رپورتاژ: در اینکه پژو ۲۰۶ پرطرفدارترین هاچبک این سالهای کشورمان بوده، هیچ شک و تردیدی وجود ندارد. این خودرو از همان ابتدای دهه ۸۰ که پا به بازار ایران گذاشت تا کنون، توانسته به عنوان یکی از پرفروشترینهای بازار رکورد خوبی از خود به جای بگذارد. دلایل موفقیت این خودرو هم ظاهر دوست داشتنی آن است و هم شتاب خوب و کم مصرف بودن و از همه مهمتر، بازار خرید و فروش این خودرو که هیچ جای نگرانی برای مالک باقی نمیگذارد. اما مانند هر خودروی دیگری، پژو ۲۰۶ هم ظرایف و ریزه کاریهایی دارد که عدم توجه به آنها ممکن است باعث خرید خودرویی شود که هر روز خریدار را بیشتر از روز قبل پشیمان کند!
معایب پژو ۲۰۶ دندهای
اول اینکه حتما کسی که قصد خرید پژو ۲۰۶ را دارد، قطعا از ابعاد آن آگاه است. اما تا این خودرو را نداشته باشی متوجه نمیشوی که وقتی در مورد کوچک بودن صندوق عقب حرف میزنیم، واقعا از چه حرف حرف میزنیم! به جز این موضوع، عموما واشر سرسیلندر پژو ۲۰۶، ضعیف است و این مورد سبب خروج آب و روغن از سیلندرها به سایر قسمتهای خودرو شده و آسیبهای جدی وارد خواهد کرد. نکته بعدی جلوبندی ضعیف پژو ۲۰۶ است. اگر مالک خوب با ماشین تا نکرده باشد، احتمالا ضربههای وارد شده، به مرور زمان اثرشان را نشان خواهند داد.
مشکل دیگر، در بخش سیستم هیدرولیک ۲۰۶ است که اگر احیانا به مشکلی برخورد کند، باید منتظر هزینههای عجیب و غریبی بود! یک نکته کوچک دیگر در مورد پژو ۲۰۶، لزوم توجه مدام به کمک فنرهای این خودرو است. به دلیل نوع طراحی پژو ۲۰۶، کمک فنرهای عقب بر اثر ضربات وارده در هنگام رانندگی، دچار آسیب خواهند شد و بنابراین باید به سرعت، تعمیر و یا در صورت لزوم تعویض شوند.
طبیعتا بسیاری از این مشکلات در نگاه اول و یا با یک تجربه رانندگی کوتاه مدت قابل تشخیص نیستند. اینجاست که کمک گرفتن از کارشناسان فنی خودرو، بهترین راه برای اطمینان از سلامت ماشینی است که قصد خرید آن را دارید. در اینجا ما به شما کمک گرفتن از کارشناسان سایت karnameh را پیشنهاد میدهیم. این افراد در کنار تجربه و تبحر خاصی که دارند، با استفاده از لوازم مدرن، تمامی مشکلات خودرو را که حتی مالک فکرش را هم نمیکند، پیدا خواهند کرد و ضمن ارائه یک فرم کارشناسی، به شما اطمینان میدهند که خرید این خودرو به نفعتان است یا خیر!
مشکلات پژو ۲۰۶ اتوماتیک
پژو ۲۰۶ هاچبک محبوبی است که حقیقتا جای خالی مدل اتوماتیک آن در بازار خودروی ایران حس میشد. ایران خودرو تیپ ۶ این هاچبک دوست داشتی را با گیربکس اتوماتیک روانه بازار کرد که البته یک شکست واقعی در تولید این خودرو بود. پیشرانه TU5 پژو۲۰۶ مجهز به یک گیربکس اتوماتیک ۴ دنده AL4 است. مشکل همینجاست. AL4 یک جعبه دنده بسیار قدیمی و کند است که در هنگام تعویض دنده و به خصوص دنده معکوس، آنقدر دیر عمل میکند که نه تنها باعث کلافگی راننده و حتی گاهی بروز حوادث رانندگی میشود، بلکه این عملکرد ضعیف گیربکس، سبب بالا رفتن مصرف سوخت و کم شدن شتاب خودرو نیز میشود. کم شدن شتاب برای هاچبکی مثل پژو ۲۰۶، که به شتاب و تند و تیز بودن شهرت دارد، یک مشکل بزرگ است. از طرف دیگر این گیربکس با پیشرانه TU5 هماهنگی خوبی ندارد و به مرور با فشار بر روی بخشهای مختلف فنی، باعث روغن ریزی و مشکلات عدیده برای پیشرانه خواهد شد.
نتیجه تمامی این مشکلات، بالا رفتن هزینه نگهداری پژو ۲۰۶ اتوماتیک خواهد بود .تمامی این عوامل سبب کم شدن استقبال از خرید این خودرو و به دنبال آن توقف خط تولید آن شد. حالا ممکن است شما با وجود دانستن تمامی این موارد، علاقمند به خرید پژو ۲۰۶ اتوماتیک کارکرده باشید. پس چه بهتر که خودرویی با کمترین میزان مشکلات پیدا کنید.
اما این کار سختیهای خاص خودش را دارد، چون تشخیص بسیاری از این ایرادات فنی، مستلزم تخصص و مهارت خاصی است. در این موارد کمک گرفتن از افراد متبحر در کارشناسی خودرو دست دوم، یک راه منطقی و کم هزینه است. این کارشناسان با بررسی قسمتهای مختلف پیشرانه و با تست عملکرد جعبه دنده به هنگام تعویض دنده و توجه به صداهای مختلف آن، به راحتی میتوانند متوجه معایب ریز احتمالی خودرو شوند. سپردن این کار به افراد کارشناس خودرو، خیال شما را برای خرید پژو ۲۰۶ دست دوم چه مدل دندهای و چه اتوماتیک، راحت خواهد کرد.
S
۱۳ دی ۱۳۹۹بنظرم ۳۱۵ انتخاب بهتریه
بین بد و افتضاح بد بهتره حداقل یکم ایمنیش بهتره(بجای مردن قطع نخاع میشی???)
کیفیتشم از ۲۰۶چینی درجهnام بهتره
زیزیگولو
۱۳ دی ۱۳۹۹اگر بخایم به چشم خریدار به 206 نگاه نکنیمو نظرمون فقط نظر انتقادیو فنی باشه باید قبول کنیم که 206 هزارو یک جور ایراد داره مثل : خطر خیلی زیاد چپ کردن تو سرعتای بالا سر پیچ بخاطر شکل طراحی ماشینو کمبر نامناسب چرخاش … یا کنده شدن از سطح جاده به نسبت سرعت بالا … یا هزینه نگهداری بالاتر نسبت به ماشینای داخلی دیگه … یا منیفولد کوتاهو نامناسب در برابر استانداردای جهانی … یا تغییر شکل خیلی زیاد موقع تصادفا و بدنه ضعیف نسبت به ماشینای دیگه ایرانخودرو … یا فاصله کم صندلی عقبو جلو بخاطر طول کم ماشینو خستگی راننده و سرنشینا تو سفرای طولانی و یا…………. خیلی موردای دیگه که اگه بخام بنویسم طولانی میشه
Ahmedreza2002
۱۳ دی ۱۳۹۹برا افزایش تعادل نسخه هاچبک از اسکل rc استفاده میکنن معمولا که تا حدی اوضاع رو بهتر میکنه
در کل اگر بنا به خریدن این ماشینه نسخه های قدیمی تر خصوصا قبل از سال ۹۰ کاملا سرن البته که تمیزش سخت پیدا میشه الان
زیزیگولو
۱۳ دی ۱۳۹۹کلاً 206 دیگه خیلی وقته که دوره ش تموم شده
Ahmedreza2002
۱۳ دی ۱۳۹۹تو ایران نه البته
با 206 تا 1450 و شایدم بیشتر
در کل هنوز وانتش رو نزدیم ینی شیرین چن دهه کار داره
NAVID۰۰۹۸
۱۳ دی ۱۳۹۹به نظر من باید کلی جواب داد !
همهی ما به مشکلات واقف هستیم ، اما ، اما (( مجبور محکوم به فَنا و خرید هستیم )) !
فقط همین ?♂️
زیزیگولو
۱۳ دی ۱۳۹۹بله چاره اییَم نیست که نیست
محمد
۱۳ دی ۱۳۹۹اکسل تیپ۵یا صندوقدار بصورت ۳تیکه اس ک توی پیچ ها خیلی تاثیر داره
من خودم رانا دارم اکسل عقبش۳تیکه اس و خیلی راحتم
صندلی های عقبش فضای پاش کمه درسته
زیزیگولو
۱۳ دی ۱۳۹۹پدال واسه چی تو این چند روزه کامنت من خیلی دیر تاید میشه؟؟ لطفاً مشکلو حل کنین
سردبیر
۱۳ دی ۱۳۹۹سلام. والا فکر کنم چون آی پی شما به عنوان اسپمر شناخته شده چون با یک اسم دیگه یکی از کامنت هاتون اسپم شناخته شد وگرنه محدودیتی ایجاد نشده
AMG///
۱۳ دی ۱۳۹۹زیزیگولو بهتره یه اکانت ایجاد کنی
اینجوری بهتره??
AMG///
۱۳ دی ۱۳۹۹206 ماشین بدی نیست
ماشین جوون پسندیه
اما دیگه خیلی فسیل شده
Ahmedreza2002
۱۳ دی ۱۳۹۹میلاد فقط المان فقط بنزی شما؟
همون که پروفایلش یه سیکلاس نسل قبل قرمز بود؟
AMG///
۱۳ دی ۱۳۹۹نه جانم من اون نیستم
من همون AMG/// یا AMG_73/// هستم
Ahmedreza2002
۱۳ دی ۱۳۹۹اها صحیح
خوشبختم
MOHAMMAD AHMADI
۱۳ دی ۱۳۹۹از شما یک درخواست دارم که چطور میشه عکس پروفایل برای خودمون بزاریم
MOHAMMAD.n.r
۱۳ دی ۱۳۹۹محمد احمدی
برو پایین صفحه
گزینه ثبت نام رو بزن و مراحل رو یکی یکی طی کن.
شماره تلفن و چند تا چیز دیگه ازت میخواد.
$Ãbţìň$
۱۳ دی ۱۳۹۹آشغال تر از این ماشین تابحال ندیدم،بی کیفیت،ضعیف،استحکام پایین بدنه و و و….
خیلی بدم ازش میاد،حاصله رابطه نامشروع سیتروئن و پژو میشه همچین چرندی،ترمز دستیش انگار مثل تیر برقه تقریباً کل فضای کنسول مرکزی رو گرفته،این چه طراحییه آخه،دکمه های بالابر شیشه های جلو رو واقعاً با چه درکی اون وسط گذاشتن،کولر خیلی ضعیفی داره،صدای فن هاش خیلی رو اعصابه،جعبه دنده اش تو مدل اتومات که ماهی یه بار گریپاژ میکنه،کیفیت داشبوردشم درحد مواد بازیافتیه،تو نمونه هاچبک اصلا تعادل نداره کافیه یه ذره با فرمون بازی کنی ماشین چپه شده،بالابر شیشه عقب که از کالسکه بهش به ارث رسیده،خودم اصلا اهل آپشن نیستم و خیلی دوست دارم که طراحی داخلی ساده باشه اما این دیگه آخرشه،چهار تیکه پلاستیک چشبوندن داخل با حداقل امکانات رفاهی،که اونم بشه کولر و بخاری، از لحاظ امنیتی افتضاحه،با دست و پا هم میشه بدنه رو خم کرد! دزدگیر که دزدگیر نیست حکم مترسگ رو داره،از نظر ایمنی هم مدل دو در فرانسویش ۳ستاره گرفته اما بعید میدونم این آشغال ایرانیزه شده ۲ستاره هم بدست بیاره،صندوق عقب انگار اندازه تنگ ماهیه و فضای داخلی هم کوچیکه جوری که بچه ۱۰ساله وقتی داخلش میشینه انگار یه آدم بالغه ،مصرفش توی صد کیلومتر حدودای ۱۰لیتره که بعد میان میگن نه فقط ۷لیتر میسوزونه!و….
خلاصه دست کمی از پراید نداره این لگن ایرانی_فرانسوی.
از من به شما نصیحت پراید و تیبا هرچند لگنی بیش نیستن اما بازم می ارزه پولی که میدی تو این دوره زمونه،شما ۱۰۰میلیون میدی پراید تحویل میگیری اما ۲۰۰,۳۰۰میلیون میدی ۲۰۶ که همون کیفیت پراید رو داره،اصلا خریدش ارزش نداره.
پارسا ای که عشق هیچ ماشینی نیست☹☹??
۱۳ دی ۱۳۹۹کی می خواهد این ابو تیاره رو بخره؟
MOHAMMAD.n.r
۱۳ دی ۱۳۹۹ملت اگاه و دانا.
مردم برای همین لگن جوری صف میکشن که نگو و نپرس.
َA.H
۱۳ دی ۱۳۹۹اگه بخواهیم جوانمردانه نگاه کنیم واقعا خودروی فوق العاده ای هست البته اگه قبل از سال 90 خریده باشید
من خودم یه دونه تیپ 5 مدل 84 دارم فقط 5 بار برا تعویض لاستیک روغن و لنت ترمز رفتم تعمیر گاه واقعا بی نقص است . آن هایی که میگن بده من مطمئن هستم که 1 بار هم سوار نشدن شرط می بندم
OMID
۱۳ دی ۱۳۹۹شرطو از اولشم باختی
دیگه هیچ کس تو ایران نیست که سوار ۲۰۶ نشده باشه?
MOHAMMAD AHMADI
۱۳ دی ۱۳۹۹از سایت خوب پدال دو تا خواهش دارم ۱:جو امنیتی که موقع لایک یا دیس لایک کردن پدیدار میشه رو بردارید.۲:دیگه هیچ وقت راجب به آشغال های داخلی چیزی نگید
Farzad
۱۳ دی ۱۳۹۹تخم مرغ شانسی به قیمتی گزاااااف