پس از انتشار خبرهای گسترده دربارهی برنامهی احیای نیسان سرانجام این خودروساز ژاپنی جزئیات برنامه احیای گسترده خود را اعلام کرد. این برنامه ۴ ساله باعث دستیابی به رشد پایدار، وضعیت مالی مناسب و سوددهی تا پایان سال مالی ۲۰۲۳ خواهد شد.
نیسان با این استراتژی جدید اقدام به کاهش ۲۰ درصدی تولید جهانی خود کرده و آن را به حدود ۵.۴ میلیون دستگاه در هر سال خواهد رساند. همچنین سبد محصولات جهانی این شرکت نیز از ۶۹ مدل فعلی به ۵۵ مدل کاهش خواهد یافت. به این ترتیب نیسان اقدام به تعطیلی کارخانه بارسلونا خواهد کرد هرچند تصمیم نهایی دراینباره گرفته نشده است. ژاپنیها همچنین تأسیسات تولید خود در اندونزی را نیز تعطیل کرده و تمرکز تولید خود را روی منطقه آسه آن در تایلند خواهند گذاشت.
اما نیمه پر لیوان اینکه نیسان ۱۲ مدل جدید را ظرف ۱۸ ماه آینده معرفی خواهد کرد و تمرکزش بیشتر روی کلاسهای C و D، خودروهای الکتریکی و اسپورت معطوف خواهد بود. خودروهای الکتریکی نقش مهمی در استراتژی جدید نیسان بازی میکنند و این برند به دنبال فروش سالانه بیش از یک میلیون خودروی الکتریکی شده تا پایان سال ۲۰۲۳ است.
ماکوتو اوچیدا مدیر اجرایی نیسان میگوید:
برنامه دگرگونی ما به دنبال تضمین رشد پایدار بجای فروش بیشتر است. ما هماکنون روی افزایش کیفیت تجارت خود تمرکز خواهیم کرد و درعینحال نظم مالی و تمرکز روی سود خالص به ازای فروش محصولات را نیز حفظ خواهیم نمود.
تمرکز روی الکتریکی سازی محصولات با معرفی خانوادهی پروپایلوت که سیستمهای دستیار راننده پیشرفته هستند همراه خواهد شد. این سیستمها در بیش از ۲۰ محصول و در ۲۰ بازار جهانی نصب خواهند شد. در کل نیسان عمده تلاش خود را صرف موفقیت در بازارهای ژاپن، چین و آمریکای شمالی خواهد نمود. در عوض این شرکت از کره جنوبی خارج شده و برند داتسون را نیز از بازار روسیه حذف خواهد کرد.
ممد ژانگولر
۱۰ خرداد ۱۳۹۹اون عکس شاسی بلند اول این مقاله که فوق العاده قشنگ هم هست مدل الکتریکی به نام— آریا —که قراره بزودی تولید بشه و مطمئنا خیلی حرفها برای گفتن داره و بی صبرانه منتظر رقبای تسلا هستم که وارد بازار بشه