صنعت خودروسازی در ایران با محدودیتهای فراوانی روبهرو است که روی کیفیت محصولات تاثیر منفی گذاشته است. کیفیت پایین خودروهای داخلی تبدیل به معضلی برای خودروسازان و مصرفکنندگان شده است. خودروسازان قیمتگذاری دستوری و فروش به همراه ضرر محصولات خود و کمبود نقدینگی را دلیل پایین بودن کیفیت محصولات خود میدانند. مصرف کنندگان نیز معترض هستند که چرا در ازای پرداخت حجم زیادی پول هنوز باید خودروهای قدیمی و بیکیفیت را استفاده کنند. سال گذشته نیز در پی چندین تصادف و باز نشدن ایربگ خودروهای داخلی مسئولین نیز به وضعیت خودورهای داخلی معترض شدند.
تمام کسانی که از صنعت خودرو با چنین کیفیت نامطلوبی حمایت میکنند، به نظر میرسد که فقط به فکر سود و منافع خود هستند. اقداماتی در جهت بهبود کیفیت خودروهای داخلی ازجمله حذف خودروهای قدیمی مانند تیبا و سمند انجام گرفت. با توجه به اینکه خودروهای ذکر شده جز محصولات پر تیراژ سایپا و ایران خودرو هستند، حذف آنها از خط تولید کاری زمانبر است.
خودروسازان معتهد شدهاند در راستای بهبود کیفیت محصولات خود اقدام کنند ولی تاکنون اقدامی انجام نگرفته است و همچنان این ارابههای مرگ در حال تولید و فروش هستند.
اسلامپناه، رئیس سازمان ملی استاندارد در مورد ایمنی اعلام کرد:
به خودروسازها درباره ایمنی برخی خودروها تذکرات جدی داده شده است. اگر برخی مطالبات که سازمان ملی استاندارد درباره برخی خودروها دارد، اجرا نشود، آن خودروها هم مانند تیبا ۱، تیبا ۲ و سمند از خط تولید خارج میشوند.
ایران در ردیف کشورهای دارای بالاترین نرخ تلفات ناشیاز تصادفات جادهای قرار دارد و هر ساله تعداد زیادی از هموطنان در پی تصادفات رانندگی کشته میشوند. دلیل اکثر تصادفات و مرگ و میر بالای آنها پایین بودن کیفیت خودروها است. امید است هرچه زودتر دولت و خودروسازان تصمیمی درست در راستای بهبود اوضاع موجود بگیرند تا کمتر شاهد حوادث ناگوار رانندگی باشیم.
البته این اخمها و تذکرات جدی و تهدیدهای گاه و بیگاه رسانهای مسئولان دیگر اثری ندارد و تنها زمانی که تبدیل به واکنشهای عملی شود پذیرفتنی است.
یکی از راه حلهایی پیشنهادی خصوصیسازی صنعت خودرو و کاهش نقش دولت است و کارشناسان معتقدند اگر انحصار کاهش یابد، بسیاری از مشکلات این صنعت حل خواهد شد.
AMANTE
۱۱ تیر ۱۴۰۱ایمنی وسیله ی نقلیه یک بخشی از کاهش تلفات جاده ای هست و باید اول ببینید که چرا تصادف اتفاق می افته.
دلایل زیادی هم هست مثل: جاده های ناایمن بخصوص دو بانده ها، عدم آموزش درست رانندگی و قوانین و سخت گیر نبودن در این زمینه، جریمه های کم برای تخلف هایی مثل سرعت بالا، سرعت بالا در کوچه و شهر که به شخصه دیدم توی کوچه با ۱۰۰ کیلومتر هم رفت و آمد میکنن و…..
در واقع مسئله ی ایمن نبودن فقط به خودروسازها مربوط نمیشه و به همه چی ربط پیدا میکنه.
مزدا
۱۱ تیر ۱۴۰۱خوروسازها:
بیا پایین بچه سرمون درد گرفت!!!
kamran
۱۱ تیر ۱۴۰۱همین امروز زده بود آپتیما ۲۰۲۲ با بالاترین سطح ایمنی ۵ ستاره با قیمت ۲۰ هزار دلار..ب پول پشگل همین الان ما میشه ۶۰۰ ملیون با کلی آپشن و تودوزی چرم و کوفت…حالا بدون که این خودرو سازیا چجوری خون مردمو تو شیشه کردن و تازه پرو میگن زیان ده هم هستیم…والا ایران خودرو و سایپا که هیچی این شرکتای مونتاژ کار چینی ام دارن خون مردمو تو شیشه میکنن و چند برابر قیمت میچپونن
بحث اینجاس که طبق گفته کارشناسان تصادفات راهنمایی و رانندگی همون تصادف با همون شدت برخورد که توی کشور ما ۴ تا کشته میده تو کشورهای اروپایی نهایت ۲ نفر برن بیمارستان سرپایی درمانشن بیان بیرون
Reza
۱۲ تیر ۱۴۰۱تصادف بهر حال چه بخوایم چه نخوایم انجام میشه..اسمش روشه دیگه تصااااادف حالا بهر دلیلی که شما خیلیاشون رو ذکر کردین
مهم اینجا ایمنی اون لگنیه که ما سوار میشیم..اخه کجای دنیا سقف و ستون یه وسیله نقلیه که شیرهزه ایمنی یه ماشینه چرا با یه انگشت باید مثه ژله تکون بخوره
محرم حیدری
۱۳ تیر ۱۴۰۱تا زمانیکه به آموزش رانندگی توجه نشود زمانیکه از مربیان آموزش رانندگی از حداقل های شغلی خود محروم باشند توقع آموزش صحیح و دلسوزانه کاری بیخود است
نوید AJ
۱۳ تیر ۱۴۰۱امیدوارم تست سلامت اعصاب و روان، جزء شروط اصلی گواهینامه بشه و به کسی که صلاحیت نداره، گواهینامه ندن.
زیزیگولو
۱۱ تیر ۱۴۰۱تیتر این خبر از سنخ شوخیهاى جدی و معمول دولتمردان ما بودش!!!! آقایون مسئول شما جدی گفتین ولی خودروسازا یه عمرِ که به شوخی و خنده گرفتن!!!
Farimani
۱۱ تیر ۱۴۰۱واااای تذکر جدی
holbay با کاربرات ۴ دهنه
۱۱ تیر ۱۴۰۱اون ۲۰۶ نشون میده ماشین های خارجی هم از سر اجبار خریداری میشن ایمنی در حد پوست تخم مرغ دارن
Reza
۱۲ تیر ۱۴۰۱عزیزم ۲۰۶ زمان خودش از چهار ستاره ایمنی برخوردار بوده البته ۲۰۶ ساخت فرانسه نه این لگن های حلبی که ما میسازیم…هرچند که این مسئله مربوط به حدود ۲۰ سال پیشه…ولی ما ولکن ملجرا نیستیم.سقف و ستون از جنس حلب روغن ۱۷ کیلویی
AMD
۱۱ تیر ۱۴۰۱این سرزمین تا وقتی که امثال اینا روش هستن درست نمیشه ….
کشوری با فرهنگ داغون ، بدون زیر ساخت ،و…
مثال همین خودرو سازی . فرهنگ و زیر ساخت رانندگی که تعطیل ، خودروهای سرهم بندی شده با جنس های آشغال حالا چه چینی چه ایرانی چه هر جایی
با بهونه حمایت از تولید و جلوگیری از خروج ارز واردات و بستن و به جاش همون اندازه ماشین چینی وارد میکنن😐
اصلا فکر کنید واردات باز دولت گل و بلبل ، مردمی که به پژو میگن سلطان و یک شاسی بلند چینی میگن فوق لوکس و میگن شاسی بلند بهترین ماشینه ، ویا با پراید تو کوچه ژست بوگاتی میگیرن و ۱۴۰ تا سرعت میرن و….. ، انتظار دارید بنز و فراری و… رو ببینن و یا داشته باشن چیکارش کنن یا با این جاده هامون که توش فرمول ۱ هم برگزار میشه ؟ خلاصه بدونی این وضعیت حالا حالا ها همینه بدتر هم میشه . ولی یه فایده دارند ، یه کوه بهشون میخندید 😂 از تبلیغ وانت باردو و تریلی تا تیبا علی کوچولو و یا از تارا کره اسب قهرمان تا قصه های ریرا .
KSH
۱۱ تیر ۱۴۰۱چرا اسم بی فرهنگ رو خودمون میزاریم؟؟
فرهنگ رو عوام درست نمیکنن خواص تولید میکنن برای اینه که وضعیت اینه
کدوم معلم رو دیدی به یه بچه فرهنگ یاد بده این وظیفه آموزش پرورشه
AMD
۱۱ تیر ۱۴۰۱خوب فرهنگ یکی از معنی هاش مسئولیت پذیریه ، کو کجا ؟!
من
۱۲ تیر ۱۴۰۱اون وقت کی به اونا یاد بده🤔🤔🤔
یک منطق گرا
۱۱ تیر ۱۴۰۱من صبح ها که میرسم سرکار از یک جاده پرپیچ و خم رد میشم به طوری معلوم نیست بعد پیچ چه خبره
و نشده یک روز رد بشم و نبینم راننده ای بدون توجه به اینکه الان از اون پیچ ممکنه یک ماشین در بیاد، وارد خط مخالف میشه و میخواد از همه سبقت بگیره زودتر برسه، تا الانم دو سه بارش نزدیک بوده شاخ به شاخ بزنن بهم!!!
کلا این مسافت 1000 متر هم نمیشه و این خطر افرینی ها هم 1 دقیقه به زودتر رسیدن کمک نمیکنه ولی نمیدونم چه انگلی در معقد این رانندگان عزیز درحال فعالیت هست که باعث میشه بدون اینکه فکر کنه اگه از جلو ماشین دربیاد و بکوبم بهش و اگه زنده بمونم باید خداتومن پول خسارت بدم، اگه باعث مرگی بشم باید عذاب وجدان بکشم، کلی وقت ملت رو بخاطر انسدادی که ایجاد کردم بگیرم، چراااااااااااااااااااااااااااااااااااا قبلا از اینکه یه عده ای رو که به صورت پیشفرض در یک عالمه بدبختی گرفتار هستند به یه بدبختی جدیدتر گرفتار نکردم، به این فکر نمیکنم که اقا این 500 متر پیچی که من باید با 20 تا حرکت کنم رو اگه با 300 تا هم رد کنم تاثیری تو زودتر رسیدن نداره، هزینه ای که میدم بیشتر از منفعتی هست که کسب میکنم، پس بذار این 500 متر رو با همون 20 تا برم تا نه خودمو اذیت کنم نه باعث ازار بقیه بشم….
چرا مردم ایران به این موضوع فکر نمیکنند؟ چرا همیشه اول باید یه حادثه ای رخ بده بعد دنبال راه حلش باشیم؟
اصلا واسم عجیبه واقعا چطور ادم میتونه این حجم از سفاهت رو باخودش حمل کنه و زنده بمونه
عبداله منابیه
۱۳ تیر ۱۴۰۱داداش بیشتر مردم ایران باید زور بالاسرشون باشه تا کار درست را انجام بدن از خودرو سازی که باید زور بالاسرش باشه تا بفکر کیفیت خودروها باشه تاراننده وقتی قانون نیست سواستفاده میکنه خوب مگه راهنمایی نمیتونه جلوی این معضل را بگیره میتونه ولی درحال خواب هستن وگرنه کاری نداره یک دوربین نصب کنن وبارانندهایی که در این پیچ خطرناک خلاف میکنند برخورد کنند یک برخورد جدی مثلا تا یک هفته ماشینش را توقیف کنند ولی از کشوری که با پول جریمه و رشوه هرکاری دلت خواست بکنی چه انتظاری داری در هر کشوری قانون حاکم هست و اگر مردم خلاف کردن مقصر قانون هست نه مردم
meysam
۱۱ تیر ۱۴۰۱بعد از این همه قتل عمد تذکر بی اثر به چه درد ملت میخوره؟؟؟
علی
۱۱ تیر ۱۴۰۱ناقلا از سال 57خودرو سازی ما حرف نداشت،الان جز فرغون چیز دیگه ای هم مگه تولید میکنن،یه طراح حرفهای استخدام کنید بعد میمونه مدیران نالایق مافیا
Alive man
۱۱ تیر ۱۴۰۱فقط تصاویر :))))))))))))))))))
محمد
۱۲ تیر ۱۴۰۱من والا هنوز به ماشینای مدل پایین و قدیمی تر اعتماد بیشتری دارم و سعی میکنم ماشینای زیر مدل ۹۴ بخرم
یکی از دوستانم یک پژو پارس مدل ۸۶ داره با ی ۱۴۰۰ مقایسه کردیم اصلا این دوتا فقط از لحاظ ظاهر شبیه هم هستن
بدنه مدل ۸۶ به هیچ وجه با دست قر نمیشه و داخل نمیره ولی شما میتونید با ی کف دست سقف مدل ۱۴۰۰ رو بالا پایین کنید خیلی زشته واقعا نباید اینجوری باشه
واقعا نمیفهمم چه رسمیه که ما یک خودرو را ده ها سال تولید میکنیم و حتی نمیتونیم کیفیت آن را حفظ کنیم
ناشناس
۱۱ تیر ۱۴۰۱استانداردتواگه حالیت میشدچیزی جلوتولیدپارس رومیگرفتی که باحلبی هیچ تفاوتی نداره. بقرآن تیباازپارسی که امروزتولیدمیشه هم محکمتره هم آدم جرات میکنه باتیبا تاجایی بره هرجورم دلش خواست کولربگیره ولی پارس حلبی بودنش به کنارماشین نوآب وروغن کم میکنن.آدم جرات نمیکنه کولرروشن کنه باپارس چون زیادی داغ کنه واشرمیزنه.گه سرت میشه تواستاندارد؟فقط میخوایی بگی من هم هستم
Enayat
۱۱ تیر ۱۴۰۱تذکرات رو کتبی چاپ کنید و ببرید و بدید خودروسازان تا جای دستمال توالت استفاده کنند 😊
علی
۱۲ تیر ۱۴۰۱خدا حق این ملت را از اختاپوس … ایرانخودرو وسایپا وبقیه آشغال سازها بگیر.
حسین
۱۲ تیر ۱۴۰۱هی بگین بچه بیار باشه بچه میاریم لطفاً شمااگه به فکر کاهش جمعیت هستید یه نگاهی به کشته های جاده هابندازین ببینین چندنفرمیمیرن شماجلواینوبگیری به خدامیدونید چه قدر جمعیت بیشترمیشه
حجت
۱۲ تیر ۱۴۰۱آخه درد ما مردم ایران همینه ما میگیم نظارت نیست همه چیز شده کلاهبرداری وپر کردن جیب آقایان است چرا همه چی شده پول تنها چیزی تو مملکت ما ارزش نداردجان افراد است اگر تو کشور دیگری بود این شرکت خودرو ساز جوابگو حتی تعطیل میشد چرا نظارتی نیست این مملکت با خون جوانان آبیاری شده تا به اینجا رسیده چرا مردم را ناراضی میکنند که نسبت به مملکت افکار پلیدی داشته باشند قیمت خودروهای ما سه برابر همسایگان است ولی کیفیت زیر صفر این خودرو ۴۰۰ملیونی با این کیفیت است چه کسی پاسخگوست
F.A
۱۲ تیر ۱۴۰۱با عدم رعایت و نظارت استاندارد دست تون بخون هزاران ایرانی آلوده است.
عبداله منابیه
۱۲ تیر ۱۴۰۱همین تصاویر و اتفاقات جاده ایی که بدتر از این تصاویر هست نشان میدهند که جان هموطنان نزد مسولان و خودروسازها هیچ ارزشی ندارد تنها چیزی که پیش اینها ارزش دارد پولی هست که بابت فروش این لگنها میگیرند نمایندگان تمام شهر واستانها لطفا این حرف یک هموطن و کلام تمام مردم جیگر سوخته ایران هست هر کسی را که الان بگیرین همانند دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از اقوام و خویشاوندانش را در جادها بخاطر بی کیفیتی خودروها از دست داده تاکی میخواهین در قبال کشتن مردم بیگناه در جادها و پاره پاره شدندشان توسط اهن و یا ورق بی کیفیت خودرها ساکت بمانید ایا شما هیچ یک از اقوام و بستگانتان از دست نرفته بخاطراین بی کیفیتی خودروها ایا بچهای یتیم انها را ندیدین چرا قانونی در قبال این کشت کشتار تصویب نمیکنید که اگر کسی بخاط بی کیفیتی خودرو از بین برود قتل عمد محسوب میشود و اولیای دم فقط میتوانند رضایت مدیران شرکت سازنده خودرو را بدهند!!! و بیمه هیچ کاره هست بیمه واسه اون دسته از افرادی هست که غیر عمد کشته میشوند لطفا هر قانونی که بدرد این ملت ستم دیده میخوره تصویب کنید
محمد
۱۳ تیر ۱۴۰۱همینیه که هس هیچ کاریشم نمیتونیم بکنیم هیچ کاری نمیشه کرد، خودمون باید مثل آدم رانندگی کنیم ، صد سال دیگه مافیا خودرو همینه دلتونو خوش نکنید بجا ماشین گاری هم بمون بدن دسمون به هیچ جا بن نیس وارداتم صد سال دیگه یا آزاد نمیکنن یا اگر بکنن ۵۰ تا ماشین رده بالا میارن بین خودشون تقسیم میکنن وارداتو میبندن والا دلتون خوشه سایتم براش مینویسید، صد تا سایت بنویسید کی میشنوه دلتون خوشه ها
محمد صادق
۱۳ تیر ۱۴۰۱تذکر جدی ، چقدر ترسیدم ، نکشی ما رو
م
۱۴ تیر ۱۴۰۱الان استاندارد بعد چهل سال یادش افتاده که…….