دو خودروساز بزرگ کشور کمیتهای ویژه تشکیل دادند تا استراتژیها و برنامههای جدید خود را با هدف ایجاد تحول در صنعت خودرو تدوین و به دولت ارائه کنند.
در جلسهای که هفته گذشته دو خودروساز بزرگ کشور با انجمنهای خودروسازان و قطعه سازان برای چاره جویی در جهت خروج از بن بست پیش روی این صنعت تشکیل داده بودند، قرار شد کمیتهای ویژه با عضویت ایران خودرو، سایپا و انجمن قطعه سازان و خودروسازان برنامههای پیشنهادی برای خروج صنعت خودرو از شرایط بغرنج فعلی را تدوین و به عنوان پیشنهاد به دولت ارائه کند.
در این جلسه مطرح شد با توجه به تمام مشکلات موجود و وضعیت شکننده صنعت خودرو، پتانسیلهای این صنعت به قدری بالا هست که اگر نگاه کلان مدیریتی و حاکمیتی به این صنعت اصلاح شود، صنعت خودرو کشور میتواند با همین امکانات و شرایط تحریمی موجود، تحولی مثبت در جهت رشد این صنعت ایجاد کند. این کمیته آماده همکاری با دولت منتخب است و معتقد است اگر نگاه کلان حاکمیتی نسبت به این صنعت اصلاح شود، خودروسازان میتوانند در جهت ارتقای کیفیت و استانداردهای خودرویی جلوتر از تکالیف و الزامات دولتی عمل کنند.
در جلسه مذکور مقرر شد برنامه تحول صنعت خودرو توسط کمیته ویژه حول چهار محور اصلی شامل توسعه محصول، صادرات، تعیین تکلیف قیمت و افزایش تولید تدوین شود.
همچنین در شرایطی که صنعت خودرو کشور با مشکلات مالی و کاهش تولید دست و پنجه نرم میکنند، خبر میرسد قطعهسازان میخواهند با همکاری خودروسازان داخلی پلت فرمی مشترک بسازند. آن طور که رییس انجمن قطعهسازان عنوان میکند، مقدمات طراحی و ساخت پلت فرم مشترک با یکی از دو خودروساز بزرگ کشور نهایی شده و در آینده نزدیک خودروهای جدیدی روی آن ساخته خواهد شد.
به گفته گل وردی گلستانی، هدف از طراحی و ساخت این پلت فرم مشترک، تولید خودروهای کم مصرف و استاندارد است، هرچند بناست بحث کاهش هزینههای تولید نیز در آن گنجانده شود. وی تاکید میکند که شرکتهای درجه یک ایتالیایی و فرانسوی نیز در طراحی پلت فرم موردنظر مشارکت دارند. رییس انجمن قطعهسازان نامی از خودروساز داخلی که در ساخت پلت فرم مشترک مشارکت خواهد کرد نبرد، اما گفت که توافق نهایی در این مورد صورت گرفته است.
قرار است در این ساخت این پلت فرم مشترک از توان طراحی قطعهسازان و توان تولید خودروسازان استفاده شود و این در حالی است که به نظر میرسد طراحی اصلی بر عهده شرکتهای ایتالیایی و فرانسوی خواهد بود.
منبع : روزنامه ی دنیای اقتصاد – خبرگزاری مهر
مسیح
۲۸ مرداد ۱۳۹۲آفرین.احسنت.اینم از پلتفرم.روز به روز داریم پیشرفت میکنیم.خدایا ریشه حسادتو از رو کره زمین بکن.
محمدرضا
۲۸ مرداد ۱۳۹۲بد بخت این ملت دو تا فرغون ساز اومدن مشترک کار کنن معلومه که نتیجه بیشتر از یه
گاری نمیشه . . .
fleetwood
۲۸ مرداد ۱۳۹۲این دو فرغون ساز اگه گاری هم تولید کنند ، حتما میزارن زیر یه پارچه قرمز و گل و ربان بهش میزنن انگار میخان نسخه 2015 بوگاتی ویرون را معرفی کنند.
مهیار
۲۹ مرداد ۱۳۹۲خودمون که نمیسازیم پول میدیم خارجی ها برامون میسازن بعد هر روز تبلیغ میکنیم پلتفرم ملی ساختیم آخرشم چند میلیون میذارن رو قیمت ماشین که پلتفرم جدید داره مثل ایربگ که جزء ملزومات خودرو هست ولی سایپا بابتش پول اضافه میگیره
احمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۲یه چیزی بگم ربطی به ماشین نداره ولی گفتنش بد نیست زمان انتخابات از جلوی ستاد رضایی رد میشدم کلی پوستر چسبونده بودن یه تلوزیون بزرگ گذاشته بودن کاشی های کف رو عوض کرده بودن و کلی هزینه های سرسام آور یه کم اون ورتر روی یکی از پوستر ها یه کاغذ دستنویس چسبونده بودن فروش یک عدد کلیه گروه خونی o- پایینش هم شماره تماس نوشته بود خودتون قضاوت کنید
xsajad
۲۸ مرداد ۱۳۹۲گزارش تراز به نقل از ایسنا، براساس جدیدترین آمار شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران، کیفیت خودروهای سواری تولیدی در تیرماه امسال افت ۴.۴ درصدی را تجربه کرده است.
براین اساس افت کیفیت خودروی امویام ۵۳۰ و قطع تولید خودروی با کیفیت نیو مزدا ۳ موجب شده که میانگین نمره منفی خودروهای سواری تولیدی افزایش و میانگین کیفیت آنها کاهش یابد.
تیر ماه امسال در بخش عیوب فنی و عملکردی، خودروهای امویام ۵۳۰ و سایپا ۱۳۱ بیشترین نمره منفی را کسب کردهاند. در بخش تزیینات و مونتاژ نیز بیشترین نمره منفی مربوط به خودروهای امویام x۳۳ و پژو ۴۰۵ بوده است.
در بخش بدنه نیز خودروهای سایپا ۱۳۱ تولیدی سایپا و پارس خودرو دارای بیشترین نمره منفی بودهاند. خودروهای امویام ۵۳۰، لیفان ۶۲۰ و توجوی هاچ بک نیز بیشترین نمرات منفی را در بخش رنگ کسب کردهاند.
به این ترتیب در نهایت میانگین نمره منفی خودروهای سواری تولیدی در تیر ماه افزایش و کیفیت آنها ۴.۴ درصد کاهش یافته است.
بیا اینم پلتفرم روز چرت و پرت نگو خودشون دارن اعتراف میکنند بعد تو با چه رویی میای ازشون دفاع میکنی حیا کن پدال رو رها کن
یه پسل باهوش
۲۸ مرداد ۱۳۹۲همین اثر هنری شون
چیه اسمش
میناتور نه ببخشید تیبا
همینو ما نمی تونیم تو خیابون تحمل کنیم
حالت تهوع می گیریم
یه کی نیس بگه خدا روزی تونو یه جای دیگه حواله کنه
والا
الکی هم با این هنرستان های آکادمیک ایتالیا فرانسه قرارداد نبندین
همونی که دسش خورد با فتوشاپ از 206 چل 50 تا ماشین در آورد از همه بهتره واسه شما
اشكان
۲۹ مرداد ۱۳۹۲خدایا ما ملت ایران را از شر وجود ننگین این دو ارابه سازان مرگ رها کن و نجات بده
الهی آمین یا رب العالمین
VAHID JINPACHI
۲۸ مرداد ۱۳۹۲تا وقتی که ما تحریم هستیم خدا هم کاری نمی تونه بکنه .
به نظر من ما پیشرفت که نمی کنیم هیچ پسرفت هم می کنیم !!
مهدی
۲۸ مرداد ۱۳۹۲خدا همه کار میتونه بکنه ولی کوته نگران درک نمی کنند
علی دادا
۲۸ مرداد ۱۳۹۲تو چقدر بدبختی که تحریم کننده های ما رو از خدا هم قوی تر می دونی!!
VAHID JINPACHI
۲۹ مرداد ۱۳۹۲پس نظر من کجا رفت پدال؟
سردبیر
۲۹ مرداد ۱۳۹۲وحید عزیز، ادب ایرانی حکم می کند در انتخاب کلمات و انتساب آن به افراد توجه بیشتری داشته باشیم. ما در پدال سعی می کنیم تا جای ممکن از اعمال نظر در دیدگاهها حتی دیدگاههای متفاوت و ناموزون به علت احترام به سلایق مختلف، پرهیز کنیم. اما گاهی جدل های لفظی و بحث های حاشیه ای و کل کل های نا محترمانه ای را شاهدیم که برای پیرایش آن یا اقدام به حذف کلمات و قرار دادن […] می کنیم و یا در مواردی ناچاریم از اساس آن دیدگاه را حذف نماییم. اگر شما نیز این دیدگاه حذف شده خود را بخاطر آورید، می بینید که در آن القابی نظیر وحشی، گشنه و عقده ای را به مردم ایران منسوب کرده بودید. حفظ شان ایران و ایرانی احترام به شان خود ماست. از شما و سایر دوستان انتظار بیشتری داریم.
ممنون از درک والای شما
رضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۲آقا وحید خدا از این چیزها مبرا است…
اگر مردم کمی از خودشون بخار و غیرت نشون بدن….!
مرگ بر ایرانخودرو و سایپا
رضا
۳۰ مرداد ۱۳۹۲سردبیر عزیز پدال با سلام،می خواستم از حضرتعالی سوالی بپرسم…
چند وقتیه شایعاتی مبنی بر معرفی بنز E65 AMG شنیدم،در حال حاضر هم در هیچکدام از سایت های معتبر خودرو مانند car and driver اثری از این مورد نیست…
همچنین در سایت محبوب شما یعنی پدال هم هیچ موردی ذکر نشده…
می خواستم خواهش کنم اگر اطلاعی در این مورد دارید منت سر بنده گذاشته و به من پاسخ بدبد…
باتشکر…
سردبیر
۳۱ مرداد ۱۳۹۲سلام آقا رضای عزیز، حتما در مورد مدل e63 AMG نسل جدید شنیده اید بنابراین ظاهرا E65 در کار نخواهد بود. E65 AMG پروژه ای بود که با آمدن موتور جدید از سال 2010 به کنار گذاشته شده.
موفق باشید
دوست
۴ شهریور ۱۳۹۲واقعا برات متاسفم ……
از خدا میخوام به راه بیای
دادگر
۲۸ مرداد ۱۳۹۲حقیقت داره تصاویر سمند جدید توسط جاسوسان بنز و ب ام و شکار شده؟ خواهشا اطلاع رسانی کنید…
امین
۲۸ مرداد ۱۳۹۲با دقت بخونین این تیکه رو :خبر میرسد قطعهسازان میخواهند با همکاری خودروسازان داخلی پلت فرمی مشترک بسازند.
نه پس خودرو سازها جدا و قطعه سازها هم جدا ماشین بسازن ، واقعا مسخرس! یه خورده اتحاد ندارن.
ببینیم این یکی دیگه چه افتضاهی از آب در میاد (رولز رویز هم که طراحیش کنه وقتی بیاد اینجا می ترکوننش)
سیروس
۲۸ مرداد ۱۳۹۲اقا مسیح من شمارو نمیشناسم ولی بدون من فهمیدم که خودتم میفهمی طرز فکرت قدیمیه .پتانسیل خوبی داری واسه مسئول شدن تو ایران جدی میگم برو دنبالش اونام دنبال ادمایی با همچین طرز فکر میگردن خدارو چه دیدی اخرش توام میشی رییس ایرانخودرو .
aryamehr
۲۸ مرداد ۱۳۹۲منظورت از مسدولیت مسئولیته من که فکر نکنم مسئولین استعدادی حتما داشته باشن همین مثل تو باشن کافیه تو همون مسدولیت بیشتر بهت میخوره تا مسئولیت
مهیار
۲۹ مرداد ۱۳۹۲بگو ببینم عمو جون چقد استعداد داری؟
ابوالفضل
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ما سختی هارو تحمل می کنیم تا بیگانگان پاشونو بیشتر از گلیمشون دراز نکنن. ولی نباید بشینیم دست رو دست بزاریم . باید کارشناسان خودرو ساز بشینن رو انواع موتور ها تحقیق کنن و یه موتور خوب با یک اتاق مدرن ارائه بدن . این کار خیلی سخت نیست .
یا علی
arash zx
۲۸ مرداد ۱۳۹۲به این جمله فکر کنید[[وی تاکید می کند که شرکت های درجه ۱ ایتالیایی و فرانسوی در تهیه پلت فرم به ایران کمک خواهند کرد ]] حتی فکر کردن بهش خنده دار هستش………….مسیح راستی از پراید ۱۳۱ چه خبر؟؟؟؟؟ هنوز هم پر فروش ترین ماشین دنیا هستش؟؟؟؟؟؟ یه سوال دیگه از مسیح [ این همه اعتماد به نفس رو از کجا آوردی؟؟؟؟؟]
aryamehr
۲۸ مرداد ۱۳۹۲اعتماد ب نفس با یکمی ریال تو حساب بانکی ریختن به وجود میاد ذاتی نیست
fleetwood
۲۸ مرداد ۱۳۹۲راست میگه همه میدونیم که:
سمند که طراحی بدنه انگلیسه
صندوق عقب 206 SD با همکاری پورشه آلمانه
تیبا طراحی پنین فارینا هستش
من در تعجبم ما چطور جت جنگنده ساختیم ؟ راستی اگه جت ساختیم چرا پرواز آزمایشیش را نشون نمیدن ؟؟؟
MAHDI
۲۸ مرداد ۱۳۹۲اخ اخ اخ اون قاهر 313 رو که اصلا صداشو در نیار که گندش همه جا در اومد همه فهمیدن چه شاهکاری بود خودشون بی سر و صدا جمش کردن
رضا
۲۹ مرداد ۱۳۹۲اونم چین برامون ساخته….
چین چین … چین چین
رامین
۲۹ مرداد ۱۳۹۲علت پیشرفت صنایع نظامی کوتاه بودن دست دلالان و سیاست بازان است وگرنه آنها هم الان مثل خودروسازان بودند.
پیشرفته بودن در صنایع نظامی دلیل بر خودروساز بودن نمی شود. روسیه را ببینید در عرصه نظامی چقدر پیشرفته است ولی خودروساز خوبی نیست. متولیان این دو مقوله جدای از هم هستند.
آقای fleetwood میخای بدن شما یه گشتی هم با قاهر 313 بزن!
درست نیست بخاطر بی وجدانی این خودروسازها و قطعه سازهای بدتر از اونها همه را زیر سوال ببریم.
البته اگه شمایی که میگی شاید مرکز رویان هم کار انگلیس باشه!
مهمان
۷ شهریور ۱۳۹۲جت که نه یه هواپیما واسه دست گرمی ساختن به نام اذرخش در حد اموزشی هست چون ما بهترین هواپیماهای 30سال پیش امریکایی داریم و ساخت هواپیما یه20-30سال طول میکشه و 30-40 میلیارد هم پول بی زبون میخواد برای ما نمیصرفه بسازیم ×!
arash zx
۲۸ مرداد ۱۳۹۲نگفتی مسیح؟؟؟؟؟ راجع به پراید ۱۳۱ میگم………یه خورده درباره ۱۳۱ صحبت کن بذار اطلاعات ما هم درباره پراید زیاد بشه …….. مسیح تو فوق العاده ای پسر……… یعنی …
fleetwood
۲۹ مرداد ۱۳۹۲رامین جان فکر کردی من میخام بکوبم توی سر ایران که اینو داری و اونو نداری ، منظور من از کنار هم قرار دادن صنایع نظامی و خودروسازی مدیریت سردرگم و نحوه سیاست گذاری غیر صحیح و برنامه ریزی های کوتاه مدت (به طور عملی نهایتا 4 سال) ما ایرانی هاست ، فرقی نمی کنه توی چه زمینه ای، وگرنه من از خدامه که اصلا جت عمود پرواز بسازند
aryamehr
۲۸ مرداد ۱۳۹۲آقا اینجا رو ول کن برو به ب مسدولیتت برس اینجا ازت ایراد الکی میگیرن
میلاد
۲۸ مرداد ۱۳۹۲خدا بهمون رحم کنه!
حتما جلوش 206 هست وپشتش تیبا 2!
ببینیم اخرش چی در میارن!
حالا یه سوال مهم که پیش میاد اینه که موتور پراید بزارن روش یا موتور 405(که همون سمند و پارس و… هست)؟؟؟؟
بنده خدا ها یه چیزایی شنیدن نمیدونن چی بوده
پلتفرم چیه اصن؟
ali550
۲۸ مرداد ۱۳۹۲تنها راهش اینه که با برنامه ریزی بهشون پنج سال فرصت بدهند و بهشون بگویند که سال اول باید به اینجا برسی سال دوم و سوم تا پنجم به این نقطه دست پیدا کنید. اگر نتونستند ورشکسته اعلام بشند و دیگه همه راحت بشن.
به نظر من گمرک همین الان هم باید کم بشه آخه حاشیه امنیت قیمتی هم حدی داره!!!
ناشناس
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ای واااااااااااای.این همه ماشین درپیت کم بود فردا باید محصول مشترک این شرکت رو هم سوارشیم.فکرشو بکنید پراید سمند.کیفیت فوق العاده سمند و زیبایی وصف نشدنی پراید با هم چه شود.
علی
۲۸ مرداد ۱۳۹۲آقا بیاید وجدانا اگه مسیح کامنت گذاشت نه جواب بدیم نه دیسلایک کنیم
اصلا انگار نه انگار
بابا این میاد چرت و پرت میگه که اعصاب من و شما رو خورد کنه
وقتی هم که جوابشو میدیم کلی حال میکنه
ابوالفضل
۲۸ مرداد ۱۳۹۲دشمن شاد کن ها ، ما باشما می خوایم کشورو رو به رشد ببریم؟؟؟
fleetwood
۲۸ مرداد ۱۳۹۲ابولفضل جون چرا همش ما ؟ چرا اونا نه ؟
بس نبود سی سال ایرانی ها دندون رو جیگر گذاشتند پیکان سفید و نیسان آبی سوار شدند ؟ هالا از سال 80 به بعد یه خورده تنوع به بازار اومد.
بس نیست سالی بیست و چهار هزار کشته ؟
دیگه چه توقعی از مردم دارید ؟؟؟
مردم ایران تنها کاری که نکردند اینه که، کلیه هاشون را بفروشند و پولش را تقدیم خودرو سازها کنند
میلاد. فقط المان.فقط بنز.
۲۸ مرداد ۱۳۹۲درود.دوستان اجازه بدید ماشین تولید بشه بعد قضاوت کنید.من هم مثل شما تو ایران زندگی میکنم و از وضع خودرو ها اگاهم.
من با نظر علی 550 موافقم.
V12
mahsa-faghat alman
۲۸ مرداد ۱۳۹۲مسیح خسته نشدی از اینکه هر روز کلی دیس لایک میخوری؟؟؟
محمد
۲۹ مرداد ۱۳۹۲تا زمانیکه قطعه سازی در ایران متحول نشده و قطعات از چین وارد می شوند بهترین طراحی موتور و بدنه و… شکست خورده محسوب می شود . کیفیت قطعات در خودروسازی و انجام تست های استاندارد برای هر خودرو لازم است . چرا اتاق های تمامی خودروهای داخلی بعد از یک الی دو سال دچار مشکل شده و صداهای اضافی دارند اما خودروهای کره ای و ژاپنی موجود در بازار با چنین مشکلی روبرو نیستند ؟ چرا صدای موتور کوچک پراید به وضوح در داخل اتاق می پیچد ولی صدای موتور بزرگ خودرویی چون پرادو حتی در کنار کاپوت شنیده نمی شود ؟ چرا مصرف خودروی 1800 داخلی از 3300 خارجی بیشتر است ؟ تمام موارد فوق به کیفیت قطعات مربوط است که متاسفانه توجهی به آن نمی شود .
اشكان
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ما خودروساز نیستیم این هم سند و لینکش
http://www.machinemag.com/ViewNews.aspx?viewid=5742
فرامرز
۲۹ مرداد ۱۳۹۲من از مجله ماشین متنفرم چون اجازه اظهار نظر به کسی رو نمیده و خیلی از اطلاعاتش سلیقه ای هست. مثلاْ راجع به خودرو آریا که ۴۰ سال پیش ۶۳۰ اسب بخار قدرت داشت یه مطلب مزخرف نوشته بودن که هر کی میخوند میگفت کاش اون موقع مدل های قدیمی تیبا بود می خریدیم بجای آریا! من حاضرم برگردم به ۶۰ سال پیش و فولکس قورباغه ای سوار شم ولی بهترین ماشین ایران فرغون و سایبان رو سوار نشم!!!
sorena330
۶ شهریور ۱۳۹۲موافقم اجازه اظهار نظر نمبده مث خیلی از نشریه های دیگه،اما بعضی از مقاله هاش(به جز اونهایی که خودروساز دعوتشون نمیکنه ومستقلانه آزمایش میکنند-ن ب آزمایش لیفان 620-)خیلی مفید و فنیه میتونید یه نگا به آزمایش تیبا چندسال پیشش بکنید،درضمن آریا(بلندر)620 اسب داشت؟فک کنم اشتباه می کنی دوست خوبم.
رامین
۲۹ مرداد ۱۳۹۲اگر انگلیس و امریکا و اسرائیل 1000000 تا شبکه ماهواه ای راه می انداختند به اندازه این خودروسازهای محترم نمی توانستند علیه نظام تبلیغ کنن و خودباوری جوانان این کشور را تضعیف کنند.
نمیدونم مقامات کشور نظر این جوانها را می خوانند یانه؟ …
حامد
۲۹ مرداد ۱۳۹۲تا وقتی آدم هایی بی…. مثل مسیح هستن این گاری سازان همین طور به خودشون اجازه می دن به ما توهین کنن
آرش
۲۹ مرداد ۱۳۹۲مشکل خودرو تو ایران تحریم نیست مگه این دو شرکت مزخرف قبل از تحریمها چه گلی به سر مصرف کننده می زدن که حالا نمی تونن بزنن . غیر از اینکه تو بازار آشفته ارز از طریق دلالی خودروهایی که ارزش دو سه میلیونی داشتن رو به چند برابر قیمت به مصرف کننده قالب کردن . مشکل انحصار تولید خودرو در دست دو گاری سازه که هیچ بازار رقابتی براشون وجود نداره و هر آشغالی با هر کیفیتی که بخوان تحویل ملت می دن . اگه خودروی خارجی بدون عوارض و گمرکی و با تسهیلات و اقساطی مثل دیگر کشوارها در اختیار مصرف کننده قرار می گرفت اونوقت مشخص می شد تکلیف این گاری سازها و آقایونی که از قِبَل فروش اونها دُم کلفت کردن چی می شد . امیدوارم آه تمام کسانی که از تولید این ارابه های مرگ دچار حادثه شدن و آسیب دیدن دامنشون رو بگیره و هرچه زودتر شرشون کم بشه . آمیییییییییییییییییییییییین
YAS
۲۹ مرداد ۱۳۹۲استراتژی؟برنامه؟
أینا اگه استراتژی و برنامه داشتن که ما به این روز نمیافتادیم. اگه أینا استراتژی (که فکر نکنم حتی بتونن درست تلفظش کنن) داشتن ما هیچ با هیوندایی و کیا اینقدر فاصله باز نمیکردیم.
y
۲۹ مرداد ۱۳۹۲حالا کو تا به سازن من فکر میکنم میخوان همون پلت فرم پراید وتغییر بدند بعد بگن چند میلیاردخرج اش کردیم.
امید
۲۹ مرداد ۱۳۹۲این مسیح کوچولو چت میکنه ببینه کی موضوع های باحالو پدال میزاره که سریع بیاد نظر اولو بزاره بچه های پدال هم که دمشون گرم حالشو حسابی میگیرن
دمتون گرم
شیر جوان
۲۹ مرداد ۱۳۹۲ما را به خیر تو امید نیست شر مرسان..
مسعود
۳۰ مرداد ۱۳۹۲مسیح دلبندم!! طرف میگه طراح اصلیش ایتالیایى هستش بعد تو میگى این همه پیشرفت
yasin
۳۱ مرداد ۱۳۹۲بابا این حرفا رو ول کنید.خداوکیلی چقدر این بچه های طراح ایرانی زحمت کشیدنو وقت گذاشتن ولی وقتی ارائه کردند ایران خودرو و سایپا نزاشتند این طرحا به نتیجه ای برسن اونم چه طرحای خوبی که اگه به خارجی ها ارائه کرده بودند ازشون می قاپیدند.اونم از طراح ایرانی بوگاتی که این همه پیشنهاد از شرکتای مهم خودرو سازی دنیا داشت اومد یه نامه نوشت به ایران خودرو که اقا من براتون حاظرم طراحی کنم حتی حاظرم یه پولی هم بدم بعد ایران خودرو حتی جواب نامش رو هم نداد و هزار تا مثال دیگه بعد اومدن واسه ما می خوان برن کلی پول بدن به خارجی تا پلتفرم بهشون بدمن.اگه یه روزی یه روزی حتی گمرک رو هم بردارن سایپا و ایران خودرو نمی ذارن هیچ خودرویی که خوبه تو ایران زیر صد میلیون باشه.بابا ول کنید خسته شدیم از بس گفتیم گفتیم و کسی به حرفا ما گوش نکرد بابا اینا فقط دنبال سودن نه اسایش من و شما.دیگه هیچ کس نمی تونه جلوی این دوتا شرکتو بگیره ……..
sorena330
۴ شهریور ۱۳۹۲واقعا وضع خودروسازی ما تنفرآور وخسته کننده اس.فقط کافیه ایرانخودرو رو با هیوندای مقایسه کنید.هرمدیری فکر این ه که چجوری بار خودشو ببنده نمونش همین نماینده مجلس آقای م ب.چرا باید کلی هزینه ی یه پلتفرم کاملا جدید بشه تقریبا امروزه همه ی خودرو سازان تو همه ی دنیا از پلاتفرم مشترک استفاده میکنند حالا این مدیران واقعا چی میدونن از صنعت خودرو چرا اینقدر زور میزنن که یه چیز جدید که شبیه ماشین باشه مث تیبا بزنن به خدا اگه یه نظر سنجی انجام بشه مردم مونتاژ محصولات بروز کمپانی های معتبر مثل رنو داچیا (که کمتر تحت تاثیر تحریم بوده اند)ترجیح میدن تا تولید یه چیز مثلا ملی.
همین خودروسازی چین یه روزی اینقد پیشرفت میکنه که ما آرزمون میشه یه ماشینشو داشته باشیم مثل گریت وال.
رضا
۲۲ شهریور ۱۳۹۲بهتون قول میدم هنگام پرده برداری از پلتفرم ماشینو از پشتش بهمون نشون میدن.. معمولا تغییرات چراغ و صندوق عقب رو پراید همینجوریه :دی
کیانوش
۲۴ شهریور ۱۳۹۲یه چی میگم خودتون تفسیر کنید:
خسته نشدید انقد حرف زدید؟ ماها اصن من خودمو مثال میزنم یه مشکلی دارم اونم اینه خیلی قشنگ حرف میزنم اما تو عمل هیچی نیستم تو حرف خیلی طرح میدم اما تو عمل ؟؟؟ فقط بلدم حرف بزنم همین من اگه ماشین نمیخریدم تو گرونی دوستامم به من نگاه میکردن نمیخریدن دوستای دوستامم همینطور یهو میدیدم کل صنعت خودرو تحریم شده من آدمیم که از رانا ایراد میرم در حالی که دو رور دیگه قراره تحویلم بدن ، من آدمیم که تا میبینم سیب زمینی گرون شد به جاب اینکه مثل همیشه یه کیلو بخرم یه گونی میخرم ، من آدمیم که میدونم چی برام بده اما انجامش میدم واسه همینه من یه جهان سومی شدم این طرز فکرمه که اینطریم کرده وقتی شکمم سیره خیلی وعده میدم ولی وقتی جیبم خالیه به رفیقمم رحم نمیکنم من یه همچین آدمیم حالا از شما میپرسم من میتونم رشد کنم؟؟؟ یا اول باید از خودم شروع کنم؟؟؟
بن بست
۲۰ آبان ۱۳۹۲آخه پیکان حیف نبود!…..