عباس علی آبادی وزیر صمت در سفر به استان سمنان از صنایع برق و خودروی این استان بازدید کرد و سخنانی در مورد توسعه حمل و نقل برقی و بحث واردات خودرو انجام داد.
به گزارش پدال و به نقل از “ایسنا”،عباس علیآبادی در حاشیه بازدید از فاز دوم نیروگاه سمنان در جمع خبرنگاران و در پاسخ به سوال ایسنا در خصوص سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت برای واردات خودرو گفت: در تولید ارز کمتری استفاده میکنیم چرا که بیشتر هزینهها ریالی است ولی امیدواریم با توسعه صنعتی مبتنی بر صادرات بتوانیم جبران این بحث را داشته باشیم و نیاز را برطرف کنیم.
وی در خصوص ارتقاء موتور خودروها با توجه به میزان مصرف بنزین آنها اظهار کرد: بزرگترین کاری که در وزارت صنعت، معدن و تجارت به دنبال آن هستیم همین موضوع است. ضمن اینکه توسعه خودروهای برقی را مورد توجه قرار دادهایم چرا که این خودروها اساسا سوخت مصرف نمیکنند و میتوان انرژی آنها را از طریق نیروگاههای خورشیدی، بادی و حرارتی با راندمان بالا تامین کرد و این موضوع یک راهبرد کلی برای وزارت صنعت، معدن و تجارت است.
به گفته وی برای بهبود راندمان خودروهای بنزینی نیز برنامه اساسی داریم اتفاقهایی که در خودروهای جدید نیز اتفاق افتاده این مساله را نشان میدهد و ما به سمت تولید با استانداردهای روز دنیا حرکت میکنیم.
وزیر صنعت، معدن و تجارت اظهار کرد: یک ماشین سایز اقتصادی میتواند چهار لیتر بنزین مصرف کند اما یک ماشین با سایز بزرگتر مصرف بالاتری دارد آنچه مهم است تامین نیاز و تقاضا با توجه به استانداردها است.
علاوه بر این عباس علیآبادی، وزیر صنعت، معدن و تجارت در نشستی با شماری از فعالان اقتصادی حوزه تولید خودرو در شهرک صنعتی سمنان اظهار کرد: امروز در حوزه خودرو در رنسانس و دوره خاصی قرار داریم و اگر شرایط را درک کنیم، اتفاقات خاصی در این حوزه میافتد.
وی ادامه داد: اگر از این شرایط عبور کنیم دیگر نمیتوانیم به آن برسیم و در راهبردهای بخش خودرو باید تمام تمرکز ما بر تولید خودروهای برقی و واردات آن قرار گیرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه زیرساختهای کشور در زمینه توسعه خودروهای برقی بهخوبی وجود دارد و نگرانی خاصی در این زمینه دیده نمیشود، گفت: ظرفیت و بازار خوبی در حوزه برق وجود دارد و چالش اصلی امروز افزایش قابلتوجه مصرف سوختهای فسیلی است که باید مدیریت شود.
علیآبادی ادامه داد: باید با توسعه خودروهای برقی از شرایط قابلتوجه امروز گذر کرد و اقتصاد کشور با تدابیر جدید حفظ شود.
وی عنوان کرد: همه باید کمک کنند تا تحولی در حوزه حمل و نقل در کشور صورت گیرد و خودروهای سواری تجاری و سنگین با شرایطی که مهیا میشود از سامانههای برقی استفاده کنند و دولت از این مسأله حمایت میکند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: کشور به لحاظ دانش و فناوری توانمند است و همه پلتفرمها نیز برای ترویج خودروهای برقی آماده شدهاند و حتی بانکها هم در این زمینه آماده هستند.
علیآبادی تأکید کرد: حتی اگر برق را به مدت ۲ سال رایگان در اختیار مصرفکنندگان خودروهای برقی قرار دهیم، باز هم بهشدت برای کشور بهصرفه است.
وی با بیان اینکه برای خروج از بنبست تأمین انرژی با هزینههای بالا باید به سمت ترویج استفاده از خودروهای برقی پیش رفت، گفت: استفاده از خودروهای برقی هزینهها را تا یکپنجم نسبت به سوخت جهانی کاهش میدهد و اگر بنزین ۷۰ یا ۸۰ سنتی را در نظر بگیریم، این هزینهها به یکهفتم میرسد؛ چراکه در این زمینه صرفهجویی قابلتوجهی در مصرف سوخت و کاهش هزینههای کلان کشور انجام میشود.
Pixel
۲۰ مرداد ۱۴۰۲تنها عامل نگرانی ما هم شما هستید .
امیرحسین
۲۱ مرداد ۱۴۰۲انگار مونتاژ ماشین های چینی بوس می خواد…بیش از ۳ برابر اوج واردات خودرو در سال ۹۶ که حدود ۲/۲ میلیارد دلار بود، یعنی بیش از ۶ میلیارد دلار قطعات منفصل برای مونتاژ خودروهای کم کیفیت چینی خرج می کنند…رسما مستعمره ی چین و روسیه هستیم
Python
۲۱ مرداد ۱۴۰۲قیمت خودروهای داخلی ریخته
امیدوارم ادامه دار باشه
NAVID۰۰۹۸
۲۰ مرداد ۱۴۰۲😂😂😂😂 فکر میکردم باید ماچ بدن نه پول !
ماکان
۲۰ مرداد ۱۴۰۲سلام . ببخشید می خواستم بگم که اگه هم خود مسئولان داخلی ایران و هم مسئولان مربوطه ای که مال صادر کردن خودرو به ایران هستند این مورد را مد نظر قرار دهند و قبول کنند ، یکی از راحت ترین روش پرداخت هزینه های واردات خودرو ، خرید یکی از ارزهای دیجیتال و پرداخت پول به صادر کننده از طریق آن مانند ارز تتر هستش و نیازی هم نیست که نگران تمام شدن این ارز باشند و در کنارش بدون داشتن هیچ واسطه ای می توانند به صادر کننده اصلی به صورت مستقیم پرداخت کنند .
محمد
۲۰ مرداد ۱۴۰۲همه مشکلات رفع شده فقط پول نداریم
Amard
۲۰ مرداد ۱۴۰۲همه بهانه ای آوردید رسیدید به اینجا این خودروهای چینی که مونتاژ میکنید دوبله سوبله میفروشید به ملت ارزشون از کجا میاد نکنه مفتی میدن ، شما که تعرفه سر گردنده ای بستید بزارید ملت راحت باش هر کس توانش داره بره کشورهای همسایه خودرو بخره وارد کن از اون طرف هر کی احتکار کرده چندتا خودرو داره مالیات بگیرید ولی اصل حرف شما اصلاح نیست بلکه کج دار مریض طی کردن گذروندن سالهاست من تا حالا ندیدم مشکلی از مردم حل کنید همش نفع خودتون داردستتون
X
۲۰ مرداد ۱۴۰۲و همه پلتفرمها نیز برای ترویج خودروهای برقی آماده شده
پژو پارس الکتریکی با گیربکسBE 405 در کمین است
حسین دهمرد
۲۰ مرداد ۱۴۰۲شما نمیخواد ارز بدین ملتو آزاد بزارین ببینین خودشون انقدر وارد میکنن که بازار از این آشفتگی در میاد. به قول معروف شما جیب ما رو نزن نمیخواد ارز بدین. میلیاردها دلار ارز تو دست خود مردمه خودشون بلدن خرجش کنن
مثه بازار موبایل از اینور ارز نیمایی میدن از اونور تعرفه میبندن روش. پت و مت
مجتبی .
۲۰ مرداد ۱۴۰۲ماهم تنها نگرانیمون برا خرید یک sکلاس تامین پولش هست استاد.
Hamid3x
۲۰ مرداد ۱۴۰۲خخخخخخخخ
مشکل مملکتم تامین ارزه
وگرنه کسی واس دنا پلاس قالپاق یکسال تو نوبت قرار نمی گرفت
Anti Tesla
۲۰ مرداد ۱۴۰۲خودرو صادر کنید!
مگه سایپا به الجزایر،سوریه،لبنان،عراق،ارمنستان،بلاروس،روسیه،
تاجیکستان،ونزوئلا، اکوادر،سورینام،….
و همینطور ایران خودرو!
رفته بودیم عراق تو اونجا یکی از دوستانم،یک دوستی داشت که کوئیک داشت،ماشین زمین تا آسمون با نمونه داخل ایران فرق داشت.
مانیتور خیلی خیلی با کیفت تر بود.
مانیتور ساخت شیائومی بود،تریم داخلی چرم مصنوعی بسیار،بسیار نرم!
صدای پلاستیک خشک تو کابین نمیومد،احساس راحتی میکردی،کلی دکمه و آپشن داشت که دیگه روم نشد بپرسم.
صندلی ها فوقالعاده نرم و عالی بودند،من که عقب نشسته بودم فضای کابین عقب نسبت به تیبا و کوئیک داخلی بهتر بود(ولی در کل تو هاچبک ها فضای کابین تنگه)
کلاً طراحی داخلیش مینیمال بود!
ساینا هم در عراق امکاناتی شبیه به کوئیک داره و زمین تا آسمون تفاوت داره با نمونه داخل!
ولی اونجا پراید صفر(مخصوص تاکسی،حالا نمیدونم دوگانه هست یانه.۸۲۰۰ دلار میدن)دیگه کوئیک رو نمیدونم.
امیر
۲۱ مرداد ۱۴۰۲چرا کشوری که به تنهایی اندازه نصف قاره اروپا ( بیش از ۱۸ کشور اروپایی از جمله : فرانسه ، آلمان ، ایتالیا ، انگلستان ، اسپانیا ، سوئد و … ) منابع معدنی داره باید لنگ پول برای واردات ماشین باشه !! اگه … ها نبودن ، الان ایران باید جزو ۱۰ کشور ثروتمند دنیا میبود چون علاوه بر منابع معدنی میتونه در گردشگری هم خیلی پیشرفت کنه و با این همه آثار زیبا تاریخی باید جزو ۵ کشور پرتوریست دنیا باشه ، ما به مردم آفریقا میگیم : اینا دارن رو الماس و طلا زندگی میکنن ولی فقیر ترین مردن دنیا هستن ! در صورتی که اوضاع خودمون هم با توجه به این همه پتانسیل برای پیشرفت ، چندان فرقی نمیکنه ! ( چه کردید با ما )
Anti Tesla
۲۱ مرداد ۱۴۰۲منابع مهم نیس!
کشورهای آفریقایی رو ببین!کلی نفت،گاز،انواع فلزات،…،خاک مطلوب برای کشاورزی،آب،…
دارند،ولی انقدر بدبخت هستند.
یک مثال ساده=>طرف تو سومالی داره چوپانی می کنه ولی نمیدونه خاک زیر پاش طلا هست!اون خرج زندگی خودش رو بزور بدست می آورد ولی نمیتونه از اون طلا استفاده کنه!
الان طلای سومالی بصورت خام و ناخالص تو بازارهای سیاه فروخته میشه!کی میفروشه؟خود مردمشون!
ارزشمند ترین و به نحوی مهم ترین سرمایه یک کشور مردم اون کشور هستند(منظور از مردم یعنی مردم خوب مثل چین،کره،ژاپن،تایوان،هنگ کنگ وشرقی ها)
ختم کلام نیروی کار مجرب و کاردان که مثل گوهره و همه جا خریدار داره!
کره جنوبی رو ببین!تنها منابع طبیعی که در اختیار داره،ذغال سنگ هست که تو همهی کشور های دنیا به جزء معدود کشور هایی وجود داره!
با هیچی انقدر موفق شدند در عرصه اقتصاد،فرهنگ
نظامی،سیاسی،…
چرا؟چون مردم خوبی دارند!چون نیروی کار مجرب دارند!
میدونم دیسلایک میدین ولی خب با این کار اثبات کردی که آدم کند ذهنی هستی!
چون نمیخوای واقعیت رو بپذیری و این اثبات نادانی
تو هست!چون نمیخوای رویه غلط خودت رو اصلاح کنی!چون تعصب بیجا داری!تعصب چشم های آدم رو کور می کنه.
البته یک موضوعی هست که آقای سیمون کوزنتس میگه=>تولید ناخالصداخلیمربوط بههوش مردمان آن کشور است!ختم کلام منظور اینه که قدرت اقتصادی کشور ها بهIQمردمان آن کشور ارتباط مستقیم داره!
برید میانگین IQ کشور های مختلف رو ببینید،هر کشور موفق هست IQ بالایی دارند.
میانگین هوش اروپا بالای ۱۰۰ هست اونوقت ایران ۸۰!
شرق آسیا هم همینطور!
آفریقا پایین هست.
Navid A J
۲۱ مرداد ۱۴۰۲پول داریم، منتها راه مبادله پول رو نداریم. اینا برای این که همچنان سیستم پولشویی خودشون و رانت هایی که این وسط هست رو حفظ کنن، حاضر به اصلاح این سیستم و مبادله ی صحیح مالی نمیشن. کافیه از چندنفر از بازرگانانی که صادرات واردات دارن و جریان مالی بپرسید، همه چیز دستگیرتون میشه. اگر این سیستم پولشویی بسته بشه، بازار خیلیا کساد میشه که کاسبان تحریم، فقط یک گروهشن.
هوشنگ
۲۱ مرداد ۱۴۰۲وقتی با چمدان دلار این ور و آن ور میدادین! هیچ وقت فکر نمی کردید اینطوری تحریم بشین
مهردادکمال
۲۱ مرداد ۱۴۰۲خدایی از اینا خبری میذارین لااقل عکسشونو نزارین سایت رو زشت میکنن
امیرحسین
۲۱ مرداد ۱۴۰۲من موافق اتومبیل برقی نیستم
مانی
۲۱ مرداد ۱۴۰۲از اقدامات مثبت وزیر جدید صنعت آرام شدن نسبی بازار خودرو و تمرکز بر تولید و عرضه خودروی برقی است.
علی
۲۲ مرداد ۱۴۰۲غیر چین نمیتونن از جای دیگه خودرو وارد کنن!
خداترس
۲۲ مرداد ۱۴۰۲ادمین محترم سایت خواهشمندم که این پیام را بدون سانسور یا حذف شدن به طور کلی منتشر بشه .
و باز هم بابت مطلبی که میخوام بنویسم و درباره خودرو نیست از خوانندگان عذر میخواهم.
آقای وزیر به شهر سمنان امدی و حرف از انتقال آب از دریای عمان دادی !!!!!!!
یعنی اینکه آب را از دریای خزر که بالای سر استان است رهل کرده و از جنوب کشور به هزاران مشکل بیشتر از طرح قبلی آب را انتقال میدهید.!!!!! چرا لقمه را دور سرتان میچرخوانید.
آیا زندگی مردم یک استان و شهر بازیچه یک عده شده که هر کسی و ه روز یک طرح واهی میدهد.
میدانم که در ملع عام نمیتوانید بگویید اب را انتقال نمیدهیم و این مشکل مردم خود شهر سمنان هست ولی در عمل این حرفتان یعنی همین!
عاشق پدال
۲۳ مرداد ۱۴۰۲ارز منشاء خارجی. خودم میتونم ۲ تا سانتافه مدل سال تامین کنم بیارم. فوق فوقش ۲ تن اهن وارد کشور کردم دیگه.
میشناسم میتونه ۱۰۰ تا ماشین با ارز منشا خارجی بیاره.
اینقدر زیادن از این هموطنای پولدار. از خداشونم هست سالی ۱۰ تا وارد کنن.