معاون اجرایی انجمن فولاد جزئیاتی از قیمت فولاد مصرف شده در هر خودرو داخلی بیان کرد.
به گزارش پدال و به نقل از ایلنا، وحید یعقوبی درباره انتشار اخبار و ادعاهای مبنی بر اینکه عامل اصلی افزایش قیمت خودرو نهادههای تولید از جمله فولاد بوده است، اظهار داشت: این ادعا درست نیست و با یک حساب و کتاب ساده میتوان دید که این ادعا واقعیت ندارد.
وی ادامه داد: تقریبا ۹۰۰ کیلوگرم متوسط میزان مصرف فولاد در هر خودرو است و میانگین نرخ تورم فولاد در ورق که مصرف بیشتری در خودرو دارد، در سال گذشته به طور حدودی ۴۰ درصد بوده و این عدد کمتر از نرخ تورم عمومی کشور است. نکته دیگر اینکه این ۹۰۰ کیلوگرم فولاد باید ۴۰ درصد رشد میکرد، حال اینکه میانگین قیمت ورق در سال گذشته حدود ۲۰ هزار تومان بوده که امسال این رقم به حدود ۲۸ هزار تومان تا ۲۹ هزار تومان رسیده است. بنابراین قیمت ۹۰۰ کیلوگرم فولاد مصرف شده در هر خودرو تنها به ۸ میلیون تومان میرسد.
معاون اجرایی انجمن فولاد گفت: قیمت فولاد مصرف شده در هر خودرو ۸ میلیون تومان افزایش پیدا کرده است حال آیا میزان افزایش قیمت خودرو از سال گذشته تا به امروز همین ۸ میلیون تومان بودهاست؟
یعقوبی با تاکید بر اینکه نرخ فولاد نقشی در افزایش قیمت خودرو ندارد، افزود: نقش فولاد در افزایش قیمت خودرو نزدیک به صفر است و یک محاسبه ساده این موضوع را ثابت میکند. قیمت تیبا از ۱۰۰ میلیون تومان در سال گذشته به حدود ۳۵۰ میلیون تومان رسیده یعنی افزایش ۲۵۰ میلیون تومانی داشته است و سهم فولاد در این میزان افزایش قیمت تنها ۸ میلیون تومان است.
وی ادامه داد: سهم فولاد در افزایش قیمت خودرویی مانند تیبا تنها ۳ درصد است و این ادعاهایی که مطرح میشود درست نیست و باید خودروسازان بگویند که چرا فولادیها را متهم میکنند.
معاون اجرایی انجمن فولاد گفت: همین محاسبات را در بخش لوازم خانگی و مسکن را داریم. مطابق آمار بانک مرکزی سهم فولاد در قیمت هر مترمربع مسکن حدود ۲.۵ تا ۳ درصد است.
بهراد
۴ خرداد ۱۴۰۲همش تقصیر چراغ هاست
یه پارس LX پارسال اسفند ماه فاکتور شد،طرح فرسوده شهریور ، که تازه اردیبهشت ماه زنگ زدن استاندارد جدید اومده و تجهیزات اضافه کردیم با افزایش نرخ بیمه ، که 23 میلیون بابت دیلایت و روشن موندن چراغ عقب فهمیدیم پول گرفتن
پیام
۶ خرداد ۱۴۰۲کلا سهمی وجود نداره چون رنگش رو بتراشی زیرش ندوشته روغن نباتی قو
arefgod
۴ خرداد ۱۴۰۲ورق های سایپا محکم تر و ضخیم تر از ماشین های ایران خودرو هستش. پژو پارس که کلا قوطی رانیه
Aliasg5
۴ خرداد ۱۴۰۲با کی کار داری مشتی؟ خبر چیه تو چی میگی !!
NAVID۰۰۹۸
۴ خرداد ۱۴۰۲متاسفانه سود تو نفهمیدن هست ، چرا ؟!
از ورق آهن گرفته تا لاستیک و … را میخواهند دستوری کنترل کنند در حالی که تنها راه نجات این اقتصاد به گِل نشسته ، بخش خصوصی و رقابت آزادانه شرکتهای خصوصی هستش و تا زمانی که دولت در هر بخشی دخالت بکنه وضع همین هست و بدتر !
harry.potter
۴ خرداد ۱۴۰۲تنها راه اصلاح اقتصاد :
باز شدن درب های کشور به روی شرکت های خارجی و داخلی همراه با صادرات و واردات اصولی با کشور های جهان از شرق تا غربه و اینکه خام فروشی نکنیم و صنعتمون رشد کنه و در ازای محصولات نفتی و معدنی دلار حقیقی بگیریم نه یه مشت حواله و اوراق اشغال از بانک جهانی
چرا تویوتا تو خاک امریکا کارخانه داره
اما در ایران نداره
چرا نمی ذارن شرکت های خارجی وارد ایران بشن و از نیروی کار ایرانی استفاده کنن تا هم جوانان برن سرکار هم اقتصادمون درست شه؟
چرا انقدر پول بدون پشتوانه طلا چاپ می کنن؟
بعد میان میگن تورم تقصیر مردمه ! تقصیر اونایی که میرن دلار می خرن
(اگه کل مردم ایران نفری صد دلار بخرن هم بار نرخ تبدیل دلار به ریال تغییر نمی کنه در سطح جهانی.
هیچ ملتی قدرت تغییر ارزش واحد پولیشونو ندارن
هر تغییری صرفا دست دولت هاست چه امریکا چه ایران
فرقی نداره!
مرتضی مقدم
۵ خرداد ۱۴۰۲صرفا محض توضیح عرض میکنم خدمتتون.تقریبا هیچ جای دنیا پشتوانه نقدینگی ملی (همونطور که میدونید پول و نقدینگی با هم تفاوت دارن) طلا و نقره و امثالهم نیست.رابطه دلار و طلا از ۱۹۶۷ توسط فدرال رزرو قطع شد و بزرگترین اختلاس تاریخ بشری انجام شد که به جای طلای اروپایی ها که از جنگ دوم به امانت در آمریکا بود دلار بهشون دادن.اگه قیمت جهانی طلا را دنبال کنید کاملا واضح هست که مستقل از دلار نوسان میکنه درحالی که اگه دلار به طلا بسته شده باشه نوسانات هم جهت باید میداشتن اما همیشه خلاف هم نوسان میکنن
کارشناس
۴ خرداد ۱۴۰۲مگه حلبی فولاد داره؟
ناشناس
۵ خرداد ۱۴۰۲متاسفانه قیمت خودرو هم واقعی نیست . ایا ما بعنوان یک شهروند معمولی ان چیزی هستیم که ادعا می کنیم ؟ تا وقتی رفتار تیمی رو یاد نگیریم و خودخواهی رو کنار نگذاریم چیزی تغییر نمی کنه . برای نمونه می توانیم به خود بیاموزیم که اجازه بدهیم ان کسی که زودتر به مغازه وارد شده ، خریدش رو حساب کنه و سپس ما حساب کنیم و یا در هنگام رانندگی از بین خطوط برانیم و نه از روی خطوط . باید محیط بیرن از خانه و جامعه رو هم مثل درون خانه مجلل بخواهیم . البته جسارت بود
harry.potter
۵ خرداد ۱۴۰۲All I wanna say is that
They don’t really care about us
Python
۵ خرداد ۱۴۰۲موافقم
چون مسعولین هم از مریخ نیومدن وبچه های همین کوچه وخاکن
از اون نونوا ونمایشگاه دار و… تا بالا بالا ها دارن … میکنن فقط مقدارش فرق میکنه
Python
۵ خرداد ۱۴۰۲کلمه معادل.. سرقت ..میکنن سانسور شد البته
حسن
۵ خرداد ۱۴۰۲از نظر من باید از این روشنگریها استقبال کرد یک طرف ماجرا با توسل به دروغ و فرافکنی تقصیر را گردن ابر و باد و استین گرگ انداخته یه مرد اومده از حوزه ی خودش دفاع کرده و گفته طبق این اسناد و مدارک این حرف دروغه.
اگه ۴ نفر مثل این بزرگوار پیدا بشه که دو دو تا چهار تا را باعدد و رقم به فاضلین بدون الف نشون بده صدای قورقور خیلی ها می افته ملت همیشه در صحنه هم میفهمن که کار از جای دیگه خرابه.
تولید پول برای دولت تا جایی که طناب انقد نازک نشه که ببره و برای تداوم در سالهای بعد هم کاربردی باشه حالا خواه قیمت خودرو خواه فروش داراییها یا مالیات خانه و خودرو .
Kamy
۵ خرداد ۱۴۰۲حیف این همه ورق فولاد که صرف ساخت این آشغالا میشه
فولادی که با هزار زحمت تولید میشه
منصور
۵ خرداد ۱۴۰۲متوسط وزن خودرو های داخلی حدود هزار و دویست کیلو هست که با کسر وزن موتور و دیگر بخشها ، وزن بدنه بسیار کمتر از نهصد کیلو خواهد بود در نتیجه افزایش قیمت ناشی از قیمت ورق فولاد از هشت میلیون تومان هم کمتر خواهد شد. هرچند نیاز مند بررسی تخصصی هست اما بی تردید هزینه های مربوط به مواد اولیه مانند ورق فولاد و رنگ و آلمینیوم و … در ایران بسیار پایینتر از میانگین جهانی است. این را بگذارید کنار اینکه قیمت خودروهای داخلی دهه ها بالاتر از همتایان خارجی خود بوده ، آلایندگی و مصرف سوختشان هم بسیار بالاتر از استاندارد هست و امنیتشان هم پایینتر ،آنوقت متوجه می شوید صنعت خودرو سازی چه بلایی سر اقتصاد کشور آورده است.
پی نوشت: بر اساس تحقیق مرکز پژوهش های مجلس ،هزینه های اقتصادی و اجتماعی تصادفات رانندگی در کشور ما بالغ بر ۸ درصد تولید ناخالص داخلی است. این رقم برای کشورهای پیشرفته حدود دو درصد است مابه التفاوت این دو رقم ضرب در تولید ناخلص کشور حدود صد میلیارد دلار می شود! اگر نیمی از این رقم ناشی از کیفیت پایین خودروهای داخلی باشد یعنی خودرو سازان فقط از بابت تحمیل هزینه های تصادفات ، سالانه پنجاه میلیارد دلار به اقتصاد کشور لطمه وارد می کنند. به قول معروف: تو خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل
Reza-a
۵ خرداد ۱۴۰۲موضوع اصلی فولاد نیست اینه که اونی که به عنوان مدیرعامل میزارن سرکار و معمولا تصمیم گیرنده اصلی نیست باید یه حرفی برای توجیه ناهمخوانی مسایل بگه تا از موضوع رد بشه و روند قبلی رو ادامه بده و معمولا هم اطلاعات کافی ندارن در زمینهای که توش سمت مدیریتی دارن و بدون توجه به منطقی بودن حرفی که میزنن یه توجیهی میارن خلاصه که فولاد رو نتونن بگن یه چیز دیگه بجاش میگن خیلی راحت