ایستگاه خبر

حضور دوباره آلمانی‌ها در ایران

این روزها صدای پای ژرمن‌ها در بازار خودرو دوباره به گوش می‌رسد. زمزمه‌های رفع تحریم‌ها و مذاکرات آشکار و نهان با خودروسازان جهانی برای حضور در بازار ایران، ابتدا نام مرسدس بنز را بر سر زبان‌ها انداخت. بنز که روزگاری با مدلهای کلاس E خود، با کیفیت‌ترین خودروی ایران محسوب می‌شد، احتمال دارد که دوباره خط تولید خود را فعال نماید. طبق قرارداد مرسدس بنز، ایران تنها پایگاه تولید و مونتاژ کلاس E در خاورمیانه می‌باشد.

Mercedes-Benz E-Class 2013
Mercedes-Benz E-Class 2013
فولکس واگن هم که خیلی پیش‌تر از شروع تحریم‌ها، مدل گل خود را از ایران برچیده بود، اکنون دوباره به این پهنه آریایی متمایل شده است. با اینکه در بازار غیر رسمی، بیتل این شرکت با قیمتهایی فضایی حضور دارد، به تازگی پاسات هم با قیمتی حدود ۱۹۰ میلیون به بازار راه یافته است. گفته می‌شود، شرکتهای داخلی با فولکس در حال مذاکره‌اند تا راه برای مونتاژ تعدادی از ماشینهای این شرکت البته با برندهای زیر مجموعه آن در ایران آغاز شود. قاعدتاً نباید از برند زیر مجموعه به فکر آئودی یا پورشه باشیم. سئات اسپانیایی و اشکودای چک می‌توانند نامزدهای مورد نظر باشند. این فرصت خوبی برای رهایی از استعمار فرانسوی در صنعت خودرو محسوب می‌شود.
2013 Volkswagen Passat Sedan
۲۰۱۳ Volkswagen Passat Sedan
ژاپنی‌ها هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای همکاری محسوب شوند. زیرا کیفیت و دوام و هزینه نگهداری برای مصرف کنندگان ایرانی از اولویت‌هاست و برای این منظور در کنار خودروهای آلمانی، این شرکت‌ها نیز در این زمینه سرآمد محسوب می‌شوند.
Seat Leon Hatchback
Seat Leon Hatchback
در عین حال می‌توان به حضور دوباره خودروهای تجاری مرسدس بنز، اسکانیا، ولوو، رنو، مان و سایر خودروسازان مطرح در بازار ایران و یا در تولیدات شرکتهای داخلی امیدوار بود.
به هر حال امیدواریم، با همه این مذاکرات و تبلیغات، سرآخر شرکای مناسبی برای صنعت خودروی ایران انتخاب شوند (نه اینکه همچون سایپا و بعضی دیگر از خودروسازان، دست به دامان شرکتهای تازه به دنیا رسیده و نا آشنای چینی شوند) تا مصرف کنندگان، بتوانند از موهبت خودروهای روز و مدرن با ایمنی مناسب و راحتی کافی و آلودگی و مصرف سوخت پایین، با قیمتی مناسب بهره‌مند شوند.
2013 Skoda Rapid
۲۰۱۳ Skoda Rapid

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۷۲ دیدگاه‌ها

  1. سینا . فقط ایتالیا . فقط فراری

    ۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (615 ديدگاه)

    بسمه تعالی

    هر چی میاد بیاد فقط رنو و پژو و چینی ها نیان.

    1. Zonda R

      ۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.A
      گل گفتی
      البته همینا فقط میان

      1. خاوری مزراتی

        ۷ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (1102 ديدگاه)

        آقای روحانی جان مادرت یه فکری به حال وضعیت خودروسازای ما بکن. یه خورده تعرفه رو بیار پایین تا سایپا و ایران خودرو به خودشون بیان اینهمم مردم تو جاده ها نمیرن

    2. mamad

      ۱۵ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (2 ديدگاه)

      داداش من فکر میکنی پژو بده؟؟؟
      خود من پرشیا دارم اما نخیر…اینا گرفتن ازش یه اشغال درست کردن وگرنه کل فرانسه داره از همین دوتا کمپانی استفاده میکنه…
      به نظرم پژو داره شیک ترین ماشین هارو میسازه اما ما نمیبینیم…

      1. hero

        ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (593 ديدگاه)

        پس بهتره یه نگاهی به آمار فروش پژو در ایلات متحده بندازی!

  2. آرش

    ۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (38 ديدگاه)

    پس بقیه نظرات کجان؟ از 55 نظر من فقط 3 نظر رو میتونم ببینم

  3. reza-mercedes benz

    ۵ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    ببخشید من درست متوجه نشدم /ایران قبلا بنز مونتاز کرده؟یا چی؟

    1. sorena330

      ۶ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (745 ديدگاه)

      بله دوست عزیز
      مرسدس های e200 e230 e280 e350 در تنها خط تولید استاندارد خاورمیانه در یکی از شرکت های تابع ایران خودرو ملعون (فکرکنم تام خودرو) تا همین 3-2 سال قبل مونتاژ میشد

      1. یاسر

        ۹ اسفند ۱۳۹۲
        سوابق: (397 ديدگاه)

        البته تا حدود 10 سال قبل

  4. بنده خدا

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام.شرکت تاپ خودرو زیر مجموعه ایران خودرو بنز کلاس ای تولید میکردش…

  5. بنده خدا

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (233 ديدگاه)

    سلام بر دوستان عزیز…پیشاپیش صدا زیبای بهار شنیده میشه…ان شاالله سال93 سال پر خیر و برکتی برای همه باشه…خدا رو شکر که دیگه توجه خودروسازها به برندهای دیگه بیشتر شدش…به امید رفتن پرایدو405 که همچون ارابه ای صنعت خودرو روشون سوار بود…

    1. Zonda R

      ۷ اسفند ۱۳۹۲
      سوابق: (1872 ديدگاه)

      F.a
      کجا برن؟
      تازه 20
      30 ساله دارن تولید میشن زیاده؟

  6. N.I.M.A

    ۶ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (85 ديدگاه)

    با سلام.با عرض شرمندگی جایی برای پرسیدن سوال پیدا نکردم.دوستان کسی در مورد BENZ E240 2003 اطلاعات داره که هزینه نگهداری ماشین و قطعاتش چه قدر است؟(با فرض این که حدود 80000 تا رفته باشه)
    با تشکر

  7. اشكان

    ۱۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (258 ديدگاه)

    اگه قیمت مناسب و واقعی نباشه به هیچ دردی نمیخورد

  8. hero

    ۲۱ اسفند ۱۳۹۲
    سوابق: (593 ديدگاه)

    اکثر بنزایی که تو ایران مونتاژ شد سیستم جلو بندی شون یا گیربکسشون مشکل داشت!
    جالب تر اینکه این ماشینا رتبه اول کیفی تو کشور رو در رقابت با ماکسیما و رونیز هم گرفتن!!!!!
    انگار که شرکت مرسدس میخواست نمونه های مشکل دارشو به ایرانیا قالب کنه
    بعدش یه روز بنز یه دفه رسما اعلام کرد که مونتاژ بنز تو ایران دیگه صرف
    نمیکنه (قبل از شدت گرفتن تحریمها)!
    همه مدلای مشکل دارشو تو ایران فروخت و در رفت
    حالا من تو فکرم که نکنه بنز از برگشتن به ایران نقشه ای داشته باشه

  9. حسین

    ۲۳ مرداد ۱۳۹۴
    سوابق: (259 ديدگاه)

    “ژاپنی‌ها هم می‌توانند گزینه‌های خوبی برای همکاری محسوب شوند. زیرا کیفیت و دوام و هزینه نگهداری برای مصرف کنندگان ایرانی از اولویت‌هاست و برای این منظور در کنار خودروهای آلمانی، این شرکت‌ها نیز در این زمینه سرآمد محسوب می‌شوند.”
    عزیز جوک میگی؟ ایرانی ها بیشتر به ظاهر و تجهیزات اهمیت میدن تا دوام و کیفیت. شاهدش هم رونق بی سابقه ی فروش و مونتاژ خودروهای چینیه. حتی تو خود چین هم اینطوری فروش نرفتن که تو ایران رفتن.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا