استیکر خنده هم دقت کن … چون ممکنه اشتباه بزنی و به خودت برگرده … یه خورده ظریف اندیش باش هر چند با اسم اکانتت جور در نمیاد 🤣
یوسف
۷ شهریور ۱۴۰۲آفرین منظور کلی محمد اینکه کاری ب سرمون میاریین ک پرایدم بشه آرزو مدل ۷۸بشه۴۵۰ملیون الان کسایی که دارن خودرو فرسوده خوشحالن میگن و میخندن دیگه فکر چیزایی دیگه نیستن
متأسفانه ایرانو خودمون خود مردم داغون کردیم از همه چیز استقبال کردیم هنوز چیزی نگفتن صف کشیدیم دولت کاری نکرده ها.
مردم گول مافیای هر صنفی رو خوردن دیدن چطوری هستیم هرطور ک دلشون خواست مارو رقصندن..
هی یا علی
ممد
۸ شهریور ۱۴۰۲بادقت کامنتش بخون میگه که فرقی یه حال قشر ضعیف نمیکنه چه بی ام و با شه چه رولزرویس
قشر ضعیف نمیتونه بخره پس اهمیتی براش نداره که بالای ۲۵۰۰ سیسی وارد بشه یا نه
MC20
۱ مرداد ۱۴۰۲درود به شرفت محمد جان … خدا آن ملتی را سروری داد که تقدیرش به دست خویش بنوشت ……….. به آن ملت سر و کاری ندارد که دهقانش برای دیگران کشت …
محمد
۷ شهریور ۱۴۰۲داداش الان مگه ما نمیریم صد میلیون تومن پول رایج مملکت میدیم ب ی پراید ۸۲ کاربرات بدنه داغون ؟ اون توهین نیست تحقیر نیست ؟ پس چیه
والا منکه راضی ام همین پول رو بدم ب ی چینی آمریکایی والا راصی ام آمریکایی دزد نیست چینی دزد نیست
شما ببین طرف اومده در مغازه میگ لنت پراید ارزون میخام میگم ۷۰ تومن میگ نخ در حد بیست تومن میگم اون ی ترمز بیشتر برات نمیزنه میگه منم همینو میخام طرف بنگاه دار بود گف بشینه ی بار بگیره تمام
Achtung
۱ مرداد ۱۴۰۲واردات کجا بود؟ بعد یک سال از آزادسازی واردات دوباره آزاد شد تا ۱۰ سال دیگه هم هر سال آزاد میشه ولی هیچی نمیاد
بنزین سوپر کو؟ ۲ ماه نیست ۱ ماه هست اینا بنزین سوپر رو که نمیدن ملت بریزن تو ماشین خارجی بعد مشکل اصلی مصرف ارز واردات لاستیک و قطعه و روغن و اکتان خارجیه
گروگان
۱ مرداد ۱۴۰۲هر دم از این باغ بری میرسد !
شک کرده ام به ریشه ایمان ودین تان .
ناباورم به اصل واصول ویقین تان .
arash
۱ مرداد ۱۴۰۲با عرض سلام و احترام مطمئن باشید این پروژه به نتیجه نخواهد رسید مثالی تاریخی میزنم در زمان بهترین دولت بعد از انقلاب یعنی دکتر خاتمی طرحی دادند مبنی بر اینکه اگر فردی 20 سیلندر خودرو فرسوده را اوراق کند بتواند یکعدد خودرو خارجی حداکثر با 3 سال کارکرد مدل سال 2000 به بالا را بدون گمرک بدون هیچ عوارضی وارد کند آنچنان خودروسازها شلوغ کردند در حالیکه 20 سیلندر راحت 3 الی 5 خودرو میشد و به تبع بازار مطلوبی برای خودروهای داخلی هم ایجاد می گشت تا در آخر آقا وارد میدان شد و گفت این چنین طرحهایی برای ورود محصولات خودرویی خارجی البته مشکوک است و جای تامل و تحقیق و بازرسی دستگاههای نظارتی را دارد و طرح هم کنسل شد. لذا الان هم مطمئن باشید بعد از بیش از 20 سال طرح در نهایت کنسل و در آخر بصورت نمادین چندین مدل چینی و روسی مثل هایما و لادا وارد میشود.
مهران خان
۱ مرداد ۱۴۰۲غرب و شرق و اینور و اونور همگی در فکر منافع خودشونن و کشوری رو که یه خورده ضعیف بشه لگد مال میکنن. یکی از اجبارهایی که ایران داره اینه که حتی اگه به ملت نون خشک هم داده؛ از لحاظ نظامی قوی بشه که شکر خدا شده و حتی امریکاهم جرات نداره نگاه چپ بهمون بکنه.
بحث نون خشک شد پس اینم بگم که اگه ریشه فساد مالی و اختلاس و رانت رو بخشکونیم توی همین شرایط تحریم هم همه میتونن نون و بوقلمون بخورن.
دوتا از رانتخوارهای بزرگ مملکت هم که همین عالیجنابان سایپا و ایران خودروهستند که تا تکلیفشون روشن نشه طبقه ضعیف باید تو حلب روغن نباتیهاشون مچاله بشن و جون بدن.
ابن فیلم واردات خودرو کارکرده و اسقاط و خزعبلات دیگه هم خوراک سال انتخاباته و تهش هیچی برای ما طبقات ضعیف نداره. جدی نگیرین
امیر
۷ مرداد ۱۴۰۲سلام.من ماشین مدل پایین دارم به بالاترین قیمت میفروشم تا اقا زاده ها لنگ نشن .در خدمتم
حافظ
۸ مرداد ۱۴۰۲باعرض ادب
بنده ۶ تاخودرواز سال ۸۹ تا۹۳ اسقاط کردم وبرگه اسقاط همشون هم دستمه آیا برای واردات خودرو و شماره گذاری میشه از این برگه های اسقاط استفاده کرد.
خواهشمندم کسی اطلاعاتش رو داره منو راهنمایی کنه.
ممنون میشم
Ahmad
۳۱ مرداد ۱۴۰۲سلام عزیز ببین برا هر کد ملی یه اسقاط اونم ماشین باید از اول به نام خودت بوده باشه این شرط اصلی اسقاطشونه
سید کیهان
۶ شهریور ۱۴۰۲دمت گرم 6تا ماشین ترکوندی
مهدی حاج ابراهیمی
۱۷ مرداد ۱۴۰۲اگر رانت خورها بگذارند بهترین پیشنهاده که خودروهای فرسوده از سطح کشور جمع بشه وهمچنین به نفع مالکان خودروهای فرسوده هم هست که با این طرح می توانند به قیمت خوبی بفروشند چون اکثر کسانی که خودرو فرسوده دارند قشر فقیر جامعه هستند که توانایی خرید خودرو به روز را ندارند که با فروش فرسوده می توانند خودرو خوبی جایگزین کنند انشاللا که اجباری شود
یوسف
۷ شهریور ۱۴۰۲آره والا دمت گرم خدا کنه بشه مردممون چیزی از اروپاییها کم ندارن ب امید خدا اجباری بشه یکم حال کنیم با ماشین اروپایی
عرفان
۲۹ مرداد ۱۴۰۲من نمی دانم داستان چیه . ولی لیاقت مردم ما خودرو با کیفیت هستش هموطن من هیچ کمبود لیاقتی ندارد از یک شهروند اروپایی خودرو با کیفیت سوار میشه.40 سال نتونستن خودرو با کیفیت تولید کنن پس کوتاه بیایید بذارید این مردم خواسته دلشون برآورده بشه هرچند می خواد اقتصادشون آسیب ببینه به شما چه شما وکیل مردم هستید مثلا . نه صاحب مردم.
یوسف
۷ شهریور ۱۴۰۲بله عرفان جان دقیقا حق باتوه بزارید مردم لذت ببرن از خودروهای اروپایی.
بزارید یکسالم شده یه تفریح لذت بخش با ماشین خوب با خانواده برن.
وبزارید های دیگه ودیگه ک جا نمیشن بنویسم.
پراید
۱ شهریور ۱۴۰۲چی میشه یک بارم اون بدبختی که یه عمر مدل پایین سوار شده ازین بازار یه سودی ببره چرا همش پولدارها پولدار تر بشن یه بارم شانس در خونه مدل پایین سوار هارو بزار بزنه
Milad kamali
۲ شهریور ۱۴۰۲سلام الان ما آردی داریم مدل ۷۹ ولی ما ۸۲ خریدیمش ۲۰ ساله به اسمه بابامه میشه انجام داد اسقاط کرد یا نه؟
تبلیغات انتخاباتی
۳ شهریور ۱۴۰۲تبلیغات انتخابات مجلس هست .طبق آمار از 20میلیون خودرو در ایران 6میلیون فرسوده هستند .حالا خودتون مقایسه کنید .شاید 5000تا ماشین خارجی بیارن تبلیغات کنن .از راهزن های لاشخور انتظار خدمت نداشته باشید
ابراهیم خوزستان
۴ شهریور ۱۴۰۲سلام دوستان هیج زمانی با اندازه این روزها واسه ماشین داشتن ودرکل زندگی کردن هممون آنقدر فشار رومون نبود فقط مهربانی رو باهم ازدست ندین
ومن فقط یه پژو اردی ۸۲ انژکتوری دوگانه دستی دارم ۱۰سال هم بنامم هست سالم هست اگه کسی میخاد یا درجریان هست بفرماید چکار کنیم ماها چجور میشه ثبت نام کنیم در این طرح اگه واقعیت باشه
خسروی
۷ شهریور ۱۴۰۲داداش یه چیزی بگم تا بدونی،ماشین وارداتی که بیاد به دست من تو نمیرسه دلال های محترم یدونه نمیزارم ب دست من تو برسه،مثل کامیون ها ی وارداتی که گفتن ماشین سنگین که بیاد میدم ب راننده های سنگین که ماشین داغون پنجاه سال پیش سوارن،الان تو شهرک کامیون داران هر چی وارداتی دست دلال ها هست شک نکن همین ماشین های سواری بیاد،به من تو نمیدن قیمت چند برابر میفروشند که از دست قشر ضعیف خارجه این دنیا فقط بدرد پولدار ا میخوره بس
محسن
۵ شهریور ۱۴۰۲پرایدمدل پایین دارم.باحقوق کارگری یک سالی است خریدم.بدرداوراق وخودروفرسوده میخورد.کسی بکارش بیادمیدم بهش خودرووارداتی بگیره.درازاش هم من راضیم که بجاش یه تیبایاساینابهم بده…
Mohamad
۶ شهریور ۱۴۰۲سلام من یه پیکان وانت مدل ۱۳۷۷ دارم
اگر به کار کسی میاد میتونم حتی با کد ملی خودم اگه نیاز باشه بدم بهش من که نمیتونم وارد کنم خودم چون پولشو ندارم به قیمت خوب میدم
محمد
۷ شهریور ۱۴۰۲تف به ذات همتون اون راس نشستید فقط بدون فکر وبرنامه هرتصمیم وهر قانونی رو تصویب میکنید من کارگر که توانم برای خرید خودرو درحد یه خودرو فرسوده بودرو نابود کردید.مبادا گدا روزی معتبرشود قیمت های نجومی خودرو فرسوده
علی
۷ شهریور ۱۴۰۲سلام
خواهشن یک نفر بگه داستان چیه من الان ماشین فرسوده بخرم یا ن حدود 1 ت دارم برم از بازار ماشین بگیرم یا یدونه فرسوده بگیرم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
مهدی
۷ شهریور ۱۴۰۲سلام علی من خودم واس طرح بهمن موتور و واردات دوتا پراید ۸۳ گرفتم هرکدومو 100ت به قیمت الان دارن 200 به بالا اگهی میکنن واقعا نمیدونم چی بگم
پراید ۸۳
۸ شهریور ۱۴۰۲منم ۸۳ داره
میتونم ۱۵۰ بدم بهتون
محسن
۷ شهریور ۱۴۰۲پر شده دیوار واسه اسقاطی .همه قیمتا هم ۳۰۰ میلیون .طرف ۲۰ سال ماشینو سوار شده الانم میخواد ۳۰۰ تومن بفروشه .
Mi.fe
۷ شهریور ۱۴۰۲درود به شرفتون طرح عالی و برای از بین بردن فاصله طبقاتی
کسی که ناراحته که چراواونم گرون شد میتونی یکم مدل بالاتر بخری و بجای خود خواهی خوشحال باش برای خوشحالی قشر ضعیف جامعه
ماهم یه پراید ۸۴ داریم برایطرح اسقاطی به درد کسی میخوره در خدمتم
حسن
۷ شهریور ۱۴۰۲فقط مدل ۸۲ .
حامد
۸ شهریور ۱۴۰۲دوستان اینوبدونید همه جای دنیا فشارزندگی روطبقه فقیرجامعه بیشترمیشه و کمترنمیشه و اختلاف طبقاتی هم روز ب روز بیشترمیشه. گیریم شما ماشین مدل پایینتو سیصدمیلیون بفروشی میخوای چی بخری باهاش؟ بقیه هم که فروختن همونقدپول دارن اکترا توهمون مدلهامیتونن بخرن بعد قیمت بقیه ماشینهاهم میره بالا سرب فلک میزنه، اونوقته که همون ماشین مدل پایینتم نمیتونی بخری. درحالیکه اونیکه ماشین واردکرده سوار ماشین خارجیش میشه. این شکاف طبقاتی خیلی بدترمیشه..
عباس
۸ شهریور ۱۴۰۲دقیقا همین اتفاق میوفته اون ماشین های مدل پایین رو قیمت مدل بالاها هم تاثیر میذاره تقاضا میره بالا قیمت ها میشه فضایی .
آرمان
۸ شهریور ۱۴۰۲بخوای ماشین طرح فرسوده رو با ماشین وارداتی رو جا به جا کرد چطوری میشه انجام داد؟؟؟
ARSHAM
۸ شهریور ۱۴۰۲واقعا دلم به حال تَر ها میسوزه که دارن با خشک ها سوخته میشن این مردم اگه پراید بشه یه میلیارد هم صف میبندن از ماست که بر ماست طرف ماشین 85 رو گذاشته 500 میلیون یکی بیاد بهش بگه تو ماشینت هنوز سه سال مونده تا فرسوده بشه سواستفاده گرها
وحید
۸ شهریور ۱۴۰۲سلام بعضی از دوستان حسود هستن
شما ها ماشین مدل پایین نداشتین که اذیت بشین تو راه بمونین و….. ما ک این ماشین مدا 77 داریم پول نداشتیم که نخریدیم بالاتر رو شما ها که پول دارین درک نمیکنید این موضوع رو الانم این به نفع جامعه قشر ضعیف جامعه هست پول دار پولشو به بی پول میده
پیمان
۸ شهریور ۱۴۰۲آقا سلام خدمت همه دوستان .یعنی بنده با این تفاسیر میتونم دوتا خودرو فرسوده رو تبدیل به یه پراید نو کنم ؟ من یه سمند ۸۲ ویه روا ۸۶ دارم حاظرم هر دو رو بدم ۵۰۰ملیون .ولی بعید میدونم
ارش
۸ شهریور ۱۴۰۲سلام به همه یه پیکان دارم مدل ۸۳ هرکی خواست ۱۵۰ میدم ظبط باند لاستیک نو موتور دف گیربوگس نو چراغ زنون
مهدی
۸ شهریور ۱۴۰۲این طرح زمانی ارزش داره یا خود دولت ساماندهی کنه قیمت هارو یا خود طرف بتونه وارد کنه در غییر این صورت بدبختیش برا مردمه
وقتی طرف پراید مدل ۸۰گذاشته ۳۵۰ملیون اونی که پراید صفر داره نمیاد پرایدشو بده ۴۰۰که میاد میده ۷۰۰
کلا مگه چقدر ماشین اسقاطی هست اینجوری اسقاطی ها تموم میشه دست مردم میمونه تو حنا و فقط گرونیش اینجوری باز با قرض و اینور اونور میشه یه پراید مدل پایین خرید اونجوری چجوری ۷۰۰تومن باید پول پراید داد پراید میشه ارزو
ماشین خارجی داشته باشی باید درامد در اون حدم داشته باشی طرف تو خرج پرایدش مونده میخواد بیاد خرج سوناتا سانتافه بده
مهدی
۸ شهریور ۱۴۰۲دوستان عزیز جو الکی ندید…
به نظر من بهترین طرحه…
اونی که داره که میخواد ماشین وارداتی، وارد کنه، دنده ش نرم پول بده ماشین اسقاطی رو قیمت بالا بخره تا اونیکه نداره هم ماشین مدل بالاتر بتونه سوار بشه…
با این طرح ماشینهای فرسوده ای که هوا رو آلوده میکنه هم جمع میشه…
همه به یک نوایی میرسند به غیر از دلالها که استفاده کمتری میخورند…
مطمئناً افرادی مخالف این طرح هستند که دوست ندارند کشور و مردم ضعیفتر رو خوشحال ببینند…
Amirhoseyn
۸ شهریور ۱۴۰۲اصلا شما فکر کنین واردات شد خوب الان کدوم مکانیکی از ماشین خارجی سردرمیاره این وسایل یدکیش رو از کجا تهیه کنیم یا فکر میکنید با این بنزین های ایران اونا چطور کارمیکنن . دوما اینا واردات اصلأ بزاریم باشه درسته فکر میکنیین میارن تا در حد 200ال 300تومن ماشین خارجی میدن به شما خیر ارزونش واسه شما زیر 2 میلیار اب نمیخوره یه خودروی اسقاطی میخوان اونم هنوز جایی جدی نشده دیوار بازکنی. زیر مدل85 هرچی هست بالای 300ملیون گزاشتن زیرشم نوشته مناسب طرح واردات . این لگنای ایرانی هم فکر میکنن ایران خودرو میریزه سرکوچه میفروش بیا 3تاش10ملیون نه بجز 10درصد کشور بقیع دوباره از این لگنا میخرن ماهم ارزومونه که یه پژو 85 داریم بفروشیم اسقاطی یه خارجی بگیریم ولی نمیشه
رضا
۸ شهریور ۱۴۰۲خیلی مشکلتون جدیه خداییش مغزتو زیاد فشار نیار
بصیر
۸ شهریور ۱۴۰۲عزیز من وقتی میگه بدون تعرفه یعنی مستقیم از دبی خرید کن بدون گمرک وارد کن ماشین ۲۰۱۷ وارد کن ۴۰۰ ملیون تو ایران و بازار آزاد بفروش ۱.۵ ملیارد قربونت برم طرح فقط مخصوص خودروی فرسوده هست نه بیشتر پس جوش نزن صاحبان خودروهای فرسوده توان واردات ندارن و با فروش خوردو به دلالان محترم به خرزد خودروهای داخلی اکتفا میکنن و میدان رو به دلالها میدن تا برا خودشون وارد کنن و حال کنن
بینام
۹ شهریور ۱۴۰۲اینطوری دولت با یه تیر دو نشون میزنه چون کسی که ماشین فرسوده داره و به قول شما توانایی پول ریختن به جیب دولت رو در حالت عادی نداره، پس میاد با این طرح قیمت خودروی فرسوده رو افزایش میده کسی که خودروی فرسوده داره میفروشه و با پولش ساینایی کوییکی و هر آشغالی که بتونه با پولش میخره و عملا دو دستی پولی که از دلال و سرمایه دار گرفته رو به جیب دولت واریز میکنه و در ازاش یه ماشین هم از دولت میگیره ادامه داستان این میشه که دلال یا سرمایه دار باز میاد بابت تعرفه واردات و … مجدد پول به جیب دولت تزریق میکنه و نتیجه اینکه دو مرحله به صورت غیر مستقیم از افرادی که دارند پول به جیب میزنه در عین حال خودروی تولیدی خودش رو هم میندازه به قشر ندار جامعه و فروش اتفاق میوفته
متی
۹ شهریور ۱۴۰۲من فکر می کنم کسانی که خودروهای فرسوده دارندفقط می تونن امتیازشو بفروشن به کسانی که وارد می کنند
مهدی
۹ شهریور ۱۴۰۲فکر میکنی ماشین خارجی موشکه؟؟؟؟ مکانیک مشکلی نداره مکانیکهای ایرانی بهترین مکانیک ها هستن ….بله باید درمورد لوازم یدکی هم فکری بشه که لابد فکرشو کردن بنزین ما هم خوبه
احمد رضا زارع
۶ دی ۱۴۰۲کی میگه میکانیک یا تعمیر گاهی ما از ماشین های خارجی سر در نمیارن هر گفته غلط کرده جنابعالی گمونم بقال یا میوه فروشی خودت از ماشین سر در نمیاری الکی صنف تعمیر گاهی رو زیر سوال نبر