شرکت مشترک سایپا سیتروئن در نیمه نخست سال آینده محصول اختصاصی خود را با نام سیلک به بازار عرضه میکند. سایپا سیلک بر مبنای پلتفرم PF1 پژو سیتروئن و نمونه ایرانیژه سیتروئن C3-XR است. به عبارت دیگر سیلک مدل هاچ بک کراس پژو ۳۰۱ و تارای ایران خودرو محسوب شده و پروژه تولید آن در سایپا با کد M44 شناخته میشود.
به گزارش پدال بنابر اعلام سایپا سیتروئن، خودروی سیلک در شش ماهه نخست سال ۱۴۰۳ وارد بازار میشود. طبق برنامه ریزی صورت گرفته توسط سایپا تولید این خودرو با ۲۰ درصد تولید ساخت داخل آغاز خواهد شد؛ همچنین به طور موازی داخلیسازی قطعات این خودرو، دنبال می شود.
سایپا سیلک قرار است با موتور وارداتی سه سیلندر، حجم ۱.۲ لیتری، مصرف سوخت ۵ لیتر و قدرت ۱۰۷ اسب بخار به بازار عرضه شود.
نام خودرو سیلک برگرفته از تپه باستانی سیلک شهر کاشان است و سایپا به دلیل قرارگیری سایت تولیدی سایپا سیتروئن در شهر کاشان برای قدردانی از مردم این شهر اقدام به تعیین نام این محصول کرده است.
سایپا سیلک صرفا یک نمونه مونتاژی از سیتروئن C3-XR مدل ۲۰۲۳ است
با توجه به برنامه سایپاسیتروئن و نمونه نمایش داده شده از پروژه سیلک در نمایشگاه خودرو مشهد به نطر میرسد برخلاف وعده سایپا مبنی بر باز طراحی چهره این خودرو برای بازار ایران و استفاده از موتور و گیربکس تارا، قرار است آخرین و فول ترین مدل سیتروئن C3-XR بدون هیچ تغییری صرفا در ایران مونتاژ شود. مدل ۲۰۲۳ این خودرو مجهز به یک موتور ۱.۲ لیتری سه سیلندر و توربوشارژ میباشد و یک گیربکس ۷ سرعته دو کلاچه وطیفه انتقال نیرو را بر عهده دارد.
البته که این تغییر سیاست از سوی سایپا هوشمندانه بوده چرا که با ورود ایران خودرو ری را به بازار، سایپا احتیاج دارد تا محصول با کیفیتتر و قویتری برای رقابت با این خودرو در نظر بگیرد. ایران خودرو ری را نیز بر مبنای پلتفرم PF1 پژو سیتروئن توسعه پیدا کرده و خودرویی مشابه به سیلک به حساب میآید.
Zodiax
۲۰ دی ۱۴۰۲به عشق موتور ۱.۲ لیتری قیمتشو میدن ۱.۲ میلیارد .
۲۰ دی ۱۴۰۲پس باید به ماشین وارد کنن با موتور ۷۰ لیتری توربو😂😂😂
Mgh
۲۰ دی ۱۴۰۲یه ماشین زشت دیگه خودروسازان (مونتاژکاران) که تو دنیا مشتری نداره!!!! چون سیتروئنه با قیمت ۲ میلیارد
علی
۲۰ دی ۱۴۰۲قشنگه زیر ۷۰۰ باشه می ارزه انصافا👏👏
RIO
۲۰ دی ۱۴۰۲اگه سایپا خرابش نکنه و با قیمت مناسب عرضه باشه احتمال موفقیتش هست
TRD
۲۰ دی ۱۴۰۲تو بازار انحصاری موفقیت معنا نداره .
هر چی که بسازی براش خریدار هست .
نمونه بارزش پراید ۳۰۰ میلیونی .
RIO
۲۰ دی ۱۴۰۲درسته👌
حسین
۲۰ دی ۱۴۰۲پراید که مفت هست ، سال ۷۳ پراید معادل ۷۳ سکه طلا بود!
الان ۹ سکه .
۲۰ دی ۱۴۰۲حرف های مسئولین😂😂
علیرضا
۲۰ دی ۱۴۰۲لطف کن بگو قبلا حقوق چند(ماه) به اندازه یه سکه بود الان با حقوق چند(سال) میشه یه سکه خرید
دلیل افت قیمت پراید نسبت به گذشته با توجه به معیار مقایسه با قیمت طلا اینه که طلا از مد نمیفته ولی خودرو هرسال مدل جدیدتر و بروزتر میاد که باعث افت قیمت قدیمی ها میشه
((خواهشا مقایسه هم میکنید درست مقایسه کنید))
۲۰ دی ۱۴۰۲ماشین خوبی هست تو بازار ایران اگه یک میلیارد باشه
۲۰ دی ۱۴۰۲خوب دیسلایک دادیدا …
۲ میلیارد براش خوبه؟:)
ARIAN
۲۰ دی ۱۴۰۲این سایپا سیرک هست نه سیلک 😂
Ali
۲۰ دی ۱۴۰۲اینکه موتور تارا را نداره و قراره این 1.2 لیتری باشه خوبه چون مثل اینکه قدرت این ۱۳۶ اسب بخار ولی خب باز توربو دردسرش بیشتر از tu5 هست
همه چیش خوبه اینکه قراره فقط اسمش یکم اذیت میکنه برای این همون اسم خودش را میذاشتن خیلی بهتر بود
P
۲۰ دی ۱۴۰۲فقط قدردانی این فرقون سازان ماروکشته
Fy
۲۰ دی ۱۴۰۲واقعا افتضاحه☹️
Anti Tesla
۲۰ دی ۱۴۰۲اگه دلاری حساب کنیم ۱۶۰۰۰ دلار ارزش داره.
بعد حالا یارو تو خونش نشسته حرف مفت می زنه که ۵۰۰ میلیون زیادی برای این.
برای تو زیاده چون تو قدرت خریدت کمه ولی در
بازار های جهانی مفته.
( سلام داداش چطوری سابق )
۲۰ دی ۱۴۰۲اون ایکس۳۳ کراس با موتور ۱۰۰۰ سی سی ۳ سیلندر ۱۱۲ اسب قدرت تولید میکرد مسخره میکردنش
بعد قراره جدید ترین محصول گرون قیمت سایپا ، با ۲۰۰ سی سی حجم موتور بیشتر ، قدرت کمتر تازه تولید کنه :/
فرزاد افشار
۲۱ دی ۱۴۰۲بین ۸۰۰ تا یک میلیارد می ارزه . توربو هس با بنزین کم کیفیت ایران زود خراب میشه