ایستگاه خبر

درخواست شماره گذاری وانت تندر

رئیس پلیس راهور از درخواست ایران خودرو برای شماره‌گذاری وانت ال ۹۰ به جای وانت پیکان خبر داد. سردار اسکندر مومنی گفت: پس از توقف شماره‌گذاری خودروی وانت‌پیکان به‌دلیل نداشتن استانداردهای لازم و سیستم ایمنی، مسئولان ایران خودرو درخواست تایید و شماره‌گذاری وانت ال ۹۰ را به‌عنوان جایگزین این خودرو به پلیس ارائه کرده‌اند.مومنی در حالی به مهر گفت «پلیس تنها درصورت نصب کیسه هوا و ترمز ضد‌قفل وانت پیکان را شماره‌گذاری می‌کند» که دو خودروی غیرایمن وانت‌پیکان و وانت نیسان اساسا امکان نصب کیسه هوا را ندارند و علاوه بر این تنها مشکل این دو خودرو نداشتن کیسه هوا نیست.

رنو تندر L90 پیک آپ
رنو تندر L90 پیک آپ

براساس اخبار رسمی پلیس، شماره‌گذاری این دو خودرو برابر اعلام مؤسسه استاندارد به‌دلیل رعایت نکردن استانداردهای لازم از ابتدای مهرماه متوقف شده است.رئیس پلیس راهور تاکید کرد: پلیس در برابر خودروسازان کوتاه نمی‌آید چرا که باید به‌عنوان مجری قانون اجرا‌کننده قانون مصوب باشد.مومنی پیش از این نیز اعلام کرده بود که همه خودروسازان داخلی موظف هستند تا پایان سال خودروهای تولیدی‌شان را به کیسه هوا مجهز یا خط تولید آنها را متوقف کنند.

رنو تندر L90 پیک آپ
رنو تندر L90 پیک آپ

این سخنان رئیس پلیس راهور ناجا این بار پس از ۴ سال دوباره تولید و شماره‌گذاری وانت ال ۹۰ را به خبرها بازگرداند.نخست قرار بود وانت ال ۹۰ سال ۸۶ روانه بازار خودرو شود.ایران خودرو تولید وانت ال ۹۰ را با همکاری شرکت رنو در دستور کار خود قرار داد.اما از ابتدای تولید و فروش ال ۹۰ تنها یکی از سه مدل آن با نام ال ۹۰ به فروش رسید. ایران خودرو پیش از این خبر داده بود که تولید آزمایشی وانت ال۹۰ از سال‌جاری و احتمالا در بهمن ماه آغاز خواهد شد و طبق برنامه‌ریزی این کارخانه خودروساز، تولید انبوه این خودرو از ابتدای سال ۹۱ آغاز می‌شود.

رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت

گفته می‌شود که این خودرو مجهز به کیسه ایمنی هوا و سیستم ترمز ضد‌قفل تولید خواهد بود. موتور وانت ال ۹۰ نیز موتور ال۹۰ سواری بوده و گیربکس آن تقویت شده است. استاندارد آلایندگی وانت ال۹۰ یورو ۴ خواهد بود. وانت تندر۹۰ گنجایش۸۰۰ کیلوگرم بار را دارد و در دو نوع بنزینی و دوگانه‌سوز تولید خواهد شد. تولید مدل دیزلی آن نیز در دستور کار آینده ایران خودرو قرار دارد. چالش عمده تندر پیک آپ عدم همخوانی قیمت آن با خودرویی است که جانشینش می شود. قیمت تندر وانت حدود دو برابر وانت پیکان خواهد بود.

رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت
رنو تندر L90 وانت

منبع: روزنامه همشهری

 

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۳۴ دیدگاه‌ها

  1. حمید فرجامی قاین

    ۲۷ مهر ۱۳۹۰
    سوابق: (49 ديدگاه)

    علاوه بر اختلاف قیمتی دو برابری با وانت پیکان مشکل دیگر ان این است که ظرفیت بار ان 800کیلو گرم است که به نظر میرسد برای یک وانت توی ایران کم باشد وقتی در روستا ها یا در شهر ها دیده میشود یک وانت تویوتا را 3 تا 4 تن بار میکنند 800کیلو گرم خیلی کم است
    حمید از نگین سرخ جهان قاینات پایتخت طلا و یاقوت سرخ جهان (زعفران و زرشک و عناب)

  2. جلیل

    ۱۴ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    حکایت رنگ گنجشکه

  3. عليرضا

    ۱۷ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    من که خداییش یه پیچ تویوتا وانت 83 یا 85 رو با اینا عوض نمی کنم.

  4. masoud

    ۱۸ آبان ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    واقعا در مقایسه با وانت های تولید داخلی ، زیباتره. ولی برای مصرف کننده برای جایگزین
    وانت (بارکشی) گزینه خوبی نیست.

    1. AR@SH

      ۳۰ بهمن ۱۳۹۲
      سوابق: (26 ديدگاه)

      ماشینهای دیف جلو برای وانت خیلی ضعیف هستن یعنی جواب گو نیستن ولی برای وانت ماشینهای دیف عقب یا دیف عقب با کمکی جلو بهتر جواب میدیهد ولی پراید باری یا پژو باری یا همین ال90 باری برای خرید های بازاری به جای سبد از این وانت ها استفاده میکنند

  5. احمد

    ۱۰ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    اصلا به درد ایران نمی خوره چرا چونکه وقتی یک وانت پیکان رو 1.5 تن بار می کنند یا جای دور نریم در همین استان خراسان شمالی یک نیسان را تا 8 تن بار می زننده این خودرو باید بره جلو بوق بزنه

    1. جواد

      ۲۵ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (10 ديدگاه)

      چرا چرت و پرت میگی کی میتونه وانت پیکان رو 1.5 تن بار کنه اطاقش ازهم وا میشه یا نیسان رو 8 تن بار کنه خیلی لاف میزنی

    2. هادی

      ۲ بهمن ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      من وانت پیکان رو 1230 کیلو بار زدم( به اضافه اتاق بالایی که روش نسب کردم و حدود 80 کیلو وزن اتاق بالاشه!
      یعنی 1300 کیلو بار پیکان وانت کردم و حدود 130 کیلومتر هم باهاش طی کردم.
      اما در مورد نیسان حداکثر ظرفیت حدود 4تن میشه زد. البته من شنیدم تا 4.5 هم بار زدن. ولی 8 تن دیگه غیر ممکنه!

  6. عاشق جاده

    ۲۴ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (5 ديدگاه)

    قیمت خیلی بالاست زیر10میلیون می ارزه با800کیلو توی جاده اون هم جاده های پرپیچ وخم مثل مشهد-سرخس بدنیست.

  7. رضا

    ۱۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (3 ديدگاه)

    با پول این ماشین میشه یه نیسان دیزل خرید-تا وانت باردو با قیمت ارزون مونده کی میاد اینو بخره.مردم وانت رو برای کار میخوان نه برای زیبایی.

  8. مجید

    ۲۱ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اگر اقساطش کم بهره و پیش پرداختش 3 میلیون باشه همه همین کسانی که میگن به درد نمیخوره تو هوا میزننش

  9. اتابک

    ۱ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ازپیکان وانت که خیلی خوبه ولی قیمتش اصلا خوب نیست

  10. احمد

    ۱۰ فروردین ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    اطاقشو کجا بزاریم

    1. hisssein012

      ۱۸ آذر ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      واسه زیباییه دیگه
      ولی خدایش شیکه

  11. کورش

    ۱۱ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (16 ديدگاه)

    ببخشید نظر دوستان محترمه ولی جا داره ضرب المثل قدیمی رو یاداوری کنم که میگه
    (گربه دستش به گوشت نمیرسید میگفت پیف پیف)
    دوستان از لحاظ ظرفیت درسته کمه ولی مگه ظرفیت نیسان یا پیکان بار چقدره که مردم 1 تا 2 تن بارش میکنند
    به هر حال هر چی باشه از نیسان و پیکان بار یک قرن پیش بهتره
    به نظر من مردم به جای انتقاد حمایت کنند همین کارارو کردین که هنوز نیسان و پیکان بار برامون سلطان جادهاست!!!!!!!!
    اما..
    میریم سر بحث قیمت
    اگر مردم شریفمون جنبه داشته باشن و به محض تولید شروع نکنن به خرید و تن به قیمت های نازل!!!ندن قیمتشم درست میشه ولی افسوس که باز هم…

    1. فرشاد

      ۱ فروردین ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      بابا دمت گرم زدی وسط خال

  12. علی حسین نژاد

    ۱۲ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    وانت روآ1700بهترین جایگزین باردو بروند تولیدش کنند وانت تندر=هزینه ی بالای نگهداری

  13. pooyan

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    dustan harki puldare bere 1000000 ta peykan vanet bekhare.vaghti ina bian tu bazar peykan vanet atish migire gheymatesh.

  14. pooyan

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    vali khodaish ghabul konid vanet mazda ham dar hade vaneto.dar hade khodesh vaghan salare.man khodam ba tak kabinesh ba pejo rah miram nega be ampere 140taish nandazin.

  15. pooyan

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    be joz nissan vanet ba tavajo be bari ke mizane va ghodrati ke dare.age vanet nissano faktor begirim.beyne in vanetayi ke tu bazar hast man shakhsan mazdaro pishnehad mikonam.va ghabul daram.dustane vanet baz midunan man chi migam.pishenahadam be sayte pedal ine ke mazdaro ba baghiye vanetha az jomle l90.peykan vanet.vanet samand moghayese beshe.

  16. pooyan

    ۲۶ تیر ۱۳۹۱
    سوابق: (15 ديدگاه)

    faghat be darde mashinbazaye vanetbaz mikhore.ye ring bendaz yekam bekhabun mashino bia ghurub ye dor bezan badesham bezar parking

  17. محمد

    ۸ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ماشین بار کشی نیست

  18. محمد

    ۲۴ دی ۱۳۹۱
    سوابق: (2 ديدگاه)

    سگ پیکان وانت شرف دارد، به این نازک نارنجی ها.

  19. حامد

    ۷ اسفند ۱۳۹۱
    سوابق: (1 ديدگاه)

    مسعود جون؛قربون شکلت،خر رو واسه بارکشیش میخرن نه خوشگلیش…کسی که وانت میخره میخواد بار ببره …دختر بازی که نمیره غصه شکلو قیافشو بخوره که…

  20. احمد

    ۵ خرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    به درد بارکشی نمی خوره . نمیتونه صدسال جایگزین وانت پیکان بشه حتی اگه قیمتش هم هم طرازه وانت پیکان بشه . چون خیلی فانتزیه به درد کار نمی خوره.

  21. amir

    ۱۲ مرداد ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    بهتر بود بصورت دوکابین ساخته می شدو از دیفرانسیل عقب هم استفاده می کردند. اون موقع گزینه خوبی می شد.

    1. یاسر

      ۲۴ آبان ۱۳۹۳
      سوابق: (1 ديدگاه)

      آخه تندر طولش به اندازه دو کابینه؟

  22. ramin

    ۱۲ مهر ۱۳۹۲
    سوابق: (80 ديدگاه)

    دیفرانسیل جلو به درد وانت بودن نمیخوره چون وقتی پشتش باربذاری جلوش بلند میشه و لاستیسک ها با جاده درگیری کمی دارند مخصوصا تو سربالایی ها

  23. MSI123

    ۲۸ آبان ۱۳۹۲
    سوابق: (9 ديدگاه)

    فراتسه با ایران مشکل داره
    بعدن میفهمید خرید هرگونه ماشین فرانسوی به ضرر شماست

  24. سعید

    ۹ دی ۱۳۹۲
    سوابق: (1 ديدگاه)

    سلام من ی پیکان وانت 84 دارم صبح یخ میبرم کارگر جابجا میکنم بشکه 200 میزارم پشتتش اونم 2 تا تازه واسه اسبابکشی هم عالیه .ضمنا جلوشم 3 نفر جا میشهواسش قلاب گذاشتم تانکر دوچرخ را هم جابجا میکنه حالا به نظرتون این وانت جدید ال 90 میتونه کارمو انجام بده بعدشم پیکانم هرجا خراب بشه خودم راش میندازم چون پیچیده نیست

  25. asadi

    ۱۰ خرداد ۱۳۹۳
    سوابق: (26 ديدگاه)

    منتظر آمدن وانت 206 و وانت پژو پارس و وانت … می مانیم.

    شاید تا 50 سال دیگه وانت بوگاتی ویرون هم اضافه بشه.

    البته منتاژ.
    هههههههههههههههههههههههه

  26. ابراهیم

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    همینای که میگن بدرد نمیخوره اولین مشتریای این ماشین مسخره هستن تو دنیا وانتهای شرکتهای خودرو ساز با سواریهاشون صد درصد فرق میکنه ولی اینجا عشقی هر جوری خواستی سنبل کن بره جیب خودروساز مهمه پلیس هم که از خودشونه شماره میکنه

  27. ابراهیم

    ۹ اسفند ۱۳۹۳
    سوابق: (2 ديدگاه)

    تو هرموضوعی طنز لازمه طنزخودروسازای دنیاهم ایران خودروه با نوآوریهامون کلی حال میکنن

  28. رضا شير أري

    ۱۱ دی ۱۳۹۴
    سوابق: (1 ديدگاه)

    أینا موتور شون عالیه ولی بقیه چیزا نه موتور رنو حرف نداره ررررررررررننننننننننننننننوووووووووووووووو. فرانسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا