نسل چهارم
رپورتاژ: هیوندای آزرا نسل چهار که اولین آزرا واردشده به ایران بود، متولد سال ۲۰۰۶ است. آسان موتور این خودرو را به ایران وارد کرد و بهسرعت به یکی از خودروهای محبوب در بازار کشور تبدیل شد. پیشرانه تمام و کمال و هندلینگ قابلقبول این خودرو را میتوان از دلایل موفقیتش در ایران دانست. آزرا در ظاهر دارای طراحی اصولی و چهره خاصی است؛ هرچند نمیتوان ویژگی خاصی نیز برای آن قائل شد.
این خودرو در زمینه راحتی سرنشینان و فضای داخلی امتیاز خوبی را از آن خود میکند. آزرا آپشنهای زیادی نسبت به سدانهای رایج بازار جهانی دارد، اما به پای امکانات خودروهای لوکس نمیرسد. این نسل از هیوندای آزرا به یک موتور ۳٫۳ لیتری ۶ سیلندر مجهز است که میتواند ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۰۴ نیوتنمتر گشتاور را تولید کند. یک گیربکس تیپ ترونیک ۵ دنده اتوماتیک نیز موتور این خودرو را همراهی میکند. شتاب صفر تا صد هیوندای آزرا ۷٫۸ ثانیه است و حداکثر سرعت ۲۳۰ کیلومتر بر ساعت را دارد. مصرف سوخت ترکیبی این خودرو ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۳ شده است.
نسل پنجم
بهدنبال استقبال از نسل چهارم آزرا و خرید هیوندای آزرا گرنجور در تیراژ انبوه، آسانموتور در سال ۲۰۱۲ اقدام به واردات نسل پنجم این خودرو همزمان با عرضه آن در بازار جهانی نمود. تولید این خودرو تا سال ۲۰۱۷ ادامه داشت، اما روند عرضه آن به بازار ایران در سال ۲۰۱۳ بهدلیل وضع قانون منع واردات خودروهای با حجم موتور بیشتر از ۳٫۵ لیتر متوقف شد. بنابراین آزرا نسل پنجم تعداد بسیار محدودتری در بازار ایران نسبت به نسل قبلی خود دارد.
هیوندای آزرا گرنجور نسل پنجم از نظر طراحی در مقایسه با نسل گذشته خود بهواسطه زبان طراحی جدید هیوندای بهطورکلی متحول شد. چراغهای جلو حالت کشیدهای دارد و نسبت به گذشته زیباتر شده است. همچنین چراغهای عقب مانند گذشته با یک نوار قرمزرنگ به یکدیگر متصل شده است. بدنه خودرو نیز با فرم بهنسبت ساده نسل گذشته فاصله گرفته است. روی بدنه گرنجور خطوط شکسته فراوانی نقش بسته که علاوهبر افزایش زیبایی و جذابیت این خودرو، عملکرد آیرودینامیکی آن را نیز بهبود بخشیده است. درواقع آزرا نسل پنجم را باید ماحصل استراتژی جدید هیوندای در طراحی محصولاتش دانست.
موتور ۳ لیتری ۶ سیلندر نسل پنجم هیوندای آزرا گرنجور قادر به تولید حداکثر قدرت ۲۵۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۲۸۸ نیوتنمتر است. برای انتقال قدرت موتور این خودرو از یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک استفاده شده است. سقف سرعت این نسخه ۲۴۰ کیلومتر بر ساعت، شتاب صفر تا صد آن ۸ ثانیه و مصرف سوختش ۹٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است. منبع: هیوندای دیوار
نسل ششم
آخرین آزرای واردشده به ایران مربوط به نسخه ۲۰۱۸ آن میشود که کمی پیش از توقف واردات خودرو بهصورت محدود وارد ایران شد. در آزرا ۲۴۰۰ سیسی بهوضوح شاهد زبان جدید طراحی هیوندای هستیم. در نمای روبهرو، چراغهای کشیده و زیبا که از جلوپنجره ۶ ضلعی این خودرو فاصله گرفته، بههمراه سپر جدید چهرهای تهاجمی به آزرا بخشیده است.
در نمای کناری کشیدگی بدنه بههمراه خطوط جذاب و ارتفاع کم سقف گرنجور باعث شده است تا حالت اسپرت و آیرودینامیک خودرو تقویت شود. رینگهای ۱۹ اینچی زیبا و فریم فلزی براق پنجرهها نیز ویژگیهای لوکس گرانجور را افزایش میدهند. هیوندای در نمای عقب سبک طراحی خود را حفظ کرده و چراغهای عقب همچنان به هم پیوسته است، اما محل نصب پلاک برخلاف نسل گذشته از روی درِ صندوق به روی سپر جدید خودرو انتقال یافته است. دو خروجی اگزوز نیز درون دیفیوزر تعبیه شده که به زیبایی این بخش افزوده است.
قدرت موتور ۲٫۴ لیتری این خودرو ۱۹۰ اسب بخار است و گشتاوری معادل ۲۴۱ نیوتنمتر دارد. یک جعبهدنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز قدرت پیشرانه هیوندای آزرا را به چرخهای جلو انتقال میدهد. طبق اعلام شرکت هیوندای این خودرو در عرض ۱۰ ثانیه از صفر به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت میرسد. هیوندای آزرا در سیکل ترکیبی بهازای هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با ۸٫۵ لیتر بنزین میسوزاند. همچنین این خودرو موفق به کسب استاندارد آلایندگی یورو ۶ شده است. برای بررسی دقیقتر امکانات رفاهی و تجهیزات ایمنی هر ۳ نسخه به هیوندای آزرا گرنجور را بهتر بشناس مراجعه کنید.
net
۲۸ تیر ۱۴۰۰نسل پنجم ازرا واقعا زیباست
Mad.z.Max
۲۹ تیر ۱۴۰۰زیباترین خودروی جهان؟
net
۳۰ تیر ۱۴۰۰نسل پنجم ازرا اخرین فیس لیفت مدل ۲۰۱۷ زیباترین سدان نیمه لوکس جهان هست مخصوصا رنگ مشکی
🇩🇪👑MERSEDES BENZ👑🇩🇪
۲۸ تیر ۱۴۰۰نسل پنجم از همه بهتر بود ( البته گزینه انتخاب موتوراش تو ایران )
Audi e_tron gt
۲۸ تیر ۱۴۰۰من ۲۰۲۰ این آزرا را هم دوست دارم
۲۰۲۰ این ماشین یک ماشین ۳۰.۰۰۰ دلاری است و امکانات خیلی خوبی دارد و بنظر من ماشین خوبی می تواند باشد
Reza Waffen SS
۲۸ تیر ۱۴۰۰با اختلاف نسخه ۲۰۱۸ زیباترین آزرا تولید شده تاکنون
new RAMIN
۲۸ تیر ۱۴۰۰اگر میخواهید کامنتمو بخونید پس تا پایان بخونید
درست است نمیتوان آینده را پیش بینی کرد ولی اگه همه چی درست پیش بره و اتفاق عجیبی رخ نده قطعا میشه پیش بینی کرد!با همین ازرا شروع میکنم.
هیوندای آزرا 2007
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai-azera-2011.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2011-hyundai-azera.jpg
http://www.pedal.ir/wp-content/uploads/hyundai_azera-interior.jpg
…………………………..
ازرا 2011
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/10/Hyundai-Azera-2015.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/10/2017-hyundai-azera-23-765×510.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2016/10/2017-hyundai-azera-10-765×510.jpg
……………………………
ازرا 2016
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/12/1.Hyundai-Azera-538×404.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/12/2.Hyundai-Azera.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2017/12/3.Hyundai-Azera.jpg
…………………………..
ازرا 2020
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Hyundai-Grandeur-2020-1.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Hyundai-Grandeur-2020-8-538×404.jpg
https://www.pedal.ir/wp-content/uploads/2019/11/Hyundai-Grandeur-2020-11-538×404.jpg
همونطور که ملاحظه میفرمایید پیشرفت واقعا وحشتناک هست و در طی 1 دهه راه 100 ساله رو طی کرده هیوندای. تازه جنسیس رو نمیگم. اون که پیرشرفت 100 ساله رو در کمتر از 6 سال طی کرده !!!
حالا خودتان تا سال 2030 را پیش بینی کنید
حالا یه سری مشکلات هست. هیچ چیز بی ایراد نیست. مشکلاتی که همه خودرو ها دارن قطعا در سری محصولات هیوندای هم پیدا میشه. خب میشه چشم پوشی کرد اگر ایرادات کمی داشته باشه.
اما یه عده فیلسوف میگن دیگر کمپانی ها هم پیشرفت میکنن و مجال به کره ( و چین) نمیدن. خب بله اون ها هم پیشرفت میکنن. ولی نه در حد. پدال قدیم دوئلی برگزار کرده بود بین ازرا 2016 و کادیلاک xts !!
حالا چون رقیب هم هم هستن بنده میخوام کادیلاک xts از مدل2012 تا جدیدترین مدل که فیس 2017 هست ، لینک هاشو بدم. تا بفهیمد با پیشرفت فوق سریع حتی کله گنده ترین کمپانی دنیا هم باشی نمیتونی بهش برسی. ( البته کادیلاک کارش درسته من کلی گفتم)
http://www.pedal.ir/%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9/xts-%d8%a8%d8%b1%da%af-%d8%a8%d8%b1%d9%86%d8%af%d9%87-%da%a9%d8%a7%d8%af%db%8c%d9%84%d8%a7%da%a9-%d8%a8%d8%b1%d8%a7%db%8c-%db%b2%db%b0%db%b1%db%b2/
https://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%D8%A8%D8%B1%D8%B1%D8%B3%DB%8C-%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-xts-%D8%B3%D8%AF%D8%A7%D9%86/
https://www.pedal.ir/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9/%DA%A9%D8%A7%D8%AF%DB%8C%D9%84%D8%A7%DA%A9-xts-%D9%81%DB%8C%D8%B3%E2%80%8C%D9%84%DB%8C%D9%81%D8%AA-%D9%84%D9%88%DA%A9%D8%B3/
( حال لینک عکس نداشتم خود مطلب رو لینک دادم😅)
هر دوتاشون پیشرفت داشتن
اما یکیشون از پله 4 رسید به پله 7 و دیگری از پله 2 رسید به پله 9 !!
new RAMIN
۲۸ تیر ۱۴۰۰😯
پدال چرا کامنتمو نصفه نیمه منتشر کردی؟؟
ادامه کامنتم این بود اینقدر به این کره ای ها و چینی های بدبخت گیر ندید تاریخ 10 ساله اخیر ثابت کرده اونا درهاشون رو بستن به مسیر ادامه میدهند و جهانو درو میکنن.
دعوای الکی راه نیندازید و اعصاب خودتونو سر افزاد مجازی یا واقعی خورد نکنید
اتفاقات 5 ساله اخیر و این پیشرفت کره (در 10 سال گذشته) گویا همه ماجراس.
دعوای بیخودی راه نیندازید.
اگر همه چی اوکی پیش برود با توجه به رقبا و پیشرفت اون ها و پیشرفت کره ای ها،آنها در 10 سال آینده در قله های کوه المپوس خواهند بود!(کوه واقع درمریخ میباشد)
پس لازم نیست الکی اعصابمون رو خراب کنیم و با برخی افراد الکی دعوا کنیم.
فرید
۲۹ تیر ۱۴۰۰یکی از علتهایی که در سالهای اخیر سرعت پیشرفت خودروهای کره ای یا چینی نسبت رقبای قدیمی و باسابقه بیشتر بوده این است که از لول پایین تری شروع کرده اند.
برای روشن تر شدن مطلب میشه گفت رسیدن از نمره 40 به 75 خیلی راحتتر و سریعتر از رسیدن از نمره 90 به 95 صورت میگیرد.
بهزاد
۲۹ تیر ۱۴۰۰رامین جان اگه امکانش رو داشتی از پیشرفت کیا و هیوندای در چین برای مخاطبان توضیح بدهید.
اگر امکانش بود بگید چرا آزرا در آمریکا به فروش نمیرسه؟
قسمت آخر بررسی تخصصیتون از روند رو به رشد گفتید و اون پله ۴ به ۷ و ۲ به ۹ یکم گنگ بنظر میرسه یکم بیشتر بگید.
ما که سر در نمیاریم اما میشه بفرمایید چجوری میشه با عکس کابین متوجه پیشرفت شد؟ مثلا عوامل دیگری وجود نداره که بشه پیشرفت رو اثبات کرد.
( Amirreza ) 🇩🇪 Mercedes Benz : Engineered to move the human spirit 🇩🇪
۲۸ تیر ۱۴۰۰بهترین نسل آزرا های تو ایران نسل کالیفرنیا بود که ضاهر خیلی زیبا و موتور خیلی قدرتمندی داشت و آپشن و کیفیت قابل قبولی هم داشت استهلاک کم و نرمی سواری و جاداری کابین از نقاط قوت دیگش بودن ، بعد از کالیفرنیا آزرا های ۲۰۱۴ خیلی خوب بودن که اونها هم موتور نسبتا قدرتمند ، ظاهر و کابین بسیار جذاب و کیفیت بهتر داشتند ، ولی از نظر لذت سواری به اتاق کالیفرنیا نمیرسیدند و ۳۰۰ سی سی حجم کمتری داشتن
SF90 STRADALE
۲۸ تیر ۱۴۰۰کره ای ها هیچوقت به اصالت در ساختار و طراحی پایبند نبودن و نیستن و همیشه یک چیز جدید رو میکنن و اتفاقاً خیلی از دوست داران ماشین از این رویه استقبال میکنن
مدل ۲۰۰۶ رو سوار شدم و حس رانندگی خوبی داشت ولی به شخصه ماکسیمایِ دنده ای رو ترجیح میدم
محمدرضا
۲۸ تیر ۱۴۰۰مگه ژاپنیا هستن.
۳نسل کمری که وارد ایران شد.کوچک ترین شباهتی به هم نداشتند.فقط از نوشته پشت خودرو میشد فهمید هر ۳ کمری هستند.
SF90 STRADALE
۲۸ تیر ۱۴۰۰منم نگفتم ژاپنی ها هستن ولی هرچی باشه بیشتر به اصول و سنت های خودشون پایبندن
کره ای ها بیشتر تنوع طلبن و دوست دارن از پایه خراب کنن و دوباره بسازن
در مجموع خودروسازان کره ای و ژاپنی نقطه مقابل همدیگه هستن و نقاط مشترک خیلی کمی با هم دارن
mm.y@rlou
۲۸ تیر ۱۴۰۰چطور میشه عکس پروفایل رو تو موبایل عوض کرد هر کاری می کنم نمیشه تو قسمت برش عکس گیر میکنم
شاهین
۲۸ تیر ۱۴۰۰نسل پنجم رو تجربه کردم. رنگ مشکیش واقعا خوشگله
از نظر سواری هم درحد ماشینای اروپایی تیپ پایه هستش و با اون موتور 6 سیلندر واقعا خوب شتاب و سرعت میگیره. جوری که یبار باهاش توی هوای بارونی 240 تا رفتیم تا از عروسی عقب نمونیم، مثل کشتی کروزه توی جاده
SF90 STRADALE
۲۸ تیر ۱۴۰۰به نظرت تلیسمان رو میزنه تو درگ یا نه ؟؟؟؟
شاهین
۲۹ تیر ۱۴۰۰با اختلاف کم میزنه
تالیسمان هم خوب راه میره
عارف
۲۸ تیر ۱۴۰۰دوستان دوئلها تمام شدند؟
porsche
۲۸ تیر ۱۴۰۰نه
رامتین
۲۸ تیر ۱۴۰۰نسل ششم عالیه طراحیش. فقط بجای موتور 2.4 لیتری میتونست با موتور 3.3 لیتری مشهور لامبدا بیاد که عالی میشد.
شاهین
۲۸ تیر ۱۴۰۰فقط کالیفرنیا خوبه بقیه شون راه نمیرن مخصوصا نسل آخر که فقط پول دور ریختن هست
KASTECH
۲۸ تیر ۱۴۰۰سادگی و موتور پرقدرت نسل چهارم دوست دارم
ماکان
۲۹ تیر ۱۴۰۰سلام. اگر که جدیدترین نسل آن در ایران وارد نشده ، انشاالله که هرچه زودتر وارد همه جای ایران شود و در همه جا پلاک ملی شود .