با آغاز به کار بازار خودرو در هفته جاری، دو سدان جدید از ایران خودرو و سایپا وارد بازار شدند. اولین سری از خودروی شاهین اتوماتیک و تارا V4 تحویل حواله داران این خودروها شد. سایپا شاهین اتوماتیک با قیمت کارخانهای ۶۴۰ میلیون تومان و تارا V4 اتوماتیک با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان توسط شورای رقابت ارزش گذاری شدهاند.
به گزارش پدال، با بررسی پلتفرمهای آگهی شاهد فروش نخستین سری تحویلی خودروهای شاهین اتوماتیک و تارا V4 در بازار آزاد هستیم. مالکین خودروی شاهین که برای خرید خودروی خود حدود ۶۴۰ میلیون تومان پرداخت کردهاند، در آگهی فروش رقم ۷۵۰-۷۶۰ میلیون تومان را به خریداران پیشنهاد میدهند.
مالکین تارا V4 نیز خودروی خود را با توجه به رنگ آن از ۸۵۰ تا ۸۷۰ میلیون تومان برای فروش آگهی کردهاند.
در حال حاضر تعداد معاملات با این قیمتها بسیار محدود بوده و بهنظر میرسد با بالا رفتن آمار خودروهای تحویلی، در صورت ثبات بازار، قیمت هر دو خودرو بین ۳۰ تا ۵۰ میلیون تومان ارزان شود.
𝐀𝐥𝐢
۶ آبان ۱۴۰۲به خدا این دو زباله انقدر ارزش نداره.منت رو سرمون گذاشتن اتوماتیکشون کردن باید زود تر از اینا اینکارو میکردن
NAVID۰۰۹۸
۶ آبان ۱۴۰۲درسته که ارزش ندارند مثل تمام خودروهای خوب و بد دیگر که با این قیمتها هیچچچچچ ارزشی ندارند ، ولی چارهای هم نداریم !!!
پس انتخاب بین بد و بدتر هست که خودروی بد میشه تارا و بدتر میشه شاهین !
رانندگی با این دو نکردم ولی داخلشان که نشستم ، تارا خیلی خیلی بهتر از شاهین پرداخته شده و ارزش خرید بالاتری داره !
شاهین اگر از متریال داخلی نرم و باکیفیتتری استفاده کنه میشه به خریدش فکر کرد ولی با این کیفیت پلاستیک آفتابهای ، یعنی چرت تمام ! تازه اونم با این موتور تیبا توربویی مسخرش !
باز هم برمیگردیم سر اصل ماجرا که با این پولها کارکردههای قدیمی را من باشم میخرم و یه اوورهال میکنم و سوار میشوم و یه قِرون هم برای این آشغالها پول نمیدهم !
بخدا قسم که L90 و ساندرو از هر مدل و تیپش هم شرف داره به اینها حتی دور رنگ هم باشه باز بهتر از صفرکیلومتر این آشغالهاست !
۶ آبان ۱۴۰۲چخبره آخه چرا با ۸۰۰ ملیون میرید تارا میخرید چرا نمیریم سوزوکی ویتارا ۲۰۰۸ تمیز بخریم😐😭
حمید
۶ آبان ۱۴۰۲چون اتاق سوزوکی به شکل عجیبی و غریبی به صدا افتاده و راحتی تارا صفر به مراتب بیشتر از سوزوکی ۲۰۰۸ هست
Avan
۶ آبان ۱۴۰۲جدای از این بازار کشور را خودروهای دست دوم کره ای و ژاپنی موجود ،نمی توانند سیر کنند. شاید در کل کشور هزارتا هم از مالکان این خودروها قصد فروش نداشته باشند در حالی که سالانه هزاران نفر می خواهند خودرو جدید بخرند.
۷ آبان ۱۴۰۲کرولا ۲۰۰۷
کمری ۲۰۰۷ (اگه پیدا کردید)
کیا سراتو ۲۰۱۰ یا ۲۰۰۹
کیا کارنز
کلی ماشین خوب هست
احسان
۶ آبان ۱۴۰۲چون خرید ماشین دست دوم مدل پایین تمیز علم فنی زیاد و ریسک زیاد داره. و اینکه به هر حال تعداد این ماشین های تمیز خیلی اندک شده.
علی جردن
۶ آبان ۱۴۰۲سلام می دونم براتون مهم نیست اگه کسی چیزی می دونه بهم اطلاع بده.. رانا پلاس پانوراما اتوماتیک با پلاک گذرموقت درحال تست بود چندین سال می گذره آیا برنامه ایی واسه عرضه به بازار ندارن؟
محمدجواد نورایی
۶ آبان ۱۴۰۲سلام
این خودرو تقریبا فرآیند توسعه محصولش به پایان رسیده و در فاز صنعتی سازی قرار داره.
از اونجایی که گیربکسهای AMT استهلاک کیت کلاچشون بالاس احتیاجه تا قطعات این بخش کیفیت بالایی داشته باشن.
به دلیل اینکه هنوز ایران خودرو سازنده مورد تأییدی برای این بخش پیدا نکرده و ارزبری و مشکلات تحریم هم مانع از واردات دیسک و صفحه مرغوب میشه، فعلا پروژه در بخش صنعتی سازی و انتخاب منبع تأمین کیت کلاچ متوقف شده.
علی جردن
۶ آبان ۱۴۰۲سلام علیکم آقای نورایی ارادتمند شما هستم
بابت تمامی زحماتتون در پدال از شما متشکرم
امیر
۶ آبان ۱۴۰۲کلا محصولات ایرانی اتومات رو توصیه نمیکنم ! برادرم یه ۲۰۷ مولتی کالر ( یا همون کلاه قرمزی ) و همانطور که میدونید به گیربکس ۶ سرعته اتومات جدید ایرانخودرو مجهز شده که خیلی هم براش تبلیغ کردن ، قطعا از گیربکس al4 چینی که یه زباله به تمام معنی بود بهتره ولی باز هم هنوز گیج میزنه و بعضی موقع ها متاسفانه تقه هم میزنه که اصلا خوشایند نیست اینطوری بگم که موتور و گیربکس اصلا با هم هماهنگ نیستن که اینو میشه تو سرعت های بالا کاملا فهمید ! اگه من بودم ۲۰۷ دنده ای میخریدم ولی خب برادرم رانندگی راحت تر اتومات رو ترجیح داد و گفت برام پرفورمنس و به اصطلاح گازیدن مهم نیست ، اما در کل اگه دنبال لذت رانندگی هستین کلا دور اتومات های ایرانی و چینی رو خط بکشید
محمود
۶ آبان ۱۴۰۲گیربکس جدید ۶ دنده ای ان خودرو و سایپا هم چینی هستش و محصول شرکت dae
البته این شرکت گیربکسهای جدید و خیلی بهتری هم داره که برادرا طبق معمول رفتن دنبال گزینهی قدیمی و ارزان تر
ali.mfard
۶ آبان ۱۴۰۲این گیربکس جدید 6 دنده دستی رو هم من ویدیو بررسی رو توی یه پیج معتبر دیدم میگفت موقع تعویض دنده اش از پیک توان در میاد و ماشین کپ میکنه دوباره باید جون بکنه تا به پیک توان برسه
امین
۶ آبان ۱۴۰۲حیف پول
بهرام
۷ آبان ۱۴۰۲بجای اینکه یک شترگاوپلنگ بی پدر و مادر بخری، پول رو مستقیم بده به چینی یه چیز ریشه دار بخر. مثل چری مدیران یا جک کرمان یا حتی مونتاژی بهمن. هرگز محصول روی پلتفرم فرانسوی نخر
فرزاد
۸ آبان ۱۴۰۲این شد دلیل گرانی وارداتیها
سایپا شاهین اتوماتیک با قیمت کارخانهای ۶۴۰ میلیون تومان و تارا V4 اتوماتیک با قیمت ۶۷۰ میلیون تومان توسط شورای رقابت ارزش گذاآقای سخنور از آزادی واردات خودروهای نو و دست دو و ریزش شدید قیمت خودرو در وطن رو فریااااد کشید که چرا باید خودروهای 500 میلیونی رو بالای 1.5 میلیارد بخریم البت همهش شد کشک و دوغ و باید نشست و دوغ نوشید و کشک سازید
حالا نشد دلیل؟