ایستگاه خبر

واردات خودروهای ارزان، فروش خودروهای گران

گمرک ایران آمار خودروهای وارداتی در آبان ماه را اعلام کرد. طبق این آمار ارزانترین خودروهای وارداتی متعلق به کره و چین می باشند. البته تنها چهار دستگاه خودروی جیلی از چین و ۵ دستگاه تویوتا یاریس از ژاپن و ۲۰۸ دستگاه MG از چین وارد شده اند . سایر آمارهای واردات خودروهای ارزان متعلق به کیاموتورز کره و مدل سراتو می باشد.

kia cerato 2012
kia cerato 2012

نگاهی به این فهرست بیانگر این است که ارزانترین خودروی وارداتی کمتر از ۶.۵ میلیون ارزش گذاری شده  است. کیا سراتو ۲۰۱۲ با موتور ۲۰۰۰ سی سی نیز گرانترین خودروی این فهرست است. حال با محاسبه عوارض قانونی و هزینه های ترخیص جمعا به میزان ۱۱۰ درصد، گرانترین خودروی این لیست باید زیر ۲۵ میلیون تومان به فروش برسد. البته گمرک نرخ دلار را در این فهرست ۱۰۶۰ تومان محاسبه کرده که نرخ دلار وارداتی (ویژه واردکنندگان کالا) است. این در حالیست که قیمت کیا سراتو 2000cc توسط نمایندگی نزدیک ۴۷ میلیون تومان تعیین شده. قیمت MG6 نیز ۴۵ میلیون است. تویوتا یاریس نیز ۳۷ میلیون تومان به فروش می رسد.

قیمت خودروهای وارداتی ارزان
قیمت خودروهای وارداتی ارزان

درست است که باید هزینه هایی بعنوان حمل و نقل، خدمات، بازاریابی و پشتیبانی را نیز در نظر بگیریم اما نتیجه نهایی باز نشان دهنده سود کلان واردات خودرو در ایران است.
منبع: خبر آنلاین

میانگین امتیازات ۵ از ۵
از مجموع ۱ رای

جواد عقیلی

داستان از جایی شروع می شه که پدال گاز رو فشار بدیم.

مطالب مشابه

‫۱۵ دیدگاه‌ها

  1. yashar

    ۲۶ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (294 ديدگاه)

    هی…!

    1. محمد

      ۱۳ دی ۱۳۹۳
      سوابق: (3 ديدگاه)

      درسته که زیاد میکشن روش…
      ولی انصافا دلار از کجا میگیرید که ۵ هزار دلار میشه ۶ میلیون؟!

      1. محمد

        ۱۳ دی ۱۳۹۳
        سوابق: (3 ديدگاه)

        صاحب نظر بالایی هستم!
        البته توجه کنید این نرخ برای سال ۹۰ است!

  2. REZAZ

    ۲۶ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    یه دزدیه بزرگ == واردت کنندگان+گمرگ+خودرو سازاران داخلی

  3. مهرشاد

    ۲۸ آذر ۱۳۹۰
    سوابق: (1 ديدگاه)

    ُسلام
    خسته نباشید
    سایت خیی خوبیه
    چندساله که میام اینجا
    میخواستم بدونم الان مناسب ترین واشینا توی ایران تا60میلیون چیه؟؟

  4. مردم

    ۴ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (2 ديدگاه)

    کی هست که بیاد بررسی کنه و بداد مردم برسه؟

  5. حسن

    ۱۳ دی ۱۳۹۰
    سوابق: (4 ديدگاه)

    این هم معنای عدالت در کشور ما؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ مردم از روی ناچاری ماشینهای بنجلی مثل پراید رو سوار میشن و کشته میدن و از اونطرف ماشینهای پیشرفته و عالی روز دنیا رو با قیمتهای 3 و 4 برابر قیمت واقعیشون میخرن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ واقعا جای تعجب داره که تا کی دولت میخاد از تولیدات نامرغوب داخلی حمایت کنه!!!!!!!!!!! اینجا عدالته دیگه!!!!!!!

  6. حسین

    ۲۸ اسفند ۱۳۹۰
    سوابق: (204 ديدگاه)

    آخه اگه سراتو را بدهند 12 یا 13
    هه فکر کن پراید میشه 1ت تازه اگه کسی بخره

  7. سهیل 561

    ۱۶ مرداد ۱۳۹۱
    سوابق: (141 ديدگاه)

    اگه واقعا قیمت اصلیش تو ایران میدادن کی سمت پراید و سمند و غیره میرفت
    داریم روزی هزاران نفر از هموطنامونو از دست میدیم به خاطر دزدی…
    کی از ماشین خوب بدش میاد؟؟؟وقتی همین ماشینا بالای 50 میلیونه قدرت خرید ندارن

  8. احمد

    ۱۸ شهریور ۱۳۹۱
    سوابق: (39 ديدگاه)

    یک چیز جالب تو جدول قیمت ها نظر من رو جلب کرد
    کیا سرا 2012 ارزش هر دستگاه 12.8 میلیون تومان

    هزینه شماره گذاری 1880 USD

    هزینه گمرکی 11750 USD

    هزینه خودروی فرسوده 3 میلیون

    هزینه حمل و بیمه و انتقال به نام خریدار و غیره 4 درصد کل

    مالیات بر ارزش افزوده 5 درصد کل

    با یک حساب سر انگشتی خودروی که قیمتش لب مرز یا مناطق آزاد 12.8 نهایتا 18 میلیون تومان هست
    رو باید یک چیزی حول 130 تا 160 میلیون تومان خریداری کنی رو چه حسابی؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    فقط برای حمایت از صنعت خودرو سازی کشور؟
    یا حمایت از ………………….؟

  9. faghir

    ۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    حمایت از جیب اقازاده ها

  10. faghir

    ۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (168 ديدگاه)

    احمد جان اگر میترسی حرف نزن حرف با نقطه چین و … ع.ن اینا کار ادمهای بزدل هست

  11. SUNMARTIN

    ۷ مهر ۱۳۹۱
    سوابق: (1919 ديدگاه)

    تمام مقاله های پدال “عالی” هستن یک از یک گویا تر و این واقعیت رو میرسونن که همه آقایان و وابسته گانم دست در دست هم دادند در شرکت های خودرویی و وزارت صنایع و گمرک و سردسته اون ها یعنی “ایدرو” که مردم رو بچاپن و سرکیسه کنن قدرتش رو هم دارن پیشنهاد 2 فوریتی میدن فورا تصویب میسه حالا اگه تو این سالها یکی پیشنهاد میداد که هزینه گمرک از 110% به 60 در صد یا 50 درصد کاهش بدید با مخالفت شدید روبرو میشد که شما داری اب به آسیاب شرکت های اجنبی میریزی و ما هزاران شغل را از دست میدیم و …یه مرجع قانون گذاری هم وجود نداره که به نفع مردم کار کنه همیشه این بازی برد-برد هست به نفع شرکت های به اصطلاح خودرو ساز و اقمارشون که مثل قارچ هر سال به تعداد اونها اضافه میشه اگه فکر کردین اینها ورشکست میشن سخت در اشتباهید ، چندین سال که خودرو های اکسپیر شده را به قیمت های خودرو های روز اروپا به مردم ناچار تحمیل میکنن و ازین راه سود کلانی به جیب زدن که تا سال ها ی سال میتونن باهاش خوش بگذرونن و در کشورهای دوست و برادر کارخانه جدید بزنن

  12. MAdE IN CHINA

    ۷ آذر ۱۳۹۲
    سوابق: (63 ديدگاه)

    بدبختی ما میدونین چیه
    گمرکی 110% رو می گیرن
    واردکنندگان هم که نمی دونم چقدر می خورن
    دلالان داخلی هم روش
    بعد میان 50 % قیمت ماشینو اقساطی هم می کنند
    اینجاش جالبه بعد از محاسبه همه اینا
    مالیات بر ارزش افزوده هم اضافه می شه
    نتیجه چی می شه ماشین 12 میلیونی به دست من و شما می رسه 120 میلیون
    واقعا نامردیه
    واقعا حق کشی
    واقعا این اسلام نیست که مردم رو تو خفقان قرار بدن

  13. مصطفی

    ۲۹ فروردین ۱۳۹۳
    سوابق: (6 ديدگاه)

    اللهم العن خودرسازی ایران وباعث و بانیش
    جیلی تو سال 90 شش میلیون اونوقت همون موقع گاری پراید چند بود؟
    خدا ما چه گناهی کردیم تو این کشور زندگی می کنیم واقعا چرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً از نوشتن به‌صورت پینگلیش، اجتناب نمایید. نظرات حاوی توهین، عبارات غیراخلاقی، سیاسی، مطالب غیر مرتبط، اسپم، ترول و تبلیغاتی پذیرفته نمی‌شوند. برای تغییر آواتار خود می‌توانید از سایت گراواتار استفاده نمایید.

دکمه بازگشت به بالا