صادرات خودروهای داخلی با قیمتهایی پایین به کشورهای دیگر همچنان باعث تعجب است. هرچند مسئولان خودروسازی با عنوان هزینههای اضافه فروش خودرو در داخل خاک ایران این موضوع را توجیه میکنند اما همچنان نمیتوان چنین شکاف عمیق قیمتی را باور نمود.
در بین آمار خودروهایی که ایران عمدتاً به عراق میفروشد، پژو پارس و پراید بیشترین میزان صادرات را دارد؛ بهطوریکه در پنج ماه ابتدای امسال از مجموع ۶۰۰۰ دستگاه خودروی صادرشده بیش از ۵,۸۰۰ دستگاه پراید و پژو به قیمت ۵۵۰۰ تا ۵۶۰۰ دلار به عراق بوده است.
حدود ۱۱۰۰ دستگاه خودروی سواری در مردادماه به دیگر کشوها از جمله عراق، مصر، سودان، ترکمنستان و … صادر شد و درنهایت مجموع صادرات خودروی سواری به بیش از ۶۰۰۰ دستگاه رسید.
بیشترین صادرات خودرو همچون ماههای قبل، مربوط به پژو پارس بوده است؛ بهطوریکه مجموعاً طی پنج ماه نخست سال حدود ۴۷۰۰ دستگاه CKD خودروی پژو پارس به ارزش حدود ۵۶۰۰ دلار به عراق صادر شد.
بعد از آن بیشترین صادرات مربوط به پراید و همچنان بزرگترین خریدار کشور عراق بوده است. بهاینترتیب در این پنجماهه حدود ۱۱۰۰ دستگاه پراید به ارزش حدود ۵۵۰۰ دلار به عراق فروخته شد.
همچنین در پنجماهه نخست امسال ۱۸۷ دستگاه خودروی تیبا به کشورهای مصر، عراق، سودان، ویتنام، اسپانیا و آلمان صادرشده است که ارزش آن در گمرک ۶۳۰۰ تا ۷۴۰۰ دلار ثبت شده است.
فهرست صادرات خودرو و لوازم یدکی خودرو طی پنجماهه نخست امسال نشان میدهد که ۲۳ دستگاه خودروی سواری دیگر نیز در این مدت به کشورهای مختلف صادرشده است.
منبع: ایسنا
صدرا
۱۶ شهریور ۱۳۹۴تیبا به آلمان؟ فکر کنم بردن برای صحنه های اکشن فیلم ها منفجر کنن ! کاربرد دیگه ای به ذهنم نمیرسه
مهمان
۱۶ شهریور ۱۳۹۴فولکس واگن در عجب مونده بوده
چطوری میشه از سه مدل ماشین، یه ماشین جدید درآورد
چندتا تیبا وارد کرده از تکنیک های سایپا مطلع بشه
AHMADREZA
۱۶ شهریور ۱۳۹۴میبرن میبینن با کی میخوان همکاری کنن بعد میگن وایسید تا بیایم
ارش
۱۶ شهریور ۱۳۹۴کشورهای دیگر زمان و زمین رو به هم میریزن تا اسایش و ارامش ملتشون رو تامین کنن مسوولان ما هم خون ما رو تو شیشه میکنن جیبمونو خالی میکنن میرن واسه کشورهای دیگه خودشیرینی میکنن.خودرو به کنار میدونید چقد پروژه عمرانی و کمک مالی ایران به کشورهای عراق و افغانستان و لبنان و …اجرا کرده با بهترین کیفیت!! در حالی که همون پول تو کشور صرف میشد کلا محروم زدای به طور کامل اتفاق می افتاد
دنده هفت
۱۷ شهریور ۱۳۹۴سلام
حتما چندتا ایرانی مقیم آلمان خواستن با ایرانی های داخل کشور همدردی کنند . رفتن تیبا سفارش دادن :ی دلیل دیگه ای نمیبینم.
مهدی ج
۱۸ شهریور ۱۳۹۴دقیقا
احتمالا میخوان سری جدید هشدار برای کبری ۱۱ رو بسازن و میخوان از خاصیت خوب له شوندگی تیبا برای صحنه های تصادف استفاده کنند!!!
رضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴اون صادرات نیست اون ماشینا رو برای تست تصادفات وفنی به آلمان میبرن چون یه موسسه تست فنی درایران نداریم
ایرانی
۲۴ شهریور ۱۳۹۴آلمان قبول کرده…
تا خودروی ایرانی را به باد مسخره بکشه…!!!
با اون طراحی هند قدیم تیبا…
محمد رحیمی
۱۶ شهریور ۱۳۹۴باور بفرمایید که خودروهای صادراتی به اجبار از کیفیت بهتری برخوردار هستند تا آنچه بدست ما ملت شریف میرسه…به مراتب دیدم که خودروی صفر)پرشیا و پراید( با یک باران معمولی چند سانتیمتر آب توی صندوق عقبش جمع شده! و یا پرشیای صفر دربش را باید حتما محکم میبستید تا چفت بشه؟! از لحاظ فنی که دیگه بگذارید وارد بحث نشیم…
:)
۱۶ شهریور ۱۳۹۴یه سلامی هم می کنم به اون دوست آلمانی که تیبا خریده
آلمانی سلام :)
سعید
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ایا خیانت به مردم معنای غیر از این دارد.؟ ای خدا این مردم کی به خودشون میان؟؟؟؟؟؟به نظر من مدیران خودرو ساز کشور ضد انقلاب هستند .تو این تحریم ها خون این مردم بدبخت توی شیشه کردن.انشالله به فضل خداوند بزرگ کمپین خودرو صفر را ادامه میدن.تا به زانو در بیارن.
میلاد
۱۶ شهریور ۱۳۹۴پارس 5600 دلار اونوقت پراید 5500 دلار؟؟؟!!! اختلاف قیمت 100 دلار؟؟؟!!!!
پدال جان اشتباه نمیکنی؟
AHMADREZA
۱۶ شهریور ۱۳۹۴بعد تیبا 6300 یعنی از پارس گرون تر تازه یجوری نوشته از فلان تا فلان قیمت انگار چقدر آپشن دارند
محمد
۱۶ شهریور ۱۳۹۴متاسفانه مطلب خوب نوشته نشده
قیمت پژو پارسی که نوشته شده قیمت قطعات منفصله است یعنی هزینه مونتاژ رو باید ازش کم کنیم
محسن
۱۶ شهریور ۱۳۹۴این کار دقیقا مثل کاریه که قبلا آمریکا با محصولات کشاورزی مازاد خودش میکرد. اونها رو تو دریا میریخت اما دست مردم نمی داد تا ارزون شه.
این خودرو ساز های انحصار طلب ورشکست هم بشن واسشون کمه
شایان
۱۶ شهریور ۱۳۹۴تیبای ایرانی زیبای ایرانی دنیای ایرانی حالا هی بگید ایران خودرو سایپا بدن بابا به روز ترین فناوری ها در زیبای ایرانی وجود داره مثل چرخ فرمون ترمز(در این مورد کارشناسا به توافق نرسیدن در داشتن و نداشتنش) دنده وامکانات دیگه که بعدا بتون میگم این چیه و واقعا چرا ایرانی ها قدرشو نمیدونن
محسن آبادان
۱۶ شهریور ۱۳۹۴صد درصد کیفیت صادراتی ها بیشتره چند وقت پیش رفته بودم واسه ماشینم دیسکو صفحه عوض کنم ( سر 30 هزارتا خراب شد) نمایندگی گفت اگه مثل چیزی که روی ماشینه که فابریکش هست بخوای 130 تومن اگه جنس اصلی بخوای 200 تومن اینا آدم بشو نیستن فقط باید نابود شن
احمد باقری
۱۶ شهریور ۱۳۹۴اصلا معلوم نیست چه خبره. کی به کیه، چی به چیه.
amir
۱۶ شهریور ۱۳۹۴خواهشا قیمت را به تومان تبدیل نکنید و به دنبال نسبت ارز برید ببینید که به ما چقدر ظلم شده من سایت های نسبت ارز خارجی رو نگاه میکنم از واحد کشور زامبیا است ولی از ریال ایران نیست چون بی ارزش ترین پول جهان است
یه توهم زده
۱۶ شهریور ۱۳۹۴این یعنی مدیران صنعت خودرو سازی دروغ گویانی بیش نیستند که با پر رویی تمام خودروهای مونتاژ شده و بی کیفیت ساخت داخل را به سه برابر قیمت واقعی به مردم مظلوم ایران می فروشند ونمایندگان مردم در مجلس هم آنان را حمایت می کنند!
محمد
۱۶ شهریور ۱۳۹۴بایدم صادراتیا با کیفیت تر باشن
چون وقتی یه قطعه وارد میشه و بعد به صورت خودرو صادر میشه هزینه گمرکی که واسه اون قطعه داده شده به خودروساز برگشت داده میشه پس خودروساز! میتونه قطعه باکیفیت تری رو استفاده کنه
اما این قانون تعرفه قطعات پدر مشتری داخلی رو درمیاره این تعرفه واسه ماشینای با درصد ساخت بالای 60٪ حدود 14 درصده
هادی
۱۶ شهریور ۱۳۹۴آقا اصلا خودرو ساز بد این ***مجوز بده مردم با دلار برن عراق خودرو خارجی هم آخ نمیخاییم ایرانی میخریم میریم یه پرشیا میخریم 15 میلیون آگه دولت مردمیه باید اجازه ابن کار بده آگه مردمی نیست***
Un4given
۱۶ شهریور ۱۳۹۴من آمار موثق دارم که فقط 1 عدد به آلمان برده شده. متاسفانه الان لینکشو ندارم ولی 100% مطمئن باشید فقط و فقط یک نمونه بوده .
شایان
۱۷ شهریور ۱۳۹۴حالا واسه چی برده شده من شنیدم گمرکی برده شده یا زدن در گمرک برای اونجا یه همچین چیزی حتما اون شخص هم ایرانی بوده خواسته در سال همدلی با دولت یکی بخره یا شایدم اصلا نرفته الکی گفتن خواستن قپی بیان که احتمالش زیاده
رافال
۱۶ شهریور ۱۳۹۴ای کاش ما هم عراقی بودیم!
ابن ملت همه جوره پای همه مشکلات وایسادن و این جوابشونه؟!
که جنس درجه یک با قیمت یک سوم بره برا همسایگان و خارجی هایی که دلشون به حال اینا می سوزه؟!
پارس 5600 دلار و پراید 5500 دلار…خیلی … اگه پراید بخرن!
مظلوم
۱۶ شهریور ۱۳۹۴دیگه وقتشه ملت به خودشون بیان و جلوی این همه پررویی و وقاهت و بی احترامی که بهشون میشه بایستن. وقتی داخل ایران خودروی بی کیفیت مونتاژ میکنن و آن را به مردم که که با تورم بالا دست و پنجه نرم میکنند تحمیل میکنن اما همین ماشینو به پایینترین قیمت به خارج صادر میکنن بعد یک کشور بیگانه بیاید خودرویی تولید کند که از نطر ایمنی و کیفیت و آلایندگی در حد بسیار ایده آل و مطلوبی قرار داره و حاضره به قیمت جهانی برای ما بفروشه اما قوانین داخلی خرید آن را برای ما به یک رویا تبدیل میکنه چرا باید مردم از این صنعت دروغین داخلی حمایت کنند ؟؟؟!!! در اینجا چه کسی به نفع مردم کار میکند؟؟؟؟ به زور نمیتوان هیچ چیز را بر هیچ کسی تحمیل کرد چون گندش در میاد مثل الان
فرهاد
۱۷ شهریور ۱۳۹۴آقای لگن فروش لطف کنن به جای ریال از مردم دلار بگیرن
5500 دلار برای پژو
30 میلیون برای مردم خودت
مطمئن باشید این مردم تمام این پول های حروم رو ازتون پس می گیرن
از قدیم گفتن چوب خدا صدا نداره
پولاد
۱۷ شهریور ۱۳۹۴طبق چیزایی که شنیدم قیمت خودرو نصف قیمتی که دارن میفروشن در میاد بقیش مالیات و عوارض و … هستن که بخشیش به دولت میرسه بقیه هم به امورات خاص *** تعلق میگیره !
یعنی شما موقعی که یه سمند میخرید پنج میلیون تقدیم میکنید به دولت ده میلیون هم به کشورای دیگه کمک میکنید!
تو ثواب آخرتتون کلی از این حسنات مخفی هست پس هممون میریم بهشت
interceptor
۱۷ شهریور ۱۳۹۴این لینک رو ببینید:
https://iq.opensooq.com/c/%D8%A8%D8%BA%D8%AF%D8%A7%D8%AF/%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%88%D9%85%D8%B1%D9%83%D8%A8%D8%A7%D8%AA/%D8%B3%D9%8A%D8%A7%D8%B1%D8%A7%D8%AA-%D9%84%D9%84%D8%A8%D9%8A%D8%B9/%D8%A8%D9%8A%D8%AC%D9%88?page=3
قیمت خودروهای ایرانی در عراق چندان هم ارزون نیست، من نه حرف رسانه ها رو باور می کنم نه گمرک و نه خودروسازا رو. به عقل تون رجوع کنید.
پارس 115 دینار…سمند 110 دینار.. 405 هشتاد دینار …پراید 55 دینار…روا55 دینار.. اینا قیمتای دسته دومش هست
ب ام وه 2003 زده 110 دینار …آزرا 160 دینار…پژو406 مدل 2001 80 دینار
interceptor
۱۷ شهریور ۱۳۹۴کرولا 2008 زده 125 دینار
سوناتا 135
لنسر 2008 زده 130 دینار
اکسنت وی6 2400 سی سی زده 86 دینار!
توسان 2010 زده 153
mehdi.s
۲۲ شهریور ۱۳۹۴حرفم نمیاد… فقط چند دقیقه سکوت….
رضا
۲۳ شهریور ۱۳۹۴دوستان باید بگم صادرات به آلمان نیست اونا برای تست تصادفات وتست های فنی با هزینه گزاف به خارج میرن چون بدبختانه این امکانات در داخل وجود نداره
AMIR
۲۸ شهریور ۱۳۹۴تیبا به آلمان صادر شده!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
ایمان
۹ مهر ۱۳۹۴من فکر می کنم ورود یک خودرو به کشورهای اتحادیه اروپا کاری سخت و دشوار می باشد و لازم است که از آزمون های سختی مثل euroncap سربلند بیرون بیاید این حرف یک دروغ است .