قیمت خودرو در آخرین معاملات روز گذشته و نیز امروز به طرز باورنکردنی و غیرقابلتصوری افزایش یافته است.
به گزارش «انتخاب»، بازار خودروهای وارداتی از سال ۹۶ و بازار خودروهای داخلی از سال گذشته با نوسانات متعددی مواجه شده و یک جهش قیمتی قابلتوجه را نیز تجربه کرده با این حال برای قیمتهای فعلی هیچ توجیهی عنوان نشده است.
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ که ۱۸ فروردین ماه ۷۲ میلیون تومان قیمت داشت، دیروز به ۹۵ میلیون تومان رسید.
پژو ۲۰۶ وی ۸ نیز از ۸۸ میلیون تومان به ۱۱۴ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ از ۸۶ میلیون به ۱۱۲ میلیون تومان، سمند ال. ایکس از ۷۲ میلیون به ۸۶ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس از ۶۸.۵ میلیون به ۸۵ میلیون تومان و سراتو شرکتی سایپا از ۲۴۵ میلیون به ۳۳۰ میلیون تومان رسید.
رئیس اتحادیه صنف نمایشگاهداران و فروشندگان خودرو تهران در این زمینه به ایرنا میگوید: افرادی که خودرو دارند، قیمتهای سلیقهای میدهند، اگر خواهان کاهش التهاب در بازار خودرو هستیم باید خودرو به اندازه کافی در بازار موجود باشد.
به اعتقاد «سعید موتمنی» اگر خودروسازان داخلی قادر به تأمین نیاز بازار نیستند، وزارت صنعت باید دستکم اجازه ورود خودروهای زیر ۱۰ تا ۱۵ هزار دلار کارکرده به داخل را صادر کند.
وی اظهار داشت: افزایش ۷۰ تا ۸۰ درصدی قیمت خودروهای مونتاژی و رشد پنج تا ۳۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی در چند روز اخیر به هیچ عنوان قابل توجیه نیست و هیچ اتفاقی در سایر بازارها از جمله طلا، سکه و ارز نیفتاده که چنین رشد قیمتی را شاهد باشیم.
موتمنی درعینحال خاطرنشان ساخت که در طرف تقاضا نیز مردم برای خرید خودرو صف نکشیدهاند، اما آنانی که پول دارند نسبت به خرید اقدام میکنند و خودروها را از پارکینگی به پارکینگ دیگر جابجا میکنند.
مشاهدات میدانی ایرنا حاکی است در واپسین ساعتهای معاملات دیروز، هر دستگاه پراید ۱۱۱ به ۵۱ میلیون تومان، پراید ۱۳۱ به ۴۷.۵ میلیون تومان، ساینا ۶۱ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دندهای ۱۲۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس ۸۸ میلیون تومان، پژو پارس دندهای ۱۰۱ میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک ۱۴۷ میلیون تومان، پژو پارس ال. ایکس (TU ۵) معادل ۱۲۰ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۸۵ میلیون تومان، سمند ای. اف ۷ به ۸۹ میلیون تومان، سمند دوگانه پایه گازسوز ۹۴ میلیون تومان و رانا ۹۰ میلیون تومان قیمت خورد.
همچنین هر دستگاه هایما اس ۵ به ۳۰۰ میلیون تومان، هایما اس ۷ به ۳۲۰ میلیون تومان، دانگ فنگ اچ. سی. کراس ۱۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۰۸ به ۴۱۰ میلیون تومان، سوزوکی گراند ویتارا به ۵۵۰ میلیون تومان، ساندرو ۱۸۵ میلیون تومان و ساندرو استپ وی ۲۰۰ میلیون تومان قیمتگذاری شد.
وزارت صنعت، معدن و تجارت هنوز واکنشی به وضعیت بازار نشان نداده است. با ادامه وضعیت فعلی، مشخص نیست بازار با چه سرنوشتی مواجه خواهد شد.
رامین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸خودروی 15 هزار دلاری با دلار 14 هزارتومن میشه 210 میلیون گمرکی و مالیات هم که روش بیاد میشه حداقل 400 میلبون . مشکل اصلی ما ارزش پولمونه که روز به روز کمتر میشه ارزونترین خودروی خارجی هم برای ما قیمتش بالاست
we dont pray for love //// we just pray for cars
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸باید خون گریست حقیقتا
danial
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸داداش حرفت 20 درصد درسته دلار 18 تومان شد سانتافه شد 600 میلیون الان که دلار شده 14 تومان چرا سانتافه شده 900 میلیون ب جا ن خودم به هر کشوری این معادله بگی سریع بهت پناهندگی میدن
من دیروز تو دیوار داشتم نگاه میکردم طرف 207 اتوماتیک Sd رو زده بود 195 میلیون تازه ایشون ببین تا چه حد به فکر دلالی بوده که ماشین رو اسفند 97 تحویل گرفته بعد سند نزده اردبیهشت 98 سند زده که سند ماشین تو 98 باشه بعد به اسم 98 بفروشه با قیمت بیشتر حالا توقع داری درست بشه خیلی ها که سرمایه نقدی تو بانک داشتن کشیدن و تو این یکی دو سال همه رو ماشین خریدن خونه خریدن و از این دست چیزا حالا با قیمت هایی که نظارتم روش نیست
سید هادی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ما یه معلم ادبیات داشتیم که ماشینش پیکان بود اون هم از نوع داغونش ، ولی حاضر نبود ماشین نو بخره و از خودرو ساز ها حمایت کنه.
من هم ماشین ندارم چون نمی تونم ماشین خارجی مناسب بگیرم و هر چقدر هم سخت باشه دوست ندارم با خرید ماشین از این خودروساز های به ظاهر داخلی به کشورم خیانت کنم.
Khosrow
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸خائن مردم هستند ..
(ali (chevy nova
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸این یه واقعیت هستش که تا چند وقت اینده با این شرایط داشتن ماشین برای یه سری ها میشه ارزوی دست نیافتنی
ارشک
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸مشکل اصلی تر برای ما دارندگان خودروست.با این گرونی ها ، کوچکترین تعمیرات هم هزینه چند میلیونی روی دست مالک می گذاره.
ایمان
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸یه پراید مدل ۸۹ دارم با کلی ضربه و رنگ خوردگی
تخفیف بیمه هم نداره ، نزدیک ۲۰۰ هزار کیلومتر هم کار کرده
قیمت : ۶۰ میلیون تومان ….
کی به کیه ؟؟؟؟ چی به چیه ؟؟؟؟
(ali (chevy nova
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸مرحوم خیامی فکرشم نمیکرد 55 سال بعد تاسیس شرکتش(( ایران خودرو)) توش محصولاتی تولید بشه که قیمتهاش به 160 میلیون تومن برسه
((پژو ۲۰۷ اتوماتیک ۱۵۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۷ دندهای ۱۲۴ میلیون تومان، پژو ۴۰۵ اس. ال. ایکس ۸۸ میلیون تومان، پژو پارس دندهای ۱۰۱ میلیون تومان، پژو پارس اتوماتیک ۱۴۷ میلیون تومان، پژو پارس ال. ایکس (TU ۵) معادل ۱۲۰ میلیون تومان، سمند ال. ایکس ۸۵ میلیون تومان، سمند ای. اف ۷ به ۸۹ میلیون تومان، سمند دوگانه پایه گازسوز ۹۴ میلیون تومان و رانا ۹۰ میلیون تومان قیمت خورد.))
امیر
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸تنها راه علاجش این تقاضا کاذب از بین بره بصورتی که هر فرد ایرانی دارای گواهینامه حداکثر حق داشتن دوتا ماشین داشته باش و خودرو های وارداتی زیر 15 هزار دلار با تعرفه حداکثر 25 درصد بیاد فقط هم کسی بتونه سفارش بده که خودرو نداره و گواهینامه داره خیلی اسون اما به نفع بعضیا نیست
hasan
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸تا میتونید ماشین صفر نخرید یا اگه خواستین ماشین بگیرید یه دست دوم تمییز بخرید
خریدن ماشین دست دوم نه بی کلاسی هستش نه میگن طرف گدا بوده که نرفته صفر بخره
به قیمتهای کاذب خودروسازان دامن نزنید
نوید جهرمی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸به هر کدوم از دوستان و آشناها که گفتم نخر، الان پشیمونم ازش خجالت میکشم.
باید میگفتم بخر. به جا یکی هم دوتا بخر.
مگه چیزی درست میشه؟
همینایی که میگفتن نمیخرم نمیخرم. پس عمه من بوده هر چی پیشفروش بوده توی چند ثانیه خریده؟
هر کس به فکر حفظ ارزش پولشه.
در بنگاههای ماشینو نگاه کنید ببینید چقدر ماشین پلاک نشده دارن.اگه مالیات سنگینی به دلالی در هر زمینه ای اعمال میشد اینقدر مردم مشتاق دلالی نبودن.
متأسفانه اینروزا اینقدر احساس بی صاحبی به کشورمون دست داده که(جسارت نباشه) شده طویله ای به نام ایران.
hasan
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸خوب منم میگم بخرن ولی دست دوم
هر چقدر ماشین صفر گرون بشه دست دومش هم گرون میشه دیگه و ارزش پولشون هم کم نمیشه ملت با خرید ماشین دست دوم
در مورد دلالی هم الان تو ایران شغل اول بعضی ها دلالی هست و شغل دوم و سوم هم کارهای که روزمره انجام میدن
Genius
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸من و افرادی که مثل من بفکر جمع کردن بساط این مونتاژکاران از خدا بی خبر و بالاسری های اونا باشند از اینکه نمی تونن ورژن صفر این لگنات موتوردار رو بخرند هیچ نگرانی ندارند ولی خب بالاخره نود درصد ملت از سالهای قبل زمانی که هنوز بازار خودرو به این آشفتگی محض نرسیده بود خودرویی دارند و چیزی که در این میانه عذاب دهنده است این است که قیمت یدکی آنها نیز همپای خودروی صفر در حال بالا رفتن و احدی نیز در این ویرانه حواسش به بازار هیچ کالایی من جمله خودرو و قطعات آن نیست!!
هوشنگ
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸تنها راه الاجش مثل علاج بقیه مشکلات این مملکته که بچه دبستانیم حالا میدونه
ایلیا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸خداهشا نگید قیمت پژو یا سمند از 70 ملیون رسید به صد ملیون، بگید از 14 ملیون رسید به صد ملیون. عمق فاجعه رو کم و قضیه رودعادی جلوه ندید.
Reza
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸از ماست که بر ماست
آرین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸این روزا بیشتر نرخ اعلام میشه آنچنان معامله ای انجام نمیشه
این همه افزایش قیمت دلیل معقولی نداره میشه گفت بیشتر طمع فروشنده ها و بازی دلال هاست بالاخره این حباب میترکه و رکود خیلی بدی انتظارمونو میکشه
ونزوئلا سلام!
نوید جهرمی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸دولت خاموش، مردم خاموش، مسئول خاموش، امید صفر
باید رفت ازین خاک غریب ….
————-
مشکل با واردات ماشین کارکرده حل نمیشه. اول اصلاح نظام بانکی لازمه که مثل نزول خورا داره خون مردمو میمکه، تثبیت ارز و ارزش پولی لازمه، ثبات اقتصادی لازمه.
الان یه عده زیادی واقعا لنگ نون شبشونن دیگه فکر قیمت ماشین و این چیزا رو از سرشون بیرون کردن.
طبقه متوسط که به فقیر تبدیل شد، طبقه فقیر داره نابود میشه و طبقه ثروتمند هم به فوق ثرتمند تبدیل شدن.
کسی دنبال حل مشکل نیست. هر کسی میخواد از سر خودش باز کنه و بگه با من نیست.
پس بهتره هر کی ب فکر خودش باشه و بارشو ببنده و خودشو نجات بده.
حمیدرضا
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸ببخشید دیدم بعضی جاها قیمت خودرو رو به صورت دلار به ریال حساب می کنم الان این وسط یه سوال ذهن منو مشغول کرده مگه کارخانجات ما خودرو وارد می کنن که اینجوری حساب می کنیم ما به صورت سی کی دی اگر اشتباه نکنم وارد و مونتاژ می کنیم با قیمتی کمتر از اصل خودرو ولی همچنان داره قیمت این ماشین رشد می کنه من حدودا 20 سالم بود 3 میلیون پول داشتم پراید بود حدود 6 میلیون الان که 32 سالمه 35 میلیون پس انداز دارم همون پراید شده 60 میلیون ولی در یک کشور با ثبات اقتصادی این اتفاق به این شکل نمی افته نهایتا 2درصد تورم سالانست که با اون احتساب قیمت پراید الان باید تازه میرسید به 10 میلیون تومان
حسین 2
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸به خدا تقصر دیوارو و باما و شیپور هزار سایت خرید و فروشه قبلا هر کسی میخواست ماشین بفرشه یا قیمت کنه میرفت نمایشگاه .طرف زیر لحاف قیمت میزنه به ماشینش طرف مقابل هم زیر لحاف میگه خدایا 206 شد 100 تومن .اینا باید سریع فیلتر بشن یه بچه 10 ساله هم قیمت ماشین بلد شده
John
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸۴۰ ساله که مشکلات رو میخوان با فیلتر حل کنن این شده وضعیت. فیلتر راه حل مشکل نیست.
SeeKer of DynAmic
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸200 میلیون کن پرایدو دیگه راحت کن خودتو . نه کسی میتونه بخره و هم به آرزوت رسیدی .
این همه ادا چیه . آخرش بگو کی بود کی بود من نبودم .دقیقا مثل دانش آموز اول ابتدایی .
مملکت ما براساس مبنا و قانون کی بود کی بود من نبودم میچرخه . از این قانون پیروی کنی هم سود میگیری هم حال میکنی هم یکی رو بدبخت میکنی . کی به کیه
حامد
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸https://digiato.com/article/2019/04/29/%D8%A7%D9%85%D8%B1%D9%88%D8%B2-%DA%86%D9%86%D8%AF-%D8%A8%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4%DB%8C%D9%85%D8%9F-%DA%AF%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%B4%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B4%D8%AA-%D9%BE%D8%B1%D8%AF%D9%87-%D9%81/
گزارشی از پشت پرده قیمت خودرو … بخونین رفقا
Hemichan
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۸“مشخص نیست بازار با چه سرنوشتی مواجه خواهد شد.” با سر سقوط خواهد کرد ..