مهدی ضیغمی، مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت، دیروز در نشست خبری اعلام کرد که عرضه جدید خودروهای وارداتی طی هفته جاری آغاز خواهد شد. وی تأکید کرد که پس از اخذ مجوزهای لازم، این خودروها وارد بازار خواهند شد و انتظار میرود که تنوع و تعداد خودروهای عرضهشده افزایش یابد که این امر میتواند بر تعدیل قیمتها در بازار تأثیرگذار باشد.
ضیغمی درباره زمان بلوکه کردن حساب از سوی متقاضیان گفت: بر اساس برنامهریزی انجام شده، طی هفته جاری فرآیند وکالتی کردن حساب از سوی متقاضیان انجام خواهد شد.
مدیر طرح واردات خودروی وزارت صمت اضافه کرد: تلاش میکنیم که ثبت نام هم در همین هفته انجام شود.
افزایش تنوع و تعداد خودروهای وارداتی
به گفته ضیغمی، در این مرحله، خودروهای بیشتری نسبت به دورههای قبل وارد کشور خواهند شد و برندهای متنوعی از جمله خودروهای اقتصادی و همچنین مدلهای پریمیوم در فهرست واردات قرار دارند. این موضوع به متقاضیان امکان انتخاب گستردهتری میدهد و رقابت در بازار را افزایش خواهد داد.یشبینی میشود خودروهایی چون تویوتا کرولا هیبریدی از سوی سایپا، رووی RX5 از سوی پارس خودرو و وویا فری از سوی سروش خودرو در این دوره برای نخستین بار عرضه شوند. این خودروها اخیرا قیمتگذاری جدیدی دریافت کردهاند و رونمایی و تبلیغات آنها انجام شده و مجوزهای لازم برای عرضه آنها اخذ شده است.
برنامهریزی برای تداوم عرضه در سال آینده
وی درباره برنامههای آتی وزارت صمت برای واردات خودرو گفت: «تمام اهتمام ما در وزارت صمت بر تداوم و عرضه منظم خودروهای وارداتی در سال آینده متمرکز است تا بازار با کمبود عرضه مواجه نشود.» وی افزود که هدفگذاری این وزارتخانه، جلوگیری از ایجاد انحصار در بازار و تأمین نیاز مصرفکنندگان با قیمتهای رقابتی است.
تأمین ارز و آمادهسازی مستندات توسط شرکتها
ضیغمی با اشاره به روند اجرایی واردات تأکید کرد که وزارت صمت در حال بررسی اطلاعات و مدارک شرکتهای واردکننده است. وی اظهار داشت: «بخش اصلی فرآیند تأمین خودرو انجام شده و شرکتها مدارک و مستندات مرتبط با خودروها و تأمین ارز مورد نیاز را به وزارتخانه ارائه کردهاند.» همچنین، برخی از خودروها در مراحل نهایی ترخیص از گمرک هستند و پس از تکمیل فرآیندهای قانونی، به بازار عرضه خواهند شد.
انتظار کاهش قیمتها در بازار خودرو
کارشناسان معتقدند که افزایش تعداد خودروهای وارداتی و عرضه منظم میتواند نقش مهمی در کاهش التهاب بازار و تعدیل قیمتها داشته باشد. به گفته فعالان صنعت خودرو، اگر روند واردات بدون وقفه ادامه یابد و تنوع برندها بیشتر شود، قیمتها در بازار داخلی رقابتیتر خواهد شد.
با آغاز عرضه جدید خودروهای وارداتی طی هفته جاری، خریداران در انتظار مشخص شدن قیمت و شرایط فروش این خودروها هستند. احتمالاً طی روزهای آینده جزئیات بیشتری در این زمینه منتشر خواهد شد.
توحید
۱۲ اسفند ۱۴۰۳این قصه سر دراز دارد …
بنشینید و تماشا کنید
حجتاله براهنی
۱۲ اسفند ۱۴۰۳این همه بگیر و ببند داره فرایند واردات خودرو، باز هم این وسط خودروها و شرکتهایی میان که دست مصرف کننده رو میذارن تو پوست گردو. نمیدونم این همه معطل شدن اتلاف وقت رو باور کنیم یا ماشینهایی که عملا پشتیبانی ندارن!
FARZAD
۱۲ اسفند ۱۴۰۳تا وقتی که غولها که نه بلکه دیوهای خودروسازی مثلا داخلی براحتی میتونن تو افزایش نرخ ارز و تعرفه واردات تأثیر مستقیم و هدفمند بزارن دیگه نباید هرگز انتظار کاهش یا رقابتی شدن قیمتها رو داشت
شهروند ایرانی
۱۲ اسفند ۱۴۰۳تعرفه بردن روی ۲۰۰ درصد میگن قیمت کاهش پیدا میکنه البته که همیشه کل ملت باید ضرر کنن تا چهارتا لاشخور بیان همون ماشین بازار چین بگیرن قیمت فضایی روش بزارن در حدی که طرف بره مهاجرت کن با اون پول راحتر باش براش ۱۰ میلیارد بده ماشین کارکرده ۱۰ سال پیش بخر
حسین
۱۲ اسفند ۱۴۰۳کدوم کاهش قیمتی؟وقتی دلار ۹۵ هزار تومان در صرافی ها معامله میشه هیچ کاهش قیمتی رخ نمیده.
شاپور
۱۲ اسفند ۱۴۰۳اینی که گفتی یعنی چه ؟
م
۱۲ اسفند ۱۴۰۳چرا خودروهای خوب ایتالیایی مانند : آلفارومئو ، لانچیا ، آبارث ، فیات و … وارد کشور نمیشوند؟ چرا هیچ نمایندگی واردکننده دیگری بغیر از پارسیان موتور که بسیار ضعیف و کم فعالیته ، وجود ندارد؟
کوروش
۱۲ اسفند ۱۴۰۳برای اینکه همه ماشینها باید از چین بیاد حتی برندهای غیر چینی باید خودرویی که توی خط تولید چین مونتاژ میکنن وارد بشه و از اونجایی که هیج شرکت ایتالیایی توی چین خط تولید نداره، خودروهاش وارد نمیشه. خودروهایی غیر چینی به تعداد خیلی خیلی محدود و انگشتشمار اجازه ورود دارن و طبق همین فیات ۵۰۰ هم به تعداد خیلی محدود وارد و پروندش بسته شد.
محمد
۱۲ اسفند ۱۴۰۳ربطی به اجازه ورود نداره.
تحریم ها دلیلش هست.
قبلاً در کامنت های قبلیم توضیح دادم جریان رو.
ولی اون یک تعداد محدود که از امارات وارد میشه که به دلیل تحریم بانکی وارد کننده اونجا باید از دلال بخره و خود دلاله هم مثلاً از ژاپن وارد کرده و علاوه بر سود دلال خود امارات هم تعرفه می گیره و برای وارد کننده گرون تر میوفته.
.
۱۳ اسفند ۱۴۰۳دلیل تحریم نیست!
خود مفت خور هاش اومدن با چین قرارداد ۲۵ ساله بستن که کل صنعت حمل و نقل مملکت رو در اختیار چین قرار میده که این یعنی شما فقط و فقط خودروهایی که در چین تولید میشن رو می تونی بخری یا در بازار پیدا می کنی.
خلاصه داریم چوب افرادی که ۵۰ سال پیش رفتن انقلاب کردند رو داریم می خوریم.
کوروش
۱۲ اسفند ۱۴۰۳امیدواریم خودروهایی که تولید و مونتاژ چین نیستند در این دوره عرضه بیشتر باشه و تعداد هم به گونهای باشه که همه اولویتها برای متقاضیان در بیاد.
محمد
۱۲ اسفند ۱۴۰۳پول بیشتر= مونتاژ کره و ژاپن
.
۱۳ اسفند ۱۴۰۳نمیشه برادر چون یا باید از چین وارد کنند یا از روسیه.
Hossein.gh
۱۲ اسفند ۱۴۰۳تا وقتی برای خریداران پراید و تیبا و سمند و پژو و ….. ماشین وارد نشه(حتی چینی) این واردات نمایشی و بدرد نمیخوره
محمد
۱۲ اسفند ۱۴۰۳خریداران پراید، تیبا سمند و پژو برن ببینن با پول همین خودرو ها تو خارج از کشور بهشون فرغون می دهند؟
بعد دوزاریشون بیاد بالا.
محمد
۱۲ اسفند ۱۴۰۳به معین خودرو ارز ندین. کلاهبردار و شارلاتانه
مجید
۱۲ اسفند ۱۴۰۳وقتی خوددولت میخوادماشین گرون به دست مردم برسه یک جالش اضافه میکنه برای واردکردن خودرو