شورای رقابت دستورالعمل جدید تنظیم بازار خودروهای سواری را به وزارت صمت ابلاغ کرد.
به گزارش پدال، بر اساس دستورالعمل اصلاح شده تنظیم بازار خودروهای سواری مبنای تنظیم قیمت خودرو، بر اساس ضوابط قیمتگذاری، مصوب هیأت تعیین و تثبیت قیمتها است که توسط سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان محاسبه و به وزارت صمت اعلام میشود.
علاوه بر مکانیزم قیمت از روش تعیین عرضه نیز در دستورالعمل جدید استفاده شده و خودروسازان میبایست با هماهنگی وزارت صمت کف میزان قابل تولید از هر مدل خودرو را به شورا اعلام کرده و نسبت به انجام آن مقید شوند. در صورت تولید بیشتر این اختیار به خودروساز داده شده که خودروی تولیدی خود را به قیمت حاشیه بازار عرضه کند.
بر اساس دستورالعمل جدید شورای رقابت، وزارت صنعت، معدن و تجارت به عنوان سیاستگذار و تنظیمگر فنی صنعت خودرو شناخته میشود و ابلاغ قیمتهای محاسبه شده توسط سازمان حمایت به عهده این وزارتخانه است.
گفتنی است صرفاً وظیفه ابلاغ مصوبه قیمتها و قیمتگذاریها بر عهده وزارت صمت است و نظارت شورا درباره محاسبه و ابلاغ محاسبه، پسینی خواهد بود؛ چنانچه در نحوهی اجرای فرآیند خللی پیش آید، شورا به مسئله ورود خواهد کرد.
براساس اصلاح صورت گرفته در دستورالعمل تنطیم بازار خودرو، وزارت صمت بایستی قیمتها را با رعایت مفاد دستورالعمل به خودروسازان ابلاغ کند و قیمتهای اعلام شده برای عرضهکننده خودرو، لازم الاجراست.
ehsan.fa
۲۰ دی ۱۴۰۲حالا که بازار اشباع شده ، قیمت رو بردن بالا تا بیاین حاشیه بازار بفروشند. در کل به جز مهاجرت چاره ای نیست
فرشاد
۲۰ دی ۱۴۰۲بمولا قطعه هارو بخری تو خونه سرهم کنی کم کم صدتومن ارزون تر درمیاد
مجتبی .
۲۰ دی ۱۴۰۲اتفاقا مهاجرت افراد بیشتر مورد علاقه مسعولین بی لیاقت هست تا کسی برااعتراض به خرابکاریهاشون نباشه وباچندجمله الکی وشعاری موقعیتشون روحفظ کنن وبه چپاول بپردازن.درسته موندن وتحمل این وضع خیلی سخته وتلف شدن عمرغیر قابل جبرانه اما کشور به همه استعدادهاش نیازداره تابتونه ازاین وضع خارج بشه.سعی کردم طوری بگم که حذف نشه.
amir-mr
۲۰ دی ۱۴۰۲بیچاره مردم ایران
آرزوی یک ماشین خوب به دل این مردم گذاشتن
هر روز سر مردمو با یک چیزی گرم میکنن یکبار باقیمت یکبار با واردات…
B
۲۰ دی ۱۴۰۲کاش فقط آرزوی ماشین خوب داشتیم 😔😑
۲۰ دی ۱۴۰۲خسته نشید یه وقت؟
یه وقت معذرت خواهی نکنید که پشتتون به ماست؟
عجب
۲۰ دی ۱۴۰۲واقعاً حقیقت چیست؟ مگر چند نفر میدانند که تویوتا چیست؟ حقیقت اینست که درصد زیادی از مردم نمیدانند که تویوتا چیست و اغراق هم نمیکنم چون در واقع بحث خودرو شناسی چیزیست که میتوان روش یافتنش را در فلسفه “تویوتا چیست” جستجو کرد
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۲خیلی قبل تر باید قیمت ها را در حدی میاوردن که کارخونه ضرر نکنه !
الان چه فایده ؟
همه خریدن !
عارف
۲۰ دی ۱۴۰۲اگر مردمی داشته باشیم که فقط ۶ ماه از خرید ماشین دست بکشند حساب کار دست مسئولین بی لیاقت میاد و میان وسط خودرو سازی برای مردم بندری میزنند . ولی …..
Puriya
۲۰ دی ۱۴۰۲والا مردم ما انگار خرس دنبالشون کرده
هرجا صف هست اوناهم هستن
مهدی
۲۰ دی ۱۴۰۲ایران خودرو سایپا و شرکتهای دیگر مونتاژی مثلا بهمن – ناصر – خسرو – شاهین – و..
پدر و مادر ندارن وگرنه عاق والدین میشدن
فرزاد
۲۰ دی ۱۴۰۲یک درصد از مسؤلین صنعت خودروسازی مثلاً داخلی نه گذاشتن ما مردم برای خودمون زندگی کنیم نه اجازه دادن برای آبادانی کشور کاری کنیم ولیییی
فرشید
۲۰ دی ۱۴۰۲در صورت تولید بیشتر این اختیار به خودروساز داده شده که خودروی تولیدی خود را به قیمت حاشیه بازار عرضه کند!
یعنی چی؟ یعنی ماشین از درب کارخونه دو نرخی میشه؟
Puriya
۲۰ دی ۱۴۰۲والا منم هیچی نفهمیدم
ولی هرچی هست قطعا به سود ما نیست
hamid
۲۰ دی ۱۴۰۲یعنی اگه یه خودرو زیاد عرضه بشه و تقاضای بازار رو پر کنه ، میتونه با قیمت نزدیک به بازار بفروشه
ولی سازکارش مجهوله و مطمئنن مثلا بندهای قبلی که ظاهرا به نفع مردم در نهایت لگنسازها تموم میشه