چند روز پیش بود که وزیر صنعت، معدن و تجارت با تأکید بر اینکه اولویت ما واردات خودروهای اقتصادی است، گفته بود: ثبت سفارش خودرو در هفتههای گذشته انجام شده و نخستین خودروهای وارداتی هفته آینده وارد کشور میشود.
سید رضا فاطمی امین در حاشیه مراسم امضای تفاهمنامه انطباق سیاستهای ارزی و تجاری وزارت صمت و بانک مرکزی، درباره واردات خودرو اظهار داشته بود: تمام هماهنگیهای بین بخشی لازم برای واردات خودرو انجام شده است. وی با بیان اینکه اولین ثبت سفارشها واردات خودرو انجام شده است، اظهار داشته بود: پیشبینی میشود که هفته آینده نخستین خودروهای وارداتی وارد کشور شود. فاطمی امین خاطرنشان ساخته بود که بهطورکلی ممنوعیت واردات خودرو که در دولت یازدهم ایجاد شد، برچیده شده و اولین ثبت سفارش نیز طی هفتههای گذشته انجام شده است.
اما حالا سخنگوی گمرک میگوید تا به این لحظه هیچ مشخصاتی اعم از اظهارنامه، مدارک واردات، اطلاعات مربوط به ثبت سفارش و… خودروهای وارداتی به گمرک اظهار نشده است. به گزارش تسنیم، مرتضی عمادی گفت: در صورتی که این اقدامات انجام شود گمرک بهصورت رسمی در مورد جزئیات واردات اطلاعرسانی خواهد کرد.
سخنگوی گمرک ادامه داد: بر همین اساس در حال حاضر گمرک نمیتواند در مورد جزئیات واردات خودرو اظهارنظری کند و توپ در زمین وزارت صمت است و صمت باید اعلام کند که آیا واردات انجام شده است یا خیر. وی افزود: حتی اگر خودروها بهصورت فیزیکی به گمرک برسند و حتی اعلام شود که در کشتی هستند و در حال رسیدن به گمرک تا زمانی که مشخصات واردات به گمرک اظهار نشود، نمیتوانیم اعلام کنیم که خودروهای خارجی وارد جغرافیای گمرک شده است.
AMANTE
۲۸ آذر ۱۴۰۱بیاد و نیاد فرقی نداره، وقتی اکثرا مردم نمیتونن بخرن و ماشین هایی مثل کمری و سوناتا و… رو به عنوان لوکس به مردم میفروشن.
من که ایران بمون نیستم دارم برنامه ریزی میکنم تا یکسال دیگه ایران نباشم، حاظرم کارگر بشم ولی حداقل توی یک کشور آزاد با اقتصاد خوب باشم.
فورد
۲۸ آذر ۱۴۰۱هیچی نرسیده هیچ خودروهای داخلی هم باد برده
Zonda R
۲۸ آذر ۱۴۰۱الان همه خودروها لوکس حساب میشن
بااین قیمتها و خواستگاه خودروسازان به افزایش 100 درصدی قیمت کارخانه بزودی دنا 1 میلیاردی رو خواهیم دید….
امیرحسین
۲۸ آذر ۱۴۰۱سلام اقای احمدزاده برای مناطق آزاد تجاری بنزینی وارد میشه یا برقی (برقی به درد نمیخوره)؟
دیجی
۲۸ آذر ۱۴۰۱برقی دوست نداری داداش
امیرحسین
۲۸ آذر ۱۴۰۱دیجی معلومه که علاقه ندارم
شاهین
۲۸ آذر ۱۴۰۱سلام زیرساخت شارژ خودروهای برقی به اون صورت وجود نداره. از طرف دیگه هم فکر نمیکنم شبکه نمایندگی تخصصی برای سرویس و بررسی این خودروها وجود داشته باشه به همین خاطر خودروهای برقی فکر نمیکنم به این زودی ها وارد شن.
امیرحسین
۲۸ آذر ۱۴۰۱اقای احمد زاده میتونم بدونم و شما اطلاع داری قبل اقای رئوس و خانم بارا رئیس جنرال موتورز کی بوده ؟
شاهین
۲۸ آذر ۱۴۰۱بله اینم لیستش به نقل از ویکی پدیا
Chairmen of the Board of General Motors[62]
Thomas Neal – November 19, 1912 – November 16, 1915
Pierre S. du Pont – November 16, 1915 – February 7, 1929
Lammot du Pont II – February 7, 1929 – May 3, 1937
Alfred P. Sloan Jr. – May 3, 1937 – April 2, 1956
Albert Bradley – April 2, 1956 – August 31, 1958
Frederic G. Donner – September 1, 1958 – October 31, 1967
James M. Roche – November 1, 1967 – December 31, 1971
Richard C. Gerstenberg – January 1, 1972 – November 30, 1974
Thomas A. Murphy – December 1, 1974 – December 31, 1980
Roger B. Smith – January 1, 1981 – July 31, 1990
Robert C. Stempel – August 1, 1990 – November 1, 1992
John G. Smale – November 2, 1992 – December 31, 1995
John F. “Jack” Smith Jr. – January 1, 1996 – April 30, 2003
G. Richard Wagoner Jr. – May 1, 2003 – March 30, 2009
Kent Kresa – March 30, 2009 – July 10, 2009
Edward (“Ed”) Whitacre Jr. – July 10, 2009 – December 31, 2010[63]
Dan Akerson – December 31, 2010 – January 15, 2014[64]
Tim Solso – January 15, 2014 – January 4, 2016[65]
Mary Barra – January 4, 2016 – Present
Chief Executive Officers of General Motors
Edit
Chief Executive Officers of General Motors[66]
Alfred P. Sloan Jr. – May 10, 1923 – June 3, 1946
Charles Erwin Wilson – June 3, 1946 – January 26, 1953
Harlow H. Curtice – February 2, 1953 – August 31, 1958
James M. Roche – November 1, 1967 – December 31, 1971
Richard C. Gerstenberg – January 1, 1972 – November 30, 1974
Thomas A. Murphy – December 1, 1974 – December 31, 1980
Roger B. Smith – January 1, 1981 – July 31, 1990
Robert C. Stempel – August 1, 1990 – November 1, 1992
John F. “Jack” Smith Jr. – November 2, 1992 – May 31, 2000
G. Richard Wagoner Jr. – June 1, 2000 – March 30, 2009
Frederick A. “Fritz” Henderson – March 30, 2009 – December 1, 2009[67]
Edward (“Ed”) Whitacre Jr. – December 1, 2009 – September 1, 2010[68]
Dan Akerson – September 1, 2010 – January 15, 2014 [69]
Mary Barra – January 15, 2014 – Present [70]
Vice Chairmen of General Motors
Edit
Vice Chairmen of General Motors[66]
Donaldson Brown – May 3, 1937 – June 3, 1946
George Russell – November 1, 1967 – March 31, 1970
Richard C. Gerstenberg – April 6, 1970 – December 31, 1971
Thomas A. Murphy – January 1, 1972 – November 30, 1974
Richard L. Terrell – October 1, 1974 – January 1, 1979
Oscar A. Lundin – December 1, 1974 – November 30, 1975
Howard H. Kerhl – February 1, 1981 – December 31, 1986
Donald J. Atwood – June 1, 1987 – April 19, 1989
John F. “Jack” Smith Jr. – August 1, 1990 – April 6, 1992
Robert J. Schultz – August 1, 1990 – November 1, 1992
Harry J. Pearce – January 1, 1996 – May 25, 2001
John M. Devine – January 1, 2001 – June 1, 2006
Robert A. Lutz – September 1, 2001 – May 1, 2010
Frederick A. “Fritz” Henderson – January 1, 2006 – March 3, 2008
Presidents of General Motors
Edit
Presidents of General Motors[71]
George E. Daniels – September 22, 1908 – October 20, 1908
William M. Eaton – October 20, 1908 – November 23, 1910
James J. Storrow – November 23, 1910 – January 26, 1911
Thomas Neal – January 26, 1911 – November 19, 1912
Charles W. Nash – November 19, 1912 – June 1, 1916
William C. Durant – June 1, 1916 – November 30, 1920
Pierre S. du Pont – November 30, 1920 – May 10, 1923
Alfred P. Sloan Jr. – May 10, 1923 – May 3, 1937
William S. Knudsen – May 3, 1937 – September 3, 1940
Charles E. Wilson – January 6, 1941 – January 26, 1953
Harlow H. Curtice – February 2, 1953 – August 31, 1958
John F. Gordon – September 1, 1958 – May 31, 1965
James M. Roche – June 1, 1965 – October 31, 1967
Edward N. Cole – November 1, 1967 – September 30, 1974
Elliott M. Estes – October 1, 1974 – January 31, 1981
F. James McDonald – February 1, 1981 – August 31, 1987
Robert C. Stempel – September 1, 1987 – July 31, 1990
Lloyd E. Reuss – August 1, 1990 – April 6, 1992[note 1]
John F. “Jack” Smith Jr. – April 6, 1992 – October 5, 1998
G. Richard Wagoner Jr. – October 5, 1998 – March 29, 2009
Frederick A. “Fritz” Henderson – March 31, 2009 – December 1, 2009[72]
Dan Ammann – January 2014 – January 2019 [73]
Mark Reuss – January 1, 2019[74]
مجتبی .
۲۸ آذر ۱۴۰۱وبازی همچنان ادامه دارد
زیزیگولو
۲۸ آذر ۱۴۰۱تا زمانی که این چینیهایی که رو دستاشون باد کرده رو تو بورس با قیمت میلیاردی نفروشن فکر نکنم بزارن ماشینی وارد بشه …. به فرض مثال که یه تعداد کره ای و ژاپنی با سقف قیمتی ۲۰ هزار یورو وارد بشه، مطمئناً با قیمتای خیلی بالاتر از چینیها تو بورس میفروشنشون …… وقتی دیگنتی رو بالای دو میلیارد فروختن اونوقت کیا سراتو رو میخوان چند بفروشن؟
Behnam1012
۲۸ آذر ۱۴۰۱فکر نکنین واردات بخواد انجام بشه خبریه
بیشتر خودروهای وارداتی که چینی هستن ، واردات تعرفه بالاتری نسبت به مونتاژ داره . حالا شما یه حساب سر انگشتی کن ببین قیمت خودرو های چینی مونتاژی تو ایران چطوریه ، قیمت وارداتی هاشم دستت میاد !
در ضمن با عرضه پایین خودرو و عرضه تو بورس هیچ امیدی به کاهش قیمت خودرو نداشته باشید !
دیگنیتی با قیمت پایه ۱.۲۰۰ تو بورس عرضه شد و در پایان با قیمت بالای ۲ میلیارد معاملات بسته شد !
حالا فکر کن سراتو یا اپتیما جدید بخواد تو بورس عرضه بشه !
SLR _ 722
۲۸ آذر ۱۴۰۱یک ایرادی که در خرید خودرو در ایران هست اینه که بسیاری از افراد برای مقایسه ماشین ها کلاس بندی رو درنظر نمی گیرند . برای مثال مقایسه سراتو با تیگو ۸ جدا از بحث کیفیت شبیه مقایسه سیب و پرتقال هست .
اگر برای مثال سراتو توی بورس کالا گرون تر از کراس اور های میدسایز چینی ( هم اندازه فیدیلیتی و تیگو ۸ ، اون به نسبت با کیفیت تر هاشون ) فروخته بشه به بهانه کره ای بودن واقعا اتفاق جالبی خواهد بود