یکی از الزامات سختگیرانه خودروهای وارداتی درزمینهٔ استاندارد آلایندگی آنها با توجه به مشکلات توزیع سوخت مناسب در کشور برداشته شد.
هیئتوزیران با اصلاح آییننامه فنی درزمینهٔ کنترل و کاهش آلودگیها، الزام خودروهای وارداتی با استاندارد یورو ۶ یا یورو (۵) EEV به رعایت استاندارد روز اروپا، از مفاد این آییننامه را حذف کردند.
با توجه به نوع سوخت توزیعشده در جایگاههای سوخت برای خودروهای سواری (یورو ۴) و زمانبر بودن و هزینهبر بودن عرضه سوخت یورو (۶) در جایگاههای سراسر کشور که سبب تحمیل هزینه غیرمنطقی به مشتری و خدمات پس از فروش بدون ایجاد ارزش افزوده شده و همچنین موجب اختلال در فرآیند واردات خودرو خواهد شد، هیئتوزیران پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت درخصوص اصلاح آییننامه فنی درزمینهٔ کنترل و کاهش آلودگیها را به تصویب رساند.
فرید
۱۳ آذر ۱۴۰۱مگه یورو بالاتر میره جاهای دیگه هزینه غیر منطقی رو شونه مردم میافته و باید پولشو بدن؟!!! هر چی سرچ کردم همه چیز بود غیر از تفاوت هزینه. … ولش کن چی بگم بابا مگه فرقی هم میکنه؟
امید
۱۳ آذر ۱۴۰۱هنگامی خودروی با استاندارد یورو شش مفید است که سوخت ش هم موجود باشد.وقتی حجم زیادی از بنزین کشور،یورو چهار است بنزین یورو پنج هم محدود است،خودروی یورو شش با استفاده از بنزین موجود در ایران نه تنها آلایندگی کمتر ندارد که آلایندگی اش هم بیشتر می شود و نیز استفاده از سوخت نامناسب در این خودروها باعث کاهش عمر موتور آنها و درنتیجه نیاز به تعمیر و بالا رفتن هزینه نگهداری شان می شود.
NAVID۰۰۹۸
۱۳ آذر ۱۴۰۱اصلاً گیریم یورو ۱۰ بیاد ، وقتی بنزینمون منفی یورو ۱۰ هست چه فایده !
روز از نو روزی از نو !!!
گلاب
۱۳ آذر ۱۴۰۱حتما با بنزین یورو ۲ ایران سازگارن😂
AMANTE
۱۳ آذر ۱۴۰۱وقتی بنزین ایران ترکیبی از هوا و کمی بنزین منفی یورو هست واقعا چرا باید ماشین یورو 6 بیاریم.
بجاش قانونی تصویب کنن ماشین وارداتی حداقل دارای 5 ستاره ی ایمنی باشه و سیستم ها پیشگیری قابل قبولی داشته باشه.
علی جردن
۱۳ آذر ۱۴۰۱انگار تارا و شاهین یا بقیه تولیدات خودشون یورو ۶ هستن؟!!
لطفا قانون حجم موتور ۲۵۰۰سیسی و سقف قیمت رو هم بردارید بجاش هر چندصد درصد عوارض گمرکی می گرید بگیرید نوش جونتون
ناشناس
۱۳ آذر ۱۴۰۱چه فایده ای داره اصلا شما بگو فقط یورو ۷ بیاد ، وقتی که بنزینمون انقدر آشغال هست که از نظر من لیاقت یورو ۲ هم نداره چه فایده ای داره ، یه مقاله ای که توسط Forbes منتشر شده بود نشون داد بنزین ایران انقدری میزان سرب و مواد سمی دیگه توش زیاده که جزو ۵ کشوری قرارش داده که تو وضعیت بحرانی و باید هر چه زود تر تغییراتی تو کیفیت بنزینش ایجاد کنه ، هر چند طبق معمول ویز پیشین نفت این ادعا معتبر رو رد کرد و گفت مشکلی وجود نداره 😒😒
Hamid3x
۱۴ آذر ۱۴۰۱جوک سال بود یورو 6🤔🤣
بنزین که تحویل شهرستان ها میدن یورو 2 هست ولی اون چیزی که مردم تو پمب بنزین تحویل میگیرن بنزین یورو 2 بهمراه انواع شن و ماسه و روغن و حتی مواردی هم مایعات دیگه، جوریه که موتور ماشین نمیتونه دور ثابت کار کنه پمب بنزین های بین راهی هم که فاجعه هستند
همیشه با تعویض روغن صافی بنزین هم عوض کنید،خیلی موثره
حمید
۱۴ آذر ۱۴۰۱هدف این قانون رفع موانع برای واردات چینی های درجه ۳ هست
حسن خان
۱۴ آذر ۱۴۰۱و احتمالا ماشین های موجود در گمرک که با استانداردهای 5 سال پیش اروپا وارد شدن
Hamilton1970
۱۴ آذر ۱۴۰۱بعد میگن چرا هوای تهران آلودهست😒