رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، واردات خودروهای دستدوم را مشروط به ارائه گواهی اسقاط دانست.
به گزارش پدال، رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده، واردات خودروهای دستدوم را ملزم به ارائه گواهی اسقاط دانست. علاوه بر این برخلاف خودروهای مونتاژی، در خصوص خودروهای کارکرده تنها اسقاط واقعی خودرو پذیرفته میشود و امکان پرداخت ریالی معادل آن امکان پذیر نیست.
به گفته رئیس این ستاد، شمارهگذاری خودروهای وارداتی منوط به ارائه گواهینامه اسقاط است. واردکننده مکلف است به ازای ورود هر ۱ دستگاه خودرو، یک گواهی اسقاط ارائه دهد. پرداخت ۱.۵ درصد قیمت فروش هر دستگاه خودروی وارداتی دستاول یا دستدوم به جای ارائه گواهی اسقاط، امکانپذیر نیست.
بنابراین واردکننده میبایست در سیستم نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده مراجعه کرده و پس از ثبتنام و ایجاد حساب کاربری، مراحل لازم برای شمارهگذاری خودروهای وارداتی خود را طبق قانون طی کند. این مراحل شامل ارائه مدرک اسقاط خودروی فرسوده نیز میشود.
بر اساس، برای هر موتورسیکلت معادل یکهفتم گواهی اسقاط، سواری شخصی یک گواهی، تاکسی معادل دو گواهی، ون (تا ۸ مسافر و تناژ حمل بار تا ۱.۵ تن) معادل سه گواهی، مینیبوس و ون (ﺣﺪﺍﮐﺜﺮ ۱ + ۱۶ مسافر ﻭ ﺗﻨﺎﮊ ﺣﻤﻞ ﺑﺎﺭ ﺗﺎ پنج ﺗﻦ) معادل پنج گواهی، اتوبوس شهری و بینشهری ۱۴ گواهی، وانت یک تن و پایینتر دو گواهی، وانت بالاتر از یک تن و کامیونت ۲ تا ۶ تن سه گواهی، کامیون سبک ۶ تا ۱۰ تن پنج گواهی، کامیون متوسط ۱۰ تا ۲۶ تن ۱۲ گواهی، کامیون سنگین ۲۶ تن و بالاتر ۱۴ گواهی و در نهایت کامیون کشنده معادل ۱۶ گواهی اسقاط نیاز دارند. طبق آنچه رئیس ستاد نوسازی ناوگان و اسقاط خودروهای فرسوده اعلام کرد، تا زمان تصویب نامه جدید، تمامی خودروهای تولیدی مکلف هستند از قواعد گروه گواهی اسقاط مجاز تبعیت کنند.
طبق آنچه در متن اصلاحیه قانون ساماندهی خودرو آمده، در صورت فقدان گواهی اسقاط خودرو یا موتورسیکلت به اندازه کافی در سامانه اسقاط (تحت مدیریت وزارت صنعت، معدن و تجارت) و اگر به تشخیص این وزارتخانه، [کمبود گواهی] منجر به اختلال در روند تولید شود، تولیدکنندگان خودرو یا موتورسیکلت میتوانند با پرداخت یکدرصد قیمت محصول تولیدی به صندوق حمایت از تحقیقات و توسعه صنایع پیشرفته وزارت صنعت، معدن و تجارت، مجوز شمارهگذاری دریافت کنند. در ادامه نیز عنوان شده که منابع حاصلشده، به صورت ۱۰۰درصد تخصیصیافته، صرف پرداخت یارانه سود و تسهیلات بانکی به متقاضیان اسقاط خودرو یا موتورسیکلت فرسوده (با اولویت موتورسیکلت و حملونقل عمومی) خواهد شد.
همچنین در مراکز اسقاط گواهی به هر تعدادی که نیاز باشد، گواهی اسقاط وجود دارد یا قابلتامین است. مراکز اسقاط، گواهی موردنظر را با قیمت ۳۵میلیون تومان ارائه میدهند و تولیدکنندگان و واردکنندگان برای تامین گواهی اسقاط نیازی به خرید خودروهای فرسوده از بازار آزاد و با قیمتهای نجومی فعلی ندارند و میتوانند نیاز خود را از طریق این مراکز تامین کنند.
شرط اسقاط در آییننامه واردات خودروهای دستاول هم قید شده و ستاد نوسازی پیشنهاد اعمال آن برای خودروهای دستدوم را مطرح کرده است. با این حال آییننامه واردات خودروهای کارکرده هنوز تدوین و ابلاغ نشده است. البته مهلت دولت به وزارت صمت برای ابلاغ آییننامه به اتمام رسیده، ولی ظاهرا سکاندار جدید صمت همانند مدیر قبلی، عجلهای در تعیین تکلیف این فرایند مهم ندارد. آییننامه واردات خودرو حدود ۴ ماه پس از انقضای قانون ممنوعیت و صدور فرمان ازسرگیری، تدوین و به دولت ابلاغ شد.
الهه
۹ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا یه کارمفیدی که دولت تواین چندساله برایه مردم انجام دادهمین بودحالا چراا؟؟دولت اومددیدماشین فرسوده زیاده توشهرواین باعث آلودگیه زیادهوامیشه گفت چیکارکنیم چه حقه ای سوارکنیم که هم ماشین فرسوده هاجمع بشن وهم هواپاک بشه ،گفت آهاا،میایم طرح واردات به ازایه اسقاط یک خودروفرسوده راه میندازیم این وسط چی میشه ؟؟اون شخصی که ماشینش فرسودس که پول نداره ماشین واردکنه واونی ام که ثروتمنده اصلاماشین زیر صفرسوارنمیشه پس چی میشه اون شخص ثروتمندمیفته دنبال خریدماشین اسقاطی واون شخص ماشین فرسودم میادماشینشو به قیمت بالامیفروشه ،این وسط هم اون پولداره باواردکردن ماشین سودمیکنه هم اون شخص ماشین فرسوده ماشینشو صفرمیکنه وهم دولت خیلی راحت ماشینهای اسقاطی روازتوشهرجمع کرده وهواروپاک میکنه وهم فروش ماشینهایه داخلیمون میره بالا،پس یک کارمفیدی که این دولت واسه مامردم عادی انجام دادهمین طرح بود وبراشون کف میزنیم👏👏👏
البته این استدلال من بوداا ،نمیدونم شایدم اشتباه میکنم 🤔
منصور
۱۰ شهریور ۱۴۰۲عجب تحلیلی ارائه کردی این طر ح ها دقیقأ مثل پینه زدن کون پاره با پلاستیک فریزر هست
دراصل چندین سال پیش قانون برای واردات خودرو صفرهم همین طرح رو در نظرگرفته یعنی طبق قانون اگرکسی میخواهد خودرو صفروارد کندبایدیه خودروی اسقاطی رو ازریل حمل ونقل خارج کند امااما اما طبق معمول رانت هاونهاد ها قدرت مند اومدن قانون رو دور زدن تبصره گذاشتن که وارد کننده میتواند ۱/۵ درصد خودروی وارد شده رو به دولت پرداخت کنیددیگه لازم نیست اسقاط خودرو رو انجام بدی
بهمین راحتی
الابرکت الله….
Mtm
۱۱ شهریور ۱۴۰۲دقیقا همین کار رو کردن. اینا نمیزارن مردمی که سطح زندگیشون یکم پایینه بره بالا با دور زدن قانون جیب خودشونو پر میکنن. وگرنه واسه کسی که ماشین چند میلیاردی وارد میکنه۳۰۰ تومن پول خورده
مراد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲آره درسته گفته که ۱درصد مبلغ رو پرداخت کنه دیگه لازم نیست خودرو اسقاطی گواهی کنه. بنظرم باید این قانون باطل بشه
منصور
۱۰ شهریور ۱۴۰۲عجب تحلیلی ارائه کردی این طر ح ها دقیقأ مثل پینه زدن با پلاستیک فریزر هست
دراصل چندین سال پیش قانون برای واردات خودرو صفرهم همین طرح رو در نظرگرفته یعنی طبق قانون اگرکسی میخواهد خودرو صفروارد کندبایدیه خودروی اسقاطی رو ازریل حمل ونقل خارج کند امااما اما طبق معمول رانت هاونهاد ها قدرت مند اومدن قانون رو دور زدن تبصره گذاشتن که وارد کننده میتواند ۱/۵ درصد خودروی وارد شده رو به دولت پرداخت کنیددیگه لازم نیست اسقاط خودرو رو انجام بدی
بهمین راحتی
الابرکت الله….
موافقم ۰مخالفم ۰
سها
۱۱ شهریور ۱۴۰۲باز برای خودرو های بیش از دو میلیارد صرفه خریدن خوردو های فرسوده است چون 1.5 درصد دو میلیارد سیصد میلیون میشود که به جیب دولت میرود این بهتر که به جیب ملتی که از دار دنیا همین ماشین فرسوده را دارد
علی
۱۱ شهریور ۱۴۰۲چطوری حساب میکنی ۱/۵درصد دو میلیارد ۳۰۰ میلیون میشه،
میشه ۳۰ میلیون برادر
ایمان
۱۱ شهریور ۱۴۰۲حالا بزار عملیاتی بشه بعد شروع کنید به تویه بوق کرنا کردن/درضمن الان دولت داره گواهی ۳۵ میلیونی میفروشه/پس اون بدبخت فرسوده سوار مثل من کماکان باید سوار همون لگن خودم بشم
لا
۱۱ شهریور ۱۴۰۲نه دیگه نشد
الان که میگه خودم گواهی اسقاط بهتون میدم ۳۵ میلیون
نمیخاد بری ماشین اسقاطی بخری
اینم یه کلک دیگه برا دولت …
یارو میره ۳۵ میده بدون اینکه ماشین اسقاط کنه
نمیره ۳۰۰ میلیون بده ماشین اسقاطی بخره
از اون طرفم دولت ماشین اسقاطی را از مردم بدبخت میخره ۱۰. ۱۵ میلیون…
مراد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲احسن برشما همه حقیقت واصل قضیه همینه ، اگه بازم این ملت بزارن
مرتضی
۱۳ شهریور ۱۴۰۲اخرش ملت نباید پولی به جیب بزنن دولت نمیزاره طرف پول داره بزار بنز سوار شه ما که نداریم حداقل یه ماشین بهتر سوار شیم که زن بچه مون راحت باشن چرا گواهی اسقاطو میفروشی ۳۵ ملیون بعد از ما میخری ۱۵ ملیون خود دولت داره دلالی میکنن این وسط حداقل شیش ماه بزار گواهی از بازار ازاد بخرن
حمید
۹ شهریور ۱۴۰۲طرح خوبیه بشرط انجام اسقاط مدل ماشین از یتاریخ بپایین باشه که خودروی فرسوده جمع اوری بشه
مجتبی کافیان
۱۲ شهریور ۱۴۰۲خب اینجوری که خودرویی اسقاط نمیشه
مرکز خودرو فروسوده میتونه یه صفر جلو اون ۴۰ هزار بزاره و بگه من ۴۰۰ هزار تا گواهی اسقاط دارم
کی به کیه ؟
تاریکیه !!
Shervin
۱۵ شهریور ۱۴۰۲حقیقت منم خیلی دلم میخواد این پراید ۸۵ رو بتونم رد کنم بدون بدهی و مکافات یه ماشین کمی بهتر بتونم سوار بشم اما اگه دولت بزاره اخه کی به فکر مردمش بوده تا وقتی میتونن به فکرخودشون باشن
امین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲سلام اینا همش شایعه هست دولت هیچ وقت نمیزاره مردم ضعیف به پول برسن چون باعث تورم شدید تو بازار میشه ضعیف پولو ببینه راه میفته تو بازار مثل رونالدو خرید میکنه. قانونشه که ضعیف همیشه ضعیفه پولدارم همیشه پولدار.
مسعود
۱۲ شهریور ۱۴۰۲مگه ۲۰۰ میلیون بیشتر ماشین رو بفروشی پولدار میشی نه برادر نهایت بتونی یه ماشین مدل بالاتری بگیری
جواد
۱۰ شهریور ۱۴۰۲سلام دوستان
من از یکی که ماشینشو برا اسقاط برده گفتن
برای واردات خودرو کار کرده خارجی تا مدل ۸۱
تایید و تصویب شده وتا سال ۸۵ برای خودروهای داخلیمون هر چی هم تو گوگل سرج میزنم دقیقا توضیح نداده تو دیوارم همه مدل های ۸۵ شونو
تا ۴۰۰ میلیون برا اسقاط میفروشن
یکی بهمون خبر بده جریانش چیه
سپاسگزارم
حسین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲طرح بسیار مزخرفی هست تا کی فقط باید به فکر خودمون باشیم . با این کار بازار کامل به هم ریخته . بازار باید سالم باشه و هیچ کس رانت نداشته باشه . شما فکر کنید یک نفر ماشین نداشته باشه که 50 درصد خانوارها اینجورین. کسی که تا هفته پیش می تونست با 100 میلیون یک ماشین قراضه بخره حالا دیگه زیر 300 میلیون ماشین پیدا نمی شه. این کجاش خوبه؟ واقعا طرح مزخرفیه.
محمداسلام دژدار
۱۱ شهریور ۱۴۰۲این طرح تا مدل ۸۵ هست
فکر نکنم روی توان خرید مردم برای خرید ماشین قراضه تاثیری بگذاره
بنظر من چنانچه این طرح عملی بشه ، خیلی عالی هست
چون کمکی میشه برای مردمی که از روی نداری مجبور به استفاده ماشین های قراضه هستند .
علی
۱۹ شهریور ۱۴۰۲سلام برادر اگه این طرح اجرا بشه بازم با ۱۰۰ میلیون میشه ماشین مدل ۸۷ خرید
چه مشکلی
داره این طرح؟!
حسین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲فردی که تاحالا ماشین داشته که هیچ ولی 50 درصد مردم که ماشین ندارن دیگه ماشین زیر 300 الی 400 میلیون پیدا نمی شه. پس اون هایی که عریف می کنند از این طرح یکم تفکر کنن و فقط منافع یک عده رو در نظر نگیرند. بازار باید سالم باشه و خودش خودشو تنظیم کنه نه با خبر و بخش نامه قیمت ها بالا پایین بره.
مرتضی
۱۱ شهریور ۱۴۰۲خوب وقتی وارد بشه ماشین داخلی ارزون میشه باهمون 100تومن طرف میتونه ماشین بهتر بخره
کاروانی
۱۱ شهریور ۱۴۰۲برو مدل ۸۸بگیر ۸۹ ۹۰به قیمت ۱۰۰میلیون ..۸۸به بالا که طرح فرسوده نیست
حسین
۱۰ شهریور ۱۴۰۲سلام این طرح به نفع اونایی هست که ماشین مدل ۸۵ به پایین دارند من خودم یکی از اونا هستم که اگر پول داشتم تا حالا عوضش کرده بودم این طرح باعث میشه دلالان و رانت خواران با مقدار ۴۰۰میلیون به کسانی که این طرح به آنها می خورد بدهند وبا وارد کردن خودر و سود میلیاردی کنند وقشر ضعیف که می خواست ماشین مدل یاسین بخره دیگه نمی تونه بخره طرح باید از رانت جلو گیری کنه نه باعث رانت بشه بیشتر سود این طرح باید عام المنفعه باشه وهمه استفاده کنند
مهران
۱۰ شهریور ۱۴۰۲طرح خوبی هست خودروهای فرسوده کم میشه طبقه پایین جامعه با پول سرمایه داران صاحب خودروهای مدل بالا تر میشن تصادفات رانندگی کمتر میشه عالی هستش
Mohsen
۱۰ شهریور ۱۴۰۲طرح واردات خودرو جیب پولدار را پولدارتر و جیب متوسلیان را نیز رنگی خواهد داد.به شروط اینکه با بالارفتن قیمت خودرو فرسوده قیمت خودروهای داخلی نیز ثابت بماند.نه اینکه چون قیمت یه خودرو اسقاطی تا ۳۰۰میلیون معامله شده قیمت محصولات داخلی را دو برابر یا بالاتر از قیمت آنچه که هست اعلام کنند.بگذارید خودروهای فرسوده از خیابانها جمع شود و صاحبی خودروهای فرسوده توان خرید خودرو جدیدتر را داشته باشند.
A
۱۱ شهریور ۱۴۰۲اقا من یه سوال داشتم
برای وارد کردن خودرو باید به گمرک پول بدیم یا نه،اگه هم بدیم شرایط گمرگ همیشگی هست؟
اصلا اطلاعاتی در این مورد ندارم
اگه یکی جواب بده خیلی ممنون میشم.
RIO
۱۱ شهریور ۱۴۰۲چرا اینقدر ماشینا مدل پایین گرونه؟؟
طرف تو دیوار دوو سیلو ۸۳ رو گذاشته ۶۵۰ میلیون..
علیرضایی هستم
۲۴ شهریور ۱۴۰۲باشه داداش گذاشته باشه کی بابتش پول میده من اگه ۶۵۰ میلیون داشتم میرفتم ی ماشین ال۹۰ ۱۴۰۱ میخرم دنبال دردسر نمگردم
A
۱۱ شهریور ۱۴۰۲اقا من یه سوالی داشتم
وقتی که خودرو وارد کنیم باید به گمرک پول بدیم یا نه
اگه کسی جواب بده خیلی ممنون میشم.
مصرف کننده
۱۱ شهریور ۱۴۰۲بر حسب موتور ماشین درصد تعیین شده مثلا 1500 تا 2000 سی سی 95 درصد تعرفه واردات بعد 9 درصد مالیات و 1 درصد عوارض هلال احمر و درصدی پسماند و سهم این و اون خودش کلی بند داره
کاوه رهایی
۱۱ شهریور ۱۴۰۲تنها طرح به نفع ملت از زمان قاجار تاکنون همین طرح است اگر سنگ اندازی نکنند !
چرا؟ به چند دلیل اولا وقتی الزام باشه ماشین اسقاط کنند به شکل واقعی دراینصورت ماشینهای گرازه از سطح خیابان ها جمع آوری میشه که موجب هدر رفت شاید رقم بسیار بالایی از مصرف بنزین هستند ، آلودگی هوا در کلانشهرها که شاید ۸۰ درصد به آنها مرتبط هست بهبود پیدا می کند، چهره شهر از حالتی که در شان کشور نیست خارج میشود!
ثانیا وقتی افراد کم درآمد که توانایی خرید یا تعویض ماشین های فرسوده را ندارند و به قیمت بالا فروختند میتواند ماشین نو بخرد !
ثالثا با افزایش تولید داخلی و بدون مشتری ماندن آنها بدلیل واردات حتما طرح فروش اقساطی مانند قبل را خواهند داشت که برای افراد جدیدی که پول کم دارند خرید خودرو فراهم خواهد شد.
باتشکر و به امید اجرا.
مراد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲آفرین گل گفتی اگه بزارن
ایمان
۱۱ شهریور ۱۴۰۲حالا بزار عملیاتی بشه بعد شروع کنید به تویه بوق کرنا کردن/درضمن الان دولت داره گواهی ۳۵ میلیونی میفروشه/پس اون بدبخت فرسوده سوار مثل من کماکان باید سوار همون لگن خودم بشم/این وسط امثال آدمهای مثل من بدبختر میشن و اونی که پول داره و تا الان ماشین خارجی و برند سوار بوده یه ماشین بهتر دیگه مسخره فقط دولت برا خودش یه منبع درآمد دیگه درست کرده
ایران
۱۱ شهریور ۱۴۰۲پراید داران عزیز صبر کنید و مطمئن باشید که این چند تا برگه های اسقاط که میگن ۴۰تومن پولشه تموم میشه و آخرش این دلال ها میان به التماس شما. از کامنت های منفی این ملت به دردنخور دلسرد نشید که نصف این۶ا دلال هستن
مراد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲دمت گرم داداش
محمد امین
۱۱ شهریور ۱۴۰۲ترجیح میدم از یجایی به بعد کامنت هارو نخونم
انقد *** بعضیا اذیت کننده س
اما فقط می تونم بگم دلال نبودیم دلال مون کردن
دزد نبودیم دزدمون کردن
griffon
۱۱ شهریور ۱۴۰۲این را مینویسم لاقل حرف دلم رو گفته باشم اگه طرحی درست حسابی و بافکر و در کشوری با توانایی و زیر ساخت بالا بود طلایی بود واقعا وقتی ماشین های فرسوده مردمو میبینم ناراحت میشم که چرا اینا مثل دوبی و عرب ها ماشین های مدل بالا و قشنگ سوار نمیشن چرا ماشین ارزون نیست همه بتونن بخرن در همه زمینه ها پرم از چرا و جواباشم تاحدودی میدونم… چه عیبی داشت مردم سوار ماشین نو میشدن آلودگی و مصرف و فرسایش از بین میرفت اما این طرح مثل خیلی طرح های دیگه از پایه غلط هستش متاسفانه ولی حرکتی ناراحت کننده از مردممون انجام شد که در اصل بخاطر تفکر غلط این طرح هستش و هرکسی تو این کشور میخواد حق اون یکی رو به هرنحوی شده بخوره و زنجیره ای بی پایان از مشکلات رخ میده بهترین فکری که میشد در این موضوع کرد این بود که مثل قبلنا که میشد از کارخونه داخلی خرید کم کم ماشین های فرسوده رو با چک و وام عوض میکردن واردات بسته نمیشد اصلا…..
حسن عرب
۱۲ شهریور ۱۴۰۲اتفاقا طرح خوبیه آقایان دلال و نمایشگاه دارها سنگ اندازی میکنن این طرح برا خودروهای پایین تر از مدل ۸۵ و روبقیه خودروها ازنظر قیمت تاثیری نداره اگه این طرح ادامه داشته باشه بطور قطع مردمی که خودروی فرسوده دارن که مدارکشون تکمیل راغب میشن خودروشون اسقاط کنند و هم تاثیر زیست محیطی داره وهم ازنظر مصرف بی رویه سوخت کشور به یک ثبات نسبی میرسه.من الله التوفیق
رضا قربانی
۱۲ شهریور ۱۴۰۲اگر واقعا این طرح برای از رده خارج کردن خودرو های فرسوده و واردن کردن خودرو باکیفیت تر است؛ پس این قضیه ۱/۵ درصد به جای اسقاط و ماجرای ۴۰ هزار گواهی آماده با قیمت ۳۵ میلیون چیست؟ و ادامه دار خواهد بود؟
برای عدم گرانی افسارگسیخته خودرو های ساخت زیر سال ۸۵ باید قانونی برای مالکیت خودرو از یک تا چند سال پیش از تاریخ تصویب این قانون اعمال شود تا هم دارنده خودرو فرسوده از مزایای این قانون که ستون و دلیل اصلی وجود آن است بهره مند شود نه مانند همیشه واردکنندگان وابسته و رانتی
Hassan
۱۲ شهریور ۱۴۰۲این گواهی ها که میفروشن فوق بالاش تو یه ماه تموم میشه ..بعدش باز میان سراغ همین غرازه های ما ..
اینجوری نوشتن که ما فرسوده سواران بترسیمو ماشین عزیزمونو که رفیق روزای بدبختیمونه مفت بفروشیم …
زهی خیال باطل ..اخه دولت نمیاد به ادمای خودش تو اینترنت اطلاع بده برین محل اسقاطی ها .اخه تو این گرونی اصلا کی ماشینمیداد اسقاط؟
تو اوراقیا میگفتن وسیله پژو نداریم ..کسی ماشین نمیده اسقاط ..یه دفعه چی شد فراوون شد ؟
حرف مفته .صبور باشین اسقاطی داران عزیز ..
مهدی
۱۴ شهریور ۱۴۰۲آخ جون ایشالا اینجوری باشه، واردکننده ها از ما بخرن مدل پایین هامونو، هم اونا پولدار تر میشن هم ما ماشین های مدل بالا ایرنی میخریم
Hassan
۱۲ شهریور ۱۴۰۲این گواهی ها که میفروشن فوق بالاش تو یه ماه تموم میشه ..بعدش باز میان سراغ همین غرازه های ما ..
اینجوری نوشتن که ما فرسوده سواران بترسیمو ماشین عزیزمونو که رفیق روزای بدبختیمونه مفت بفروشیم …
زهی خیال باطل ..اخه دولت نمیاد به ادمای خودش تو اینترنت اطلاع بده برین محل اسقاطی ها .اخه تو این گرونی اصلا کی ماشینمیداد اسقاط؟
تو اوراقیا میگفتن وسیله پژو نداریم ..کسی ماشین نمیده اسقاط ..یه دفعه چی شد فراوون شد ؟
حرف مفته .صبور باشین اسقاطی داران عزیز ..
مراد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲دمت گرم گل گفتی داداش
رضوی
۱۲ شهریور ۱۴۰۲سلام .خدا خیرتون بده تازه یک راهکار پیدا شد بتونیم پول رهن خونمون جور کنیم اونم الحمدلله با ۳۰ م فروختید ، چی میشد میزاشتی افراد کم بضاعت از دود ماشین خودشون به نوایی برسن و پولدار، پولدار تر نشه ؟ که با یک نامه ۳۰ ت ۲ تا ماشین میلیاردی وارد کنه که به ۲ نفر ۲۰۰ م نرسه
مراد
۱۲ شهریور ۱۴۰۲آقا اصل قضیه اینه ، خدا پدر و مادر کسی که این طرح رو پیشنهاد داد ، رحمت کنه احتمالا اون شخص قبلا مثل ما بدبخت بود الان اومد یه سمتی گرفته ، درهر صورت طرح خوبی داده ،البته اگه بزارن حالا اصل ماجرا ، اینا با یه تیر دارن چند نشون میزنن ، اول ماشینای فرسوده که بار مالی برای مملکت داره ازدور خارج کنن به تبع این طرح مصرف بنزین ، تلایندگی هوای کلانشهرها بخصوص تهران کم بشه ، ونهایتا پولدارها که خودروی خارجی وارد میکنن ، درازای اون یه ماشین اسقاط رو باطل کنن، دراین میون یه مبلغی از پول این سرمایه دارا به جیب فقیرا میره، گواهی اسقاط مگه چقد داره به هرحال ۲۰ روزدیگه تموم میشه ، بازم باید بیان بگردن ماشین فرسوده بخرن ، خداروشکر
هادی
۱۳ شهریور ۱۴۰۲سلام،میخام بگم ی جای کار میلنگه این وسط!یا مردم ساده ان یا دولتمردان دو دل حرف میزنن،به گفته خود دولتمردان اینا سیاستگذاریشون این نیس مگه ماشینهای اسقاطی که فعال هستن رو حذفش کنن بس لزومی نداره بیان دوباره مرده رو زنده کنن و ماشینی که قبلا اسقاط شده و بگن گواهی اسقاطی که تو مراکز اسقاط هس اونو تحویل بدین،آقا اونا رو دفن و کفنش کردن رفته واسه اینا اگه راسشو بگن و درس عمل کنن ماشینهای فرسوده فعالو ساقط میکنن نه ی مشت گواهی که قبلا از دور خارج شده،اندکی تفکر!
احمد
۱۳ شهریور ۱۴۰۲چرا اون وارد کننده ای که صد درصد درآمد میلیاردی رو داره و میخواد خودرو وارد کنه مورد توجه قرار میگیره ولی اون شخصی که درآمد ناچیزی داره و بالاخره یه خودرو مدل پایین داره و شاید فروش خودروش به این قیمت ها که برای اون وارد کننده پول خورده اس ‘ مورد توجه هست که شاید بتونه این صورت به زخم زندگیش بزنه
Ali
۱۹ شهریور ۱۴۰۲به نظر من اگر دولت ی قیمت واسه خودروهای فرسوده تعیین کنه این همه حرف و حدیث پیش نمیاد. ن قیمت خیلی پایین ن قیمت خیلی بالا برای مثال قیمت خودروی فرسوده حداکثر ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیون کسی میخواد بخره بیشتر از این پول نده پراید فرسوده که بیشتر از ۱۰۰ تومن نمی ارزه.اینجوری طرف خودروشو دوبرابر قیمت واقعیش فروخته ماشین من ۱۴۰ می ارزه اگر بخوام به قیمت فرسوده بفروشم ۲۰۰ تومن میفروشم.طمع آدمو به فنا میده.
کاظم خرسندی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲سلام به همگی منم اردی مدل 84 دارم موندم بلاتکلیف چکارکنم آیاواقعا امیدی هست بفروشم بلای 200میلیون یا نه کلا شایعه بود لطفا اگه کسی اطاع داره بگه از بلاتکلیفی دربیاییم
کاظم خرسندی
۲۲ شهریور ۱۴۰۲سلام به همگی منم اردی مدل 84 دارم موندم بلاتکلیف چکارکنم آیاواقعا امیدی هست بفروشم بلای 200میلیون یا نه کلا شایعه بود لطفا اگه کسی اطاع داره بگه از بلاتکلیفی دربیاییم با تشکر از دوستان عزیز
مستضعفین
۲۳ شهریور ۱۴۰۲به نظر با این قانونی که وضع کردن دولت میخواد با یک تیر دونشان نه صد نشان بزنه یک اینکه خودرو فرسوده مستضعفین را مفت بخره دو میخواد خودرو را به وارد کننده بده سوم اینکه اونایی که توان خرید ندارن به قسط نزول بهره بکشه اون واردکننده هم که خودشون هستن با بچه هاشون سود کلان به جیب بزنن و خودرو سازان داخلی با فروش ماشینهای بدرد نخور به اونایی که توانایی ندارن با قسط نزول بانکی کمرشون را بشکنه و هزار تیر دیگه وسلام
بنده خدا
۲۸ شهریور ۱۴۰۲با سلام الان مردم دوسته شده اند اونایی که میخوان واردات کنن و سود زیاد به جیب بزنن وبا مفت خریدن خودرو مستضعفان پول خوب به جیب بزنن وبا کفتن حرفهایی مانند چرا خودرو فرسوده گران شده نباید گران بشه دلال بازیه برادر من دلال شمایید که میخواید مفت بخرید و مال مردم بدبخت را بالا بکشید و دولت هم داره به این دلالهای وارد کننده کمک میکنه گروه دوم اونایی که خودرو فرسوده دارن نمیدونن با از دست دادن خودروشون چی میخوان بخرن فقط خوشحالند شاید خودروشون را بتونن قیمت خوب بفروشن بزنن به زخم زندگیشون که دولت هم با این قانون هاش کمک به حال این قشر نمیکنه دولت باید طرحی بزاره مستضعف سود کنه نه دلال وارد کننده