کوییک GX-H یا همان فول آپشن، کامل ترین نسخه تولید شده از کوییک دندهای محسوب میشود. نوبرانه بودن محصول اقتصادی سایپا در بازار باعث شده تا قیمتهای بالایی برای این مدل از کوییک اعلام شود.
به گزارش پدال، کوییک GX-H به عنوان نهمین تیپ کوییک دستی با هدف کسب استانداردهای ۸۵ گانه، اصلاح ایرادات گذشته و افزایش قیمت کارخانهای این خودرو توسعه پیدا کرده است. کوییک GX-H در درب کارخانه در مدل تک رنگ ۳۸۵ میلیون تومان و در مدل R (دو رنگ) پارس خودرویی ۳۹۷ میلیون تومان قیمت دارد.
هنوز قیمت دقیقی برای کوییک GX-H در بازار کشف نشده و اعداد اعلامی خارج از عرف هستند. با نگاه به قیمت سایر مدلهای کوییک و اطلس، به نظر میرسد در وضعیت ثبات، کوییک فول آپشن دستی در محدوده ۴۶۰ تا ۴۷۰ میلیون تومان قیمت بخورد.
مشخصات فنی سایپا کوییک GX-H
کوییک دستی فول آپشن با موتور ارتقا یافته M15i عرضه میشود. این پیشرانه با هدف کاهش مصرف سوخت و آلایندگی توسعه پیدا کرده است تا بتواند استاندارد یورو ۵ را پاس کند. پیشرانه ۸ سوپاپه جدید به سیستم زمانبندی متغیر سوپاپ، هدرز به جای منیفولد معمولی و بالانسر شفت مجهز است. این سه تغییر مهم در کنار تغییر نسبت تراکم و بهبود روغن کاری باعث شده تا موتور ضعیف سایپا در حدود ۱۰ درصد بازدهی بهتری نسبت به قبل داشته باشد.
موتور | |||||
---|---|---|---|---|---|
تعداد سیلندر / تیپ | ۴ عدد / M15 | ۴ عدد / M15i | |||
دریچه گاز | الکتریکی | ||||
حجم موتور | ۱۵۰۳ cc | ۱۴۹۷ cc | |||
حداکثر قدرت | ۸۷.5hp/5400rpm | 91hp/5250rpm | |||
حداکثر گشتاور | 128Nm/4250rpm | 137Nm/4000rpm |
تجربه رانندگی با اطلس و کوییک GX (مجهز به موتور جدید) نشان میدهد که این افزایش اعداد برای یک رانندگی معمولی ملموس نیستند؛ صرفا در هنگام اوج بار و فشار، موتور جدید رفتار بهتری نسبت به قبل از خود نشان میدهد. در مورد صدا و لرزش هم همین ماجرا صدق میکند، وضعیت کلی تغییری نکرده و تنها در بعضی از دورها نویز و لرزش آزار دهنده کمتر شده است.
آنچه که در جدول فوق مشاهده میکنید نهایت تلاش سایپا برای ارتقای بازدهی این موتور قدیمی محسوب میشود؛ درست است که این خانواده موتور با تکنولوژی فورد و مزدا سالهای زیادی بدون خرج و دردسر کار میکنند، اما در اوج بلوغ صنعت خودرو در دنیا این یک توقع به حق از سوی مشتری سایپا است که خودروی تولیدی این شرکت ایرانی متناسب با اقلیم کشور از توانمندی حداقلی برای حرکت و تهویه کابین برخوردار باشد.
متأسفانه جدای از کیفیت پایین تولیدات سایپا، پلتفرم ایکس دویست در جزئیات فنی با دنیایی از مشکلات روبرو است؛ ارگونومی ضعیف و موقعیت بد نشستن راننده و سرنشین، جلوبندی بسیار ضعیف و حجم زیاد نویز، لرزش و تکانهای خودرو باعث شده تا در سال ۲۰۲۴، رانندگی با ساینا، کوییک و مدلهای جدید اطلس و سهند سخت و مشقت بار باشد!
امکانات جدید کوییک GX-H
کوییک GX-H نسبت به کوییک S و GX-L به ۴ آپشن جدید مجهز است:
- مالتی مدیا مجهز به دوربین دید عقب و مسیریاب
- دکمههای کنترل صدا بر روی فرمان
- صندلی با روکش چرم و پارچه
- رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی
سایپا برای نصب مالتی مدیا بر روی داشبورد کوییک GX-H بر خلاف کوییک اتوماتیک، پنل میانی داشبورد را تغییر داده و این طراحی جدید موجب شده تا محل قرار گیری مانیتور و پنل تنطیمات تهویه بهتر شوند. علاوه بر این با تغییر فرم دریچههای تهویه، میزان پرتاب باد در کوییک جدید بسیار بهتر از قبل شده است. مالتی مدیای نصب شده بر روی کوییک GX-H مشابه اطلس و شاهین دندهای، از نوع اندروید است و امکان نصب اپلیکیشن بر روی آن وجود دارد.
این خودرو علاوه بر موارد فوق به دو کیسه هوا، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سامانه کنترل شروع حرکت در سربالایی، سنسور نور، سنسور پایش فشار باد تایرها، فرمان هیدرولیک، تهویه الکتریکی دستی، نشانگر تعویض دنده GSI، شیشه و آینههای برقی و سنسور پارک عقب مجهز است.
در نهایت به نظر میرسد موتور ارتقایافته M15i و امکانات رفاهی جدید مسکنی کم اثر برای کوییک ضعیف و بی کیفیت سایپا باشند و تنها بتواند مشتریان خودروهای قبلی سایپا را مجاب به خرید این مدل جدید کند؛ اطلس نیز با طراحی جدید و نسبتا جذاب نتوانسته مشتریان محصولات ایران خودرو را به سمت خود بکشاند چرا که پلتفرم ایکس ۲۰۰ سایپا در لذت و کیفیت سواری فاصله معناداری با خودروهای قدیمی پژو دارد. در نهایت این انتظار از سایپا میرود که با عرضه پرتیراژ نسخههای اتوماتیک اطلس و کوییک جدید، حداقل تلاشی را برای کسب رضایت مشتریان خود انجام دهد!
بیشتر بخوانید: هزینه اجرت و تعمیرات کوییک
قیمت خودرو کوییک GX-H و مقایسه با دیگر تیپ ها
مدل | توضیحات | قیمت نمایندگی | قیمت بازار |
---|---|---|---|
کوییک GX-L | --- | ۳۶۸,۲۹۰,۰۰۰ | ۴۲۷,۰۰۰,۰۰۰ |
کوییک R تیپ GX-L | رینگ | ۳۷۹,۸۴۴,۰۰۰ | ۴۴۵,۰۰۰,۰۰۰ |
اطلس G | دستی | ۴۱۱,۹۵۷,۰۰۰ | ۵۵۱,۰۰۰,۰۰۰ |
تاریخ به روز رسانی: ۲۵ آبان ۱۴۰۳
𝐀𝐥𝐢
۱۶ خرداد ۱۴۰۳انگار نه انگار که داره تو سال ۲۰۲۴ تولید میشه
علی جردن
۱۶ خرداد ۱۴۰۳مثل پژو پارس میخان هزار مدل داشبورد بزارن روش و صد تا نسخه از یک ماشین تولید کنند… تنها ارتقاع مفیدی که میشد روی این خودرو انجام داد نصب سانروف کارخونه ایی بود که اونم نزاشتین…
الان مدل پارس خودرویی دو رنگ کدوم قسمت کابین قرمزه 🤔
net
۱۶ خرداد ۱۴۰۳اگر اطراف صفحه نمایش ساینا اس و زیر صفحه نمایش ساینا اس خاکستری اس نبود و یکپارچه مشکی بود قشنگتر میشد. اطراحی چراغ عقب ب و چراغ جلو گر چراغ عقب کامل قرمز زرشکی باریک ساینا اس خوبه اگر چراغ عقب ساینا اس کامل قرمز بود قشنگتر میشد
omqali
۱۶ خرداد ۱۴۰۳مهم اینه کلا ماشین قشنگی نیست
احمد
۱۶ خرداد ۱۴۰۳تعصب روی ارم فیک (منظور پژو هست) نمیدونم چه دلیلی داره توسط ایرانیا که پارس و ۲۰۷ با اون ایمنی پایین و استهلاک بالا قیمت بالاتری دارن تا این کوییک بی ازار با کولر بهتر و استهلاک کمتر و ایمنی بالاتر . ده سال ۲۰۶ و ۲۰۷ داشتم تا سال ۹۸ که بیچارم کرد. بعدش با کوییک عوض کردم و نمیدونم با چی عوضش کنم وقتی انتخاب بهتری زیر ۸۰۰ براش نیست… و هنوز هیچ خرجی رو دستم نذاشته
Amir Noori
۱۶ خرداد ۱۴۰۳۲۰۶ و ۲۰۷ رو دادی کوییک گرفتی ؟!
احمد
۱۷ خرداد ۱۴۰۳بله چون برای چشم مردم زندگی نمیکنم و تعمیرگاه رفتنو دوست ندارم و راحتی توی شهر برام مهمتره. تو جاده باهاش نمیرم. با هیچ ماشین ایرانی نباید تو جاده رفت با این کیفیت مونتاژ و ایمنی ها.
حسین
۱۶ خرداد ۱۴۰۳یک ۲۰۷ سالم فرانسوی میخریدی ، خیلی بهتر بود .
تعصب بیجا هم کسی نداره ، مهندسی دقیق تر پژو علت اعتماد بیشتر مردم هست .
البته من خودم تیبا ۲ و کوییک داشتم ، بنظرم کوییک از تیپ ۲ بهتره اما از تیپ پنج ، نوچ!
نویدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳207 فرانسوی؟!!!خود مدیر عامل ایران خودرو هم از همچین محصولی خبر نداره!
اونی که شما بهش میگید ۲۰۷ همون ۲۰۶ هستش با آرایش غلیظ.
۲۰۶ هم تا قبل از سال ۹۰ دارای قطعات اصلی بود.
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۳اونی که ما بهش میگیم ۲۰۷ فرانسوی همونی هست که خود پژو طراحی اش کرد و اولین بار در برزیل با همین اسم ۲۰۷ عرضه اش کرد و بعدا در اروپا با اسم ۲۰۶ پلاس عرضش کرد!
پس ما هم از همون اسم اولش که ۲۰۷ بود و در جامعه رایج هست استفاده میکنیم!
همون ۲۰۷ مدل ۸۹ الی ۹۱ که از چراغ جلوش تا موتور برف پاک کن صندوق عقبش ساخت ایتالیا و فرانسه و … بود .
کمی جو گیر نباش دوست عزیز .
امید باخته
۱۷ خرداد ۱۴۰۳داداش کاملا شانسیه . من یدونه تحویل گرفتم سال ۹۹ لحظه تحویل چراغ چک روشن بود و تا الان هم سوارم انواع و اقسام ایرادات رو پیدا کرد و تو گارانتی و غیر گارانتی دهنم صاف شد . درسته انتخابی نیست و مجبوریه ولی حد اقل تو گارانتی اگر درست رفع عیب کنند باز ادم انقد فشار بهش نمیاد . موتور tu5 خیلی بهتر از این موتور هست فقط مشکل ۲۰۶ و ۲۰۷ اصطهلاک و برقه وگرنه موتوری خیلی از این سر تره
ابوالفضل
۱۸ خرداد ۱۴۰۳حاجی چراغ چک خانواده تیبا مشکل از ایسیو هست.عوض کن اگه با هیچ یک از پژو ها عوضش کردی….
میشه یه ماشین دیگه
من تیبا دارم،با هدرز و ایسیو جدید ۱۲۰ اسب بخار روی چرخ گرفتم.
میدونی یعنی چی؟
Tu5 اونم روی چرخ نه به گفته کارخانه ۱۰۵ اسب داره با هدرز میشه ۱۱۰ اونم روی چرخ نه…
حسین
۱۹ خرداد ۱۴۰۳Tu5 با یک هدرز و یک میل سوپاپ هپرنت سر چرخ ۱۳۰ اسب میده! بدون نیاز به تعویض کامپیوتر و هزینه های فضایی!
genius
۱۶ خرداد ۱۴۰۳صندلیهای اطلس + دریچه کولر پراید 131 شده کوئیک GX-H آقا اینطوری که داره پیش میره حروف انگلیسی کم میارید برای تمیز دادن مدلها بهتره بیاید بگید کوئیک مدل خرداد 1403 مدل تیر 1403 و…… الا ماشاا…!!
علیرضا
۱۶ خرداد ۱۴۰۳بازم خوبه اونا تعصب روی پارس و ۲۰۷ تعصب دارند بهتره تا پراید اسم عوض یا همون کیوک
میتر
۱۶ خرداد ۱۴۰۳بعله دیگه به مرگ گرفتن که به تب راضی بشیم
نویدی
۱۶ خرداد ۱۴۰۳ایران خودرو و سایپا بعد از این همه سال هنوز نتونستن یه ماشین در حد و اندازه زانتیای منسوخ از رده خارج و قدیمی تولید کنن…اوج هنرشون عوض کردن داشبورده و نصب یه مانیتور و عوض کردن اسم ماشین.
زیزیگولو
۱۶ خرداد ۱۴۰۳فقط تغیر دریچه کولر وسط روی داشبورد و دیگه هیچی🤦
Matin
۱۶ خرداد ۱۴۰۳چقدر تاثیر گذار😂
۱۶ خرداد ۱۴۰۳کامل ترین نسخه این ماشین باید لاقل یه سانروف داشت و طراحیش یکم قدیمی شد
Hesi
۱۷ خرداد ۱۴۰۳یه چرخ ریو رو نمیدن آشغال سوار بشم بعد از هفده سال هنوزم مثل ساعت کار میکنه زیر کولر یخ فابریکش دارم نظر میدم
امیرمسعود
۱۸ خرداد ۱۴۰۳برای داخل شهرمناسبه.
محمد
۱۸ خرداد ۱۴۰۳خداوکیلی دست ازاین عوام فریبی برداریدخودروسازهای انحصاری میتونند رقابت کنند ورشد کنند این جوک موتور ۸ سوپاپ😂😂خودروها دارندبرقی میشن.
سهیل
۱۹ خرداد ۱۴۰۳حالا درسته کوییک این مشکلاتی که گفتید را داره اما اون بخش که نوشتید سواریش اختلاف معناداری با پژو داره انگار داری به جای آشغالهای پژو نشان ایران خودرو از بنز تعریف میکنی اتفاقا این مشکلاتی که برای کوییک گفتید صد برابرش برا انواع پژو های حلبی ایران خودرو هست
احمد
۲۴ خرداد ۱۴۰۳جالب اینجاست سواریش نرم تر و بهتر از پژوعه البته تحفه ای نیست ولی خب کمی بهتره
آقایی
۱۵ مرداد ۱۴۰۳آیا از این نوع مدل کویک gxh در کار خانه موجود است یا نه? ازش تولید میشه هنوز یا نه