به گزارش پدال، در بخشی از این نامه با اشاره به هزینه های کوتاه مدت و بلندمدت واردات خودروی کارکرده به کشور، آمده است: عدم اطلاع از سابقه این خودروها، عدم اطمینان از پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه، عدم دسترسی به قطعات یدکی اصلی، تنوع بالای خودروهای کارکرده و نبود نمایندگی خدمات پس از فروش، خروج ارز جهت تامین قطعات یدکی و واردات طولانی مدت قطعات این خودروها از جمله عوارض واردات خودروی کارکرده به کشور است.
همچنین به اعتقاد انجمن صنایع همگن قطعه سازان، کاهش انگیزه تولیدکنندگان داخلی برای تحقیق و توسعه، نبود نظارت بر قیمت گذاری خودروهای کارکرده و عدم ایجاد فضای تجاری عادلانه به دلیل قیمت گذاری دستوری خودروهای داخلی از دیگر آسیب هایی است که در اثر واردات خودروهای کارکرده ایجاد خواهد شد.
اعضای انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو معتقدند در صورت واردات خودروی نو به جای خودروی کارکرده، خودروهای مالکین فعلی به عنوان خودروی دست دوم در داخل کشور عرضه می شود و فضای رقابتی در بازار خودرو تسهیل می شود.
در نامه این انجمن تاکید شده که در صورت عدم توجه به این موارد، صنعت داخل با چالش روبرو خواهد شد.
MR.JD
۲۸ تیر ۱۴۰۲یک لحظه خوشحال شده بودم . واقعا میخواستم باور کنم .
ولی گویا این هم یک دروغ کثیف برای مشغول کردن ذهن ها و خبر درمانی هست .
واقعا عجب صبر و حوصله ای داریم که با این مافیا کثیف خودرو این قدر مدارا میکنیم و امید داریم
اشکان
۲۸ تیر ۱۴۰۲کل صنایع ایران دست کافیاست ، از پفک نمکی و سس گوجه بگیر تا فلز و خودرو و….. ایران کسی داخلش کار داره که به همچین پولایی که بعضیها دارند برسه ؟! جالب اینجاست که همه ام از صفر شروع کردند….
کشوری که بزرگترهاش ، جیب خودشون و به منافع مملکت ترجیح میدد هیچ وقت آباد نمیشه!!! باید فرار کرد فقط
Python
۲۸ تیر ۱۴۰۲مگه قبلا کلی هیوندای سانتافه ورنو تالیسمان وکولیوس وسیمبل و.. وارد نشد؟
همونطور که قبلا وارد شد دوباره هم میشه
شاید بگید قیمتاش چند برابره
متاسفانه بله اما حداقل دیگه ماشین۲۰۱۸همون مدل افت میکنه
Reza
۲۸ تیر ۱۴۰۲از کی تا حالا قطعه سازان واسه مردم تصمیم میگیرن؟
شما قطعه بیکیفیت میسازی میذاری رو ماشین بعد طرف از نمایندگی نرسیده خونه ماشین مشکل پیدا میکنه!
بعد حرف از استاندارد های ۸۵ گانه هم میزنن.
رقابت آزاد رو برای جیب خودشون دارن نابود میکنن.
زیزیگولو
۲۸ تیر ۱۴۰۲انجمن صنایع همگن قطعه سازان خودرو بیجا کرده ….. یعنی مثلاً لندکروز یا کمری دو سال کارکرده نمیتونن استانداردای ۸۵ رو پاس کنن ولی تیبا و ساینا میتونن!!!! عجب!!!
Avan
۲۸ تیر ۱۴۰۲واقعا اینها هیچ بویی از شرم و حیا نبرده اند. قطعات خودرو را از چین وارد می کنند و با جعبه به نام داخلی می فروشند و هیچ چیز به جز منافعشان مهم نیست. حداقل مافیای ایتالیا به یک اصولی پایبند بود اینها به جز چاپیدن هیچ چیز نمی شناسند.اعصابم از اخبار اجتماعی کشور خراب بود گفتم کمی بیام در فضای خودرویی و متفاوت ،اینجا هم ول کن نیستند!
مردیم از خوشی
۲۸ تیر ۱۴۰۲میدونید مشکل چیه؟
خودرو دست دوم را نمی تونند زیاد به ملت فرو کنند
چون دست دومه و مالیات زیادی نباید بهش بخوره و اینکه نمی تونه از نسخه صفر گرون تر بشه
ولی خودرو نو را میشه به راحتی گرون فروخت تا مافیای داخلی آسیبی نبینند
SS
۲۹ تیر ۱۴۰۲واردات خودروی دست دو هم دست خویشاوندهای همین مافیا هست و با قیمتی که با تعرفه در میاد به حلبی ساز ها هم آسیبی وارد نمیکنه
اما امان از خودروی دست دویی که بخواد قیمت پایین داشته باشه و شخصی وارد بشه
کمری با قیمت 207 رو کجای دلشون بزارن آخه؟؟؟
مجتبی .
۲۸ تیر ۱۴۰۲بابا چقدر دلسوز داشتیم وخبر نداشتیم.
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۲فقط گزینه هفتم🤣🤣🤣🤣🤣🤣 همین الانشم اگر اجبار سازمان عصتاندارد نبود رو فرغون هاشون دیلایت و پوزیشن لایت هم نمیذاشتن
انگیزشون واسه پیشرفت(عقبگرد) رو توی بهینه سازی پرشیا با سپر و چراغ آریسان و پژو۲۰۶پلاس با داشبورد تیپ۵ و ترمز عقب از دیسک به کاسه رو خوب درک کردم
بابت تنوع خودرو هم ساماندهیش کاری نداره ک خیلی راحت میشه برند معرفی کرد مثلا تویوتا کیا هیوندای وارد بشه ک کوشا خودرو و آسان موتور ایرتویا و… عاملیت مجاز خدمات دارن توی کشور
تامین قطعات هم به راحتی از کشورهای حوزه خلیج فارس تامین میشه
بابت سلامت ماشین هاهم کاری نداره راهکارشو برای کشورهای اروپای شرقی به این روش پیاده سازی میکنن ک مثلا آئودی توی بدو ورود به اون کشور اورهال اساسی میشه و میرسه دست مصرف کننده با قیمت خیلی پایینتر و حداقل۱۰سال راحت کار میکنه
بحث اینا نخواستنه وگرنه اگر بخوان آب میرسونن عراق اما مردم توی مملکت آبشون قطع و تانکر صف میبندن واسه یه ۲۰لیتری
Amir
۲۸ تیر ۱۴۰۲کاهش انگیزه تولید کنندگان برای تحقیق و توسعه
اوج تحقیق توسعه شما یه دی لایت مگه بیشتره
حمیدرضا ملک نسب
۲۸ تیر ۱۴۰۲واردات خودرو چه نو و دسته دوم همش سرکاری دولت برای مردم هست. ساده نباشید.
محمد
۲۸ تیر ۱۴۰۲امان از این جماعت…، شما چقدر به فکر اشتغال و مردم و استاندارد ها بودید و ما خبر نداشتیم ، قطعه ساز هایی که خیلی هاشون فقط رو کاغذ وجود دارند و در واقع واردکنندگان چینی هستن و قطعه ساز های که ده بیست درصد سفارشات رو میسازند و بقیه رو به چین سفارش میدن و با برند خودشون به خودروساز و بازار لوازم یدکی تحویل میدن ، این نامه هایی که مینویسید موقعی که قانون تو این مملکت حکمفرما بشه مهر و امضاتون پاش خورده ، دوست دارم اون موقع قیافه هاتون رو ببینیم
محی
۲۸ تیر ۱۴۰۲یکی نیست بگه اقا جان بده،خب مردم نمیخرن،دارن به شعور مردم توهین میکنن،الان مثلا پرادوی دست دوم بیاد چه مشکلی داره ؟ مگه دست دومش تو ایران نیست الان ؟ اونم مثل این
رومانی>چین>فرانسه
۲۸ تیر ۱۴۰۲خدایا چرا ایران
فرزاد
۲۸ تیر ۱۴۰۲در بخشی از این نامه با اشاره به هزینه های کوتاه مدت و بلندمدت واردات خودروی کارکرده به کشور، آمده است: عدم اطلاع از سابقه این خودروها، عدم اطمینان از پاس کردن استانداردهای ۸۵گانه، عدم دسترسی به قطعات یدکی اصلی، تنوع بالای خودروهای کارکرده و نبود نمایندگی خدمات پس از فروش، خروج ارز جهت تامین قطعات یدکی و واردات طولانی مدت قطعات این خودروها از جمله عوارض واردات خودروی کارکرده به کشور است.
فقط کلمهی واردات رو با تولیدات داخلی از متن بالا و مابقی گفتههای این انجمن عوض کنیم دقیقاً میشه علت اوضاع اسفبار صنعت و بازار خودروی کشور از دست همین عزیزان و سردمداران مافیای خودروسازی کشور
حسین
۲۸ تیر ۱۴۰۲این انجمن وقتی تصادف زنجیره ای شد و ایربگ ها باز نشد چرا نگران نشد؟
پژمان
۲۸ تیر ۱۴۰۲شماره ۲ از همه خنده دار تره
یعنی از نیسان آبی هم عقب ترن
دلشادی
۲۸ تیر ۱۴۰۲جالبه همه دست به دست هم میدن ک جلوی واردات رو بگیرن اونم به هر بهونه و از هر راهی
خودشون عرضه ندارن عرضه و تقاضا رو تنظیم کنن بی کیفیت ترین خودروها رو میسازن بی کیفیتترین قطعات ممکن رو تولیدمیکنن ک حتی یه ماشین به کارکرد 10 هزار کیلمتر بدون عیب نمیرسه بعد واسه واردات سنگ جلوی راه میندازن
امیر
۲۸ تیر ۱۴۰۲پس از جنگ به بهانه ی امنیت نداشتن مرزها تمام ثروت ایران به استانهای مرکزی در قالب وام های کلان سرازیر شد این سرازیر شدن بدون حساب و کتاب باعث به وجود اومدن مافیاهایی شد که که میتونستن از این منابع بدون حساب و کتاب به واسطه ی رابطه ای که داشتن بهره ببرن همین مافیا در دوران احمدی چون پول نفت خیلی زیاد بود اونقدر پول بی حساب کتاب رسید دستشون که دیگه نمیشد باهاشون برخورد کرد پس از اینکه ایران تحریم شد کم کم منابع کم شد این الیگارش ها قدرتشون بیشتر شد چون میتونستن به بهانه ی تحریم و دورزدنش هم پول بیشتری به جیب بزنن هم به دولت پول بدن بعدا که نارضایتی ها بیشتر شد حاکمیت برای تامین نیروهاش دست به دامان همینها شد الان اینها از خود حاکمیت قویترن حتی اگه دولت بخواد کاری رو انجام بده باید حتما به نفعشون باشه وگرنه نمیگزارن اینو گفتم تا کلاه سرتون نره اوضاع دیگه بهتر نخواهد شد کلاه سر خودمون نگزاریم داستان خودرو یکیشه بقیه ش رو هم خودتون میدونید
خلیل
۲۸ تیر ۱۴۰۲فقط گزینه ۲🤣
اگه این ماشین ها استاندارد ها رو پاس نکنن پس پارس فیس آریسان میتونه.
شاپور
۲۸ تیر ۱۴۰۲بجان پدر مادر این قطعه سازهای دروغگو، از ایران خودرو ماشینی نو تهیه کرده بودم که برای یک ایراد ۸ بار به نمایندگی رفتم و قطعه عوض شد و باز هم درست نشد که با اعصاب داغون ماشین معیوب را با ضرر فروختم تا صاحب جدیدش کفش آهنی بپوشه برای تعمیرش. حالا تصور کنید قطعات موتوری و نه مصرفی تویوتا کرولا در صورت سرویس های بموقع از ۲۵۰ هزار کیلومتر به بعد نیاز به تعویض و یا تعمیر پیدا میکنه. در کیش تاکسی های تویوتا با آن گرما و شرجی بالای آنجا اکثرا با کارکرد ۱میلیون کیلومتر زیاد هستن که هنوز موتورشان باز نشده و داران مثل روز اول کار میکنن و این آقایان مافیا دارن اشک تمساح میریزن برای مردم خدا لعنتتون کنه بی وجدانها.
یوسف
۲۸ تیر ۱۴۰۲لعنت خداوند بر تمام قطعه سازان دروغگو و کم فروش….. خصوصا بلبرینگ سازان چرخ جلوی پژو و بلبرینگ سازان چرخ عقب پراید…….
مایکو
۲۹ تیر ۱۴۰۲واردات خودرو قطعا انجام خواهد شد و قول میدم ۲ سال دیگه لگن ساز ها تا مرز ورشکستگی پیشمیرن
قول میدم این رو به شما و با چشمان خودتون میبینید
علی
۲۹ تیر ۱۴۰۲انجمن قطعه سازان *** ، فورا وارد کنید ، خواسته همه مردم اینه
حسن
۲۹ تیر ۱۴۰۲وجدانا چرا قدر این نخاله ها ببخشید پخمه ها نه همون نخبه ها را نمیدونید من خودم رزومه و سابقه ی اینا را خوندم متن انگلیسیش هم دست خودمه دقیق خوندمش اینا کلا سوات ندارن بیشتر از این نمیکشن . خودروی 5 سال کارکرد میشه حداقل سال 2019 خوب تا 2017 و تک و توک 2018 که بیشتر نداریم 2019 وارد بشه همه اینا میشن مدل رفته و افت قیمت پیدا میکنن
Siyavash
۲۹ تیر ۱۴۰۲و این قصهسر دراز دارد…..
مسئولین الان یعنی به فکر مردم هستن که میگن وارد نکنیم…
یعنی اینا وجدان دارن…
یعنی اینا انسانیت حالیشونه…
خودش ن بهترین زندگی و بهترین ماشین هایه آلمانی و ژاپنی داخل کشور رو دارن و دست ما مردم بدبخت هم در بهترین حالت یه ماشین چینی درجه ۳ میندازن اونم با هزار خفت….
اینا دیگه خیلی رو دارن..این واردات واردات هم یه فیلم هسن برایه ساکت کردن مردم و قبل انتخابات ببین تا انتخابات همین قصه رو داریم که یه روزه میگن وارو کنیم یه روز دیگه مخالفت میکنن تا خرشون از پل رد بشه بعدش کلا همه چیز کنسل میشه..ببین من این حرفو کی زدم…
genius
۲۹ تیر ۱۴۰۲صنعتی که سواد و تکنولوژی و قدرت رویارویی با محصولات کهنه و دست دوم اروپایی رو نداره بدرد لای جرز دیوار هم نمیخوره!24ساعته گ میخورید که رشد علمی ایران 600هزار برابر دنیاست اونوقت بوقت عمل که میرسه جا میزنید چرا؟!؟!؟
حسن
۲۹ تیر ۱۴۰۲منظورشون از رشد علمی کاغذهای باطله در هنگام درس خوندنه اینا 600 هزار برابر دنیا کاغذ حروم میکنن تا 6 کلاس بخونن اونم تا ده بیشتر یاد نمیگیرن دو ریالی را هم بیشتر از یک دلاری دوس دارن
ناشناس
۲۹ تیر ۱۴۰۲یکی از مهندسان ایران خودرو میگفت این قطعه سازها برای اینکه اون قطعهای که میسازن و میخوان به خط تولید بیاد چون کیفیت نداره به اونهای که مسئولیت تایید کیفیت این قطعات بنجل رو دارندچه پولهای پرداخت میکنند تو یک مورد میگفت هزینه سفر یک ماه خانواده طرف به اروپا رو دادند تازه پول خرید سوغاتی رو هم پرداخت میکنند بعد این آدمها فکر صنعت خودرو هستند هیچ گربه ای محض رضای خدا موش نمیگیره
علی
۲۹ تیر ۱۴۰۲مردم رو این همه تحت فشار گذاشتید و هر جور دوست دارید رفتار میکنید حداقل خواهشاً لطفا به شعور مردم توهین نکنید ماشین تولید داخل با قطعات بنجل شما استاندارد ۸۵ گانه رو پاس میکنه بعد تویوتا بنز کیا و،،، اونها نمیتونند این استاندارد رو پاس بکنند مثلا ماشین خارجی تصادف بکنه حتما باید با سرعت و زاویه مناسب باشه تا اربگ عمل کنه ولی ماشین شما قبل از برخورد سرنشینان رو ایجکت میکنه تا آسیب نبینند عین یک جنگنده آفرین
رامین
۲۹ تیر ۱۴۰۲قطعه سازان بی شرم کشور،همه شما بخاطر تولید قطعات بی کیفیت و فروش در بازار داخلی همراه با تولید کنندگان داخلی بایستی بجرم ایجاد صدها هزار تصادف منجر به جرح و فوت هموطنان باید محاکمه شوید و تمام پولهایی را به حرام بدست آورده اید مصادره شود،اگر این کشور متولی درست و حسابی داشت که امثال شما جرات نمی کردید با پر رویی تمام دست به چنین کاری بزنید،اطمینان دارم در آینده یکایک شما و سایر دست اندر کاران صنعت اشغال خودرو توسط مردم محاکمه خواهید شد.رامین فقیهیان
رضا
۳۰ تیر ۱۴۰۲داره کم کم حیاط خلوتی را که برای مافیای خودرو درست شده بود به هم میخوره .خدا لعنت کنه پدر ومادر اون کسی را که وضع موجود را برا مردم درست کرده ، شما از کی تا حالا دلسوز مردم شدید؟ با این کارها و حرفاتون مردم را به روز سیاه نشوندید،چرا آدم مثل سگ شب و روز بدو بدو کنه ونتونه یه ماشین خارجی خرید کنه. خدا به روز سیاه بنشونه خودتون وخانوادتونا🤲🤲🤲
Muty
۳۰ تیر ۱۴۰۲یکی نیس به این اوشگولا بگه
باباجون نه به داره نه به بار
چرا ترسیدین :-)
آزاد شدن واردات خودرو نون خیلی ها را آجر میکنه ======= و او طرف ترازو حال عموم مردم رو خوب
حالا باید نسشت و دید مسئولین در کدوم جبهه می ایستن. ( برای اونایی که تا حالا نفهمیدن) ( و برای اونایی که فکر میکنن خیلی رند هستن و فهمیدن ولی فقط پای موبایل و لپ تاپ مبارز و حق طلب هستن)
کوروش
۳۱ تیر ۱۴۰۲خود حاکمیت با واردات جنس و کالای با کیفیت مخالفه اینا همه بهانه است شما ۴۰سال ک خودتونو نشون دادید