ایستگاه خبر

نماینده مجلس خودروهای شاسی‌بلند نمایندگان را بدردنخور خواند

افشای اهدای خارج از ضابطه تعداد زیادی خودروی شاسی‌بلند به‌صورت رانتی به نمایندگان مجلس، مدتی است که سوژه رسانه‌ها شده است.

ازآنجاکه قانون‌گذاران مجلس در معرض سوءاستفاده، تهدید، تطمیع و فشار منابع قدرت قرار دارند، بهتر است از هرگونه دریافت هدیه یا رانتی که منجر به شائبه فساد می‌شود به‌شدت پرهیز کنند. اما دریافت خودروهای دنا پلاس از ایران‌خودرو و شاسی‌بلندهای گروه بهمن همین شائبه‌ها را تقویت می‌کنند بعلاوه بر عصبانیت مردمی که برای خرید این خودروها باید فرایندهای پیچیده و قرعه‌کشی و انتظار طولانی را سپری کنند می‌افزاید.

بازرس ویژه رئیس‌جمهور همچنین در پاسخ به سوالی درخصوص اظهارنظر و شبهه‌ یکی از نمایندگان مجلس در خصوص تحویل خودروهای شاسی بلند یک خودروساز خاص به نمایندگان قبل از استیضاح، اظهار کرد:

بررسی‌های قبلی انجام شده و مدارک به‌دست آمده حاکیست تفاهم‌نامه‌ای از تابستان ۱۴۰۰ و قبل از تشکیل کابینه دولت سیزدهم بین یک شرکت شبه کاغذی غیرمرتبط (رادین مبین غرب) با آن خودروساز منعقد و طبق مستندات بدست آمده، با کارسازی یکی از مسئولان وقت در مجلس نسبت به واگذاری بیش از یکصد خودرو به قیمت کارخانه و بدون قرعه‌کشی به تعدادی از ایشان و براساس معرفی و واسطه‌گری شرکت صوری مذکور انجام شده و این رویه تا اواسط ۱۴۰۱ ادامه یافته که طبق بررسی انجام شده، وزیر وقت صمت اطلاعی از وقوع و یا کم و کیف آن نداشته و ظاهراً تعدادی از نمایندگان هم از آن بی اطلاع بوده‌اند.

حالا تعدادی از نمایندگان با توجیه این کار، درصدد تطهیر آن برآمده‌اند. عضو کمیسیون امنیت ملی درمورد ماجرای اهدای خودروی فیدلیتی و دیگنیتی به نمایندگان گفت:

اصلاً نوع سوءاستفاده؛ اگر اسمش را بگذاریم سوءاستفاده و جمعش هم کنیم واقعاً اندازه سوءاستفاده یک نماینده در دوران قبل از ما نیست. اگر در دوران مجلس یازدهم سوءاستفاده و رانتی هم شده باشد، وقتی جمعش کنیم به‌اندازه سوءاستفاده یک نماینده در غرب کشور نیست. هزاران هکتار زمین و ارضی کشاورزی و ملی را غارت می‌کنند چرا واقعاً آنها مطرح نشد؟ این‌که شاسی‌بلند را می‌گویند و جوری وانمود می‌کنند که انگار نمایندگان دوره یازدهم آمده‌اند لکسوس استفاده کرده‌اند؛ نخیر این‌طور نیست.

اگر هم ماشینی داده شده ماشین‌های چینی است که فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورد و اختلاف قیمت بازار و با ثبت‌نام دولتی به ۱۰۰ میلیون تومان هم نمی‌رسد و نمی‌شود اسمش سوءاستفاده گذاشت، چه‌بهتر که این‌ها شفاف‌سازی می‌شد.

شهریار حیدری، نماینده مجلس ادامه داد:

همین اختلاف آقای میرسلیم و آقای پیرهادی چقدر بزرگ است که دامن می‌زنند؟ وقتی می‌آیند می‌گویند شاسی‌بلند؛ شاسی‌بلند از ماشین چینی شروع می‌شود تا بهترین ماشین‌های ژاپنی، کدام درست است؟ ازاین‌جهت یک مقداری مجلس یازدهم مظلومیتی دارد که نمی‌تواند از خودش دفاع کند. سوءبرداشت‌هایی که از این مسائل می‌شود، بسیار شفاف اگر بیایند توضیح دهند مردم این‌گونه برداشت نمی‌کنند و دامن نمی‌زنند.

دراین‌رابطه می‌توان گفت که خودروهای اهدایی معمولاً بالاترین مدل‌های موجود فعلی در بازار کشور هستند و امکان اهدای مدل بهتری از همین چینی‌های موجود وجود نداشته است. همچنین تفاوت قیمت کارخانه و بازار روز این خودروها هم حدود ۸۰۰ میلیون تومان است نه ۱۰۰ میلیون.  بعلاوه اگر خودروهای چینی این قدر بی‌ارزش‌اند که  فقط به درد خود چینی‌ها می‌خورند، لطفاً نمایندگان با تدوین قوانینی، راه را به روی واردات خودروهای باکیفیت‌تر اروپایی و ژاپنی باز کنند و بساط ثبت‌نام و انتظار برای خودرو و دلالی را نیز جمع کرده و هم خود و هم مردمی که نماینده آنها هستند را خوشحال نمایند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۲۷ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۱ دیدگاه‌ها

  1. محمد

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1485 ديدگاه)

    ماهم کل شما مسئولین رو بدرد نخور می‌دونیم

    موافقم 191
    مخالفم 6
    1. NAVID۰۰۹۸

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (10479 ديدگاه)

      کمی فکر کنید !
      چرا تو زمانی که همه خشمگین هستند ، مسئولان ما حرف‌هایی میزنند که کُفرِ مردم را در می‌آورد ، چرا واقعاً ؟!
      مطمئناً دو حالت بیشتر نداره !!! :
      ۱ – یا خییییلی کُدَن هستن ( بعید میدونم ) !
      ۲ – یا خیلی حساب‌شده ( ۹۹٪ یقین دارم ) !

      مسئولان زحمت‌کِش ما ، دندان مردم را شمرده‌اند و خوب میدانند ایرانی جماعت عاشق حاشیه و مسخره بازی هست تا اصل قضیه کمرنگ جِلوه داده شود ( داشتن یه زندگی نرمال در ثروتمندترین نقطه‌ی زمین یعنی ایران ) و مطمئناً این شخص یا بازیگران دیگر این نمایش ، خوب میدانند چه دارند میکنند تا ما به این نمایش مشغول باشیم !

      چند سال شده که درگیر نمایش واردات و … هستیم 😒 !

      موافقم 101
      مخالفم 9
      1. s.h

        ۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (712 ديدگاه)

        ایرانی جماعت حالا حالا ها 1000000000 سال دیگه هم از یه سوراخ گزیده میشه مشتی چی میگی ؟؟؟ اقا نوید البته چی میگی که نه ؟؟ کاملا حق داری میگی ؟؟!!

        موافقم 21
        مخالفم 3
    2. دیا

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (148 ديدگاه)

      همه میایم اعتراض می کنیم به این نماینده های واقعا به درد نخور که اگه نباشن مملکت خیلی بهتر میشه و اگه باشن باعث چپاول مملکت میشن. جالب اینجاست که وقت انتخابات دسته دسته صف می کشیم واسه رای دادن به همینا که جیب ملت رو راحت خالی میکنن اخرش هم اینو می گن…

      موافقم 55
      مخالفم 6
    3. مهردادکمال

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1920 ديدگاه)

      درود!!!!! فقط اون چهارنفر که دیسلایک دادن….

      موافقم 9
      مخالفم 4
  2. Just Lexus

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (4 ديدگاه)

    چی شد که به اینجا رسیدیم ):

    موافقم 44
    مخالفم 3
    1. حسن

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1928 ديدگاه)

      با کمک جوانان قدیم افتادیم تو دامن اسلام

      موافقم 67
      مخالفم 10
    2. مجتبی .

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      پدرامون هوس ماهیانه هفتصد تومن پول مفت کردن.

      موافقم 36
      مخالفم 12
      1. Mercedes.benz

        ۵ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (527 ديدگاه)

        بین بد و بدتر ، بد رو انتخاب نکنیم ، بلکه باید تلاش کنیم تا خوبی رو از نو بسازیم ، یادتون باشه اونا هم دل درد نداشتن که حاضر باشن جووناشونو بدن ، خواهش میکنم جوری فکر نکنید که دوباره فرزندان ما ، ما رو نفرین کنن ، بیشتر تاریخ بخونید لطفا

        موافقم 3
        مخالفم 51
        1. genius

          ۵ تیر ۱۴۰۲
          سوابق: (1335 ديدگاه)

          والا ۹۰ درصد ملت دعا دعا میکنن بازار کشورمون مثل دهه ۵۰ شمسی جزو بازار جهانی باشه.دغدغه خیل عظیمی از ملت اینه یه سری تزهای روشن فکری و فکل کراواتی بازی نهایتا برای ۱۰ درصد جماعت مهمه که اونها هم اگه عاقل بوده باشن تا حالا باید سرشون به سنگ خورده باشه

          موافقم 34
          مخالفم 8
  3. genius

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1335 ديدگاه)

    اولا این حرف یعنی خودشون معترفن مونتاژی های داخلیشون مفتش گرونه و اینکه جلوی واردات رو با اعمال تعرفه گمرکی میبندن بلاشک خیانت در حق ملته!!دوما حمایت از مونتاژ ملی چرا سهم مردمه نه مسئولان؟؟؟نمیشه که یک بام و دو هوا!

    موافقم 49
    مخالفم 3
  4. زیزیگولو

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (6033 ديدگاه)

    فقط اونجا که گفته : ((اگر هم ماشینی داده شده ماشین‌ های چینی است که فقط به درد خود چینی‌ ها می‌ خورد)) …… آقای نماینده شما که وکیل مردم تو مجلس هستین پس واسه چی میزارین این بدرد نخورا وارد کشور بشه یا تو کشور مونتاژ بشه و بعد با قیمتای نجومی فروخته بشه به مردم؟؟؟

    موافقم 52
    مخالفم 2
  5. مصطفی

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (26 ديدگاه)

    هر چقدر دفاع میکنن بیشتر گند می زنن. سوء استفاده مگه کوچیک و بزرگ داره، کوچیک باشه اشکال نداره؟ شما نماینده ملتی من نوعی از هزاران هکتار زمین خبر ندارم شما که خبر داری دلیل نمیشه مجوز بشه برای یه سوء استفاده کوچیکتر برای خودت بلکه باید پیگیری بشی برای مجازات اون سوء استفاده کننده قبلی وعواملش و رفع خلاء های قانونی که موجب اون سوء استفاده شده. مایه خجالت ملت هستید به خدا. مجلس به اصطلاح انقلابی چرا برخوردی با این نماینده ها شاسی بلند چینی بگیر و زیاده گو نمیکنه. ملت انقلابی به کی باید شاکی بشن از دست این مسئولین به اصطلاح انقلابی ضد انقلاب؟

    موافقم 40
    مخالفم 5
    1. مجتبی .

      ۵ تیر ۱۴۰۲
      سوابق: (1231 ديدگاه)

      اصل وپایه این بدبختی همون امت انقلابی هستن

      موافقم 30
      مخالفم 4
      1. مصطفی

        ۶ تیر ۱۴۰۲
        سوابق: (26 ديدگاه)

        چرا؟ چون از دزدی و خیانت هر دو طرف شاکی هستن؟

        موافقم 1
        مخالفم 4
  6. k1

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این حد از وقاحت و پررویی رو شما هیچ جای دیگه ای از دنیا نمیتونید پیدا کنید ، دوستان فقط به نوع ادبیات ایشون دقت کنید .
    ( اصلاً نوع سوءاستفاده؛ اگر اسمش را بگذاریم سوءاستفاده و جمعش هم کنیم واقعاً اندازه سوءاستفاده یک نماینده در دوران قبل از ما نیست ) خب این یعنی چی ، اگر در دوره های پیشین سوءاستفاده و دزدی از بیت المال شده شما هم باید بگی اونا کردن ما هم باید بکنیم ؟ یا که پیگیر اون سوءاستفاده ها بشید و از حلقومشون بکشید بیرون و زندانیشون کنید ؟؟؟؟؟
    ( هزاران هکتار زمین و ارضی کشاورزی و ملی را غارت می‌کنند چرا واقعاً آنها مطرح نشد؟ ) خب چرا مطرحش نکردید ؟؟؟ الان آخرای این دوره مجلسه پس تا الان چه …… داشتید تو مجلس میکردید ؟ جز این بوده که بجای مطالبات و حق و حقوق مردم دنبال پیگیری منافع خودتون بودید ؟ اصلا به چه دلیل باید به هرکدومتون بعد از وارد شدن به مجلس دنا پلاس بدن ؟ الان هم که بهتون فیدلیتی و دیگنیتی دادن چیزی که راحت 90% مردم ایران خوابشم نمیتونن ببینن آقایون خادمین ملت ، حالا شاکی هم هستی که چرا بجای فیدلیتی بهتون لکسوس ندادن ؟؟؟ و با پرروگی تمام میگی مجلس یازدهم مظلوم واقع شده ؟؟؟ چرا ؟؟؟ چون بیشتر از قبلی ها نتونستید از بیت المال سوء استفاده کنید مظلومید ؟؟؟ الان ما دستمون رو کردیم تو جیب شما ها یا شما ها دستتون رو کردین تو جیب ما که طلب کار هم هستی ؟؟؟

    موافقم 35
    مخالفم 2
  7. فرزاد

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (316 ديدگاه)

    ثروتمندان وطن دارن لندکروز بیست هزار دلاری رو ششصد هزار دلار با افتخار میخرند و فخرفروشی می‌نمایند و هیچ اعتراضی نمی‌کنند بعد من که کشوی فایلِ دیدن پرآید تو خوابم هم خالیه بیام از وضعیت بازار و صنعت خودرو و مرتبطین‌ش نقد کنم
    هرگز چنین ننگی را به دوش نخواهم کشید

    موافقم 21
    مخالفم 2
  8. فرهاد

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (692 ديدگاه)

    توقع دارن بهشون لکسوس هم بدن !!! 😒😒👎👎

    موافقم 20
    مخالفم 1
  9. حسن

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    ببینید وضعیت کشور چجوریه که مجریه قانون داره مفاسد را میشماره و میگه فساد من در برابر دزدیه دیگران کوچکتره بعد کسی هم نیست بگه چرا و اگه کسی هم هست نمیگه چرا میگه سهم من چی شد یعنی یک باند تبهکار داره برا ما تصمیم میگیره.
    اصل مطلب عادی بودن و روتین بودن دزدیه یعنی دست همین که از فیدلیتی گرفتن ناراضیه و کلا تمامشون به پول بزرگتر برسه تا تهش جارو میکنن و از کانادا ای لایو ایران و مرسی وطن استوری میذارن

    موافقم 25
    مخالفم 1
  10. mahdi-es17

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (565 ديدگاه)

    بقول یکی از مسئولان شما میخواید از نقطه a به نقطه b برید پس همین ماشین های چینی هم برای شما زیاد هستش یه پراید باید دست شما بدن

    موافقم 20
  11. دیا

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (148 ديدگاه)

    همه میایم اعتراض می کنیم به این نماینده های واقعا به درد نخور که اگه نباشن مملکت خیلی بهتر میشه و اگه باشن باعث چپاول مملکت میشن. جالب اینجاست که وقت انتخابات دسته دسته صف می کشیم واسه رای دادن به همینا که جیب ملت رو راحت خالی میکنن اخرش هم اینو می گن…

    موافقم 13
    مخالفم 2
  12. حسن

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1928 ديدگاه)

    یعنی فقط کامنت من با اصول شما همخوانی نداشت که حذفش کردین . نماینده ی مجلس خودش علنا داره میگه من کم دزدی کردم فلانی دزدیش بزرگتر بود بعد کامنت من توهین به این دزد بود واقعا ازادی هست امنیت هم هست

    موافقم 26
    مخالفم 1
  13. محمد امین

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (62 ديدگاه)

    دیگه خسته شدم از اینهمه بدبختی و فلاکت
    تا کی میخواد به این مردم ظلم بشه؟
    تا کی زندگی ما ها باید محکوم به فنا باشه؟

    موافقم 18
    مخالفم 1
  14. آقای همساده

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (100 ديدگاه)

    خدایی اون چنتا نماینده ای که درست هستن رو کاری ندارم

    ولی واقعا ما مردم معذرت میخوایم از شما
    اصن مردم فدای مظلومیت شما بشن
    چقد شما مورد ظلم قرار گرفتید

    آقای دولت چرا 100 میلیون فقط اختلاف قیمت داشته
    چرا رسیدگی نمیکنین به عزیزای ملت
    چرا ماشین چینی دادید بهشون خوب ژاپنی بدید
    نماینده تو کف لکسوس و دولت از یه lx570 دریغ میکنه

    اول به دل نماینده برسید بعد اگه وقت شد مردم هم یه گوشه منتظرن

    موافقم 16
    مخالفم 3
  15. A

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (22 ديدگاه)

    خیلی درست مملکت داری میکنید، توقع لکسوس هم از مملکت و ملت دارید.

  16. هیراد

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (41 ديدگاه)

    جای خالی لیاخوف به شدت احساس میشه

  17. خلیل

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (273 ديدگاه)

    عجب!

  18. Arshia m3csl

    ۵ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1141 ديدگاه)

    نماینده ها ماشین های اشغالی که گرفتن بخاطر انحصار خودشونه اگه انحصار نداشت بازار الان بدون هیچ رشوه و رانتی میتونستن جای دنا پلاس که بهشون دادن کرولا سوار بشن راحت خودشون مقصرن وقتی ماشین لاوچری کردن چینی های درجه ۵ رو

  19. علیرضا

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (204 ديدگاه)

    مطمعنا یا وضعیت درست میشه یا….

  20. امپراتوری خورشید

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (15 ديدگاه)

    لابد لکسوس LX 570 هم میل دارن آقای به اصطلاح نماینده

  21. محمد مشکانی

    ۷ تیر ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من از شما نماینده محترم بابت اینکه در کشور ماشینی که لیاقت شما رو داشته باشه تولید نمیشه، و همچنین واردات خودروی درخور شان شما ممنوع هست، عذر خواهی میکنم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا