ایرنا: عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت گفت: در ۴۰ سال گذشته هرچند موضوع داخلیسازی همواره مورد تاکید بوده و پیگیری شده است، اما فقط در قسمتهای ساده خودرویی توفیق داشتهایم؛ داخلیسازی باقیمانده قطعات نیز هرچند با پیچیدگیهایی همراه است، اما قطعا توان کشور را در جنگ اقتصادی بالا میبرد. امیرحسن کاکایی افزود: بدون شک در شرایط کنونی، ارتقای داخلیسازی بهترین کاری است که باید روی آن تمرکز کرد، زیرا بهترین راهکار برای پیروزی در جنگ اقتصادی دستکم در بخش خودرو است.
عضو هیات علمی گروه مهندسی خودرو دانشگاه علم و صنعت خاطرنشان کرد: تحریمها سبب شد تا اقدامهای خوبی را در تعمیق داخلیسازی شاهد باشیم؛ اقدامهایی که به تدریج افزایش تولید و کاهش وابستگیها به خارج را به دنبال خواهد داشت. کاکایی به مطرح شدن ادامه تولید خودروی ال۹۰ با یکی از موتورهای داخلی از سوی یکی از مسوولان ایدرو اشاره کرد و گفت: پارسال مقرر شده بود مونتاژ موتور این خودرو در شرکت مگا موتور آغاز شود، چه آنکه حدود ۵۰ درصد این محصول در داخل کشور امکان تولید دارد.
کاکایی اظهار کرد: در سالهای گذشته امکانات خوبی برای تولید این خودرو در کشور ایجاد شد و خودروسازان و قطعهسازان نیز به سرمایهگذاری در این مورد پرداختند. این کارشناس صنعت خودرو خاطرنشان کرد: موتور ال۹۰ به موتور پژو ۲۰۶ بسیار نزدیک است و پتانسیل جابهجایی با آن را دارد. وی گفت: این قابلیت در چند خودروی دیگر هم مهیاست تا به همین ترتیب به تولید آنها بپردازیم، از جمله اینکه قابلیت تولید موتور جدید پژو نیز وجود دارد. کاکایی بیان کرد: هرچند مشکل اصلی در بخش کامپیوتر خودرو است، اما از نظر مکانیکال توان تولید این موتورها وجود دارد، بهطوری که میتوان خودروهای ال۹۰ را بدون افت در ظاهر و کیفیت تولید و روانه بازار کرد؛ البته در گیربکس آن مشکلات اندکی وجود دارد.
ali
۳۰ خرداد ۱۳۹۸به نظر من TU5 یکمی قدرتش زیاده
اگه موتر پیکان رو بزارند کیفیتش بالا تره!
علیx76
۳۰ خرداد ۱۳۹۸حتما بعدشم برای کاهش قیمت تو تیپ های پایین از tu3 استفاده میکنن
سامان اذری
۳۰ خرداد ۱۳۹۸به قول (ش.ن)
ما جسم پژو با مغز پیکان ?
محمد
۳۰ خرداد ۱۳۹۸گرچه که خبر خوبی نیست و زیاد مرسوم نیست که بجای باز کردن درهای اقتصاد، اینجوری به دردسر بیوفتیم
و گرچه که این خبر یعنی پژو ۳۰۱ هم ظاهرا با موتور tu5 عرضه خواهد شد
اما
شخصا بخاطر دهن کجی رنو به بازار ایران که در دور قبل تحریم با وجود تحریمهای با قطعنامه شورای امنیت کنار خریداران ایرانی موند،
بدم نمیاد L90 بدون وابستگی به رنو تولید بشه
گرچه که کیفیت اون رو نخواهد داشت
اما امتیازی از فروش حق کپی رایتش هم به رنو نمیرسه که براش بازار ایران گاو شیرده بود
بدون احتیاج به هزینه کردن با فروش خودروی نسل قبل و از رده خارج پول خوبی به جیب زد اما در زمان سختی نبود
سینا
۳۰ خرداد ۱۳۹۸گاو شیرده؟
یعنی گروه صنعتی رنونیسان لنگ بازار ایرانن الان؟
سورنا
۳۰ خرداد ۱۳۹۸مشکل از کشور خودمونه نه رنو و پژو و بقیه …
:::فرشاد:::
۳۰ خرداد ۱۳۹۸النود یه ماشین ساده و فاقد جذابیت با مجموعه فنی نسبتا با کیفیت و بی دردسره؛ دلخوشی نود و نه درصد خریدارانش، همین مجموعه فنیشه؛ اگر قرار باشه تنها برگ برندش رو از دست بده، دیگه خریدش هیچ توجیهی نداره؛ جز اینکه قیمتی درحد سمند در نظر بگیرن براش که غیر ممکنه.
امیر
۳۰ خرداد ۱۳۹۸بازم در اون صورت ارزش خرید نداره(هم قیمت سمند و..)
محصولات رنو همیشه با کم استهلاک بودنشون معروف بودن(حداقل در کشور ما) ک اگه این قضیه صحت داشته باشه عملا به ذات تندر۹۰ ضربه خورده
مزدا
۳۰ خرداد ۱۳۹۸فرشان جان شاید تو اطلاع داشته باشی که مثلا ال نود با موتور ۲۰۶ میخواهن بزنن ولی اکثریت مرد چون مطالعات اخبار و کتاب ندارن فک میکنن ال نود همون ال نود قدیم هست برا خریدش صف میکشن
همانطور ک ۲۰۶ داخلی سازی شد و کیفیتش اومد پایین ولی بازم طرفدار داره.
وضعیت بازار خودرو ایران بدجور خرابه مردم دیگه برند و نوع خودرو مهم نیس فقط یه چیز درست کنن چهارتا چرخ داشته باش و فقط راه بره
محمد
۱ تیر ۱۳۹۸همینو بگو.
MjM
۳۰ خرداد ۱۳۹۸یه موتورو گیربکسش خوب بود اونم میخوان ایرانیزش کنن! البته چینی ایزه!
ال نود TU5 با قالپاق با لوگوی ایرانخودرو!
حسام
۳۰ خرداد ۱۳۹۸پیکان پژویی…یاد اون شاهکار ایران خودرو افتادم !
John
۳۰ خرداد ۱۳۹۸عضو هیئت علمی گروه مهندسی خوردو دانشگاه علم و صنعت
وای به حال مملکتی که عضو هیئت علمی یکی از معتبرترین دانشگاهاش ***
دیگه از وزیر و نماینده و رئس جمهور چه توقعی هست ؟
فرشاد
۳۰ خرداد ۱۳۹۸***
همین ۲۰۶ رو تر زدن توش کافی نیست، حالا نوبت اشتراک گذاری گندکاریشون تو ماشینای دیگه ست
ایمان
۳۰ خرداد ۱۳۹۸بازم میخوان قیمه ها رو بریزن تو ماستا مسئولین بی کفایت
اِل ۹۰ فقط یک موتور و گیربکس خوب داشت که اونم میخوان با گندکاری جدیدشون خرابش کنن بره پی کارش
چند سال اِل ۹۰ سوار شدم که میگم عالیه نسبت به سایر ماشین های ایرانی
SS
۳۰ خرداد ۱۳۹۸موتور بسیار نزدیکی دارن با این تفاوت که موتورهای ایران خودرو هر 50 هزار کیلومتر باید تعمیر اساسی بشن موتورهای رنو هر 300 هزار کیلومتر ?
اگر کیفیت فنی تندر نباشه حتما مردم عاشق طراحی زیبای داشبوردش میشن که برن بخرن!!!
Hamid3x
۱ تیر ۱۳۹۸داداش ایرانخودرو چند مدل سمندتولید کرده(مدل94-95-..) که رینگ پیستون ،واشر سر سیلندو جلوبندی باید صفر کیلومتر عوض شه وگرنه به ده هزارتا نمیرسه موتور روغن سوزی پیدا میکنه لاستیک هاتم ساییدگی شدید پیدا می کنند.جالبه ببری نمایندگی میگن طبیعیه
javad
۳۰ خرداد ۱۳۹۸اگه یروز تحریم ها ور داشته بشه رنو بخواد بیا ایران جریمه تک تک ال نود هایی که با موتور 206 تولید شده و از ایران خودرو سایبا میگیره
پیام
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ای جانم به این میگن پیشرفت حالا بنز و آستون مارتین هی دارن پوز میدن هایپر کار ساختیم اصلا که چی تازه ما تو ۴۰ سال به اینجا رسیدیم ،زنده باد ویرانخودرو
امیر.عارف
۳۰ خرداد ۱۳۹۸حکایت پیکان شده که میگفتند مصرف بالا و آلایندگی باعث خارج شدن از خط تولید شده بود . که بلافاصله با تعویض اتاق و نام خودرو تمام مشکلات حل شد و خودرویی با کیفیت جهانی بنام آر دی جایگزینش کردند . بابا بجای ای مسخره بازیها بفکر ارتقاع محصول و تنوع در خودرو باشید بیسوادهای باندباز
ارشک
۳۰ خرداد ۱۳۹۸البته با تمام حرف های دوستان موافقم که فنی ال نود با موتور ۲۰۶ نابود میشه و … منتهاش حالا که رنو قطعه نمیده و حتی چینی ها هم دارن میرن و قرار نیست تغییری در سیاست ایران و امریکا حاصل بشه،چه کار میشه کرد؟؟؟
حمید
۳۰ خرداد ۱۳۹۸پیتزای قرمه سبزی ! ترکیب طراحی زیبای رنو با موتور افسانه ای پژو ???
هادی نجفی
۳۰ خرداد ۱۳۹۸چرا قیمه ها رو میرزین تو ماستا?
محمدمهدی
۳۰ خرداد ۱۳۹۸ال۹۰قیافه قشنگی که نداره ماشین ازرده خارج اروپاکه ماایرانیان برای خریدش صفهای کیلومتری میکشیم ظاهرال۹۰که مثل قورباغه میمونه هیچ گونه آپشنی هم ال۹۰وساندروبجزکولرنداره که اون هم درست وحسابی خنک نمیکنه.داخل ماشین که میشوی انگارواردپرایدمیشی .مردم فقط به خاطرموتورش که میگویندفرانسوی هست اینقدپول بابتش هزینه میکنن.حالااگرموتورش هم بشه tu5چینی دیگه کدوم آدم عاقلی ال۹۰میخره همون۲۰۶میخره یاپارسtu5که هم ظاهرش زیباتره هم ارزانتره وهم آپشناش بیشتره .
محمد
۳۰ خرداد ۱۳۹۸TU5
علی برکت الله
حمیدرضا
۳۰ خرداد ۱۳۹۸چرا وقتی توان فنی و مهندسی ندارید تلاش می کنید فیک بزنید این کار از ریشه اشتباه هست چینی ها اگر میان این کار رو می کنن کلی مهندسی می کنن و از شرکت های مادر مجوزهای لازم رو دارن ما هیچ کدومو نداریم
یکی از بزرگترین اشتباهات صنعت خودروی ما ممنوع کرذن ساخت خودروی دیزلی و اجباری کردن به انژکتور تمام ماشین ها بود بدون اینکه منافع و مضراتش رو در نظر بگیریم
L-H-P-TT
۳۰ خرداد ۱۳۹۸سه سال تندر۹۰ اتومات داشتم ، گیربکسش یکم بگی نگی مُنگل بود ، اما با ریمپ ECU خوب شد
جزو معدود خودروهای با کیفیت موجود در ایران بود که توانایی خریدش رو داشتم ، اما ظاهرا بلایی که سر محصولات با کیقیت قبلی اومد داره سر اینم میاد ….
حیف …..
عباس
۳۱ خرداد ۱۳۹۸کاشکی خودروساز ( خودرو مونتاژ کن ) نبودیم ?
mohammad FM480
۳۱ خرداد ۱۳۹۸اگه موتور tu5 نبود ایران خودرو میخواست چیکار کنه؟
لعنتی سر همه ماشین ها گذاشت این موتور رو.
اگه چنین اتفاقی بیفته مردم عاشق طراحی زیبا یا هندلینگ عالیه ال نود هستن که اینقدر براش پول بدن؟
محمد رضا
۲۱ آبان ۱۳۹۸ال90 نه قیافه داره، نه آپشن، نه طراحی داخلی و داشبورد و نه تعادل توی سرعت بالا.فقط یه موتور و گیربکس فرانسوی خوب داره که اگه اونم بخواد چینی بشه 2 ریال هم ارزش خرید نداره.تصور کنید موتور tu5 با گیربکس چینی 405!!!
یه نفر?
۲۲ آبان ۱۳۹۹مخلوط ۲۰۶افسانه ای با ال ممد چی می شه میشه مخلوط تخم مرغ با شتر??