ایستگاه خبر

اعلام شرایط جدید ثبت نام خودرو

بازگشت حساب وکالتی

شورای رقابت در دستورالعمل جدید تنظیم بازار خودروهای سواری، شرایط جدیدی را برای ثبت نام خودرو اعلام کرد.

به گزارش پدال، بر اساس دستورالعمل اصلاح شده تنظیم بازار خودرو وکالتی کردن حساب خریدار، واریز ۵۰ درصد مبلغ قیمت کارخانه خودرو انتخابی و امکان ثبت‌نام برای دارندگان پلاک فعال با عمر ۵ سال از شروط اجباری ثبت نام خودرو خواهد بود. پیش از این متقاضیانی بالای ۱۸ سال دارای گواهینامه که در ۴۸ ماه گذشته در شرکت‌های ایران خودرو و سایپا و در ۲۴ ماهه گذشته از سایر خودروسازان خودرو خریداری کردند و یا در لحظه ثبت نام و فاکتور شدن خودرو دارای پلاک انتطامی فعال هستند امکان ثبت‌نام جدید را نداشتند.

همچنین در رهن ماندن سند خودرو به مدت یک سال یا سایر روش‌های بازدارنده برای جلوگیری از انتقال سند حذف شده‌اند.

توضیحات آیین نامه در خصوص شرط حساب وکالتی برای ثبت نام خودرو

الف) در روش‌های فروش فوری یا فوق‌العاده، ۵٠ درصد از مبلغ خودرو (بر اساس بخشنامه اعلامی فروش) باید در حساب بانکی متقاضی باشد و تا پس از خرید خودرو، امکان برداشت آن مبلغ وجود نداشته باشد.

ب) در روش پیش‌فروش، به‌اندازه مبلغ پیش پرداخت (و براساس بخشنامه اعلامی فروش) که با توجه به تبصره ١ ماده ۴ آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو مصوب هیات وزیران، حداکثر تا ۵٠ درصد از مبلغ فروش خودرو می‌بایست در حساب بانکی متقاضی موجود باشد و تا پس از خرید خودرو، برداشت ممکن نباشد.

تبصره: مشمولان ماده ١٢ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوب ۲۴  مهر  ۱۴۰۰ و تبصره ۵ قانون اصلاح ماده ١٠ ساماندهی صنعت خودرو مصوب ۹ آذر ۱۴۰۱، مشمول این ماده نیستند. (الحاقی طی مصوبه ۶٣٢ تاریخ ۱۲ دی ۱۴۰۲)

علاوه بر موارد فوق بحث مربوط به قانون حمایت از جوانی جمعیت نیز در این آیین نامه تثبیت شده و ضمن تسهیل شرایط ثبت نام برای این دسته از متقاضیان نسبت به تخصیص ۵۰ درصد ظرفیت تولید خودروی کشور به مادران تأکید شده است.

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۲۲ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. AMANTE

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1897 ديدگاه)

    شرایط و قانون و تبصره های خرید یک فراری تک ساخت راحت تر از شرایط و…. خرید خودرو های ایرانی هست.

    عاشق جمله ی ( قانون حمایت از مصرف‌کنندگان خودرو ) شدم.

    موافقم 34
    مخالفم 1
  2. علی جردن

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1832 ديدگاه)

    اگه تولیداتون کمه مجبورین با قرعه کشی و الویت بندی بفروشین چرا جلوی واردات خودرو آزاد نمی کنید تا مردم بدون صف و قرعه و هدر کردن وقتشون نیازهاشونو رفع کنن؟

    موافقم 27
    مخالفم 1
    1. مرتضی

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (12 ديدگاه)

      تولید کم نیست ، بازم آخر سال شده میخان پول های مردم بلوکه کنند مثل پارسال. یه وعده خودرو میدن به اسم پیش فروش ، نصف پولشو میگیرن سال بعد هم یا گرون میکنن تحویل میدن یا مجبور به تبدیل ماشین میکنن تا خسته بشی ،توهم که چند ماه پولتو خابوندی به عشق اینکه ماشین جدید می‌خری به حرفشون تن میدی چون چاره دیگه نداری.
      الانم گفتن که تا موقع تحویل ماشین حق نداری پولت رو دست بزنی…
      محدودیت هارو هم کم کردن تعداد درخواست کننده ها بیشتر بشه و بتونن پول بیشتری جمع کنن
      اینا برای جیب و پول من و تو نقشه کشیدن ،ماشین بهترین بهانه است.

      موافقم 22
      1. Sevlan

        ۲۰ دی ۱۴۰۲
        سوابق: (55 ديدگاه)

        دقیقا، با پول مردم که اضافه هم هست واسه ساخت آشغال‌هاشون که اسمشو خودرو گذاشتن، هم سود میکنن و هم تجارت، اسمشو هم گذاشتن پیش فروش، بیشرفای حروم لقمه!!!

        موافقم 14
  3. ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4791 ديدگاه)

    چیزی ندارم بگم باید 🤰بشن🍌🍌🍌

    1. حسین

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (104 ديدگاه)

      منم چیزی ندارم بگم و باید از اینجا بریم،کسی که پول داره ولی بیماری داره که بهش گواهینامه نمیدن باید چیکار کنه؟چون یک درصد جامعه این بیماریو دارند.

  4. Sevlan

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (55 ديدگاه)

    دقیقا، با پول مردم که اضافه هم هست واسه ساخت آشغال‌هاشون که اسمشو خودرو گذاشتن، هم سود میکنن و هم تجارت، اسمشو هم گذاشتن پیش فروش، بیشرفای حروم لقمه!!!

  5. رامین

    ۲۰ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    احتمال داره هدفشون تاثیرگزاری بر اقتصاد کلان باشه، تلاش برای هدایت نقدینگی های دست مردم از بازار سکه و دلار به بازار خودرو، تا دلار رو آخر سال کنترل کنن

    موافقم 2
    مخالفم 15
    1. Anti Tesla

      ۲۰ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1102 ديدگاه)

      آزادی بیان کجا رفت؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا