بعد از ورود مجدد شورای رقابت به عرصه قیمتگذاری خودروها، پیشبینی میشد که باز هم شاهد مداخلاتی در عرضه خودروها چه در بورس و چه از طریق قرعهکشی باشیم.
در اولین حرکت شورای رقابت برای بازپسگیری قدرت تعیین قیمت خودروها، نامهای توسط رئیس این شورا به رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار ارسال شده که در آن درخواست توقف عرضه تعدادی از خودروها در بورس مطرح شده است.
مطابق این نامه، عرضه خانواده خودروهای دنا، پژو ۲۰۷ و شاهین باید در بورس متوقف گردد؛ زیرا بهزعم رئیس شورای رقابت، این خودروها مشمول خودروهای انحصاری بوده و عرضه آنها باید مطابق روال پیشین و با قیمتگذاری مصوب صورت گیرد. جالب اینکه در انتهای نامه به مصوبه جدیدی با موضوع بازبینی دستورالعملهای بازار خودرو اشاره شده که هنوز تصویب نشده است و ظاهراً این شورا برای خلع ید بورس از بازار خودرو بسیار عجله داشته که مصوبات سالیان قبل را باوجود فسادزا بودن و ایجاد رانت به روند شفافتر عرضه در بورس ترجیح داده است.
در پی انتشار این نامه، سهام شرکتهای خودروسازی در بورس شروع به ریزش کرد. خروج این شرکتها از فرایند فروش در بورس میتواند درآمدهای افزایشیافته آنها را با خطر مواجه نماید. پیشازاین دولت و مجلس هم برای این افزایش درآمد از بورس خودروسازان برنامههایی را مطرح کرده بودند.
البته وزیر صمت گفته است که نامه شورای رقابت به دست این وزارت نرسیده است. فاطمی امین اعلام کرد که ادامه روند عرضه خودروها در بورس کالا بسته به نظر خود خودروسازان و سازمان بورس بوده و وزارت صمت دخالتی در این موضوع نخواهد داشت. سخنگوی این وزارت نیز گفت:
در حال حاضر عرضه کمتر از تقاضاست و اختلاف قیمت بین کارخانه و کف بازار مشهود است. عرضه در بورس کالا از نظر وزارت صمت روش قابل دفاع و مورد حمایت است. همچنین در شرایط عادی اختیار نحوه فروش خودرو، با خودروساز است و میتواند تصمیم بگیرد که روند عرضه در بورس ادامه پیدا کند یا خیر.
در همین راستا وزیر اقتصاد نیز امروز اعلام کرد:
مرجع تصمیمگیرنده در خصوص عرضه خودرو در بورس کالا شورایعالی بورس است و مجوز عرضه خودرو در بورس کالا توسط این شورا داده شده است.
قرار است فردا جلسه فوقالعاده شورای عالی بورس برگزار و دراینخصوص تصمیمگیری شود.
RENAULT5
۳ بهمن ۱۴۰۱بورس هم چندان خوب نبود
ولی به هرحال ماشین ارزونتر به دست مصرف کننده میرسید
ممد ژانگولر
۳ بهمن ۱۴۰۱به نظرم بورس کالارو باید منفجر کرده درشو تخته کرد
چیه بابا شده برای کسایی که به ماشین احتیاج ندارن و از ما بهترون
تمام دنیا التماس میکنن بیا از برند ما ماشین بخر اینجا نازم میکنن اخر هم عدالت پشم
NAVID۰۰۹۸
۳ بهمن ۱۴۰۱ممد جانگولر
تو مقاله ( اسپورتیج خود را وسط بیابان پارک کنید تا در آتش نسوزید ) ندیدمت 🤣👋🏻 !
Sigma
۳ بهمن ۱۴۰۱شما هم برای تلافی زیر پست مزدا پیچ های چرخ مزدا 1000 دوررنگ خود را محکم ببندید کامنت نذارید
داش ممد دوست داریم❤️
(دکتر سابق)
ممد ژانگولر
۳ بهمن ۱۴۰۱یدونه ایی دکتر عشقی داداش
میدونی دکتر یک سریا از چی میسوزن ؟
طرف شانسی خدا یدونه تویوتا اکونومی قسمتش کرده فکر کرده باهوشه مفت فروخته با پولش چینی هم نمیدن چه برسه کره ایی
حالا هی میره قشم چراغ قوه چینی ۷۰تومانی بخره میبینه همونشم زیر ۵۰۰ بهش نمیدن
Sigma
۳ بهمن ۱۴۰۱ممد جان بنده خدا با مزدا ۱۰۰۰ش خواست بره قشم چراغ قوه بخره ۷۰ متاسفانه وسط راه چرخش در رفت هنوز موفق نشده برسه الان چراغ قوه شده ۵۰۰ هنوز نرسیده احتمالا وقتی برسه چراغ از مزدا ۱۰۰۰ گرونتره
AMANTE
۳ بهمن ۱۴۰۱در دنیا های دیگر برای بوگاتی و ماشین های تولید محدود بورس کالا تشکیل میدن.
در ایران برای دنا پلاس و….
البرز
۳ بهمن ۱۴۰۱چرا سایت این طوری شده درهم برهم اصلا خوب نیست
Amirreza.M
۳ بهمن ۱۴۰۱میشه یکی بگه چطوری عکس بفرستم اینجا؟؟
RENAULT5
۳ بهمن ۱۴۰۱با اپلود تو یه سایت وگذاشتنش لینکش تو اینجا
بهراد
۳ بهمن ۱۴۰۱چند روزی نبودم انگار وارد زومدال شدم.
دیدگاه هارو نمیشه مستقیم دید، ابتدای مطلب دو سه تا تبلیغ هست که اصل مطلب در وسط و آخر قرار میگیره.
همیشه زومیت برام نکوهیده بود که AdBlock مرورگر سافاری نمیتونست تبلیغاتش رو مسدود کنه حتی حالت متن Reading Mode کارکرد درستی نداشت.
این یه شیوه غیرحرفه ای هست و باید به مخاطب احترام گذاشته بشه، شاید کسی علاقه ای به تبلیغات نامربوط نداشته باشه.
بیشتر از تصاویر مطلب ، تبلیغات زومیت بود که اصلا اخبار رو ازش دنبال نمی کنم.
آقای اشتری طراحی قبلی بهتر بود
Amard
۳ بهمن ۱۴۰۱مسخره بازی برای سرگرم کردن مردم عادت این جماعت وگرنه میخایید قیمت بیاد پایین اول باید تقاضای کاذب جلوش گرفت عرضه به مصرف کننده واقعی بالا برد تا نیاز بازا برطرف بش بعد مالیات بر دلالی خیلی کار سختی نیست فقط کافی قاعده عرضه خودرو از عرضه تقاضا به تامین کننده و مصرف کننده تغییر داد
امیرحسین
۳ بهمن ۱۴۰۱بورس زیاد جالب نبود