رپورتاژ: مدیرانخودرو شاسی بلند چری تیگو ۵ را در سال ۱۳۹۴ اولین بار وارد بازار ایران کرد که به دلیل بالا بودن قیمت رقبای کرهای و ژاپنی، با استقبال خوبی روبهرو شد. همین موضوع باعث شد تا نسخههای فیسلیفت شده چری تیگو ۵ هم به لیست واردات مدیران خودرو اضافه شوند.
چری تیگو ۵ اکسلنت نسخه فیسلیفت شده و کامل چری تیگو ۵ است که با چند تفاوت با تیگو ۵ لاکچری میتوان آن را نسخهٔ لوکس و کامل تیگو ۵ دانست. یکی از مواردی که از ابتدای معرفی و رونمایی از تیگو ۵ اکسلنت در ایران مطرح شد، قیمت گذاری نامناسب مدیران خودرو بود. این خودرو در سال ۹۷ با قیمت ۲۲۰ میلیون تومان عرضه شد، که در برابر رقبای کرهای و هموطنش چندان رقابتی به نظر نمیرسید. البته، نکته مهم اینکه حتی همین قیمت نیز، مانع از استقبال خوب از تیگو ۵ اکسلنت نشد.
برتریهای تیگو ۵ اکسلنت
تیگو ۵ اکسلنت در واقع نقش کراساور لوکس چری را بازی میکند. طراحی آن پیشرفت محسوسی داشته و درون مایه کپیکاری شده معمول چینیها در آن مشاهده نمیشود. این تغییرات بدنه و کابین تیگو ۵ اکسلنت را شامل میشود. آنچه برای ایرانیان خسته از طراحیهای تکراری و کسل کننده داخلی اهمیت بسیاری دارد.
در واقع با تیگو ۵ اکسلنت، میشد صاحب خودرویی که انگ چینی بودن چندان به آن نمیخورد شد و البته قیمت مناسبتری نیز پرداخت کرد. هرچند در بحث فنی، تیگو ۵ اکسلنت تفاوتی با نسخه قبلی و تیپهای دیگر این خودرو ندارد و تمام نقصهای تیگو۵ های دیگر را در خود جای داده، اما در بخش امکانات رفاهی با داشتن تجهیزاتی نظیر EBD، HHC و EAB و ارتقا کیفی سیستم مولتی مدیا، نسخه فول آپشن تیگو ۵ محسوب میشود.
نکته مهم دیگر، خدمات پس از فروش مناسب مدیران خودرو است. تیگو ۵ در تمام نسخهها و تیپها از این خدمات رضایت بخش بهره میبرد. برخورداری از گارانتی طولانی مدت، در دسترس بودن قطعات یدکی از طریق نمایندگی و حضور تعمیرکاران مسلط به خودرو در نمایندگیها از مواردی محسوب میشود که به تیگو ۵ برتریهای قابل توجهی در برابر رقبا میدهد. نکته دیگر، در دسترس بودن نسخههای صفر خودرو است. آنچه در مورد بسیاری از وارداتیها پس از سال ۹۷ و توقف وارد خودرو به ندرت اتفاق میافتد. به نظر همین نکات باعث شده است که امروز نیز، چری تیگو ۵ اکسلنت، حتی با قیمتی بسیار بالاتر، همچنان بازار خود را حفظ کرده است. (مشاهده قیمت روز خودرو در بازار با سایت دیوار) اینکه این خودرو، در نسخه صفر و به روز خود، با خدمات مناسب و دسترسی آسان به آنها، از بسیاری رقبای کرهای کارکرده خود قیمتی مناسبتر دارد.
بازار کارکردهها
زمانی بود که خودروهای چینی موجود در بازار، یک نقص بزرگ را با خود یدک میکشیدند و آن بازار کم رونق و خراب نسخههای کارکردهشان بود. به این ترتیب که یک خودروی چینی کمکارکرد و سلامت، به نصف قیمت نسخه صفرش خرید و فروش میشد. امروز، اما به دلیل ارتقا سطح کیفی این خودروها و البته آشفتگی بازار خودرو، کمتر شاهد چنین معضلی هستیم.
به همین ترتیب، تیگو ۵ اکسلنت، به عنوان کراساووری لوکس و نسبتا مدرن (نسبت به رقبای هموطنش) از بازار خوبی در نمونههای دست دوم خود برخوردار است. این نکته را نیز نباید نادیده گرفت که، کراساورها در سالهای اخیر، علاقمندان و طرفداران بسیاری پیدا کردهاند. همین امر موجب شده تا افرادی که توان خرید نمونههای کرهای، ژاپنی یا حتی همین چینیهای صفر را در این کلاس ندارند (به دلیل افزایش سرسامآور و بیمنطق قیمت خودرو)، به سمت خرید نمونههای کارکرده و باکیفیتتر چینی حرکت کنند. البته نباید این حقیقت را نیز فراموش کرد، که این روزها به عقیده بسیاری کارشناسان، این دست تولیدات چینی، شرایط بسیار بهتری حتی از نمونههای صفر داخلی دارند.
بنابراین خرید یک دست دوم خوشساخت چینی به یک صفر بیکیفیت داخلی ارجحیت داده میشود.
امین
۲ بهمن ۱۳۹۹گیربگس ماشین باید هر 70 هزار تا عوض بشه
م
۲ بهمن ۱۳۹۹به این جمله آخر متن دقت کنید .
(( بنابراین خرید یک دست دوم خوشساخت چینی به یک صفر بیکیفیت داخلی ارجحیت داده میشود.))
واقعا خجالت کشیدم وادادگی تا چقدر
Farzad
۲ بهمن ۱۳۹۹اگه صنعت خودروی چین پیشرفت کرده همش به لطف کشورهای جهان سوم بوده .
اگه بخوام ایرادهای تیگو۵ رو بگم یه طومار میشه …
و جالبیش اینجاست که برخی آپشن هاش تو ایران حذف میشه ?
مهدی،:امید اینده
۲ بهمن ۱۳۹۹تخم مرغ
باز تیگو هفت خوشگل هست که آدم خوشش بیاد
افشار
۲ بهمن ۱۳۹۹به درد دوزار نمیخوره
رضا
۲ بهمن ۱۳۹۹داداش من یدونه داشتم تا سال۹۷، مدل ۹۵ بود ۶۰ تا دستم بود ، نمیگم ماشین فوق العاده ای اما اینطورام بگی اشغال نیست، سر و صدا کابین نداشت، امکاناتش بد نیست، مشکلش شتاب بد و کند بودنه وگرنه با این چیزا کنار بیای انصافا با اون قیمت خوب بود نه این قیمت ۷۰۰ تومنی الان که میشه یه مزدا ۳ خوب گرفت
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹آقا رضا میدونی ۷۰درصد جمعیت ایران زیر ۳۹سال سنشونه؟این جمعیت تنها یه چیز از ماشین میخوان،هیجان!!!برای همینم هست که همه دنبال کوپه و سوپراسپرتن،یه کراس اوور با موتور ۱,۵لیتری به چه دردی میخوره…..
اسد
۲۸ بهمن ۱۳۹۹با سلام.
من تیگو 5 مدل 95 صفر خریدم و دو سال استفاده کردم تا کیلومتر 50 هزارتا. عالی بود. بدون کوچکترین ایرادی.
همزمان لکسوس RX هم داشتم پلاک اروند.
واقعا تیگو ماشین خوبی هست از همه لحاظ.
موتور. کابین.امکانات. استهلاک کم.
من سال 97 تویوتا راوفور داشتم فروختم و بلافاصله تیگو 5 خریدم.
تیگو 5 از راوفور نرم تر هست.
من تجربه انواع ماشین ها را دارم.
تیگو 5 حتی از نظر من بهتر از تیگو 7 هست به نسبت قیمتش.
مهرداد كمال
۲ بهمن ۱۳۹۹من یکی زانتیا ۸۶ تمیز وو به صفر این ترجیح میدم
Avan
۲ بهمن ۱۳۹۹زانتیا به جز شتاب اولیه هیچ چیز به درد بخوری نداره،ایمنیش از سمند پایینتر،خرج و هزینه بسیار بالا و پدر درآر.
تیگو ۵ اگر قیمت فضایی فعلیش رو در نظر نگیریم خودروی خوبیه.برادرم دو سال پیش صفرش رو خرید ۱۱۵ میلیون،الان شده ۷۰۰ میلیون.
به زودی قراره موتور توربوشارژی که روی تیگو۷ هست بزارن روش که مشکل کندیش هم حل میشه.البته از هر چیزی باید توقع منطقی داشت در بازار مسخره ایران فعلا همینها در دسترسه
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹قسمت آخر کامنتت خوبه،اما بقیش نه، تو این ایران خراب شده جز آشغال چینی و ?ایرانی چیزی پیدا نمیشه و بقول خودت هم مجبوریم یکی رو بگیریم،اما کافیه ماشین های دست دوم وارد بشن تا حال هرچی آشغال چینی و ایرانی خراب بشه….
Ramin
۲ بهمن ۱۳۹۹فقط تیگو 7…
و کوپا ریگان….
و آریزو 6…
اینا بهترین چینی های موجود در ایرانن….
AMG///
۲ بهمن ۱۳۹۹جیلی امگرند 7
جیلی امگرند x7 (درکل همه محصولات جیلی به جز gc6)
بسترن b30
جک s5
هایما s7
اینا بهترینن
اونایی که شما گفتی بدرد خودت میخورن
Ramin
۲ بهمن ۱۳۹۹اقای ای ام جی
جیلی امرگند x7 ؟؟؟؟
همون زمخته با چراغ های مضخرف ؟؟؟ ????
بسترن b30 ؟؟؟ ????
بسترن b50 بهتره…
جک اس 5 ؟؟؟ ?????? همون زمخته …. با دنده دستی ؟؟؟ ??
البته اتومات هم هست… بدک نیست… ولی سواریش خشکه…
هایما اس 7 ؟؟؟؟ ????
هایما اس 5 بهتره…. فقط حیف هایما منتاژ ایرانخودروس…..
اینایی که شما گفتی به درد خودت میخوره…
آپشن های تیگو 7 و کوپا ریگان رو ببین…..
شتابشونو ببین….
آریزو هم عشقه…..
راستی یادم رفت لیفان 820 رو بگم… اون خوبه… ( موتورشم 2.4 لیتری تنفس طبیعی هست…. شتابشم 9 الی 9.5 ثانیه است… )
.
اگه بخوام چینی بگیرم ( که همیشه میگیرم !! )
یا تیگو 7 یا تیگو 7 pro !!! (قرار وارد بشه… )
آریزو 6
لیفان 820
کوپا ریگان
هایما s5
اینا خوبن… ارزش خرید هم دارن….
هاوال h2 هم بدک نیست….
پدال بزار کامنتم منتشر بشه… ?? با سپاس…
$Ãbţìň$
۲ بهمن ۱۳۹۹خودروی خوش ساخت چینی؟؟!؟آقای نویسنده فازت چیه؟این نکبتی که شما میگی خوش ساخت تو چین نگاشم نمیندازن، اگه آپشن بازی،عین رامین،بحثش جداست،یا مثلا طرفدار کمونیست…
Ramin
۲ بهمن ۱۳۹۹دوست عزیزمون میگه 70 درصد مردم ایران زیر 39 سال هستن و عشق سرعت دارن….
بعد اون دوست عزیزمون میگه خودرو های چینی آشغال با موتور 1.5 لیتری بدرد نمیخوره…
به دوستان بگم که همون ELX با قدرت 110 اسب شتابش 0 تا 100 ثانیه در شرایط عالی 12 ثاینه هست که اندازه خودرو های چینی هست…
تازه ایمنی نداره و امکانات نداره…
تازه 300 میلیون قیمتشه…
حالا مثلا آریزو 6 یا آریزو 5
لیفان 820….
بسترن بی 50
این ماشین ها شتاباشون بین 9 تا 11 ثاینه هست…
که از زانتیا و ای ال ایکس خیلی خیلی سریع ترن و کلی امکانات دارن و لوکس ترن..
اون دوستمون خودش بهتر میدونه… ولی نمیخواد قبول کنه…
( از نظر من بهترین سدان های چینی خوب داخل ایران : آریزو 6 و آریزو 5 / لیفان 820 )
پدال بزار کامنتم منتشر بشه … با سپاس….