شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو از این پس باید در زمان پذیرش خودرو در تعمیرگاهها، هزینه و مدت زمان موردنیاز برای تعمیر خودرو را بهصورت کتبی به مالک آن خودرو اعلام نمایند.
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعین به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۳، «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات» از مهمترین دلایل نارضایتی مصرفکنندگان ایرانی از خدمات شرکتهای خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است. این موضوعات در تدوین اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو موردتوجه قرار گرفته است؛ بهگونهای که در ماده ۴۳ قانون مذکور در این زمینه قید شده است:
نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش خودرو موظف است در زمان پذیرش خودرو، بهصورت کتبی زمان تقریبی تحویل خودرو و هزینه تقریبی تعمیرات را به مشتری اعلام کند.
اصلاحیه آییننامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرفکنندگان خودرو اخیراً در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رئیسجمهوری، اجرایی خواهد شد.
amir
۹ دی ۱۳۹۴این قانون هم راه گریز داره .نمایندگی هزینه رو نصف اعلام میکنه بعد دو برابرشو میگیره بعد هم میگه قیمت تقریبی بود.
Hitler
۱۲ دی ۱۳۹۴هزینه تعمیر صد هزار تومان با تقریب هزار درصد
هزینه نهایی:یک میلیون و صد +مالیات بر ارزش افزوده
زمان تحویل:یک ماه با تقریب هزار درصد
سال بعد همین موقع ماشینت آمادس
باید میگفتن تقریب چند درصدی
البته همین حرکت کوچک و نسبتا خوب،بازم از این بی شرفا بعیده
امیر.عارف
۹ دی ۱۳۹۴این قوانین برای کشوری مشکل گشا میشه که هم خودروساز و نمایندگیهایش از صداقت و شفافیت بهره مند باشند و هم دستگاهای اجرایی به درستی به وظیفه خود عمل کنند. اینجا ایران است . اگر گیربکس ماشینت ایراد داشت در صورت تعویض کل ماشین بنا به قانون خودشون از گارانتی خارج میشود . اگر دیسک و صفه ماشین صفر وسط جاده قفل کرد باید هزینه را خودت پرداخت کنی چون مصرفی است . (خیلی مسخره است قانون خودروسازها و نظارت ناظران اونها)
احسان(احسان)
۹ دی ۱۳۹۴یه روزصبح ماشین رو بردم تعمیرگاه گفت 150 هزار تومن هزینه میشه و بعد از ظهر بیا ببر.نه تنها تحویل ماشین 3 ساعت تاخیر داشت که 80 تومن هم ازم اضافه گرفت و فاکتور داد که مجبور شده قطعه اضافی عوض کنه.حالا بهم راست گفته یا دروغ؟اصلا اگر واقعا عوض کرده نیازی به تعویض بوده یا نبوده؟
مشکل اینه که تقریبا تمام تعمیرکار ها فروشنده لوازم یدکی هم هستن.تو چند سال گذشته هم ثابت شده بعضی از نوادگان کوروش چندان خلف نیستن(با عرض معذرت خدمت هموطن های گلم).این قضیه واقعی و ناراحت کنندس.برای رشد کردن به جای اینکه با هم صعود کنیم با خرد کردن همدیگه فقط سعی میکنیم سقوط نکنیم.
نخود آش
۱۰ دی ۱۳۹۴به شدت با حرفت موافقم. مخصوصا دو جمله آخرت.
احمد باقری
۹ دی ۱۳۹۴از بیخ و بن، اشتباه است.
محمود
۱۰ دی ۱۳۹۴هر چه بگندد نمکش میزنند ——- وای به روزی که بگندد نمک
siavash
۱۰ دی ۱۳۹۴اگه اینا اینقدر به فکر وقت و جیب مردمم پس چرا این طرح واسه نمایندگی های داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا و… نمیزارن
سعید
۲۵ دی ۱۳۹۴توی ایران خدمات پس از فروش یعنی صفر
بهترین نمایندگی آسان موتور در اصفهان خدماتش افتضاحه