ایستگاه خبرچشم انداز

آغاز عرضه 11 خودرو در مرحله هشتم سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی

طبق اعلام کارگروه خودروی وارداتی وزارت صمت، ۱۱ خودروی وارداتی از برندهای ونوسیا، گک، چانگان،جیلی و بستیون از روز شنبه مورخ ۲۳ دی ماه ۱۴۰۲ در مرحله هشتم عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه به فروش می‌رسند.

به گزارش پدال، طبق اطلاعیه منتشر شده در سامانه یکپارچه در این مرحله متقاضیان می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر را انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی می‌باشد.

خودروهای چانگان CS35 و CS55 از سایپا، گک امپو، امکو و GS3 از راسا موتور خاورمیانه، بستیون T77 از گروه بهمن، جیلی آزکارا از فردا موتورز و ونوسیا وی آنلاین، D60 پلاس و استار از مکث موتور خودروهایی هستند که در مرحله هشتم عرضه خودروهای وارداتی در سامانه یکپارچه در دسترس انتخاب متقاضیان می‌باشند.

سامانه صرفا جهت انتخاب خودروها از روز شنبه مورخ ۱۴۰۲/۱۰/۲۳ تا ساعت ۲۳:۵۹ روز دوشنبه ۱۴۰۲/۱۰/۲۵ در دسترس است.

در این مرحله متقاضیان محترم می‌توانند سه اولویت از سبد محصولات اعلامی زیر انتخاب نمایند. لازم به ذکر است هیچگونه ثبت نام جدیدی در این مرحله انجام نشده و انتخاب خودرو در سامانه صرفا برای ثبت نام کنندگان قبلی می‌باشد.

الف- خودروهای دارای قیمت قطعی در مبادی ورودی:

جدول شماره ۱: قیمت فروش محاسباتی قطعی خودروهای وارداتی در مبادی ورودی واحد:دستگاه / ریال

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش قطعی درمبادی ورودی
۱ سایپا Changan CS35 plus type 2 ۸.۴۹۶.۲۰۰.۰۰۰
۲ سایپا Changan CS35 plus type 3 ۹.۰۴۴.۷۰۰.۰۰۰
۳ سایپا Changan CS55 plus ۱۱.۱۷۷.۰۰۰.۰۰۰
۴ صنایع اتومبیل‌سازی فردا Geely Azkarra ۱۵.۳۱۹.۰۰۰.۰۰۰
۵ بهمن موتور Bestune T77 ۱۶.۵۱۶.۰۰۰.۰۰۰
۶ مکث موتور Venucia D60 plus ۱۵.۰۶۲.۰۰۰.۰۰۰
۷ مکث موتور Venucia Star ۱۹.۴۰۵.۰۰۰.۰۰۰
۸ مکث موتور Venucia BIG V ۱۶.۷۶۷.۰۰۰.۰۰۰

تبصره: قیمت مندرج در جدول شماره ۱، قیمت قطعی در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل: بیمه شخص ثالث، مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … به قیمت‌های فوق اضافه می‌گردد که واردکنندگان با رعایت آیین نامه اجرایی قانون حمایت از مصرف کنندگان خودرو می توانند نسبت به دریافت آن اقدام نموده و در موعد مقرر نسبت به تحویل خودرو اقدام نمایند.

ب- خودروهای دارای قیمت علی‌الحساب در مبادی ورودی:

جدول شماره ۲- برآورد قیمت فروش محاسباتی علی الحساب در مبادی ورودی واحد: ریال / دستگاه

ردیف نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی
۱ راسا موتور خاورمیانه GAC GS3 ۱۳.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۲ راسا موتور خاورمیانه GAC EMPOW ۱۵.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۳ راسا موتور خاورمیانه GAC EMKOO ۱۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰

تبصره ۱ – قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد. واردکنندگان می توانند پس از فراخوان اولیه و با دریافت ۵۰% قیمت علی الحساب نسبت به انعقاد قرارداد با متقاضی اقدام نمایند

تبصره ۲ – قیمت قطعی خودروهای مذکور پس از ارایه کلیه مستندات و مدارک مثبته و براساس آخرین ضوابط و مقررات تعیین و متعاقباً در سامانه بارگذاری خواهد شد.

تبصره ۳ – عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر ۵ روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌گردد.

تبصره ۴ –کلیه شرکت‌های واردکننده می‌بایست مطابق آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف کنندگان خودرو نسبت به تحویل خودرو و دریافت وجه از مشتریان اقدام نمایند در صورت تاخیر در تحویل و … قراردادهای مذکور مشمول جرایم مندرج در آیین نامه فوق خواهند شد.

تبصره ۵ – تخصیص خودرو در این مرحله بر اساس رتبه ثبت‌نامی قبل متقاضی و اولویت انتخابی خودرو انجام می‌گیرد.

تبصره ۶ – آن دسته از ثبت نام کنندگان خودرو وارداتی که در مراحل قبل انتخاب خودرو انجام داده و در پرتال خود گزینه عدم تخصیص را مشاهده می‌نمایند، در صورت تمایل نسبت به خودروهای ارائه شده در جداول فوق در این مرحله خودرو جدید انتخاب کنند.

تبصره ۷ – اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

 

 

میانگین امتیازات ۴ از ۵
از مجموع ۱۶ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۱۳ دیدگاه‌ها

  1. NAVID@@98

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (702 ديدگاه)

    از سیستم یکپارچه فقط زمان ثبت نام به پایان رسیده است دیدم کارشون هرروز بد تر از دیروزه وضعیت عرضه خودروی کشور افتضاحه🤧

    موافقم 30
    مخالفم 3
  2. jaghori

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (109 ديدگاه)

    در کلمات نمی گنجد وصف این وضعیت!

    موافقم 24
    مخالفم 1
  3. Dark Knight

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (571 ديدگاه)

    یه مشت آشغال وارد کردن که هیچ فرقی با این مونتاژی ها ندارن !! حتی اون برند های غیر چینی هم که آوردن همه یا ماله بازار چین هستن ( یعنی تو چین مونتاژ شدن ) یا سوپر لو آپشن های بازار امارات که قطعا از نظر آپشن ، توان فنی و کیفیت ساخت با مدل های سفارش آمریکا یا اروپا خیلی فاصله دارن ! و یه نکته جالب تر اینکه این وارداتی های جدید که الان دیگه همشون تو بازار اومدن ، قیمت بقیه ماشین ها رو کم نکردن که هیچی بلکه باعث افزایش قیمت و تقاضا برای مدل های قدیمی هم شدن چون مردم وقتی میبینن ماشین ۲۰۲۳ صندلی پارچه ای داره یا یه آپشن های فوق ابتدایی مثل سانروف رو نداره تصمیم میگیرن همون ۲۰۱۶ یا ۲۰۱۷ رو بخرن که از نظر امکانات انگار بیست سال جلو تد از این جدید ها هستن !

    موافقم 25
    مخالفم 11
    1. مجید

      ۲۴ دی ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      چرا هر شخص خودش نمیتونه از سایت شرکت های سازنده وعلی بابا خرید کنه که قیمت بسیار پایینتره چرا هنوز باید خودروساز های داخلی و برخی دیگه خودرو وارد و قیمت گذاری کنند ؟قبلامونتاژ می کردند این همه سال بالاتر میفروختن و ۹۰%خودروها طراحی و تولیدداخل نبود و الان که وارد می کننددیگه بابت چی ؟؟

  4. ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4791 ديدگاه)

    مکث موتور چه ماشین های سمی وارد کرد😐
    D60 plus قیافش شبیه پرشیا هست که فیس لیفتش کردن

    موافقم 6
    مخالفم 2
  5. ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (4791 ديدگاه)

    https://en.m.wikipedia.org/wiki/File:Trumpchi_Empow_IMG003.jpg

    اگه GAC EMPOW رو با اون رنگ بیارن چیز حقی میشه فقط حیف عقبش یکم بد در اومده 😪

    موافقم 11
    مخالفم 1
  6. محمد

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا جای تاسف است ،مردم رو ….فرض کرده اند اگر دولت قصد دارد خودرو وارداتی به ثبت نام شدگان بدهد از افراد یک به یک نظر بخواهندچه خودروی زیر 20 هزار دلار از برندهای مجاز می خواهند همان خودرو را وارد کنند که افراد راضی باشند ،خدا از شما نگذرد این لیستهای مزخرف که هر چند روز یک بار برای بستن دهان مردم به نمایش میگذارید فقط برای پر کردن جیب های افراد خاص است ،خاک بر سر افرادی مثل ما که دل خوش کردیم بعد از چند سال یک ماشین غیر از قراضه های چینی سوار میشویم ولی زهی خیال باطل دولت ما ماشینهایی عرضه میکند که عقل جن به اسم این خودروها نمی رسه ،یعنی یک کاری میکنند که مردم بگویند همان اشغال چینی بهتره

    موافقم 14
    مخالفم 3
  7. Saji

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (81 ديدگاه)

    دور از تعصب و سخنان گوهر بار تکراری نظر بدیم بهترینشون محصولات گک هستن ک هم به لحاظ فنی هم ظاهری جزو بهترینای وارداتین
    چون دیدم میگما ما برا مسافرت سوار برند خودرو نمیشیم مستقیما با قوای ماشین سروکار داریم هرچقددددم بد باشن ماشینای چینی همینکه تو سفر و یه گردنه و سربالایی کم نمیارن ک جون بکنن با دور موتور ۴هزار بخوایم با ذلت بالا بریم کافیه دوسالم کار کنن بعد در بدترین حالت هم قیمت کارخونش میفروشیم با این شرایط شخمی
    حالا درسته مثلا تیگو ۸ پرومکسی ک میگن ۲۵۴ اسب قدرت داره یک و نیم ثانیه از x4 ک سنگین تره و ۱۱ اسبم کمتر داره قابل قیاس نیستن ولی الان ماشین اروپایی و آلمانی پرقدرت یا حتی ژاپنی و کره‌ای برو وارد نمیشه همه در حد پارس قدرت دارن….
    ام‌وی‌ام ۵۳۰ ک جزو اولین و بیخودترین چینیا بود دوماهه خریدم با ۱۴۰هزار کارکرد مدل ۹۱ از پارس و ال۹۰ و سمند و ۴۰۵ و سورن‌پلاسی که این همه مینازن بهش دوسروگردن بالاتره حیف این مدتی ک بخاطر یه حرف یه عده ک نصفشون حتی پاشین چینیم از نزدیک ندیدم عی بین ماشینای داخلی وقتمو هدر دادم….

    موافقم 11
    مخالفم 6
  8. Cowboy

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    دقیقا فرق اینا با بقیه چینی های وارداتی چیه؟
    اینا هم که چینی یا چینی های برای بازار شرق اروپاس تنها تفاوتشون محل مونتاژه.
    فقط سه سال مملکتو سرگرم کردند

    موافقم 8
    مخالفم 3
  9. Cowboy

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (124 ديدگاه)

    اخه ترامپچی اسمه؟😂
    اسم خود و های بعدی وارداتی :بایدن کوچول،باراک پاناسونیک،سیاوش لوپز،
    انگار توی یک کمدی دارک گیر کردیم.

    موافقم 5
    مخالفم 4
  10. میلاد

    ۲۳ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من هر بار خواستم وارد سایت بشم میگه زمان ثبت نام تمام شده پس کی زمان ثبت نام باز میشه ملت رو سر کار گذاشتین

    موافقم 4
    مخالفم 0
  11. مانی

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (252 ديدگاه)

    به نظر من همین واردات بسیار محدود خودروهای مدل 2023 هم وحشت بزرگی به دل دلالان و نمایشگاه داران انداخته هست.شاید به همین خاطر هست که می بینیم رسانه ها و خودرونویس های وابسته به دلالان و نمایشگاه داران و همچنین سیل کامنت گذاران اجاره ای به شدت دارند بر علیه ماشین های جدید وارداتی تبلیغات منفی می کنند.با مروری بر برخی از مطالب منتشره در سایت های دلال صفتی مثل سایت HP هم می شود این نگرانی و وحشت را در لابه لای مقالات نویسندگان این سایت به وضوح مشاهده کرد.من در شمال هستم و به وضوح می بینیم که تعداد قابل توجهی از خودروهای دست دوم وارداتی ساخت ژاپن و کره ساخت سالهای 2015 و 2016 و 2017 و 2018 وارد عرصه فروش شدند و از گارکرد پایین آنها مشخص هست که سالهاست در گاراژها و منازل دلالان و نمایشگاه داران خوابیده بودند.اگر وزارت صنایع به روند واردات خودرو سرعت دو چندان بدهد مطمئن باشید که بازار واردات خودرو سر و سامان بهتری می گیرد و تحرکات منفی دلالان در بازار خنثی می شود.در واقع،همین کارکرد نیم بند سامانه یکپارچه خودروهای وارداتی هم موجب نگرانی شدید دلالان و نمایشگاه داران شده است و البته این مایه خوشحالی هست.به باور من عامل اصلی گرانی وحشتناک و کمبود خودروهای وارداتی در بازار ایران همین دلالان و نمایشگاه داران هستند.در هیچ نقطه ای از دنیا نمایشگاه داران خودرو این همه کلاش و کلاهبردار و گران فروش و ضد مصرف کننده نیستند.

    موافقم 4
    مخالفم 1
  12. safa

    ۲۴ دی ۱۴۰۲
    سوابق: (10 ديدگاه)

    D60PLUS ونوسیا اگر مونتاژ چین است حداقل موتور گیربکس نیسان ژاپن است وبا مونتاژی چینی که موتور توربو شارژر دارد و گیربکس ساخت شرکت دیگری است خیلی متفاوت است من که هردو ماشین دارم تفاوت فنی زیاداست ظاهر ماشین سلیقه‌ای است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا