در ده ماه نخست سال جاری، درمجموع ۷۱ هزار و ۶۹۰ دستگاه خودروی سواری وارد کشور شده است.
همچنین در این میان خودروهای هیوندای با ۳۳,۳۹۵ دستگاه بیشترین سهم را در واردات خودرو به خود اختصاص دادهاند. طی این مدت درمجموع ۱۰,۸۴۴ دستگاه هیوندای سانتافه وارد کشور شده است و به این ترتیب این خودرو توانست عنوان نخست در میان خودروهای وارد شده به کشور را نیز از آن خود کند.
پس از هیوندای، خودروهای کیا با ۱۳,۰۰۶ دستگاه رتبه دوم خودروهای وارد شده به کشور را در اختیار دارد. پس از این دو برند کرهای، تویوتای ژاپن با ۸,۲۳۴ دستگاه در رتبه سوم خودروهای وارد شده به کشور در ۱۰ ماه نخست امسال جای دارد.
در میان برندهای چینی حاضر در بازار ایران، در ده ماه نخست امسال، جیلی درمجموع ۶,۳۸۵ دستگاه خودرو وارد کشور کرد.
در میان برندهای لوکس وارداتی به ایران، بامو با ۲,۸۹۰ دستگاه خودرو بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است، ضمن آنکه لکسس توانسته با ۱,۰۸۴ دستگاه خودرو رتبه دوم را از آن خود کند و از مرسدس بنز پیشی بگیرد. در این دوره در مجموع ۷۱۹ دستگاه مرسدس بنز، ۱۶ دستگاه پورشه و ۱۲ دستگاه مازراتی هم وارد کشور شده است.
سجاد
۲۱ اسفند ۱۳۹۳خیلی جالبه که در بین غیر چینی های آسیایی یکی از گرونترین و لوکس ترینها (سانتافه) رتبه اول رو داره ،
و در بین چینی ها هم امگرند که یکی از لوکسها و گرونهای چین محسوب میشه رتبه اول رو داره!
matin
۲۱ اسفند ۱۳۹۳پس آمار واردات میتسوبیشی کو؟؟؟
علا
۷ اردیبهشت ۱۳۹۴ایکاش میدونستم کسایی که بجای میتسیوبیشی اوتلندر میرن سانتافه میگیرن تو چه فازی هستن؟
مهدی
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ضمن احترام خدمت همه ی تهرانی عزیز.آیا دقت کردین ماشین های تهران پلاک که تو سایر شهرستان ها هستن معمولا هیوندای هستن؟
علي
۸ اردیبهشت ۱۳۹۴اینو بی خیال .
بچسب به بی.ام.و که از بنز پی شی گرفته ……..ددددمممممشششش گگگگررررمممم….
جواد
۲۴ اردیبهشت ۱۳۹۴اخه بنزو بنز سوار سوار میشه بنز لوکسه و مثه کادیلاک و رولز رویسه بی ام و ماشین اسپرته
آقا مصطفی
۲۱ اسفند ۱۳۹۳آقا کسی اینجا هست که عشق ماشین فرانسوی باشه؟
یعنی اولویت اولش ماشین فرانسوی باشه؟
میخوام بدونم کسی میتونه فرانسوی ها رو دوست داشته باشه
سعید
۲۱ اسفند ۱۳۹۳ماشین فرانسوی رو خیلی ها دوست دارن از جمله خود من ولی اولویت اولشون نیست،شاید اولویت چهارم باشه بعد از آلمان،ژاپن و آمریکا،البته برای بعضیا حتی ماشین کره ای هم نسبت به فرانسوی اولویت داره!
ارمان
۲۲ اسفند ۱۳۹۳تو الویت نیست اما ماشینهای بی دردسر و کم هزینه ای هستن سری ds سیتروعن رو میپسندم بنده
اریک
۲۲ اسفند ۱۳۹۳تو الویت دوم من هستن به خاطر تکنولوژی الکترونیک و همین طور فن آوری های عجیب و غریب سیستمی که تو ماشین های معمولی می زارن واقعا مهندس های الکترونیک فرانسه خیلی خوب کار می کنند. مثلا سیستم تعلیق هیدروپنوماتیک سیتروئن که توی زانتیا هم استفاده شده با تنظیم ارتفاع خیلی خوبه اون هم برای یک ماشین تو سطح متوسط.
حامد
۲۵ اسفند ۱۳۹۳اتفاقاٌ نقطه ضعف ماشین های فرانسوی مخصوصاٌ پژو در قسمت برق و کنترل الکترونیکی اون هاست که اکثر مشکلات این خودروها رو شامل میشه (نسبت به برند های معروف)تو کشور خودمون هم آمار خرابی و نقص برق ماشین های فرانسوی بالاست.
ولی در بخش مکانیکی و راندمان موتور و مصرف سوخت جزءخوب هاهستند.
مهدی م
۲۶ اسفند ۱۳۹۳الویت من نه ماشین فرانسویه و نه ماشین کره ایی.الویت من رفع گشنگی و پرداخت قبوض آب برق گاز است.الویت بعدیم گرفتن وام برای خریدن آجیل عید می باشد…….
k.s.a
۲۷ اردیبهشت ۱۳۹۴اتفاقا این خودرو یکی از بهترین خودرو های وارد شده میباشد من خودم سوار شدم
,
Archi khan
۲۴ اسفند ۱۳۹۳آقا حالا که بحث ماشین فرانسوی اینجا شد.
دوست دارن نظر دوستان را بدونم
به نظرتون داستر 2014 با حدود قیمت 90 تومان خوبه ؟؟ یعنی ارزشش را داره بخریم ؟
کسی از دوستان میدونه چه جور ماشینیه ؟
((من دنبال شاسی بلند خوب و کم دردسر میگردم ، الانم ال 90 دارم ))
البته با همین حدود پول و گرنه گزینه های بسیاری هست.
ممون دوستان
حجت
۲۱ اسفند ۱۳۹۳من عشقم رنو فلوعنس دنده ای هست با موتور نرم و بی صدای مشترک رنو نیسان با زنجیر تایم مادام العمر با کیفیت اصل رنو شتاب 8 ثانیه سرعت 230 که به راحتی پر میکنه 1200 کیلومت باهاش راننده گی کردم عاشقش شدم قبلا سراتو کوپه داشتم فقط ظاهر ماشینو داشت خشک و بدون هندلینگ ولی رنو با کلاچ روغنی نرم در عین نرمی سواری هندلینگ بی نظیری داره شاید فکر کنید دارم تعریف زیادی میکنم ولی عین واقعیت رو میگم لذت راننده گی این ماشین رافقط توی بنز c180 مدل 2005 دیدم.
farzad2
۸ فروردین ۱۳۹۴Salam
Ba sepas va dorood va tabrike sale now
Man khodam yek Optima 2015 daram..hala ellate kharide khodam ro migam khodet ghezavat kon..option hayi ke in khodro dare BMW be sorate sefareshi mizane..!!! Hata dorbine dande aghabesh..ta…….harchi ke fekr mikoni…
Az hameye inha ke begzarim..man baram mashini moheme ke moughe forosh oufte ziyadi nadashte bashe va mohemtar az hame..vaghti pool lazem shodam bela fasele betoonam khodam befroshamesh na be namayeshgahi bedam ba gheymate booouzz…!!!
Renault az jomleh khodrohayi hastesh ke sakht be forosh mire..(megan/Logan). Ro nemigam..manzooram hamin modeohaye jadideshe..ke be gheyr az celious(age eshtebah nagofte basham) ke vaghan ham zeshte va geroon..ya hamin duster ke aslan farance nemizane..male Romania hastesh..ya Renault scala ke oon ham male turkiye hastesh…doostan deghat konan moghe kharid…va sale tolide mashin ro az toye khode..cpu bebinan..ya dakhele capute jolo..be sanad ektefa nakonid..va mashini ro bekharid ke daryaye namayandegi hastesh..masalan hamin mashine man bedoone guarantee 15 toman arzoontare..vali yek sar be tamirgah haye kia bezanid bebinid khodrohayi ke motefareghe vared shodan..az daaste dov
علیرضا
۲۱ اسفند ۱۳۹۳دلیل فروش کمتر بنز در ایران به خاطر فعالیت کم شرکت ستاره ایرانه، خیلی بی بخارن، مثلا نمایندگی رسمی بنز در ایرانه
سعید
۲۱ اسفند ۱۳۹۳نمیدونم چرا ستاره ایران اینقدر ضعیف عمل میکنه،مدلهای با حجم کمتر از 2500 مثلA45,CLA45,GLA45 که هم خیلی قدرتمند هستن هم زیبا و هم قیمتشون که حدودا 50هزار دلاره خیلی خوبه،اگه وارد بشن حتما میتونن موفق باشن و استقبال خوبی ازشون میشه
آئودی هم که اصلا وارد نمیشه،واقعا جاش تو کشور ما خالیه
Zora
۲۳ اسفند ۱۳۹۳جدیدا نماینده آئودی هم در ایران میخواد باز بشه با نام (( کولاک موتور ))
…. 0000 ….
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۳یعنی اگه میشد مرسدس cla یا هاچ بک کلاس a توربو وارد میشد منفجر میکرد بازار رو.cla اونطرف 32 هزار دلار هست اگه تو ایران 150 میلیون هم بفروشن بازم برد با بنزه ولی چه کنیم که …
mori
۲۷ فروردین ۱۳۹۴بابا مسکورو گرفتی.cla 200منطقه 150 تومنه.بیاد پلاک ایران بشه میره بالا300
حسین
۲۱ اسفند ۱۳۹۳فقط تــــــویــــــوتـــــا
محمد
۲۱ اسفند ۱۳۹۳فقط تویوتا نه ؛ فقط فقط تویوتا ولا غیر….
سامی
۲۲ اسفند ۱۳۹۳محمد چجوری حساب کردی 150 میلیون ؟؟؟؟
32000 *2=000 64
64000*3400=217.000.000 تومن
عوارض و مالیات و………….. اینارو هم حساب کنی
زیر 450 میلیون اصلا امکان نداره
علیرضا
۲۶ اسفند ۱۳۹۳دوست عزیز این فرمول رو کجا در آوردی؟
cla اگه وارد بشه مطمئنا زیر قیمت C200 خواهد بود.
C200 در حال حاضر 285میلیون قیمتشه، پس قیمت CLA اگر وارد بشه حدود 260میلیون قیمت خواهد داشت نه 450 میلیون!!!!!!!!!
بنده خدا
۲۲ اسفند ۱۳۹۳عاشق کیزاشی ام…شما هیچ کدوم رو کیزاشی سواری نکردین بدونیناین کرهای ها یه چیزی تو مایه چینی خوبترند…ولی ژاپن اونم سوزوکی کیزاشی شرف داره به اپتیما آزرا….فقط کیزاشی….حیف و بازم حیف که دیگه تولید نمیشه……………………………………………
رامتین
۲۲ اسفند ۱۳۹۳کیزاشی و اینجور ماشینها که گرچه کیفیت خوبی دارند، اما هیچگاه در ایران جای تعمق ندارند! مهم خدمات پس از فروشه که هیوندا خیلی عالی کار میکنه. اصلا همین الان به شما یک فراری 488 بدهند، اصلا بلدی سوارش بشی چه برسه به اینکه راهش ببری و چه برسه به اینکه اگه خراب شد، یه آدمی از این کشور بتونه تعمیرش کنه. سواد تعمیرکارهای ایرانی و نمایندگیها در حد پیکان هم نیست.. بنابراین گول ژاپنی بودن را نخورید. همین سونی که یک زمان در زمینه دوربین و تصویر حرف اول را در دنیا میزد، الان شرکتهای دیگه کاملا در همون سطح قرار گرفتند و حتی بالاتر. البته صرفا خود لکسوس را بخوای درنظر بگیری، واقعا کیفیت بهتری از کره ای و فرانسوی داره ولی در باقی موارد با توجه به اینکه دیوانگیست بیش از 5-6 سال یک خودرو را در ایران سوار شد، پس همه گزینه ها مثل همند و این بحثها را بگذارید کنار.
Ahmad..F12
۲۲ اسفند ۱۳۹۳دوتا مسئله اینجا پیش میاد
1- خودرو هرچی محدودتر و کمیاب تر = خاص تر و بهتر ؟؟
2- خودرو هرچی بیشتر و پرفروش تر = بهتر ؟؟
علیرضا
۲۲ اسفند ۱۳۹۳مگه واردات بالای 2500 سی سی ممنوع نیست؟ پس چطور پورشه وارد شده؟
حامد
۲۴ اسفند ۱۳۹۳طبق آمار گمرک کره سومین کشور از نظر حجم واردات بعد از چین و اماراته. و همچنین تو 10 ماهه منتهی به امسال نزدیک به 250میلیون دلار واردات خودرو زیر 2500 سی سی داشتیم.در کل بعد از گندم و برنج و کنجاله های دامی خودرو 4 کالای وارداتی به ایران بوده.و باز در کل ما داریم کجا میریم!!؟
علی
۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۴رنو همیشه انتخاب اول من است ال90 بعدمگان در حال حاضر هم رنو کولیوس را با هیج شاسی بلند دیگری معاوضه نخواهم کرد