ایستگاه خبرسایپالاماری

همکاری سایپا و آرین پارس موتور برای رنگ آمیزی لاماری؛ پاشش رنگ سفید صدفی برای اولین بار در کشور

شرکت سایپاسیتروئن برای نخستین بار در صنعت خودروی کشور امکان رنگ آمیزی خودرو را به رنگ سفید صدفی فراهم کرد. قرار است شرکت آرین پارس موتور با استفاده از ظرفیت خطوط رنگ آمیزی سایپا سیتروئن کاشان، کراس اور لاماری ایما را در داخل کشور رنگ آمیزی کرده و به بازار عرضه کند؛ پیش از این بدنه این خودرو به صورت رنگ آمیزی شده از چین وارد می‌شد.

به گزارش پدال به نقل از روابط عمومی سایپاسیتروئن، با توجه به پیشرفت صنعت خودرو و ارتقای سلایق مشتریان، لزوم استفاده از تکنولوژی‌های روز امری اجتناب‌ناپذیر بوده که این امر در صنعت رنگ و پوشش نیز کاملاً مشهود و قابل لمس است. بر این اساس، سالن رنگ شرکت سایپا سیتروئن به عنوان به‌روزترین سالن رنگ خودروسازی کشور همواره بر استفاده از تکنولوژی‌های روز دنیا تأکید داشته است.

اسماعیل بدخشان، رئیس مهندسی کیفیت رنگ و مواد شیمیایی از آغاز تولید انبوه رنگ‌آمیزی بدنه‌های خودروی لاماری در سالن رنگ شرکت سایپاسیتروئن خبرداد و اظهار داشت: استفاده از رنگ‌های صدفی به عنوان به روزترین، زیباترین و خاص‌ترین نوع رنگ خودرویی در دستورکار این شرکت قرار گرفته است که از این بین، رنگ سفید صدفی سه پوششه برای اولین بار در صنعت خودرویی کشور با همکاری واحدهای تولید و پشتیبانی فنی برای رنگ‌آمیزی بدنه‌ی لاماری استفاده شد.

به گفته وی، پاشش رنگ صدفی سه پوششه علاوه بر زیبایی منحصر به فردی که بر روی خودرو ایجاد می‌کند، از خواص فیزیکی و مکانیکی بالایی نسبت به سایر رنگ‌ها برخوردار است و تاکنون برخی از خودروهای لوکس وارداتی از این نوع تکنولوژی رنگ برخوردار شده‌اند.
وی در پایان افزود: پاشش این رنگ به صورتی است که پس از اعمال لایه ED و آستر بر روی بدنه، رنگ سفید Base Coat به عنوان رنگ اصلی و تعیین‌کننده فام پاشش و بلافاصله لایه صدف روی لایه خیس رنگ سفید (Wet on Wet) اعمال می‌گردد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۶ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۸ دیدگاه‌ها

  1. Kenshi

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (5 ديدگاه)

    خیلی نگران این موضوع بودم چرا لاماری رنگی انقدر زیاده
    به خودم میگفتم از مردم بعیده همچین رنگایی بخرن
    خداروشکر از این به بعد لاماری سفید زیاد میبینیم
    ممنون سایپا

  2. Mr wrong

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (276 ديدگاه)

    مرسدس بنز و مک لارن همکاری کردن برای رنگ آمیزی slr

  3. arsham

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    فاتح رنگ خونده میشه! اونم مونتاژ ایران!

  4. علی Shelby

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (313 ديدگاه)

    چه خبر مهمی بود لامصب

  5. محمد

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (1149 ديدگاه)

    آقای اشتری به نظرتون حالا این تکنولوژی ‌واقعاً تکنولوژی بالا و خاصی هست؟

    1. محمدرضا اشتری - دبیر سایت پدال

      ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
      سوابق: (2723 ديدگاه)

      مهم اینه که انبوه امکانات با پیشرانهٔ قوی، قیمت مناسب داشته باشه
      این فرمول موفقیت چینی هاست
      مثلا در رانندگی خودران، هنوز نتونستن به تسلا یا مرسدس و جنرال‌موتورز امریکا برسن، اما ماشین ۲۰ هزار دلاری چینی، قدرت و گشتاور و امکاناتی داره که محصول ژاپنی یا اروپایی و آمریکایی مشابه تقریبا ۱/۵ تا ۲ برابر گرون.تره

      با توجه به اینکه غالب مردم دنیا ماشین برای ۴ سال استفاده می‌خرن و دید سرمایه‌گذاری به خودرو ندارن، خیلی زود عاشق ماشین چینی می‌شن. خصوصا برای اروپایی‌ها، مردم آمریکای جنوبی و شرق آسیا، برند خودرو چندان مهم نیست و قیمت با امکانات، دلیل خرید هست

  6. ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (4809 ديدگاه)

    عجب خوش رنگ قراره بشه

  7. رضا نیکخواه

    ۳۱ شهریور ۱۴۰۳
    سوابق: (20 ديدگاه)

    یکی میشه به من بگه رنگ چه تاثیر میکانیکی داره؟؟؟
    توی مطلب ذکر شده
    آقای اشتری کجایید؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا