داتسون یک هاچ بک پنج درب جدید را با نام آن-دو (on-DO) در نمایشگاه مسکو رونمایی کرد. این خودرو هم که قرار است جمع خانواده خودروهای ارزان قیمت داتسون را برای بازارهای در حال توسعه، غنیتر و تکمیل کند از همان پلتفرم مشابه سدان می-دو (mi-DO) بهره میبرد.
در همان نگاه نخست میتوان طراحی نسبتاً بهتر مدل هاچ بک را نسبت به نسخههای سدان تأیید کرد. چراغهای جلو و عقب مورد تجدید نظر قرار گرفتهاند و فرم بدنه هاچ بک نیز بیشتر روی این پلتفرم کوچک و باریک به دل مینشیند. فاصله بین دو محور این خودرو ۲.۴۷۶ میلیمتر است و ۱۵۰۰ میلیمتر ارتفاع و ۱۷۰۰ میلیمتر عرض دارد. با این وجود که این ارقام مشابه سدان هستند، طبیعی است که طول این مدل کوتاهتر شده باشد و اکنون درازای آن ۳.۹۵ متر در برابر ۴.۳۴ متر مدل سدان است. پیشرانه این خودرو از یک موتور ۱.۶ لیتری ۸ سوپاپه تأمین میگردد که تنها ۸۷ اسب بخار نیرو تولید میکند و نشان از تکنولوژی قدیمی آن دارد. برای انتقال نیرو هم از یک گیربکس ۵ سرعته دستی به صورت استاندارد یا چهار سرعته خودکار به صورت سفارشی میتوان بهره برد. این خودرو همچنین دارای ایربگ راننده و سرنشین، ترمز ضد قفل و یک پکیج زمستانی با گرم کن صندلی و آینهها است که بیشتر برای سرزمینهای سرد روسیه کاربرد دارد. قیمت پایین داتسون باعث میگردد تا مشتریان فارغ از فن آوری و طراحی آن، استقبال خوبی از آن بنمایند. هنوز این خودرو وارد خط تولید نشده اما بیش از ۳ هزار سفارش دریافت کرده است.۳۴ خواندن این مطلب 1 دقیقه زمان میبرد
kayvan
۱۰ شهریور ۱۳۹۳داخلش خوبه ولی ظاهر بیرونیش خوب نیست
علی
۱۱ شهریور ۱۳۹۳چراغ جلوش شباهت خاصی به جیلی امگرند Ec7داره.
MoahmmadTSR
۱۰ شهریور ۱۳۹۳واقعا خوشگله؟؟؟؟
عمرا
Carbonado Aventador
۱۰ شهریور ۱۳۹۳پس تیموریانش کو؟؟؟؟؟
YaShaR
۱۱ شهریور ۱۳۹۳احتمالا داتسون از نامهای جواد ، اشکان ،هاشم و خسرو … هم برای دیگر خودروهای تازه واردش استفاده خواهد کرد!
انزو
۱۱ شهریور ۱۳۹۳تیموریانش رو نیمکته.
مهران
۱۰ شهریور ۱۳۹۳فک کنم داتسون از سایپا داره کپی میکنه
توفیقی
۱۰ شهریور ۱۳۹۳لگن متحرک
امید
۱۰ شهریور ۱۳۹۳قیمتش چنده؟اگه قیمتشم میگفتین یا قیمتش اعلام میشد بهتر میشد نظر داد ولی ظاهر خیلی معمولی داره موتورشم بد نیست طراحی داخلشم معمولی و قابل قبوله
در کل میشه اگه قیمتش پایین باشه بهش فکر کرد مثلا 5یا6 یا7 هزار دلار اگه بیشتر باشه میریم نیسان ورسا که 11/999 دلاره گذینه خیلی خیلی خیلی بهتریه
محمد
۱۰ شهریور ۱۳۹۳به نظر پشتشو از ماشینهاى وطنى کپى کرده
datsun
۱۰ شهریور ۱۳۹۳نیسان هنوز قیمتش رو اعلام نکرده قطعا زیر 7 هزارتاس مدل داتسون پلاس که شش هزارتا قیمت داره. جاابه هنوز روخطه تولید نرفته سه هزار تا سفارش داره
مهدی
۱۰ شهریور ۱۳۹۳ظاهر دلنشینی نداره.
یاسین
۱۰ شهریور ۱۳۹۳8سوپاپ؟؟؟؟
matin
۱۱ شهریور ۱۳۹۳دیگه ایران خودرو هم بیشتر موتوراش 16 سوپاپه
توفیقی
۱۰ شهریور ۱۳۹۳پدال نظرات من رو چرا دیر به دیر تایید می کنی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
یعنی چی؟؟؟وقتی مطلب دیگه بازدید کننده نداره نظراتمو تایید می کنی.
نظرات من رو تایید کنی فضای مطلب رو شلوغ می کنم.بزار یکم فضا از خشک بودن بیاد بیرون.
فقط درباره خودرو نظر ندیم یه چند تا تیکه هم بپرونیم.به جایی بر نمیخوره که.
لطفا مثل یه رسانه آزاد عمل کن و نظرات همه رو تایید کن چه خوب و چه بد.فقط حرف های غیر اخلاقی رو سانسور کن.مثل دیکتاتورهایی که فقط نظر موافق میخوان نباش.
انتظارا ازت زیاده.نکن این کارا رو
soroush
۱۱ شهریور ۱۳۹۳اسم ماشینه مخفف شدس.اسمش اندرانیکه.جلوش شبیهه جیلیه عقبش j3 هاچبک
ASTON MARTin
۱۱ شهریور ۱۳۹۳گنده بابا
یاد تیبا افتدام
ماشینی که اینقدر موتورش ضعیف باشه به چه دردی میخوره
خعلی بعیده از نیسان
سام
۱۱ شهریور ۱۳۹۳با سلام مجدد
همانطور که خودتون بهتر می دونین قراره شرکت نیسان ماشین های ارزونش رو به اسم داتسون عرضه کنه. این ماشین هم قراره تو هندوستان مونتاژ بشه با قیمت پایه 5480 دلار، چیزی تو مایه های 17 میلیون تومن! جالبه که مدیران خودروسازی ما با این همه عقب افتادگی و تنبلی شون! کره ای را هم قبول ندارن چه برسه به هندی ها. ما نهایت توهم و ادعا و خالی بندی و دروغ تو دنیا هستیم!
فرید داوودی
۲۸ خرداد ۱۳۹۴با نظر شما موافقم.البته این مطلب رو بیان کنم که درسته که به نظر ما ظاهر زیبا نداره.موتور قدیمی داره و غیره اما فکر نمی کنم هیچ کدام از ایرادات تولیدات داخلی ما مثل ور آمدن رنگ و تاب داشتن دیسک و صفحه کلاچ و خاموشی موتور و غیره غیره اون هم روی اتومبیل های صفر کیلومتر داشته باشه.من یک داتسون 180k مدل 1978 دارم که از پدر به من رسیده.این اتومبیل هنوز که هنوزه بعد از ۳۷ سال با تک استارت روشن میشه.هیچ وقت موتورش تعمیر نشده.بدنه نپوسیده. سر و صدای اتاق نداره.بیاین با خودمون صادق باشیم.خودرو فقط موتورر 16 سوپاپ نیست.
لاکی استریک
۱۱ شهریور ۱۳۹۳موتوش بازدش از پرایدم کمتره
محمدرضا
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ااااا آقا اینجا یه مگان نیرو انتظامی اومد با 120 تا دستی کشید بیو بیو هم میکرد انقدر جوگیر شدم که دارم اینجا میگم عینه فیلما بود ااااااااا ااااااااا اااااااا…
Alpha
۱۱ شهریور ۱۳۹۳با 120 تا دیگه ؟
محمدرضا
۱۱ شهریور ۱۳۹۳حالا 120 تاشو مطمئن نیستم اما زیاد بود p:
Ferrari
۱۱ شهریور ۱۳۹۳داتسون تنها کمپانی که آبرو ژاپن رو می تونه ببره. با اینکه صاحب این کمپانی نیسان هست ولی هیچ پیشرفتی در محصولاتشون نمی بینم و همه شون بی کیفیت و بدردنخورن، مثل ماشین های مثلا ایرانی عصر هجر.
datsun
۱۱ شهریور ۱۳۹۳اتفاقا صنعت خودرو سازی ژاپن مدیون برند داتسون این برند به وجود آوردنده نیسان بود ولی حالا نیسان اونو به این حال و روز انداخته. داتسون از سال 1914 خودرو سازی رو شروع کرد یعنی موقعی که از برندهای بزرگ کنونی ژاپن خبری نبود
milad60tir
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ماشین خوبیه ولی من ازش خوشم نیومد
rafi
۱۱ شهریور ۱۳۹۳شرکت جیلیران- خرید آسان
خرید آسان یعنى ماه اردیبهشت پول بده هنوز هم ماشین تحویل نشده تازه گفتند إنشاالله آخر شهریور…..!معنی خرید آسان فهمیدیم…….!
حمید
۱۱ شهریور ۱۳۹۳ان دو تیموریان!!!
احمدرضا
۱۱ شهریور ۱۳۹۳چه ماشین مزخرفی
Ahmad..F12
۱۲ شهریور ۱۳۹۳کجا بودی زمانی داتسون ماشین میززززززد…..
وحید
۱۱ شهریور ۱۳۹۳جالب بدونید این براساس رنو ساندرو ساخته شده که همون پلتفرم تندر خودمون است.
omid
۱۱ شهریور ۱۳۹۳نوادگان جدید ال 90. ولی در کل خانواده ال 90 و محصولات داچیا به نظرم ماشینای بهتری از آب درومدن تا داتسون.
مصطفی-برازجان
۱۴ شهریور ۱۳۹۳چراغ های جلوش شباهت عجیبی به دنا داره!!!!!!!!!!
فرزانه
۱۸ آبان ۱۳۹۴نمیدونم چرا همه خودرو رو با تویوتا کمری و کیا اپتیما و فولکس گل میسنجن !!! داتسون خودرو های مینی ، شهری و ارزان و اقتصادی میسازه ، نه خودرو های خانوادگی و لوکس ، باید در کلاس خودش ارزیابیش کنید ، ولی چون اینجا طرف یک پراید میگرفته میکوبیده میرفته قشم از اونطرف میزده میرفته مشهد فکر میکنیم یک خودرو واسه همه ی سفر ها مناسبه !!! این خودرو شهری و کاملا اقتصادی است ، مثل پراید ، با این تفاوت که ایمنی و هندلینگش با پراید و تیبا قابل مقایسه نیست ، در خودروهای شهری قدرت موتور بالای ۷۰ اسب بخار اصلا توجیه نداره ،