مشتریان باید در این مرحله ۵۰ درصد نرخ علیالحساب خودروها را واریز کنند.
سال گذشته اعلام شده بود که برخی محصولات تازه نیسان با موج واردات خودرو به دست مشتریان ایرانی میرسند. این روند برای مدتی مسکوت مانده تا اینکه نمایندگی فروش محصولات نیسان در ایران، خبر از قیمت علیالحساب ۳ محصول تازه داد. بر پایه بخشنامه فروش سه مدل نیسان کیکس، سیلفی و قشقایی، برگزیدگان قرعهکشی آذرماه سامانه واردات از قیمت و مبلغ واریزی علیالحساب خبردار شدند.
بر پایه این بخشنامه تازه، قیمت علیالحساب هاچبک شهری کیکس برابر ۱.۷ میلیارد تومان اعلام شده است که در مقایسه با دو مدل دیگر، کمتر است. پس از کیکس، سدان خانوادگی سیلفی با نرخ علیالحساب ۲ میلیارد تومان قرار دارد که ارزانتر از کراساوور محبوب قشقایی با نرخ علیالحساب ۲.۳ میلیارد تومان قرار گرفته است. شرایط فروش این محصول نیسان که همه تولید ۲۰۲۴ هستند، در جدول زیر شرح داده شده است:
خودرو | قیمت علیالحساب خودرو به تومان | مبلغ واریزی علیالحساب مشتری به تومان | رنگهای عرضهشده | مدل |
نیسان کیکس | ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۸۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | سیاه- خاکستری-سفید | ۲۰۲۴ |
نیسان سیلفی | ۲,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۰۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | سیاه- خاکستری-سفید- آبی | ۲۰۲۴ |
نیسان قشقایی | ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰ | ۱,۱۵۰,۰۰۰,۰۰۰ | سیاه- خاکستری-سفید- طلایی | ۲۰۲۴ |
قیمت مندرج در جدول فوق، قیمت علیالحساب در مبادی ورودی بوده و قیمت قطعی خودروهای مذکور، مطابق مصوبات شورای رقابت و پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوایط قیمتگذاری مصوب هیات تعیین و تثبیت قیمتها، توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و متعاقبا توسط شرکت، اطلاعرسانی خواهد شد.
مدل کیکس یک هاچبک کوچک اما بلندقامت شهری به شمار میرود که در بازار داخلی کشور، جایگزینی زیبا و کارآمد برای مدل جوک خواهد بود. نیسان کیکس با طول ۴,۲۹۵ میلیمتری خود، ابعادی مشابه امویام X22 دارد. این خودرو از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر تنفسطبیعی استفاده میکند که توان تولید ۱۲۲ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. خروجی موتور از طریق یک جعبهدنده خودکار CVT به چرخهای جلو منتقل میشود.
سدان سیلفی هم دیگر محصول مونتاژ چین شرکت نیسان به شمار میرود که در چین با موتورهای متنوعی به دست مشتریان میرسد اما در ایران، تنها امکان خرید نسخه ۱.۲ لیتری ۳ سیلندر آن ممکن است که با کمک یک موتور برقی، چرخهای جلو را به حرکت درمیآورد. هر چند نمیتوان از این موتور اقتصادی انتظار چندانی داشت اما باید اشاره کرد که توان تولید ۱۳۶ اسب بخار قدرت و ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور را دارد که برای کلاس خودروهای خانوادگی متوسط کافی به نظر میرسد.
در آخر هم نیسان قشقایی ۲۰۲۴ با چهره نسل دوم این خودرو و پیشرانه ۲ لیتری تنفسطبیعی به دست مشتریان ایرانی میرسد. خریداران این کراساوور سایز متوسط میتوانند روی ۱۵۱ اسب بخار قدرت و ۱۹۴ نیوتن متر گشتاور این خودرو حساب باز کنند که بدنه بلندقامت قشقایی را در عرض ۱۱ ثانیه به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرساند. این مدل هم برای انتقال قدرت، مانند سایر محصولات وارداتی نیسان از یک جعبهدنده CVT استفاده میکند. نظر شما درباره محصولات تازه نیسان در بازار کشور چیست؟ به نظر شما برخورد بازار خودروهای دستدوم با این خودروها چگونه خواهد بود؟
نیو کار
۱۰ دی ۱۴۰۳به غیر سیلفی هر دوتا ماشین اتاقشون عوض شده و اینا دارن نسل قبل با قیمت نسل جدید میدن به مردم
محمد
۱۱ دی ۱۴۰۳خود نیسان کرده.
۱۰ دی ۱۴۰۳نیسان قشقایی بخوای با ایکس ۵۵ مقایسه کنی خیلی بهتره بمولا ولی یه میلیارد گرون تره
پس اون نیسان کیکس رو با ایکس ۵۵ مقایسه کنیم بازم نیسان بهتره و تفاوتشون هم ۲۰۰ یا ۳۰۰ تومنه که برای اون پولدار چیزی نیست
به هرحال من بودم سراغ برند های معتبری همچون هایما میرفتم
kasra
۱۰ دی ۱۴۰۳داداش الکیه حرفات الکی چند رسالته نمیفهمم همش هایما هیما
۱۰ دی ۱۴۰۳به هرحال برادر عزیز من خودم به نظرم مقایسه یه مینی ون با یه کراس اور کوچیک درست نیست برای همین اون نیسان کیکس رو با ایکس ۵۵ پرو مقایسه کردم و گفتم نیسان کیکس برتر از اونه و آخر نظرم توی اون رنج ماشین پیشنهادی خودم هم گفتم
제네시스
۱۰ دی ۱۴۰۳۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
آیا ایران جزو این کره خاکی هست!
F22RAPTOR
۱۰ دی ۱۴۰۳با این پیشینه ای کا ما دستو پا کردیم
دیگه در گروه آفریده شدگانشم نیستیم
محمد
۱۱ دی ۱۴۰۳به دلار حساب کنی میشه ۲۸۰۰۰ دلار.
bayerischemotorenwerkeag
۱۰ دی ۱۴۰۳هعی روزگار
اسدی
۱۰ دی ۱۴۰۳نیسان که شرکتش ورشکست شده با کلی زیان انباشته
حتی مرج شدن با هوندا هم نمیتونه میتسوبیشی و نیسان رو از تعطیلی نجات بده
حالا خودروهاش رو با اون گیربکس cvt بی کیفیت مشکل دار که همش داغ میکنه میفروشه به ایرانی
محمد
۱۱ دی ۱۴۰۳نخر
Galant.VR4(JDM)
۱۱ دی ۱۴۰۳مجبورت نکردن که بخری شما میتونی سهند رو که خودرو با کیفیت و محبوب خدا هست رو سوار بشین و لذت ببرین
دوما میتسوبیشی و نیسان رو مگه تو خواب ببینی تعطیل بشن
یکیشون یه کمپانی قدرتمند اون یکی هم که انقدر محبوب و پر افتخاره که ورشکسته نمیشه هیچوقت نمیزارن که بشه