آغاز این هفته را با یک پیشنهاد چشمگیر از سوی معاون وزیر صنعت شروع می کنیم. البته این پیشنهاد را قبلا سردار رویانیان هم مطرح کرده بود. حسین هاشمی که سخنگوی ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت نیز می باشد در گفت و گو با روزنامه دنیای اقتصاد، کاهش رسمی تعرفه واردات خودروهای الکتریکی و هایبریدی را خواستار شد. خدا پدر کسانی که بدنبال واردات خودروهای کم مصرف و با آلودگی کمتر هستند و یا دلشان برای رانندگان ایرانی می سوزد را رحمت کند!
طبق مصوبه قبلی ستاد خودروهای هایبریدی در سه سطح میکرو، میدل و فول با تعرفه هایی کمتر وارد کشور خواهند شد. مثلا خودرویی با مصرف سوخت زیر سه لیتر ۶۰ درصد کاهش تعرفه واردات را شاهد خواهد بود.
به صفر رساندن تعرفه واردات خودروهای الکتریکی نیز از خواسته های ستاد مدیریت حمل و نقل و مصرف سوخت می باشد. گرچه چالش اصلی تامین ایستگاههای شارژ برای این خودروها را نیز باید در نظر داشت.
بد نیست که قیمت بعضی از این خودروها را ببینید:
نیسان لیف الکتریکی ۳۲ هزار دلار
شورولت ولت پلاگین هایبرید با مصرف سوخت ۳.۹ لیتر ۴۰ هزار دلار
هوندا اینسایت با مصرف ۵.۶ لیتر ۱۸,۳۰۰ دلار
لکسس CT 200h با مصرف ۵.۶ لیتر ۲۹ هزار دلار
تویوتا کمری هایبرید با مصرف ۵.۷ لیتر ۲۵,۹۰۰ دلار
هیوندای سوناتای هایبرید با مصرف سوخت ۶.۳ لیتر ۲۵,۸۰۰ دلار
سایپا در آیینه خودش
سایپا از تعویق عرضه خودروی تندر SR خبر داده و درست کردن چشم و ابروی این خودرو هم ظاهرا خیلی مشکل بوده چون وقتی پروژه هایی مثل تونل های شهری و بزرگراههای دو طبقه و ۱۹ فاز پارس جنوبی و غیره را می توانیم سر موقع و در مواقعی زودتر به سرانجام برسانیم، عوض کردن چهار چراغ صد درصد یک مشکل فلسفی-تکنولوژیک اساسی بوده و هیچ ارتباطی با کسب مجوز افزایش ۱۰ درصدی قیمت محصولات سایپا ندارد! زمان وعده داده شده جدید هم اواسط تیر ماه است.
تندر فعلی هم با پیش پرداخت ۱۲ میلیون و با تحویل شهریور ماه در سایپا در جریان است.
سایپا نیوز هم با اعلام استقبال گسترده مردم و مسولان اکراینی از خودروی تیبا و سایپا ۱۳۲، از عرضه تیبا با قیمت نمایشگاهی (لابد با تخفیف ویژه) ۱۴ و نیم میلیونی خبر داده است. بازدیدکنندگان این غرفه ویژگیهای محصولات نامبرده را زیبایی، مصرف سوخت پایین، استحکام و قیمت اقتصادی دانسته اند. بنظر شما بازدیدکنندگان یادشده در حالت عادی قرار داشته اند؟ شاید هم سایپای زرنگ دو تا خودروی آلمانی را با تعویض آرم آنها در نمایشگاه قرار داده است! برای جلوگیری از دادگاهی شدن سردبیر همه موارد گفته شده را کلا تکذیب می کنیم. به هر حال شنونده باید عاقل باشد که خوشبختانه هست.
رانا استارت می خورد؟
مدیرعامل شرکت تام ایران خودرو اعلام کرده که خط تولید رانا به بهره برداری رسیده و در حال تنظیمات نهایی برای رسیدن به کیفیت مد نظر خود می باشند. این پروژه بدون استفاده از کارشناسان خارجی در هیچ سطحی اعم از مشاوره، مدیرت، طراحی، نصب و مهندسی انجام شده است.
همچنین ایکوپرس از استقبال اکراینی ها از رانا در نمایشگاه کیف خبر داده است. ویکتور گورنیک معاون مدیر کل توسعه صنعتی وزارت توسعه اقتصادی و بازرگانی اوکراین نیز تاکید کرد که ایران خودرو در حد و اندازه یک خودرو ساز معتبر رقیب جدی برای شرکت های خودروساز چینی در این نمایشگاه به شمار می رود. ظاهرا به نظر ایشان نباید این محصولات را با محصولات خودروسازان نامعتبر اروپایی و ژاپنی مقایسه کرد!
sunmartin
۶ خرداد ۱۳۹۱آقا دست مریزاد خیلی خبرها سریع بود و مایه مباهات سایت “پدال” من این اخبار رو صبح مطالعه کردم و خواستم پیشنهاد بدم اما دیدم با درایت گردانندگان سایت زودتر از پیشنهاد اینجانب خبر ها در تیتر اول بود مخصوصا حذف 60 الی 65 % تعرفه خودروهایی که در هر 100 کیلومتر 3 یا 4 لیتر مصرف میکنند و hybride هستند به امید ورود این خودروها توسط ملیاردرهای وارد کننده عزیز که هروز ماشاله بر ثروتشون افزوده میشه
سعید
۵ فروردین ۱۳۹۴تعرفه صفر هم بشه بازم گرونه
sunmartin
۶ خرداد ۱۳۹۱به گفته ویکتور گورنیک: نباید :دانا” رانا” تیبا: کوشا”ودنا” را با محصولات بی کیفیتی مثل اسپورتیج/برنده4 جایزه در طراحی و کیفیت و استفاده از تکنولوژی های روز .وقیمت رقابتی) (سراتو:دومین خودروی برتر مجله موتور شو و موتور ترند و پرفروشترین در جایگاه سوم امریکای شمالی و استرلیا و کسب عنوان بهترین کالا در قبال هزینه پرداختی) و (نیسان leafe: پاکترین خودرو جهان که تا 10 سال مالیات به آن تعلق نمیگیرد با طراحی مدرن) (هوندا :CRZ حریفی برای سوپر اسپرت ها با مصرف یک اتومبیل اقتصادی و جزو برترین طراحی 2011) مقایسه کرد دانا و رانا و دنا فراتر از تصورات ما هستند و باید به چشم یک سوپر اسپرت با قابلیت های آفرودی به آنها نگاه کرد…آخه خدا پدرت رو بیامرزه تو که داری از ایران “رانا” رو مفت میگیری باید هم ازین خزعبلات بلغور کنی و گرنه خودت بهتر از هر کسی میدونی که یه ماشین معمولی مثل “سئات” یا چری چین کیفیتش فراتر ازین تولیدات ابدی هست
sunmartin
۶ خرداد ۱۳۹۱یه مطلب مبخوام با اجازه ادمین بگم و اون مراقب کلاه برداری سایت های متقلب که با نام “پویا شرافتی زنگنه” راه اندازی شدن با عنوان فروش سریال -فروش ساکس-فروش مواد آرایشی-فروش….همگی زیر کلاه این شخص بوده و در هزاران مورد کلاهبرداری کرده کافیه اسمش رو سرچ کنید تا موارد رو ببینید امروز من از همه جا بی خبر از سایتش خرید کردم که متاسفانه دیر متوجه شدم و مال باخته شدم بهر حال گفتم دوستان که میان تو سایت و نظرات رو میخونن مراقب باشن یه کار عام المنفعه هم کرده باشیم صواب داره
رضا
۱۲ خرداد ۱۳۹۱صواب نداره،ثواب داره عزیزم
مجید
۶ خرداد ۱۳۹۱میشه عکس این خودروها که گفتید هم بزارید
amir
۷ خرداد ۱۳۹۱تندر هم قرار بود جایگزین پیکان بشه اما چند سال بعد با قیمت چند برابر و …. معرفی شد وخیلی نمونه های دیگه ;حرف تا عمل و حقیقت داخل ایران تفاوت زیادی داره;خودروهایی مثل پراید و رانا و تیبا و …. که مردم ایران در شرایطی که بازار خودرو در انحصاری ایران خودرو و سایپا هست با ترس و از روی اجبار و ….. سوار میشند چطوری رفتند به کشور دیگه ای ومورد استقبال قرار گرفتند خدا داند;رانا که ترکیب 206 و تندر هست هیچ خارجی در تولیدش نقشی نداشته؟حتما برادران چینی دیگه خارجی محسوب نمیشند و ایرانی شدند;چرا حرف راست زدند برای مسولین ما انقدر سخت هست؟
مجید
۷ خرداد ۱۳۹۱با قیمت 14.5 تیبا که در نمایشگاه اکراین گفتند نمیدونم چرا مردمش استقبال کردند چون با همچین قیمتی خیلی خودرو هست که بهتر باشد شاید جدیدا در اکراین هم حق انتخاب رو از مردم گرفتند و تعرفه 110 درصدی برای خودروهاشون گذاشتند و حقوق ها رو هم کم کردند !!
علیرضا
۷ خرداد ۱۳۹۱در تکمیل خبر:
مسئولین ایرانخودرو از اصرار مدیران ب.ام.و و بنز به مدیران ایرانخودرو برای فاش سازی راز موفقیت بی حد و حصرشان در زمینه طراحی چراغ، سپر و زیرسپر خبر دادند. جان خودشان.
مهران
۷ خرداد ۱۳۹۱چی؟تیبا؟؟؟؟اگه طرف کور هم باشه با یه لمس کردن ساده ماشین متوجه میشه چقدر طراحی بچه گانه ای داره.
محسن آبادان
۷ خرداد ۱۳۹۱اگه 40هزار دلار داشتم که دق دقه ای واسه پول بنزین نداشتم تازه 40 هزار دلار واسه ماشین برقی که لوازم یدکیش توی ایران وجود نداره بیخودی واسه تعرفه بهونه نیارید خواهشا
یه متضرر
۷ خرداد ۱۳۹۱کار این سایت و مطلب های معنی داری که میذاره به نظرم خیلی جسورانه و زیرکانه است ولی فقط میتونه تسکینی در حد چند دقیقه کوتاه برای دل در حسرت ماندگانی که در انحصار گیر کرده هند باشه که دادمون به هیچ جا نمریسه و تو فضای مجازی اینترنت دنبال چیزی که ازش بینصیبیم میگردیم
اونم با یه آه سرد که انگار هیچ وقت پایانی نداره…………
امیر
۸ خرداد ۱۳۹۱مگه ماشین هیبریدی سوخت مخصوص نداره خوب این یعنی هیچ کسی نمیتونه وارد کنه و مطمعا باشید اگر سوختش تو پمپ بنزین بیاد تعرفشم میاد جدای از این که گاز بهترین سوخت تازه جمعیتم کم میکنه نون خور دولت کم میشه و دولتیا سود بیشتری میبرن
محسن
۸ خرداد ۱۳۹۱ببخشید مگه استفاده کردن از متخصصان خارجی زشته؟؟؟
بابا همه دنیا بخواد که بگه فقط داخلی کار می کنیم که نمی شه!!!
الان طراح ارشد هیوندای مگه المانی نیست؟؟؟
کیا موتور هم ممینطوره….
همچین می گن از کسی کمک نگرفتیم که هرکی ندونه انگاری خط تولید x6 را می خوان راه بندازن.!!!
سمند رو برداشتن چراغاشو عوض کردن می گن 100% داخلی هست….
واقعا که….
محسن آبادان
۱۰ خرداد ۱۳۹۱این تصاویر ماشین های منطقه آزاد آبادانه اگه صفر بخرید فقط 10 % عوارض گمرکی داره دور زدن باشون حال میده فقط حیف که لوازم یدکیشون گیر نمیاد
http://www.sedayeabadan.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=2337:——-4-&catid=13:tribonazad
صدای آبادان
۱۳ بهمن ۱۳۹۱حالا مثلا لوازم یدکی پراید و 206 گیر میاد؟!
امين
۲۰ خرداد ۱۳۹۱قیمت تیبا با دلار 1700 تومان شده 14.5 میلیون به این نکته حتما توجه کنید
مجتبي
۲۶ مهر ۱۳۹۱ممکنه در اکراین تا حالا از گاری و الاغ استفاده می کردند حالا برای اولین بار چشمشان به تیبا افتاده حول کردند یا چی شده خدا می دونه که گفتن از ماشینهای چینی شیک تره
خدایا توبه