دنیای اقتصاد: مسدود شدن حسابهای بانکی مدیرعامل ایرانخودرو و همچنین ممنوعالخروجی مدیرعامل سایپا این روزها در صدر اخبار خودرویی کشور قرار دارند، مسائلی که سخنگوی قوهقضائیه نیز در نشست خبری دیروز خود به آنها اشاره کرد. اواخر هفته گذشته خبر رسید که با حکم قضایی، حسابهای هاشم یکهزارع مدیرعامل ایرانخودرو مسدود شده و به فاصله کوتاهی پس از این ماجرا، خبر دیگری نیز مبنیبر ممنوعالخروجی مدیرعامل سایپا منتشر شد. غلامرضا اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنیبر چرایی مسدود شدن حسابهای بانکی مدیرعامل ایرانخودرو و همچنین ممنوعالخروجی مدیرعامل سایپا، گفته که «در مورد مسائل مربوط به پرونده خودروسازان، به سازمان بازرسی کل کشور ماموریت داده شده تا در نحوه قیمت گذاری و واگذاری ورود کند.» وی همچنین تاکید کرده که غیر از این پرونده، پروندههای دیگری (در حوزه خودروسازی) در دستور کار قرار دارند.
هرچند سخنگوی قوهقضائیه دلایل مسدود شدن حسابهای بانکی مدیرعامل ایرانخودرو و همچنین ممنوعالخروجی مدیرعامل سایپا را به صراحت اعلام نکرده، اما با توجه به اظهارات وی، بهنظر میرسد موضوع با مسائل نمایندگیهای فروش خودروسازان در ارتباط باشد. همچنین آن طور که از اظهارات سخنگوی قوهقضائیه برمیآید، ظاهرا سازمان بازرسی به جد پیگیر بازگرداندن شورای رقابت به قیمتگذاری خودرو است و همزمان واگذاری اموال، زیرمجموعهها و سهام خودروسازان را نیز زیر نظر دارد. ناصر سراج رئیس سازمان بازرسی پیشتر عنوان کرده که بهتر است شورای رقابت به قیمتگذاری خودرو باز گردد، زیرا تعیین قیمت در حاشیه بازار جواب نداده است. وی همچنین در نشست مشترکی که اخیرا با وزیر صنعت، معدن و تجارت، خودروسازان و قطعهسازان داشته نیز تاکید کرده سهام ایرانخودرو و سایپا باید به صورت خرد (نه بلوکی و یکجا) واگذار شود. هرچه هست، باید منتظر ماند و دید داستان سازمان بازرسی کل کشور و خودروسازان در نهایت به کجا میرسد و همچنین قوهقضائیه چه زمانی جزئیات بیشتری در مورد پروندههای مربوط به صنعت خودرو را اعلام میکند.
- ممنوعالخروجی مدیران خودروسازی عجیب نیست
خانه ملت: عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی میگوید قراردادهای فروش خودرو تقریبا یکطرفه و به نفع فروشندگان است و مشتریان اختیار و قدرتی در تغییر مفاد قراردادها ندارند. حمید گرمابی افزود: شرایط قراردادهای خودروسازان بهگونهای است که مشتریان یا باید مفاد قرارداد را امضا کنند یا از خرید منصرف شوند؛ بنابراین راه سومی برای آنها وجود ندارد. وی درباره خبرهای منتشر شده مبنیبر ممنوعالخروج شدن مدیرعامل گروه خودروسازی سایپا گفت: شرکتهای خودروسازی مبادلات مالی و بانکی بسیاری دارند، به همین دلیل ممکن است برخی از چکهای این شرکتها برگشت خورده و دچار مشکل شده یا با مباحث مالیاتی و… درگیر شوند؛ درصورتیکه مراجع ذیربط با این شرکتها همراهی نکرده و قوانین را مو به مو اجرا کنند، ممنوعالخروجی مدیران بسیاری از شرکتها موضوعی کاملا عادی خواهد بود. نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس افزود: در ماههای اخیر بهدلیل شرایط اقتصادی بسیاری از مدیران واحدهای تولیدی و شرکتها با مشکلاتی مانند بدهی، مالیات و… دست و پنجه نرم میکنند که به واسطه این مشکلات ممنوعالخروج نیز میشوند.
حمید
۲۴ مرداد ۱۳۹۸تا کی ملت باید تو این ماشینهای بی کیفیت جان بدهند
مزدا
۲۴ مرداد ۱۳۹۸این اقای سراج که خیلی وقته رئیس سازمان بازرسی هست ولی هیچ کاری در جهت منافع ملت انجام نداده .کلا سازمان بازرسی نبود بهتر بود الکی بودجه مملکت خرجش میره.
خودروساز ها رو هم کلا بی خیال بشیم !!انکار دشمن خونی ملت هستند!تا اونجا که تونستن به جان و مال مردم ضربه زدند.
قوه قضایی هم بعد از امدن اقای رئیسی خوب کار میکنه امیداوریم قانون رو برای همه یکسان اجرا کنه
John
۲۴ مرداد ۱۳۹۸میبینم که انتخابات نزدیکه و …
سورنا
۲۴ مرداد ۱۳۹۸آره آره باشه گوشای ما هم درازه …
Archi KHAN
۲۵ مرداد ۱۳۹۸– دیشب تعداد کامنتا 12 عدد بود !
– امشب تا این لحظه 5 تاس !!!
= این اگه عملکرد خوب قوه غذاییه نیست پس چیه ؟!!؟
حسن
۲۶ مرداد ۱۳۹۸بسیار زیبا و رونالدینیویی بود
MehdiTurbo
۲۵ مرداد ۱۳۹۸اخ جون دستگیر شدند
از فردا قیمتا مثل قبل میشه نسل های جدید تویوتا و هیوندا با قیمت پارسال وارد میشه،اپتیما ۲۰۰ تومنی ساندرو ۴۰ تومنی …
همش سیاه بازیه با این قیمت دلاری که برای مردم ساختند هیچ چیزی خریدش لذت نداره فقط مبادا حجابت…