متاسفانه آیین نامه جدید واردات خودروهای دستدوم درحالی تصویب شد که هیچکس (حتی تصویبکنندگان) از معنای دقیق آن خبری ندارند! ما در اینجا جملاتی را از « دنیای اقتصاد » جمعآوری کردهایم که نشان میدهد با گذشت بیش از ۱۰ روز از ابلاغ رسمی این آییننامه، هنوز هم کسی معنای واقعی آن را نمیداند . . .
غضنفری؛ وزیر صنعت و معدن و تجارت: « اگر مدل خودرو مربوط به یک یا سه سال قبل باشد و وارد کننده به دلیل پروسه اداری موفق به واردات نشده است، امکان ورود این خودروهای نو برای او فراهم میشود »
صالحینیا؛ معاون وزیر صنعت و معدن: « واردات خودروهای خارجی با ۳ مدل پایینتر آزاد است »
نعمتبخش؛ رییس انجمن خودروسازان: « اصلاح آیین نامه مورد نظر برای تعیین تکلیف خودروهایی است که چندین سال در گمرکات کشور ماندهاند »
معمارنژاد؛ رییس گمرک کشور: « این مصوبه برای ترخیص خودروهایی که در گمرک مانده باشند، نیست چرا که در گمرک خودروهایی که یک، دو یا سه سال منتظر ترخیص بوده باشند، وجود ندارد »
نادری؛ معاون امور گمرکی ایران: « براساس مصوبه دولت، سال ساخت خودروهای سواری خارجی از یک سال به ۳ سال افزایش پیدا کرده است. این مصوبه درباره واردات آندسته از خودروهای سواری خارجی قابلیت اجرا دارد که نو باشند »
برخوردار؛ رییس مجمع عالی واردات: « دولت مصوب کرده است تا خودروهای دست دوم که تا سه سال از تاریخ تولید و مصرف آنها گذشته باشد میتواند وارد کشور شود »
واحد مرکزی خبر: « این مصوبه درباره واردات آن دسته از خودروهای سواری خارجی قابلیت اجرا دارد که غیرمستعمل باشد. شاخص مستعمل و غیرمستعمل بودن خودرو در فرم ثبت سفارش کالا درج میشود و صحت و تأیید آن منوط به نظر سازمان توسعه تجارت است »
حالا شما این جملات را باهم مقایسه کنید و به ما بگویید که بالاخره مصوبه جدید واردات خودروهای دستدوم به چه معناست؟! آقایان مربوطه دقیقا چه چیزی را تصویب کردهاند؟!
مهدی
۹ اردیبهشت ۱۳۹۱ای بابا.کدوم قانون در صنعت خودرو سازی درست تصویب و اجرا شده که این دومیش باشه؟ گفتن خودروها باید ترمز ای بی اس داشته باشن ما کلی ذوق کردیم نگو خودرو سازها از ما بیشتر ذوق کردن.چون دو برابر قیمت ترمز ای بی اس رو کشیدن رو قیمت گاری هاشون.در مورد این قانون هم باید صبر کنیم ببینیم وارد کنندها قدرتشون بیشتره یا گاری سازهای بزرگ.هر کدوم قدرتشون بیشتر باشه این قانون میشه همونی که اونا میخان.
مجید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱مهدی جان بهتره بگی کدوم قانون در کشور اجرا شده که دومیش این باشه
esi
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱راهی است که برای پر کردن جیب دلالان وبزرگواران گمرکات کشور عزیزمان ایران به تازگی پیدا شد
مصطفی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱بایست دید که بعضی ها چه نوع خودروئی وچه تاریخ ساختی آماده ورود به بازار را دارند تا بر اساس آن قانون اصلاح شود و این بی خبری مسئولان باعث میشود که هرکی یه حرفی بزنه.
ابادانی
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱دست دوم بیشتر میشه از امارات وارد کرد که اونا هم ماشینای دست دومشون خیلی داقونه و به درد نمیخوره
پول زیاد این چیزا رو هم داره!!!!
امین
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱اینجوری باعث میشه که داغ خودروهای نو و لوکس به دلمون بمونه
سعید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱یه زمانی از ایران به کشورهای حوزه خلیج فارس(امارات)ماشین صادر میشد حالا آشغالای اونارو صفر وارد میکنن 4لا پهنا میندازن به ایرانی جماعت.با این تعرفه ها اگه بخوای ماشین 20 سال پیشم بیاریم مثل بختک میان سر راهت.کاری به مردم کردن که فکر کنن پراید و 206 کم مصرفن.خاک بر سر مسئولین ما خاک…
سعید
۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۱تازشم میگن تعرفه 110درصد( + عوارض و پلاک ) میشه ولی در عمل که مردم سرو کار دارن بیش از 160درصده. کاش تاپ گیر میومد ایران تا مردم دنیا بفهمن ظلم کجاست.نه …….
SANA
۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۱من…من…من بگم
نصداق این میشه:”پیدا کنید پرتقال فروش را!!!…”
و داستان همچنان ادامه دارد…
من که میگم اینا اینو سر علم کردن یه چندروزی مردم رو بچرخونن بعدش به کل خبر رو سقط میکنن…میبینین حالا
ناشناس
۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۱جلوگیری از ورود خودرو خارجی برابر با خرید فجایح ایرانیست.
reza
۴ خرداد ۱۳۹۱من نمیدونم ما چیمون از عربا کم تره که به جای سوار شدن لامبورگینی باید سوار سمند بشیم!!!؟؟؟
ahmad
۲۷ شهریور ۱۳۹۲ببین عزیزم بین سمند و لامبورگینی تفاوتهاییی هست. اگه مسئولین ما ادم بودن ما باید به جای سمند مزدا 3 یا تویوتا کمری یا هیوندای سنوتا میروندیم.اگه گاری سازهای ما ادم بودن ما باید الان یه ماشینی در حد اینایی که گفتم با قیمت سمند سوار میشدیم. و اگه خدای ما فرقی بین انسانهاش نمیذاشت درسته باید لامبورگینی یا فرارای یا پورشه یا استون مارتین و…. سوار میشدیم. که ما از هر سه نعمت محرومیم به جرم ایرانی بودن. وسلام.
حمادی
۳۰ شهریور ۱۳۹۲اگر مردم بایک دیگر همکاری کنند می شود کاری راکرد.