پس از مدتها دوباره سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی برای ثبت سفارش باز شد. خودروهایی که برای حدود ۳۰ هزار متقاضی تعیین اولویت شده، قابل انتخاب خواهند بود.
خودروهای مشخص شده برای واردات
در حال حاضر خودروهای کیا سلتوس، هیوندای کرتا، هیوندای النترا، جتا VS7، چانگان CS55 پلاس و زوتی DL5 تعیین قیمت شده اند. خودروهای تویوتا کرولا ۱.۲ و ۱.۵ لیتری، جتا VS5، کیا سونت، دانگ فنگ شاین مکس، بستیون T77، گک GS3، سوزوکی سیاز و چانگان CS35 پلاس هنوز اعلام نشده است. خودروهای وارداتی دیگری که قبلا ورود انها به کشور اعلام شده بود مااند فیات، هونگچی و اشکودا در این مرحله عرضه نمی شوند.
ردیف | شرکت وارد کننده | نشان تجاری | مدل | قیمت علی الحساب (تومان) |
---|---|---|---|---|
۱ | کوشا خودرو نگین | کیا | سلتوس | ۱،۸۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
۲ | ماموت خودرو | جتا | VS7 | ۱،۶۵۰،۰۰۰،۰۰۰ |
۳ | پشتیبانی تجارت کرمان خودرو | هیوندای | النترا | ۱،۶۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
۴ | پشتیبانی تجارت کرمان خودرو | هیوندای | کرتا | ۱،۳۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
۵ | سایپا | چانگان | CS55 | ۱،۰۰۰،۰۰۰،۰۰۰ |
۶ | پارس خودرو | زوتی | DL5 | ۷۷۰،۰۰۰،۰۰۰ |
همچنین بخوانید: خودروهای وارداتی مشخص شده و قیمت نهایی آنها
از روز یکشنبه مورخ ۲۳ مهرماه ۱۴۰۲ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز سه شنبه ۲۵ مهرماه، امکان انتخاب خودرو در سامانه در دسترس است. در این مرحله متقاضیان می توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی می باشد.
تبصره ۱- قیمت فروش محاسباتی علی الحساب اعلام شده ،قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده ،کرایه حمل و … و در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.
تبصره۲- قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و اعلام می گردد.
تبصره ۳- ملاک قیمت قطعی خودرو، رقم اعلامی و مصوب توسط شورای رقابت خواهد بود.
تبصره ۴- مبلغ پرداختی در این مرحله و پس از فراخوان اولیه صورت گرفته ۵۰% قیمت علی الحساب خواهد بود که پس از واریز مبلغ مذکور نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی توسط شرکت واردکننده اقدام می گردد .
تبصره ۵- عدم واریز وجه در مهلت مقرر اعلامی و پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه حذف میگردد.
تبصره ۶- حداکثر زمان تحویل خودرو برای قراردادهای منعقده ۳ ماه می باشد لذا واردکنندگان می بایست حداکثر تا سه ماه پس از انعقاد قرارداد نسبت به صدور دعوتنامه تکمیل وجه براساس قیمت قطعی اعلام شده توسط شورای رقابت اقدام و همزمان تحویل خودرو به متقاضی صورت پذیرد.
تبصره ۷- در صورت تاخیر در تحویل، قراردادهای مذکور مشمول جرایم تاخیر در تحویل مقرر در آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو و دستورالعملهای صادره در این خصوص خواهند شد. قراردادهای مذکور مطابق ضوابط مشمول سود مشارکت و انصراف نمی باشند.
تبصره ۸- تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام میگیرد.
تبصره ۹- آن دسته از ثبت نام کنندگان خودروی چانگان با مدل CS35 plus که هنوز دعوت نامه ای از شرکت سایپا دریافت نکرده و تمایل به انتخاب یکی از خودروهای فوق را دارند می توانند در این مرحله با مدنظر قراردادن موارد ذیل نسبت به لغو سفارش خود و انتخاب خودروی جدید بر اساس فهرست فوق اقدام نمایند.
*در صورت عدم انصراف و لغو سفارش، اولویت قبلی برای دریافت خودروی چانگان CS35 plus به قوت خود باقی است.
* در صورت لغو سفارش قبل و عدم امکان تخصیص خودرو به ایشان با توجه به تعداد قابل عرضه اولویت های قبلی حفظ می گردد.
*تا زمانی که متقاضیان فعلی خودروی چانگان CS35 plus ،خودروی خود را تحویل نگرفتهاند، عرضه جدیدی برای این خودرو برای سایر اولویت ها صورت نخواهد گرفت.
تبصره ۱۰- اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آییننامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار میگیرد.
پیکان جوانان گوجه ای
۱۰ آبان ۱۴۰۱هر چند چیز خاصی نیستن و احتمالا با قیمت نجومی فروخته میشن ولی شاید بتونن قفل عدم واردات از بین ببرن تو سال های بعد شرایط بازار خودرو بهتر کنن
قیمت نجومی خودروهای قدیمی کمی پائین بیارن
hamid
۱۰ آبان ۱۴۰۱قیمت های میلیاردی برای خودروهایی با ابعاد پراید !!!! واقعا مسخره کردن ملت رو با این قانون واردات
Alpha
۱۰ آبان ۱۴۰۱با تشکر از وزیر صمت که خودروسازی را از انحصار در اورد و تبریک به خودروسازان چینی که خیالشان راحت شد بازار خودروهای وارداتی هم مال خودشان شد.
AMANTE
۱۰ آبان ۱۴۰۱الان ایران تحت تحریم نیست مگه!؟ چه جوری میخوان با این شرکت ها قرارداد ببندن تا ماشین هاشون رو بفرستن ایران.
مثلا همین رنو یا پژو درسته توی آمریکا فروش ندارن ولی سر همین تحریم ها بود که تصمیم گرفتن از ایران برن.
Amard
۱۰ آبان ۱۴۰۱مهندس اتفاقا پژو الان شریک فیات کرایسلر با اون همه زیر مجموعه از جمله جیپ رم دوج الان که اوضاع خیلی خیت اینا منظورشون این یکم سر صدا ها بخابه به خیال خودشون بیارن هم از چین میارن ترکیه و امارات از هاب منطقه ای میخرن واردات تحریم نیست همکاری مستقیم تحریم
(Saeed (peugeot
۱۰ آبان ۱۴۰۱دقیقا …..
من شنیده بودم چند سال پیش که واردات باز بود و تویوتا وارد میشد ؛ اصلا تویوتا به ایران مستقیم ماشین نمیفرستاده ، تجار از کشورهای حاشیه خلیج فارس خرید میکردند میاوردن ایران ……
در ضمن همین الان کامیون های اروپایی صفر مدل ۲۰۲۲ مثل رنو تی و بنز آکتروس و اف اچ همگی دارند وارد میشن ؛ منم بعید بدونم تحریم بتونه جلوی واردات خودرو رو بگیره ؛ شاید جلوی مونتاژ و مشارکت شون و تو ایران بگیره …ولی واردات نه
viper2
۱۰ آبان ۱۴۰۱تویوتا رو نمیخواد بگی . شما ماشینای وارداتی رو که نگاه کنی . کنار در راننده کلا به عربی نوشته . البته نسخه هایی هم سفارش ایران اومد تو بازار . مثالش ix55 که سفارش ایران بود لو اپشن . و اما Veracruz دقیقا وارداتی پر اپشن .
.
۲۳ مهر ۱۴۰۲آفرین،دقیقا تحریم برای انتقال تکنولوژی و مونتاژ و همکاری هست
ولی خودرو بار کشتی کن ببر ،تمام
سبحان
۱۰ آبان ۱۴۰۱ام جی ۳ اگه وارد بشه هم قیمت دنا پلاس اتوماتیک تو بازار میشه
ام جی ۳ لایک 👍
دنا پلاس اتوماتیک دیسلایک 👎
Hamilton1970
۱۰ آبان ۱۴۰۱هم قیمت دنا نمیشه دو برابر قیمت میشه:)
#برای_حسرت_یه_ماشین_معمولی
new reventon
۱۰ آبان ۱۴۰۱فالورهای زیر 22 سال پدال: به به :)
Atef
۲۴ مهر ۱۴۰۲باشه حالا عزیزم فهمیدم برات تولد نگرفتن ۲۳ سالگیت مبارک باشه عمو جون
meysam
۱۰ آبان ۱۴۰۱دیگه این دم دمای آخر میخوان پول از مردم بگیرن
گول نخورید و ثبت نام نکنید
۱ سال دیگه چند برابر زیر قیمت فعلی میشه خرید
Shahrukh
۱۰ آبان ۱۴۰۱مَردی همچین دهنشو باز میکنه میگه خودروها از برندهای ژاپنی اروپایی و فلان پشملان خواهند بود که انگار تاپ تریم و آس ترین مدلای پریمیوم رو قراره بیارن.
دیگه چارتا قوطی کفش و جعبه کبریت و ماشین هندی ۸۰اسبی که این حرفارو نداره.
اون دوسه تا جاپنی،کره ای ارزوووون هم دیدن مجبورن تو این شرایط وگرنه همینم حرام بود برا مردم
Khosrow
۱۰ آبان ۱۴۰۱و پراید ۸۴ رش استارت نمیزند ..
وی
۱۰ آبان ۱۴۰۱هرکدومشون که سی وی تی داره فاقد جذابیته (نظر شخصی)
NAVID۰۰۹۸
۱۰ آبان ۱۴۰۱به قول فربد زاوه که میگفت تا سوئیچ رو کف دستت نگرفتی / بِشنو باور نکن !
ما هم مشنویمو باور نمیکنیم !
البته به هوش باشید که وضعیت تورمی و نقدینگی به مرز جنون رسیده ، همین بس که پولهای بورسی هم کشیده شده بیرون ، خود دانید هر چه کردید با خودتان !
Amard
۱۰ آبان ۱۴۰۱الان با این قیمت تخلیلی ارز با این درامد پایین با این تورم رکود تحریم همه جانبه با سیستم ادارای و اقتصادی از بیخ بن غلط حتی اگه واردات با تعرفه صفر باش مردم نمیتونن نقدی بخرن چه برسه به عرضه خودرو در بورس راه جیب بری جدید راهی بجز تغییرات اساسی نداریم الانم سکوت کنیم هر روز وضعیت بدتر میشه
Khosrow
۱۰ آبان ۱۴۰۱قیمت تخیلی ارز؟
همین الان هم سوبسید میده دولت رو دلار، اگر نه برو رو ۱۵۰ تومن،
سالها عادت کردیم با سوبسید همه کار کنیم / بریم سفر خارجه با پول دولت و …
واقع گرا باشیم کافیه ..
Amard
۱۰ آبان ۱۴۰۱بهتر شما واقع گرا باشی یه نگاه به وضعیت کشورهای منطقه بکنی متوجه میشه پول افغانستان سوریه عراق جنگ زده از ما با این همه منابع کمتر چون هر چی بریزی تو حلق این سیستم بازدهش منفی همون پول های که خرج خرید خونه و سفر ترکیه دبی میشه برگرده داخل میترکونه
SS
۱۰ آبان ۱۴۰۱همین که همه چینی نیستن خوبه
چندتا هاچبک و سدان شهری که باز هم اگر با قیمت درست و تعرفه منطقی وارد بشن به کل مونتاژکارهای داخلی می ارزن
احتمالا تریم های پایه وارد خواهد شد که حدود 10 هزار دلار قیمت دارن که طبق گفته ی خودشون باید نهایت 20 درصد تعرفه بخوره
تا ببینیم چطور میخوان به چند برابر قیمت بفروشن که مونتاژکارها آسیبی نبینن
Amin chaichi
۱۰ آبان ۱۴۰۱امید من به اینه که الان که هیوندای اکسنت روز با قیمت فرضی ۱۰n قیمت میخوره قیمت نسل قدیمیش بشه ۸n بعدش قیمت یه چینی هم ردش که ۸n بوده بشه ۶n این چیزی هستش که تو دراز مدت اتفاق میفته و البته اول کار انتظار اینکه قیمت این خوردرو ها بیشتر از ۱۰n باشه و به مرور و گذر زمان و اسباط واردات پایدار این اتفاقات بیفته تاثیر واردات خودرو های کنونی در بازار بعد سه یا چهارمین سری واردات اتفاق میفته یعنی زمانی نزدیک به یک سال لازمه تا در بازار اثرگذار باشه (این متن بدون توجه به شرایط غیرقابل پیش بینی کنونی نوشته شده)
AloneBoy13
۱۰ آبان ۱۴۰۱وای خدا چه خودرو های لوکس و ارزان قیمتی . اینجوری کمر سایپا و ایران خودرو و انحصار حتما میشکنه . چقد شما به فکر مایید .
نتیجه واردات :
ایران خودرو : وقتی هیوندای ای ۱۰ ۴۰۰ میلیونه چرا پژو ۲۰۷ من ۳۰۰ و خورده ای باشه ؟
سایپا : وقتی میتسوبیشی میراژ ۴۰۰ تومنه کوییک من چرا ۳۰۰ تومن باشه ؟
و این چنین خرید خودرو از رویا به افسانه تبدیل میگردد
علی جردن
۱۰ آبان ۱۴۰۱بهترینشون سئات ibiza 2022 هست که وارد بشه واقعا می ترکونه اما اسم ibiza تو لیست واردات فعلا نیست
Hamid3x
۱۰ آبان ۱۴۰۱خیلی مسخ ره است بجای اینکه با یه خودرو ساز یا وارد کننده قرارداد ببندن به 13 تا شرکت مجوز دادن، این یعنی تعداد شرکت های بیشتر و رانت بیشتر که باید به همه شون برسه
اگه یه شرکت خصوصی با حداقل کارمند ایجاد میشد و از طرفی این تعداد رو با یه خودروساز مثل هیوندای و کیا یا رنو میبستن
مطمئنا قیمت نهایی سفارش کمتر میشد
و پشتیبانی بهتر انجام میگرفت
مصرف کننده ایرانی هم امید داشت با قیمت بهتری صاحب خودرو با کیفیت بشه
ولی خب از اول این طرح فریب دادن مردم و بازار بود و در عمل رانت باز میکنه برای سود میلیاردی شرکت های خاص،
Khosrow
۱۰ آبان ۱۴۰۱چرا مردم دلال سود ببرند اینا نبرن؟
دست مردم خیلی وقته رو شده، حالا هی فاز بالا و فرهنگ سوییسی بگیرین ..
علیجان
۱۰ آبان ۱۴۰۱خوشبحال پول دارها ک خودروی کوچک و دم دستی برا خانم ها،و بچه هاشون وارد میشه،درود و دوصد بدرود ب وزیر صنعت و معدن انقلابی و مردمی
Mustang shelby gt 350
۱۱ آبان ۱۴۰۱الان کسی اصن به فکر خرید ماشین هست؟
electriclovecar
۱۸ آبان ۱۴۰۱تا دست دوم وارد نشه دردی دوا نمیشه
Enzo Ferrari 2008
۲۳ مهر ۱۴۰۲الان معلومه که نمیارن
تازه قیمت کیا سلتوس ۱۸۰۰ نیست ۲۴۰۰
قایمش کردن
Saeed
۲۳ مهر ۱۴۰۲با سلام
بچه ها یه سوال
من اپتیما 2015 دارم فول، کم کارکرد
میخواستم ماشینمو عوض کنم. به نظرتون از بین وارداتی ها، کدوم بهتر از اپتیماست که ثبت نام کنم؟
مرسی