ایستگاه خبرچشم انداز

ابلاغ آئین‌نامه واردات خودروهای نو و کارکرده توسط دولت، واردات برای همه آزاد شد

آیین‌نامه آزادسازی واردات خودروهای سواری نو و دست‌دوم برای افراد حقیقی و حقوقی توسط دولت ابلاغ شد. بدین ترتیب ازاین‌پس همه افراد قادرند باتوجه‌به مفاد این آیین‌نامه دست به واردات خودرو بزنند که جزئیات آن را خدمت شما ارائه می‌کنیم.

پس از افزایش رسمی قیمت خودروهای ایران‌خودرو و سایپا و فرصت‌طلبی دلالان و سودجویان برای افزایش قیمت تمامی خودروها در بازار آزاد، مطالبه عمومی برای کنترل و واکنش دولت به این موضوع افزایش یافت. در همین ارتباط رئیس مجلس شورای اسلامی نسبت به عدم ابلاغ مصوبه واردات خودروهای دست دوم واکنش نشان داد. آقای قالیباف در این ارتباط گفت:

چطور می‌شود آنهایی که قطعات وارد می‌کنند، بیش از ۸ میلیارد دلار در سال، قطعه وارد می‌کنند؛ ولی جایی که می‌خواهد خرید خودرو انجام بشود می‌گویند برای واردات خودرو پول نیست!

رئیس مجلس افزود:

قریب به ۲ سال است که واردات خودروی دست دوم را تصویب کردیم؛ چرا نمی‌گذارند؟ چطور می‌شود در سال بیش از ۸ میلیارد دلار قطعه وارد می‌کنند؛ ولی برای واردات خودروی کارکرده می‌گویند پول نیست! چرا؟ چون نمی‌خواهند اجازه رقابت بدهند.

واکنش‌های نمایندگان مجلس و کمیسیون‌های بودجه نیز در این میان در رسانه‌ها منعکس شد. به‌گونه‌ای که مجلس تصمیم گرفت تا عوارض واردات خودرو را در واکنش به افزایش قیمت‌های خودروهای داخلی، کاهش دهد. اما در نهایت دولت مصوبه آزادسازی واردات خودروهای سواری نو و دست دوم را ابلاغ کرد تا یک گام بزرگ برای ایجاد رقابت سالم در بازار، تنظیم بازار و کنترل قیمت‌ها و پاسخ به درخواست عمومی بردارد.

هرچند وزارت صمت در دوره جدید کاملاً منفعل و بدون برنامه عمل کرده و هنوز هم سیاست‌های کلی و جزئی و برنامه‌ای برای حوزه خودرو توسط این وزارتخانه اعلام نشده است. بااین‌حال لااقل حرکت روی ریل‌گذاری قدیم وزارت صمت و ادامه همان برنامه‌ها و تحقق همان اهداف هم می‌تواند تا حد زیادی راضی‌کننده باشد.

آزادسازی واردات خودروها برای تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بدین معناست که هر فردی می‌تواند برای مصرف شخصی خود نیز دست به واردات خودروی مدنظر بزند؛ اما شروطی مهم را باید درنظر داشته باشد. مهم‌ترین نکات در این آیین‌نامه به‌صورت خلاصه بدین شرح‌اند:

  • خودروی وارداتی باید نو یا کارکرده با عمر کمتر از ۵ سال و کارکرد زیر ۸۰ هزار کیلومتر باشد.
  • خودروهای دست دوم باید از برندهای مطرح اروپایی، ژاپنی و کره‌ای باشند.
  • تنها خودروهای برقی و هیبریدی (HEV و PHEV) را می‌توان وارد کرد.
  • خودروها باید دارای گواهی‌های ایمنی و تأییدیه استاندارد از اروپا یا چین یا اوراسیا یا حوزه خلیج‌فارس باشند.
  • واردکنندگان شرکتی باید خدمات پس از فروش یا تأمین قطعات را تضمین کنند.
  • باتری خودروها باید از نوع لیتیوم – یون باشد.
  • حداقل ۷۵ درصد ظرفیت باتری در خودروهای کارکرده باید حفظ شده باشد.
  • بازده موتور الکتریکی خودروی نو باید بالای ۸۵ درصد باشد.
  • خودروهای کارکرده کمتر از ۹۹ کیلومتر، به‌عنوان خودروی نو شناخته می‌شوند
  • عوارض واردات خودروها در این طرح برای افراد عادی ۴ درصد در مورد خودروهای برقی و ۱۵ درصد برای واردات خودروهای هیبریدی تعیین شده است.
  • برای خودروهای عمومی مانند تاکسی، عوارض ۰.۵ درصد خواهد بود.
  • ارزش خودروهای دست دوم نباید بیشتر از ۲۰ هزار یورو و خودروهای نو بالاتر از ۴۰ هزار یورو باشد.
  • حجم موتور خودروهای هیبریدی و پلاگین هیبریدی نباید بیشتر از ۲.۵ لیتر باشد.
  • میزان پیمایش تمام الکتریکی در خودروهای هیبریدی و پلاگین باید با هر بار شارژ بیش از ۶۰ کیلومتر باشد.
  • واردکنندگان حقوقی باید ۵ سال یا ۱۰۰ هزار کیلومتر، باتری خودروها را ضمانت کنند.
  • خودروها باید ابتدا ثبت سفارش شده و سپس وارد گمرکات کشور شوند.

قیمت خودروهای وارداتی برقی چقدر است؟

اگر گشتی در سایت‌های فروش خودرو در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس بزنیم به خودروهای مشمول این قانون به تعداد معتنابهی بر می‌خوریم. به‌عنوان‌مثال قیمت یک خودروی بی وای دی سیگال که اخیراً هم توسط نبکا در نمایشگاه خودروی اصفهان رونمایی شد تنها ۱۲,۳۰۰ دلار برای مدل ۲۰۲۴ صفرکیلومتر اعلام شده است؛ بنابراین باتوجه‌به عوارض ۴ درصدی واردات و قیمت روز حدود ۷۰ هزار تومانی دلار، این خودرو ۸۹۵ میلیون تومان قیمت خواهد داشت که ارزان‌تر از تارا، شاهین و پژو 207i است.

BYD سیگل 2025

هوندا e:NS1 وارداتی هم با مدل ۲۰۲۳ و کارکرد صفر کیلومتر با قیمت ۱۸,۶۰۰ دلار به فروش می‌رسد که با توجه به عوارض و قیمت ارز، ۱.۳۵۰ میلیارد تومان خواهد بود که ارزان‌تر از بسیاری از کراس اوورهای بازر مانند ام وی ام X55 یا کی ام سی X5 تمام می‌شود و بازار آنها را باتوجه به برند ممتاز خود تحت تاثیر قرار می‌دهد.

یکی از گزینه‌های جالب هم چری iCar مدل ۲۰۲۴ صفرکیلومتر است که این شاسی بلند جعبه‌ای شکل آفرودی برقی بسیار جالب تنها با قیمت ۲۴,۴۰۰ دلار قابل خرید است که برای خریدار ایرانی ۱ میلیارد و ۷۷۰ میلیون تومان تمام می‌شود که بسیار به صرفه تر از بسیاری دیگر از خودروهای مونتاژی است. اگر هم به دنبال خودرویی غیر چینی باشید، کیا EV5 را با همین قیمت جذاب می‌توان پیشنهاد کرد.

امیدواریم این مصوبه درگیر فشارهای مافیا و قوانین دست‌وپاگیر اضافی برای بی‌اثر کردن آن نشود. بدین ترتیب شأن مردم نیز حفظ شده و مردم نیز خواهد توانست بدون نیاز به تن دادن به خواسته‌های زیاده دلالان، با قیمت‌های منطقی‌تری به خودروهای روز جهان دسترسی پیدا کنند.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۴۲ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۴۵ دیدگاه‌ها

  1. بهروز

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (68 ديدگاه)

    این قضیه هم قطره چکانی خواهد بود و فقط خبردرمانیه. سرعت واردات پایینه

    موافقم 64
    مخالفم 5
    1. فرشید

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (281 ديدگاه)

      قوانین وضع شده منطقی، قابل درک و حمایت کننده از مصرف کننده هاست و تعرفه هم منصفانه و کاراست

      موافقم 31
      مخالفم 12
    2. حسن

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      بسیار طرح خوبیه
      این ربطی به دولت و شرکتها نداره به همت مردم بستگی داره که چقدر حال داشته باشن بروکراسیه اداری برای واردات خودرو را تحمل کنن همه میتونن وارد کنن نوشته افراد حقیقی و حقوقی یعنی اشخاص عادی هم میتونن وارد کنن
      بهترین راه تشکیل تعاونیهای شهری یا محلی یا فامیلی و انتخاب یک وکیل برای انجام کارهای اداریه

      اگه واقعیه باید همت کرد و این غده ی سرطانیه دلالیه خودرو را ریشه کن کرد حل یک مشکل از هزاران مشکل این مملکت هم کار بزرگیه
      من با اگاهیه کامل در در واردات خودرو میگم نهایتا کل کاراش مث رفع و رجوع کردن یک شکایت در دادگاه در مورد یک اختلاف ملکیه انقد نترسید هیچ پولی گم نمیشه در این پروسه هیچ مالی بر باد نمیره و مشکلی پیش نمیاد وجدانا اگه نیاز به خودرو دارید دست از تنبلی بردارید و یه تکونی به خودتون بدین و برید خودتون وارد کنید
      اگر و اگر تو قدرت مشت مافیا خرد نشه عالیه

      موافقم 31
      مخالفم 2
      1. JaMsHiD-B

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (3014 ديدگاه)

        داش یه نگاه به این ملت بکن
        سر پژو ۴۰۵ بزک شده و دویست و شش ده سال پیش بزک شده یقه جر میدن
        همت؟
        برادر از وضعیت بغرنج مردم خبر ندارد …
        اینا همش فرضیس . با ملت ما نمیشه

        موافقم 12
        مخالفم 7
      2. Fg

        ۱۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        اولا کارت بازرگانی باید فرد داشته باشد و همگان این توانایی و شرایط لازم جهت اخذ کارت بازرگانی رو ندارند دوم دلار خرید توسط بانک مرکزی تایید بشه که اینهم غیر ممکنه

    3. JaMsHiD-B

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3014 ديدگاه)

      به بالاترین حد ممکن هم برسه ، برای قشر پراید سوار و دنا سوار بازهم خرید این ماشین ها قفله . تهش پوچه

      موافقم 11
      مخالفم 8
      1. SS

        ۶ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (822 ديدگاه)

        شاید حرف شما در لحظه اول درست به نظر بیاد و در نگاه اول این طرح به درد قشر ضعیف نخوره
        اما باید کلی تر و با نگاه بازتر به این طرح نگاه کرد
        فرض کنید خودرو 2024 با قیمت معقول برای قشر متوسط و بالاتر وارد بشه
        مثلا کرولای هیبریدی کم کارکرد با یک میلیارد به تعداد مناسب وارد بشه
        خب در این صورت خیل زیادی از مشتری های دنا پلاس که در مقایسه با کرولا اصلا خودرو محسوب نمیشه کرولا خواهند خرید
        وقتی مشتری نباشه قیمت دنا در بازار کم میشه و افرادی که پولشون به کرولا نمیرسه هم دنا رو راحت تر میخرن
        ضمن اینکه بعد چندسال با واردات مداوم همون کرولا هم ارزشش رو از دست میده و با بودجه کمتر میشه خریداریش کرد
        ——
        این قضیه تا ماشین های چند ده میلیاردی هم ادامه پیدا میکنه با شدت کمتر و بیشتر بسته به نوع ماشین
        مثال خوبش تویوتا هایلندر هیبرید هست.
        در کلاس بالاتر از سانتافه قرار داره و اگر تعرفه ها واقعی باشه الان با قیمت کمتر از 3 میلیارد باید وارد بشه. در حالی که سانتافه 2018 الان در بازار بالای 5 میلیارد قیمت گذاری میشه (خرید و فروش رو نمیدونم).
        خب اگر هایلندر به تعداد کافی وارد بشه اکثر افراد حاضر میشن حتی یک مدت منتظر بمونن و هایلندر سوار شن تا سانتافه ای که عملا از رده خارج هست.
        پس اون سانتافه هم باید در نمایشگاه ها خاک بخوره یا به قیمت خیلی خیلی کمتر فروخته بشه.
        همه این هم به شرطی هست که واردات “به تعداد زیاد” انجام بشه که زور دلالها به احتکار خودروهای جدید نرسه

        موافقم 14
        1. حسن

          ۶ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          بنازمت
          خودروهای ایرانی با قیمت کارخانه قابل خرید میشن

    4. مهدی

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      دوستان من یه سوال دارم
      با توجه به اینکه به نظر داخل آیین نامه اش مطرح شده که نوع ارز مورد استفاده باید ارز مربوط به صادرات یا ارز منشا خارجی باشه، و بنده به عنوان شخص حقیقی داخل ایران به هیچکدوم از چنین ارزهایی دسترسی ندارم باید چیکار کنم؟ یعنی ارز مورد نیاز رو چطوری تهیه کنم؟؟

  2. سینا

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (349 ديدگاه)

    کسی که خونده میتونه بگه چقدر عوارض می بندن؟

    موافقم 8
    مخالفم 3
  3. AMANTE

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1907 ديدگاه)

    یک با برندهای آمریکایی چه مشکلی دارید!؟
    دو یعنی من الان اگه پول داشتم که ندارم می تونستم یک BMW 330E وارد کنم؟
    مثل مدل پایین
    https://www.edmunds.com/bmw/3-series/2022/plug-in-hybrid/

    موافقم 12
    مخالفم 1
    1. حسام

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (202 ديدگاه)

      در جواب به سوال اول، واردات خودرو های آمریکایی در سال 1394 به دستور رهبر ممنوع شد یعنی به نوعی حرام… هرچند این واردات هم بیشتر در منطقه های آزاد بود و از دوبی میاوردن.
      بجز این واردات خودرو هایی که حجم موتور بیشتر از 2500cc دارند هم ممنوع شد و تا همین حالا هم ادامه داره.
      در جواب به سوال دوم، لینک باز نشد، اگر زیر 5 سال کارکرد هست و بخوای یک دونه برای خودت بیاری امکانش هست، هرچقدر خارج از کشور برای خرید اون یدونه پول داده باشی باید به همون اندازه هم به گمرک پول بدی + یه شیتیل زیرمیزی هم روش که سریع موافقت بشه تا ماشینت تو پارکینگ گمرک نخوابه ولی اگر بخوای به تعداد بیاری باید پارتی داشته باشی.
      خلاصه که اینا خیلی باحالن، آخرین ماشین های آمریکایی که بصورت انبوه مردم می‌تونستن سوار بشن مربوط میشه به 35 سال قبل.

      موافقم 11
      مخالفم 2
  4. Sina_carshow

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (328 ديدگاه)

    الان فکر کردین بی وای دی سیگال رو به ۸۹۵ میلیون میدن؟ زرشک زیر ۱.۶ میلیارد هرگز نمیاد این قیمتش
    بعدم برق از کجا میارن؟ خونه ها ۲۴ ساعته برقشون قطعه الان سر بزنید آگهی های سایتای مختلف تمام id4 ها زیر ۷-۸ هزار کار کرد گذاشتن برا فروش
    شارژ شدن اینجور خودرو ها یه مشکل اساسیه
    من الان دبی هستم مشکل شدید دارم برا شارژ ماشین یه برج زندگی می‌کنیم با ۲۰۰ خانوار کلا برا ۲ تا ماشین اونم شارژ آهسته ۶ کیلوواتی وجود داره همیشه هم پره فروشگاه هم میرم اونجام یک بار ندیدم خالی بشه
    الان یه جو راه افتاده به زودی هم میخوابه اونم خریدن ماشین برقیه چه سودی برا اونا داره نمیدونم کسی میدونه توضیح بده بهم
    من معتقدم تو ایران خریدی ماشین برقی صاحب اول و آخرش خودتی به شدت افت قیمت میکنه یا لاقل اندازه بنزینی ها قیمتش نمیره بالا

    اونقدری که تنوع تو انتخاب خودرو های برقی تو ایران هست تو دبی نیستش ( منظورم رسمی و نمایندگی هستش ) تو اینجا نهایت یه تسلا هستش و بنز و پورشه برقی حتی id4 هم رسمی نمیاد اینجا

    ماشالله به پشت کار مسئولین که از امارات زدن جلو تو تنوع خودرو های برقی

    موافقم 22
    مخالفم 9
    1. وحید هستم

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      کسی قرار نیست به این قیمت بفروشه. منظور اینه که من می تونم برم با این قیمت از امارات و با این عوارض 4 درصدی وارد کنم این قدر برام تموم می شه. حالا با هزینه حمل و مالیات و خودروی فرسوده شاید 10 درصد هم بالاتر ولی خودت داری وارد می کنی برای خودت. داری از بازار ایران و شرکت ها نمی خری که دو برابر قیمت باشه.

      موافقم 15
      مخالفم 5
      1. Sina_carshow

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (328 ديدگاه)

        اصن نمیشه همچین اتفاقی نمیوفته اونوقت کی قراره افت فروش محصولات ایران خودرو و مدیران خودرو رو جمع کنه؟ مشخصه اونام تا دو برابر حداقل قیمتشون میره بالا
        بعدم ۱۰۰ کیلومتر روندن کاری نداره ماشین نو رو برونی بعدم بگی کار کرده هستش

        برقش از کجا تامین میشه؟ الان کار خونه برقی نداره هر ۸ روز یه بار خونمون تو ایران داره برقش قطع میشه ما اصن دوماه نبودیم اومدن اخطار دادن مصرف بیش از حد داریم درحالی که فقط ۲ تا یخچال روشن بودن برقا همه خاموش

        موافقم 10
        مخالفم 1
        1. حسن

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (2138 ديدگاه)

          بی خیال شو وجدانا همین شماها دارید سمت و سو میدین به تفکرات مسئولان عوضی مگه سواد نداری نوشته هر فرد حقیقی میتونه برای واردات خودرو اقدام کنه
          بزرگترین مشکل ایرانیها اماده خوریه طرف حاضره گرون بخره اما 4 روز وقت و انرژی نذاره خودش وارد کنه من با تجربه ی چندین سال کار در نمایشگاه میگم ادم دیدم حاضر نشده برا اوردن خودرو 200 کیلومتر بره و برگرده گفته یا بیاریدش یا همینجا یکی بده بریم در صورتی که تفاوت قیمت فاحش بوده
          بزرگواران از این فرصت اگر و اگر بدست اومد نهایت استفاده را ببرید اگه پول دارید برای تمام اعضای خانواده وارد کنید فرصت کم و مغتنمه و مث تمام مصوبات این حزب بادها شاید تغییر کرد

          موافقم 18
          مخالفم 1
        2. حسام

          ۵ آذر ۱۴۰۳
          سوابق: (202 ديدگاه)

          آقا حسن، این بزرگوار ساکن دوبی اخبار ایران رو از شبکه های ماهواره ای دنبال می‌کنه واقعیت رو از نزدیک نیست که ببینه، هرچند شماهم دلالی بیش نیستی!

          موافقم 6
          مخالفم 3
  5. حميدرضا

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1 ديدگاه)

    هیچ اثری روی قیمت خودرو های بنزینی نمی زاره تو مملکتی که واسه روشن کردن لامپ خونه برق نیست از کجا واسه شارژ این اسباب بازی ها می خوان برق بیارن 🤦‍♂️

    موافقم 22
    مخالفم 7
    1. سید

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (4 ديدگاه)

      داداش مشکل تامین برق توی ساعات اوج مصرف هست وگرنه که شب مازاد برق هم وجود داره هیچ آدم عاقلی هم ماشینش رو ظهر ها که پیک مصرف هست شارژ نمیکنه. شب ها شارژ میشن که اونم با یدونه مصوبه که ساعت مثلا ۱۲ به بعد برق قیمتش یک دهم هست مردم رو تشویق میکنی ساعت ۱۲ تا صبح بزنن شارژ ماشین هاشون رو.

      موافقم 12
      مخالفم 6
      1. B

        ۵ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (927 ديدگاه)

        خب همین تعدادشون زیاد بشه نصفه شبم برق نخواهیم داشت

        موافقم 3
        مخالفم 1
    2. Sina_carshow

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (328 ديدگاه)

      فکر میکنم اینا یه بار مصرفن با شارژ کارخونه میان بعدم شارژ تموم شد میزارن برا فروش

      موافقم 6
      مخالفم 2
    3. حسن

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      انقد ایه یاس نخونید هیبرید وارد کنید هیبرید
      الان تو امارات خودروی ژاپنی و کره ای هیبرید به پات میبندن هیبرید بیارید که برق نخواد

  6. Ali

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (18 ديدگاه)

    خداکنه این دروغه راس باشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  7. Amard

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (841 ديدگاه)

    مورد اول خودروی که بین از ۹۹ کیلومتر بره کارکرده حساب میشه مورد دوم چرا باتری حتما باید لیتیوم باش اومده شرکت ها یه باتری بهتر از این با جنس دیگه ساختن

    موافقم 10
    مخالفم 1
  8. نیو کار

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (69 ديدگاه)

    یه ماکان برقی میارم دوتا موتور برق حرفه ای مثل هیات ها میزارم رو صندلی عقب میرم شیشه های عقب هم دودی 90درصد میکن بعدش دور دور کلاس داره

    موافقم 2
    مخالفم 12
  9. jaghori

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (116 ديدگاه)

    واردات خودرو دوسال پیش آزاد شده بود، نتیجه اش این است که می بینیم. این کاغذبازی ها تا دیدن نتیجه عملی آن دل کسی رو خوش نمی کنه.
    چیزی که محتمل است، اجرایی شدن این قانون و موضوعی که قطعی است، دولت مردم را به دلالان فروخته و کاملا رها کرده است. دولت و دلال دستشون تو یه کاسه است.

    موافقم 19
  10. مهرداد کشکولی ایلات

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (21 ديدگاه)

    با سلام و احترام؛
    امیدوارم شرط تفاوت بین خودرو نو و کارکرده که پیمایش حداقل 99 کیلومتر است رعایت شود و حذف نشود. اینجوری بیشتر خودرو نو و بدون ترس از داشتن ضربه و تصادف وارد خواهد شد. دبی خودرو نو بخرید و توی دبی 100 کیلومتر پیمایش داشته باشید و بعد وارد کنید.
    همین شرط هم توی روسیه به محض وضع شدن تحریم‌های خودرویی برقرار شد ولی اونجا شرط دست دوم بودن پیمایش فقط و فقط 1 کیلومتر است- اشتباه تایپی نیست یک کیلومتر صحیح است-. با همین روش نگذاشتند قیمت خودروهای خارجی در روسیه جهش چند برابری داشته باشد.
    نرقتم دبی ولی توی نت بسیار بسیار شایع است که درصد بالایی از خودروهای دست دومی که توی دبی فروخته شده و به ارمنستان و روسیه و کشورهای آسیای میانه و افریقا منتقل می شود تصادفی بازار آمریکا و اروپا و استرالیا و ژاپن و کره و حتی چین است.
    کلا دبی شده هاب و ترمینال فروش همین خودروهای تصادفی. از همه دنیا خودروهای تصادفی را توی حراجی‌ها را با قیمت کم می خرند و میاورند و توی دبی خودرو تصادفی را با تعمیر یا بدون تعمیر می فروشند.
    حتی HALF CUT هم بسیار بسیار هست. یعنی خودرو تصادفی که از وسط نصف شده و فقط قسمت جلو یا فقط قسمت عقب فروخته می‌شود تا از قطعات آن در خودروهای دیگر استفاده شود یا اینکه سرهم بندی کرد و فروخت به مشتری از همه جا بی خبر.
    خودرو دست دوم کشورهای عربی و و خلیجی هم هست ولی هم به قیمت بالاتر و هم به تعداد کمتر.

    1. بهنام

      ۸ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2 ديدگاه)

      واردات فقط و فقط از طریق ثبت نام در سامانه یکپارچه هست،تو ک نمیتونی شخصی خودرو وارد کنی

  11. Mohammad Javad

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (10 ديدگاه)

    اقای ادمین جواد عقیلی سوال دارم ازتون اینکه فقط خودروی برقی هیبردی میشه وارد کرد یا بنزینی هم میشه؟

    1. حسن

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      نمیشه بنزین تنها وارد کرد
      بهترین نوع خودرو برای واردات به ایران هیبریده شما بنزین بزن و رانندگی کن هیچ فرقی با بنزینی تک نداره نهایت تفاوت وزن دارن

      موافقم 7
      مخالفم 1
  12. حمید

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (34 ديدگاه)

    از کی اجرا میشه؟ لابد باید مجلس و شورای نگهبان و چند تا وزارتخونه تایید کنن!

    1. حسن

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (2138 ديدگاه)

      مصوبات ابلاغی قبلا این پروسه را طی کردن و نیاز ندارن و برای اجرا ابلاغ میشن

  13. Alireza

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (753 ديدگاه)

    فکر کردید میذارن همه وارد کنن؟!!این قانون فقط واسه واردات توسط افراد خاصه

    موافقم 3
    مخالفم 6
  14. محمد

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (1286 ديدگاه)

    دم کسی که این آیین نامه رو نوشته گرم‌.
    خیلی خوبه که فروشنده همچین تعهداتی به خریدار باید داشته باشه.

    1. B

      ۵ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (927 ديدگاه)

      این چیز خوبا اجرا نمیشن صابون به دل نزنید

      موافقم 3
      مخالفم 1
  15. حسن

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    اگه سواد ندارید یا اگه خرید یا اگه نمیفهمید یه ادم تو خونتون بگید براتون بخونه نوشته واردات برای افراد حقیقی و حقوقی ازاد است حقیقی یعنی افراد عادی
    انقد سمت و سو به افکار عمومی و تفکرات مسئولان ندید
    هر کامنت از نشدن نشان دهنده ی تفکر تسلیم و رضای یک اجتماع به خفت و زاری و سختی و در تنگنا بودنه
    ما حقمونه که چنین امری در کشور رایج بشه و بتونیم با ازادی نسبت به خرید خودرو اقدام کنیم
    این باید یک مطالبه ملی بشه

    موافقم 13
    مخالفم 4
  16. حسن

    ۵ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2138 ديدگاه)

    تا 40 هزار یورو انقد تنوع کره ای ژاپنی هست که نمیخواد برید سراغ چینیها دست دوم که دیگه کلا شهر فرنگه برا ما لاس وگاسه
    تویوتا کمری هیبرید 38 هزار دلار
    کرولا هیبرید 25 هزار دلار
    سی اچ از هیبرید 28 هزار دلار
    هیوندای النترا هیبرید 23 هزار دلار

    موافقم 11
    مخالفم 2
    1. امیر

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      خواهشا متن بخشنامه رو با دقت بخون !!!.
      .میزان پیمایش تمام الکتریکی در خودروهای هیبریدی و پلاگین باید با هر بار شارژ بیش از ۶۰ کیلومتر باشد.
      دقت کنید نوشته (میزان پیمایش تمام الکتریکی) یعنی فقط با باطری فول شارژ حداقل 60 کیلومتر باید بره.حالا برید نگاه کنید چه ماشین های هیبریدی شامل شرط بالا می شن. به زبون دیگه بخشنامه فقط شامل یه سری ماشین چینی آشغال میشه و تنها ماشین هایی که من تا الان پیدا کردم که با شرط بالا بخونه راوفور هایبرید و اشکودا سوپرب هایبرید هست. اگر ماشین دیگه غیر چینی که با شرط بالا می خونه پیدا کردید همین جا کامنت کنید.

      1. SS

        ۸ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (822 ديدگاه)

        البته چیزی که من خوندم و فهمیدم این هست که شاخص مربوط به اتمام عمر باتری هست که مربوط به تبصره گارانتی خودروهای وارداتی توسط اشخاص حقوقی هست
        ولی شرط لیتیوم یونی بودن باتری مشکل ساز هست چرا که اکثر خودروهای هیبریدی تویوتا نیکل متال هایدراید Ni-Mh استفاده میکنند که هیچ مشکلی هم نداشته
        این تبصره هیچ توجیه فنی نداره و احتمالا در مورد این تبصره دست های پشت پرده ای در کار بودن که تویوتا هیبریدی وارد نشه

      2. مریم

        ۱۲ آذر ۱۴۰۳
        سوابق: (2 ديدگاه)

        فقط اروپایی و ژاپنی و کره ای حق وارد شدن دارند چینی نمیشه وارد کرد

  17. احمد

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (62 ديدگاه)

    محل تامین ارز از کجاست؟
    چرا واردات خودرو ممنوع شد؟ بخاطر تنش ارزی

    گشایش ارزی اتفاق افتاده که ما خبر نداریم؟
    مهم ترین قسمت که باید میاورد این بود که محل تامین ارز از کجا باید تامین بشه؟ از هر جا تامین شد دولت مشکلی نداره؟
    اگر مشکلی نداره 》 پس مژده میدم به خوانندگان ایرانی ساکن ایران 》 به دلار ۱۰۰ هزار تومانی سلام کنید

    بالای ۸۰درصد مردم نمی تونن ماشین وارد کنن
    ولی خب ، افزایش نرخ دلار (یا کاهش ارزش تومن) ، گریبان همون ۸۰ درصد رو بیشتر خواهد گرفت

    موافقم 4
    مخالفم 2
    1. SS

      ۶ آذر ۱۴۰۳
      سوابق: (822 ديدگاه)

      محل تامین ارز هم داخل آئین نامه ذکر شده اگر وقت میذاشتید و میخوندید
      قرار نیست دولت ارزی بابت این کار بده

      1- ارز حاصل از صادرات
      2- ارز با منشاء خارجی

  18. Reza-a

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (455 ديدگاه)

    راستش نیازی به خوندن مقاله نیست چند ساله این تیتر ها هست
    چوپان دوروغ گو اعتبار حرفاش بیشتره!

  19. جوون پیر

    ۶ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (11 ديدگاه)

    سال ۲۰۱۸ یکی یه سنگ انداخت تو یه چاه (ممنوعیت واردات خودرو)و یک ملتو بیچاره کرد و مثل گوشت قربونی انداخت تو دهن یه مشت دلال و سرمایه دار گرگ صفت الان شش ساله هزارتا لایحه و قانون و تبصره میزارن تا گندی که زدن رو پاک کنن و نمیتونن. ولی اگر این خبر راست باشه و عملی بشه شاید یکی از صدها گره زندگی ما ملت بدبخت باز بشه

  20. مریم

    ۱۲ آذر ۱۴۰۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    خدا کنه درست باشه من کا باور نکردم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا