ایستگاه خبر

الزامات جدید تعمیرگاه‌های رسمی در هنگام پذیرش خودرو

شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو از این پس باید در زمان پذیرش خودرو در تعمیرگاه‌ها، هزینه و مدت زمان موردنیاز برای تعمیر خودرو را به‌صورت کتبی به مالک آن خودرو اعلام نمایند.

cartoon-33
بر اساس نظرسنجی صورت گرفته توسط شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر از مراجعین به شبکه خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو در طول سال ۱۳۹۳، «کمبود یا نبود قطعات یدکی»، «کیفیت پایین خدمات و تعمیرات» و «دریافت هزینه بالا برای خدمات و قطعات» از مهم‌ترین دلایل نارضایتی مصرف‌کنندگان ایرانی از خدمات شرکت‌های خدمات پس از فروش خودروسازان و واردکنندگان خودرو بوده است. این موضوعات در تدوین اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو موردتوجه قرار گرفته است؛ به‌گونه‌ای که در ماده ۴۳ قانون مذکور در این زمینه قید شده است:

نمایندگی مجاز خدمات پس از فروش خودرو موظف است در زمان پذیرش خودرو، به‌صورت کتبی زمان تقریبی تحویل خودرو و هزینه تقریبی تعمیرات را به مشتری اعلام کند.

اصلاحیه آیین‌نامه اجرایی قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان خودرو اخیراً در کمیسیون زیربنایی دولت به تصویب رسیده است. این قانون پس از ابلاغ از سوی معاون اول رئیس‌جمهوری، اجرایی خواهد شد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۹ دیدگاه‌ها

  1. amir

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (255 ديدگاه)

    این قانون هم راه گریز داره .نمایندگی هزینه رو نصف اعلام میکنه بعد دو برابرشو میگیره بعد هم میگه قیمت تقریبی بود.

    1. Hitler

      ۱۲ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (496 ديدگاه)

      هزینه تعمیر صد هزار تومان با تقریب هزار درصد
      هزینه نهایی:یک میلیون و صد +مالیات بر ارزش افزوده
      زمان تحویل:یک ماه با تقریب هزار درصد
      سال بعد همین موقع ماشینت آمادس
      باید میگفتن تقریب چند درصدی
      البته همین حرکت کوچک و نسبتا خوب،بازم از این بی شرفا بعیده

  2. امیر.عارف

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (871 ديدگاه)

    این قوانین برای کشوری مشکل گشا میشه که هم خودروساز و نمایندگیهایش از صداقت و شفافیت بهره مند باشند و هم دستگاهای اجرایی به درستی به وظیفه خود عمل کنند. اینجا ایران است . اگر گیربکس ماشینت ایراد داشت در صورت تعویض کل ماشین بنا به قانون خودشون از گارانتی خارج میشود . اگر دیسک و صفه ماشین صفر وسط جاده قفل کرد باید هزینه را خودت پرداخت کنی چون مصرفی است . (خیلی مسخره است قانون خودروسازها و نظارت ناظران اونها)

  3. احسان(احسان)

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (2870 ديدگاه)

    یه روزصبح ماشین رو بردم تعمیرگاه گفت 150 هزار تومن هزینه میشه و بعد از ظهر بیا ببر.نه تنها تحویل ماشین 3 ساعت تاخیر داشت که 80 تومن هم ازم اضافه گرفت و فاکتور داد که مجبور شده قطعه اضافی عوض کنه.حالا بهم راست گفته یا دروغ؟اصلا اگر واقعا عوض کرده نیازی به تعویض بوده یا نبوده؟
    مشکل اینه که تقریبا تمام تعمیرکار ها فروشنده لوازم یدکی هم هستن.تو چند سال گذشته هم ثابت شده بعضی از نوادگان کوروش چندان خلف نیستن(با عرض معذرت خدمت هموطن های گلم).این قضیه واقعی و ناراحت کنندس.برای رشد کردن به جای اینکه با هم صعود کنیم با خرد کردن همدیگه فقط سعی میکنیم سقوط نکنیم.

    1. نخود آش

      ۱۰ دی ۱۳۹۴
      سوابق: (293 ديدگاه)

      به شدت با حرفت موافقم. مخصوصا دو جمله آخرت.

  4. احمد باقری

    ۹ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (4711 ديدگاه)

    از بیخ و بن، اشتباه است.

  5. محمود

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (249 ديدگاه)

    هر چه بگندد نمکش میزنند ——- وای به روزی که بگندد نمک

  6. siavash

    ۱۰ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (14 ديدگاه)

    اگه اینا اینقدر به فکر وقت و جیب مردمم پس چرا این طرح واسه نمایندگی های داخلی یعنی ایران خودرو و سایپا و… نمیزارن

  7. سعید

    ۲۵ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    توی ایران خدمات پس از فروش یعنی صفر
    بهترین نمایندگی آسان موتور در اصفهان خدماتش افتضاحه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا