در آستانه یک سالگی ابلاغ آیین نامه واردات خودرو، چانگان CS35 پلاس سایپا به عنوان نخستین خودروی وارداتی در دور جدید واردات تحویل مشتریان شد.
به گزارش پدال، چند هفته قبل و در نمایشگاه هفته دولت فرآیند پلاک گذاری چانگان CS35 پلاس انجام شد و طی مراسمی یک دستگاه از نخستین خودروی وارداتی تحویل مالک آن شد. بعد از مدتی بی خبری از تحویل بقیه چانگانها از دیروز فرآیند تحویل این خودروها توسط سایپا آغاز شده است.
بخوانید: معرفی کامل چانگان CS35 پلاس سایپا
با تحویل چانگان CS35 پلاس بلاخره میتوان گفت پس از ۵ سال ممنوعیت، دور جدید واردات خودرو به طور رسمی آغاز شده است. به نظر میرسد با طی شدن کامل فرآیندهای قانونی و اداری آیین نامه جدید توسط سایپا میتوانیم امیدوار باشیم سایر واردکنندگان نیز بتوانند ۵ هزار خودروی وارد شده به گمرکات کشور را سریعتر ترخیص کرده و تحویل ثبتنام کنندگان سامانه یکپارچه دهند.
برخی مالکین چانگان به دنبال تحویل خودروی خود اقدام به انتشار آگهی فروش آن در فضای مجازی کردهاند و امروز چهارشنبه ۲۹ شهریورماه ۱۴۰۲ در بازار تهران این خودرو در تیپ ۳ با قیمت ۱ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان و در مدل تیپ ۲ با قیمت ۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان قیمت گذاری شد.
این قیمت نجومی با توجه به رقبای مونتاژی به مراتب قویتر نظیر فیدلیتی، در روزهای آینده به احتمال زیاد پایین تر خواهد آمد و در محدوده ۱/۴ میلیارد تومان متوقف خواهد شد.
کسانی که طی دیروز و امروز خودروی چانگان خود را تحویل گرفتهاند آن دسته از برندگان سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی هستند که با فراخوان سایپا در فروردین ۱۴۰۲ اقدام به پرداخت وجه خودرو نمودند. با تصمیم شرکت سایپا سری نخست چانگان وارداتی با تخفیف ویژه در حدود ۱ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تحویل مشتریان شده است.
تفاوت تیپ ۲ و تیپ ۳ چانگان CS35 پلاس
شرکت خودروسازی سایپا، کاتالوگ جدید امکانات استاندارد و همچنین تجهیزات سفارشی خودرو چانگان CS35 پلاس وارداتی را منتشر نمود. نکته جالب توجه در کاتالوگ جدید چانگان، حذف ایربگ جانبی از تیپ ۲ است درحالیکه در کاتالوگ قدیم این خودرو، چنین موردی ذکر نشده بود و تصور میکردیم که سایپا، فقط ایربگهای پردهای را از تیپ ۲ برداشته است. ولی حالا مشخص شده که علاوه بر ایربگ پردهای، ایربگ جانبی نیز از تیپ ۲ حذف شده است طوریکه تیپ ۲ مجموعا «دو ایربگ» دارد اما تیپ ۳ دارای «شش ایربگ» است:
چانگان CS35 پلاس سایپا، در دو نسخه مختلف، با نامهای تیپ ۲ و تیپ ۳ فروخته شده است و هردوی آنها، امکانات زیر را بصورت استاندارد دارند:
فرمان برقی
ترمز پارک برقی
کروز کنترل
کنترل کشش (ESP)
ترمز ضدقفل (ABS)
توزیع نیروی ترمز (EBD)
ترمز کمکی هیدرولیکی (BA)
ترمز اتوهلد
کنترل سرعت در سرازیری (HDC)
کمکی حرکت در سربالایی (HHC)
دو ایربگ
آنتن کوسه ای
دکمه کنترلی روی فرمان
آینه تاشو برقی با گرمکن
صندلی با روکش چرم
صندلی راننده با تنظیم ۶ حالته دستی
صندلی شاگرد با تنظیم ۴ حالته دستی
صندلی تاشو عقب
صندلی عقب با ایزوفیکس
سنسور عقب
سنسور فشار باد تایر
تنظیم دستی ارتفاع نور چراغ جلو
چراغ بدرقه
چراغ دی لایت
چراغ اتولایت
مانیتور ۱۰ اینچ
دوربین عقب
ورود بدون کلید
استارت دکمه ای
کاربر۳
۲۹ شهریور ۱۴۰۲چه خبره تیپ سه ۱۷۶۰؟اصلا ۱۶۰ اختلاف قیمت برای چیه بین تیپ سه و دو؟مگه مردم سر گنج نشستن.باز ام وی ام x55 پرو انتخاب بهتریه اگه قرار باشه با این قیمت بفروشن.تا جایی که اطلاع دارم x55 رو دارن ۱۲۰۰ میفروشن.
NAVID۰۰۹۸
۲۹ شهریور ۱۴۰۲فکر میکنم پس از سالها اولین چینی خوبی باشه که وارد شده اما باز هم چینیست و تمام !
حجی
۳۰ شهریور ۱۴۰۲خوشم میاد از نویسنده این خبر خودروی ۷۰۰میلیونی را ۱۲۰۰ دارن به مردم قال میکنن بعد میگن با تخفیف ویژه نکنه شما هم با خودرو سازا دستتون تویه کاسه است البته سواله میتونید جواب ندید
کاربر۳
۲۹ شهریور ۱۴۰۲چه خبره تیپ سه ۱۷۶۰؟اصلا ۱۶۰ اختلاف قیمت برای چیه بین تیپ سه و دو؟مگه مردم سر گنج نشستن.باز ام وی ام x55 پرو انتخاب بهتریه اگه قرار باشه با این قیمت بفروشن.تا جایی که اطلاع دارم x55 رو دارن ۱۲۰۰ میفروشن!!!
Bayerische Motoren Werke
۲۹ شهریور ۱۴۰۲فرهنگ مردمو خراب کردن
مردم دلال شدن
بجای نخریدن، گرون میخرن و گرون تر میخوان بفروشن
90 درصد مشکلات بخاطر خود مردمه… .
علی یوسفی
۲۹ شهریور ۱۴۰۲بنام پروردگار و سلام به دوستان و عزیزان نه دوست عزیز اتفاقا مردم به معنای اکثریت جامعه امروز پذیرای این خودرو و امثالهم نیستن البته فرپایش شمارو قبول دارم که فرهنگ مردمو خراب کردن اما خب از پارسال با بدتر شدن وضعیت اقتصادی و نزدیک شدن به قله نابودی! و عبور از این گردنه میتونم به طور قاطع به شما بگم خیلی از خودروها و حتی اجناس دیگه دائما بین خود واسطه ها و نمایشگاه ها بغلی بگیر میشه در گذشته هم اگر مردم تقاضایی داشتند یکی بخاطر این بود که هنوز به قله ها نرسیده بودیم یکی هم این که انتخاب دیگه ای نداشتن اما امروز نه امکان مالی برای قشر عظیمی از مردم هست و از طرفی آگاهی بالاتری هم ملت پیدا کردن همین فرمایش شما رو امروز اکثر ملت دارن.
P
۲۹ شهریور ۱۴۰۲همانطور که هممون میدونیم بزرگترین دلال خود خود دولته ،سال ۹۴ کممین نخریدن خودرو صفر ،به اصطلاح خودرو سازان داخلی تا مرز ورشکستگی کامل برد ،اما اما اما دولتی که برای ازدواج با کلی منت ۱۵ تومن وام میداد ،اومد ۳۰ تومن به راحتی وام داد و … ،باز هم هممون میدونیم این دولته که مردم از همه نظر بد انداخته به جون هم و …. ،این وسط بازنده مثل همیشه خود مردم هستن
Bagher
۳۰ شهریور ۱۴۰۲باید عرض کنم خودروسازان داخلی سال هاست ورشکسته ان
هر چی خرید نکنیم هیچی نمیشه
Enzo Ferrari 2008
۲۹ شهریور ۱۴۰۲اصلا ارزش نداره آنقدر هزینه کنید
A1
۳۰ شهریور ۱۴۰۲اینم جوگیریه نهایت نهایت بترکونه سی درصد از بقیه چینی ها بهتر باشه ماشین ژاپنی که وارد نکردن یهو دور برمیدارن
امید
۳۰ شهریور ۱۴۰۲😂😂😂صاحب اول و آخرش خودشون هستن مگر کسی مغز خر خورده که با این قیمت کذایی بخره
مهردادکمال
۳۰ شهریور ۱۴۰۲اون از شرایط میزبانی فوتبال که شدیم مضحمه عام و خاص اینم از وارداتتون دلمونو به چیتون خوش کنیم
Abbas
۳۰ شهریور ۱۴۰۲نخریدن بالاترین قدرت مقابله باگرانی هست که متاسفانه ما بلعکس عمل میکنیم
محمود
۱ مهر ۱۴۰۲عرضه قطره چکانی خودرو باعث این دلال بازی ها شده که همینم کار خودروسازان بزرگ داخلیه