ایستگاه خبر

حواشی شاسی بلند گیت ادامه دارد؛ نماینده مجلس: چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟

پاسکاری دولت و مجلس!

به نظر می‌رسد داستان شاسی بلندها پیچیده‌تر از آن است که تصور می‌شود؛ در پی این ماجرا واکنش‌های مختلف و بعضا عجیب از سوی بهارستانی‌ها و پاستور نشینان نه تنها مسئله را حل نکرده بلکه ابعاد جدیدی را از این اتفاق را افشا می‌کند.

به گزارش پدال و به نقل از “انتخاب”، فریدون عباسی نماینده مجلس درباره تایید واگذاری خودرو به نمایندگان گفت: موضوع واگذاری خودرو به نمایندگان مربوط به سال گذشته بود و هیچ ارتباطی به وزیر صمت نداشت.

عضو فراکسیون انقلاب مجلس در گفتگو با ایرنا با بیان اینکه رفاهیات مجلس با دفاتر نمایندگان برای ارائه درخواست واگذاری خودرو تماس گرفتند، افزود: با من هم تماس گرفتند و گفتند چنین خودرویی از شرکت بهمن خودرو به نام های دیگنیتی و فیدلیتی است که خارج از نوبت و یک روزه به نماینده ها تحویل داده می‌شود، با قیمت ۷۴۰ تا ۷۸۰ میلیون تومان و بر مبنای اینکه کدام مدل را انتخاب کنیم قیمت گذاشته بودند. من نه نیاز داشتم و نه اعتقاد داشتم که خودرو را بگیرم و اقدامی هم انجام ندادم.

وی خاطرنشان کرد: در بحث واگذاری خودروها هم اگر شفافیت وجود داشت این وضعیت پیش نمی آمد که این موضوع را به وزیر ببندند و به دروغ اعلام کنند که وزیر خودرو داده است آقای فاطمی امین از این کارها بلد نیست.

وی درباره اینکه آیا نمایندگان از این موضوع اطلاع داشت یا خیر گفت: خیر. در هر اداره‌ای قسمت رفاهی می رود و مسافرت یا هتلی را هماهنگ می‌کند و بعد اعلام می‌کند این هتل با این قیمت است در بحث خودروها نیز شرکت های لیزینگی قبلاً در دانشگاه‌ها و ادارات بودند و این کارها را انجام می‌دادند. در مجلس هم تماسی که گرفته شد از طرف اجرایی مجلس و امور رفاهی بود و نماینده آن شرکت خودروسازی هم فعالیت می‌کرد که به نظرم از شرکت بهمن خودرو بود.

رئیس سابق سازمان انرژی اتمی یادآور شد: عده‌ای هم فکر می‌کنند که این یک موضوع غیرقانونی نیست و امتیازی به آنها داده می‌شود و واقعا هم نیاز دارند به خصوص نماینده‌هایی که مرتب و هر هفته در راه‌ها رفت و آمد می‌کنند تا به حوزه انتخابیه سر بزنند من اگر بخواهم در این زمینه اظهارنظر کنم می‌گویم که باید برای رفت و آمد خودروی ایمن به آنها داده شود.

عباسی تصریح کرد: اینطور که ما ماشین‌های داخلی را می‌بینیم که در شهر اینگونه مشکل دارند و مرتب با آنها گرفتار هستیم بهتر از خود نظام فکر کند که خوروهای محکمتر که کمتر دچار خرابی شوند را به صورت رسمی در اختیار نمایندگان قرار دهد.

وی افزود: بالاخره این همه هزینه می‌کنند برای اینکه کسی نماینده بشود و در مجلس بماند و این همه سرویس به او می‌دهند فقط خودرو نیست که مردم به خودرو توجه کنند و تصور کنند خرج زیادی برای نماینده می‌شود من که این حرف را به شما می‌زنم حقوقم را از مجلس نمی‌گیرم من حقوقم را از محل خدمتم می‌گیرم ضمن اینکه حقوق من از مجلس هم بیشتر است.

عضو کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر است که این حرف‌ها را در جامعه به دروغ پخش نکنیم که به نماینده‌ها باج می‌دهند و یا الکی به آنها پول می دهند. مشخص است کسی که شغل و درآمد ندارد فکر می‌کند در مجلس چه خبر است در صورتی که نمی‌داند که چقدر خرج یک نماینده مجلس است.

عباسی خاطرنشان کرد: نظام روزانه‌ای و دقیقه‌ای هزینه می‌کند تا این نماینده در مجلس بنشیند این همه کارمند، خودرو و ساختمان که نگهداری همه اینها هزینه است، چقدر پول هواپیما داده می‌شود و چقدر پول دفاتر نمایندگان است. چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟

آزادی خواه، نماینده مجلس درباره ماجرای خودرو‌های شاسی بلند: شفافیت محدود کارایی ندارد؛ اعلام کنند که نهاد‌های دولتی هم خودروی خارج از نوبت تحویل گرفته اند یا خیر؟

احد آزادی خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خانه‌ ملت، خبرگزاری مجلس در پاسخ به اظهارات بازرس ویژه رئیس جمهور، گفت: موضوع تحویل خودرو به نمایندگان، در قبال پس گرفتن امضاء متاسفانه به ادبیات جاری در رسانه‌های کشور تبدیل شده در حالی که تا کنون هیچ خبر دقیقی در این زمینه به دست مردم نرسیده و برخی افراد که سابقه‌ای در کارهای نظارتی دارند مانند بازرس ویژه رئیس جمهور با اظهارات خود ذهن ها را علیه تمامی نمایندگان مشوش کرده است.

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید واقعیت‌ها برای مردم بیان شود، ادامه داد: اگر آقای درویشیان اطلاعات دقیقی دارد باید از طریق مجاری قانونی مانند هیات نظارت بر رفتار نمایندگان و کمیسیسون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس آن را پیگیری کند.

وی با تاکید بر اینکه نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با توجه به این اظهارات اعتقاد دارند طی نامه‌ای رسمی اسامی افرادی که خودرو دریافت کرده‌اند اعلام شود، افزود: به عنوان کسی که از ابتدا به دنبال شفافیت بوده‌ام اکنون نیز در این مورد خواستار شفافیت هستم و برای احیای حیثیت خود به بازرس ویژه رییس جمهور تاکید می‌کنم با هماهنگی دستگاه‌های قضایی فهرستی که در اختیار دارد را ارائه کند و تبیین کند دریافت خودرو در قبال پس گرفتن امضاء بوده است یا خیر؟

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچگونه خودرویی تحویل نگرفته‌ام و هرگز نیز چنین کاری را نمی‌کنم تصریح کرد: بهتر است اعلام شود که ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط دولتی نیز از خودروسازان داخلی یا نمایندگی‌های خودرو سازی، خودرو دریافت کرده‌اند یا خیر؟ و از سوی دیگر مردم بداند توسط نهادهای دولتی نیز خودرو خارج از نوبت تحویل گرفته شده است یا خیر؟ شفافیت محدود برای مردم کارایی ندارد و شفافیت باید در ارکان و بدنه دولت و مجلس باشد.

آزادی‌خواه با تاکید بر اینکه اینگونه نظارت‌ها برخلاف رویه همدلی قوا است، عنوان کرد: قاعده بر این است که اظهارنظرهای این چنینی باید از طریق مجاری قانونی باشد تا ذهن‌ها نسبت به قوا مشوش نشود و مردم به خوبی واقعیت را بشناسند.

حمله رسانه رسمی دولت به «بهارستان» / روزنامه دولت: «مردم» می‌گویند شاسی‌بلندها را چه کار کرده‌اید؟

روزنامه ایران روزنامه رسمی دولت نوشت: بررسی‌های دولت، حتی پیش از طرح ادعا از سوی آن نماینده انجام و نتایج نیز به نهادهای نظارتی اعلام شد. این امر نشان می‌دهد که دولت، فارغ از فراز و فرودهای سیاسی و جنجال‌های جناحی، بر مبارزه با فساد و رانت اهتمام ویژه دارد و به هیچ قیمتی حاضر نیست از کنار ادعاها یا مواردی از این دست بگذرد … اکنون نوبت مجلس است که برای شفاف‌سازی درباره این رانت، اهتمام ویژه داشته باشد؛ امری که مطالبه طیف‌های دیگر نمایندگان نیز هست.
نکته اینجا است که بررسی‌های دولت، حتی پیش از طرح ادعا از سوی آن نماینده انجام و نتایج نیز به نهادهای نظارتی اعلام شد. این امر نشان می‌دهد که دولت، فارغ از فراز و فرودهای سیاسی و جنجال‌های جناحی، بر مبارزه با فساد و رانت اهتمام ویژه دارد و به هیچ قیمتی حاضر نیست از کنار ادعاها یا مواردی از این دست بگذرد. این همان نکته‌ای است که آیت‌الله رئیسی در جریان استیضاح وزیر سابق صمت هم به آن اشاره و تأکید کرد که فساد، مافیا و رانت‌خواری خط قرمز دولت است.با وجود این، واقعیت امروز حول این مسأله این است که اکنون، مشخص شده نه تنها این رانت ارتباطی با بحث استیضاح ندارد، بلکه ساحت دولت از چنین رانتی مبرا است. چنانکه به گفته حجت‌الاسلام درویشیان، دولت نه تنها دخالتی در این ماجرا نداشته، بلکه به محض وقوع، با آن برخورد هم کرده است.

مطالبه مردم: نمایندگانی که خارج از نوبت و برخلاف رویه معمول خودرو دریافت کردند را معرفی کنید.

در این میان که دولت و مجلس سعی دارند تقصیرها را بر گردن یکدیگر بیاندازند، خواسته مردم واضح است؛ این پرسش از نهادهای درگیر در این ماجرا مطرح است که چرا رویه سخت و غیرعادی را که بدست خودتان در رابطه با فروش خودرو ایجاد کرده‌اید دور میزنید؟ مگر قانون برای همه یکسان نیست؟

قوانینی نظیر سهمیه مادران و خودروهای فرسوده، محدودیت ثبت‌نام و مالیات برعایدی تا امروز چه مشکلی را از بازار خودرو رفع کرده است؟ آیا روز به روز شاهد وخیم‌تر شدن اوضاع بازار خودرو نیستیم؟

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱۳ رای

محمدجواد نورایی

نویسنده و خبرنگار "پدال"

مطالب مشابه

‫۲۵ دیدگاه‌ها

  1. elonlion

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    اسمش روشه رانت خواری حتی اگه هزار تومان باشه
    ما گدا نیستیم ما عادلیم

    موافقم 50
    مخالفم 5
  2. elonlion

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    تا جایی که متوجه شدیم پای دولت مستضعفان هم درگیر و کارکنان دولت هم از این خودرو ها گرفتن

    موافقم 45
    مخالفم 7
  3. elonlion

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (102 ديدگاه)

    به نظرم برید بشینید پای مصاحبه 2:30 ساعتی دکتر غنی نژاد و مسعود درخشان تا بفهمید چپ گرا ها چه بلایی سر کشور آوردن

    موافقم 27
    مخالفم 11
  4. مهدی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (136 ديدگاه)

    آره خب شما به اختلاس های چند هزار میلیاردی عادت دارید
    گرفتن شاسی بلند و این چیزا براتون حکم همون گدا بازی و بچه بازی رو داره

    موافقم 63
    مخالفم 5
  5. داوود

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (2 ديدگاه)

    مجلس انقلابی، دولت محرومان …

    موافقم 79
    مخالفم 5
    1. Hadi

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (594 ديدگاه)

      فقط جهت عوام فریبی…

      موافقم 35
      مخالفم 5
  6. پویا

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (479 ديدگاه)

    مجلس انقلابی

    موافقم 30
    مخالفم 8
  7. datsun

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (3843 ديدگاه)

    آقا این حرفا چیه شاسی چی کشک چی بزار بچاپیم تا دوره تموم نشده!!!!

    موافقم 40
    مخالفم 7
  8. RTS

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    « چرا باید این گدابازی‌ها را درآوریم و به ماشین شاسی بلند گیر بدهیم؟ مگر قیمت ماشین شاسی بلند چقدر است؟ »

    خیلی حرف توشه . پول شاسی بلند اینا از پول خونه و دارایی خیلیا بیشتره اونم تو این وضع اقتصادی .
    از کوتهی ماست که دیوار بلند است .

    موافقم 53
    مخالفم 4
  9. Avan

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (400 ديدگاه)

    درست میگه دیگه، جان و آسایش نمایندگان مجلس مهمه، جان و مال مردم هم فدای یک تار موی سر آقایان و آقازاده هاشون! چتونه گیر دادین گدا گشنه های ندید بدید

    موافقم 40
    مخالفم 4
  10. هومن

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (7 ديدگاه)

    اولا گدا خودتی

    دوما مگه شما نماینده مردم نیستین ؟
    چرا باید ماشین ایمن داشته باشید برای رفت آمد بعد مردم پراید سوار بشن؟

    قیمت ماشین شاسی بلند چقدره؟
    ما مردم خیلی شرمنده هستیم که نمیدونستیم برای شما ماشین میلیاردی چیزی نیست !
    ما شرمنده هستیم که به شما ماشین میلیاردی دادن و ناراحتیم
    باید خوشحال باشیم

    دوستان شیرینی پخش کنید
    نماینده مردم شاسی سواره و الحمدالله بسیار ایمن رفت و امد میکنه
    خدایا واقعا شکر

    موافقم 43
    مخالفم 6
  11. OldBoy

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (82 ديدگاه)

    این حجم از بی شرمی و پر رویی نوبره
    انتخابات اسفند از رگ گردن نزدیکتر…

    موافقم 43
    مخالفم 6
  12. پیام

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (287 ديدگاه)

    خدایا اون روزا برسون… با دندون خرخره این حرومی.. را باید جویید

    موافقم 23
    مخالفم 3
  13. reza342

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (209 ديدگاه)

    چرا کامنت منو نذاشتید؟ خوبه چیزی ننوشته بودم…

    موافقم 9
    مخالفم 3
  14. فرامرز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    مجلس شورای اسلامی درست نیست
    دزدان سر گردنه بیشتر بهتون میاد

    موافقم 19
    مخالفم 2
  15. فرامرز

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (254 ديدگاه)

    اینقدر وقیح شدن که دیگه رانت و اختلاس و زیرمیزی(رومیزی) و چپاول واسشون عادی شده

    موافقم 19
    مخالفم 3
  16. محمد

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (344 ديدگاه)

    این درخت پوسیده رو باید از ریشه کند

    موافقم 23
    مخالفم 7
    1. Nima

      ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (79 ديدگاه)

      👍

      موافقم 5
      مخالفم 3
  17. Nima

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (79 ديدگاه)

    نماینده…… مردم؟!!!
    واقعا اینا نماینده ما هستن؟!!
    ***

    موافقم 14
    مخالفم 2
  18. علی

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (107 ديدگاه)

    نماینده مجلسی که خبر از بازار آزاد خودرو نداره و نمیدونه ماشینی که ۷۴۰ میلیون بهش یک روزه تحویل دادن، تو بازار آزاد ۴ میلیارد به مردم فرو میشه البته که از نظرش گیر دادن به ۳ میلیارد تومن رانت گدابازی محسوب میشه

    موافقم 14
    مخالفم 1
  19. همایون

    ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (697 ديدگاه)

    یه نکته جالب این وسط هست : بهمن خودرو برای گران فروشی یه مبلغی حدود سه هزار میلیارد جریمه میشه، بعد این شرکت به نمایندها یک روزه و خارج از نوبت خودرو میفروشه به قیمت کارخونه و بعدش این جریان افشا میشه و تقصیرها میفته گردن وزیر صمت و میره واسه استیضاح.تو سخنرانی دفاع از خودش ادعا میکنه از طرف بهمن موتور یه سری اومدن و بخاطر این جریمه معاونشو به قصد کشت کتک زدن.وزیر که برکنار شد و رفت پی کارش تا حالا هم تکلیف گرونفروشی مشخص نشده تازه قیمت خودروها چندبرابر شده حالا پیدا کنید پرتقال فروش رو!!!!
    مافیا خودروسازان ایرانی دست مافیا ایتالیایی رو از پشت بستن

    موافقم 7
    مخالفم 1
  20. مصطفی

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (206 ديدگاه)

    یه مثل قدیمی هست که میگه
    چوب را بلند کنی گربه دزده خودش فرار میکنه
    حالا حکایت این آقایان است.

  21. مجتبی .

    ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1231 ديدگاه)

    فکرمیکنم اگه بخش نظرات رودراین جور پستها ببندین بهتره. چون شما توقع دارین ما خیلی ملو یک نقد کوچیک از یک مسعول کوچولو بکنیم وبس.عده ای هم میان فضاروگل وبلبل جلوه میدن ماها هم که وقتی حرف دل ونظرمون رومیگیم حذف میشه وعدالت رعایت نمیشه.

    1. احسان احمدی

      ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲
      سوابق: (1 ديدگاه)

      قیمت گندم کیلویی ۱۵ هزارتومن میگن بخاطر مهار تورم نمی تونن قیمت رو بالاتر ببرن. کشاورز هم گندمشو قاچاق کنه مجرمه… ولی نوبت به خودشون میرسه شاسی بلند قیمت ۷۰۰ میلیون میخرن میگن گدا بازی در نیارین زشته…
      مردم رو مسخره کردین؟؟؟ یه روزی مردم بیاین بگین مرگ بر شوروی…بعد چند وقت اااا نگید رفیق شد… حالا بگید مرگ بر عربستان بعد چند وقت دوباره ااااا مرگ بر عربستان نگید رفیق جدیدمونه…. کی خسته میشید از اینهمه دروغ ؟؟؟؟

  22. خج

    ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    این یارو پول پراید ها که به خلق الله فروختن را اورت گرفته داده معاون بازرگانیش بندر عباس الومینیوم خالی کرده برده زیر زمین در فردو به هم وصل کرده شده راکتور پدر مملکتو در اورده دوازده ساله دنیا را گذاشتن سر کار با تحریم
    معاونش را هم قایم کرده باهاش مصاحبه نکنن پول از کجا اوردی چی ساختی گفتن کشتنش
    معلومه میگه گدا بازی
    نافشو با دروغ بستن
    انفال در اختیارش بوده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا
فهرست