جنرال موتورز با اعلام برنامههای خود برای خاتمه تولید خودروهای درونسوز در آینده و تبدیل شدن به شرکتی کربن خنثی تا سال ۲۰۴۰ خبرساز شد.
اما جنرال موتورز تنها شرکتی نیست که به دنبال چنین هدفی میباشد زیرا نیسان هم میخواهد تا سال ۲۰۵۰ به کمپانی کربن خنثی بدل شود.
اگرچه نیسان از این نظر پشت سر جنرال موتورز قرار میگیرد اما ژاپنیها گفتهاند تمامی محصولاتشان در بازارهای مهم شامل ژاپن، چین، اروپا و آمریکا تا اوایل سال ۲۰۳۰ میلادی دارای قوای محرکه الکتریکی شده خواهند بود. البته این خودروها ضرورتاً از نوع تمام الکتریکی نخواهند بود زیرا نیسان به دنبال توسعه هرچه بیشتر قوای محرکه e-Power خود است که از پیشرانه بنزینی به عنوان افزایش دهنده برد استفاده میکند.
با این وجود، خودروهای الکتریکی نقش مهمی در تحقق برنامههای نیسان ایفا خواهند کرد. به همین خاطر این شرکت در حال سرمایهگذاری روی باتریهای حالتجامد و تلاش برای تولید خودروهای الکتریکی کاراتر و ارزانقیمتتر است.
نیسان همچنین به دنبال یافتن راههایی برای تولید پاکتر محصولات خود است. این خودروساز خیلی به جزئیات اشارهای نداشته اما گفته که به دنبال انرژیهای نوین و راندمان متریال بالا برای پشتیبانی از اهداف کربن خنثی طولانیمدت خود است.
از آنجایی که خودروها تنها بخشی از معادله هستند بنابراین نیسان به دنبال توسعه اکوسیستم باتری به منظور پشتیبانی از برنامههای خود بوده و میخواهد انرژی موردنیاز را از منابع تجدید پذیر به دست آورد. به همین خاطر آنها به دنبال همکاری بیشتر با تأمینکنندگان انرژی هستند.
ماکوتو اوچیدا مدیرعامل نیسان گفته است:
ما میخواهیم به تشکیل جامعه کربن خنثی کمک کرده و تلاشهای جهانی برای مبارزه با تغییرات آب و هوایی را شتاب بخشیم.
مدیرعامل نیسان همچنین اظهار داشته خودروهای الکتریکی شده در سراسر جهان گسترش خواهند یافت و این امر سهم زیادی در تبدیل شدن نیسان به شرکتی کربن خنثی خواهد داشت.
ツSAMURAIツ
۱۱ بهمن ۱۳۹۹همه خبرا شده الکتریکی شدن ماشین های مختلف…
پدر خودرو سازی جهان
۱۱ بهمن ۱۳۹۹این روز ها خبر خودرو یعنی:
الکتریکی شدن برند ها یکی پس از دیگری ?
Hadi
۱۱ بهمن ۱۳۹۹تکنولوژی هیبرید نیسان خیلی نوآورانه و بدرد بخوره ?
کلا هیبرید بهتر از الکتریکیه (نظر شخصی)…
ツSAMURAIツ
۱۱ بهمن ۱۳۹۹اینجا خیلی به سود رنو میشه خیلی راحت میاد از تکنولوژی نیسان استفاده میکنه و اسکی میره
توی این سال هایی که با نیسان ادغام شد هیچی از خودش نداشت فقط موتور و پلتفرم نیسان رو استفاده کرد
آریا منش
۱۱ بهمن ۱۳۹۹بخاطر همین دولت ژاپن می داند که عامل پیشرفت کند نیسان ، رنو است و مدام پیشنهاد ادغام هوندا و نیسان را می دهد
?Ali Hossein?
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ای باباااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
دارم افسردگی میگیرم از بس دونه دونه کارخونه ها دارن الکتریکی میشن
کم مونده دیگه لامبورگینی و فراری هم الکتریکی بشن!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
با اجازه تون من خودمو خاااااااااااااااااااااالی کنمممممم:
???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????☠☠???
Ramin
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ایرانخودرو هم گفته انشا الله اگه خدا بخواد ( ??) تا سال 1410 تارا برقی میشه….
این یعنی سال 2032……
????? خب این یعنی تا خودرو برقی اراده کنن بیان ایران زیر ساخت ها درست بشه… انشا الله تا سال 2038 خودرو برقی وارد ایران میشن…
این یعنی 17 سال تو ایران ماشین بنزینی خواهد بود….
خب ناراحتی نداره…. ??
?Ali Hossein?
۱۱ بهمن ۱۳۹۹اقا رامین من شرط میبندم تا سال 2040 تارا بنزینی و دنا پلاس وجود خواند داشت.?
Sina
۱۱ بهمن ۱۳۹۹خدا کنه به GT-R و 400Z حداقل رحم کنن ، برقیشون نکنن
آقا شما بیاین سرعت برقی سازی ماشینای عادیتون رو خیلی بیشترکنید ولی این ماشینا اسپرت و سوپراسپرت رو بنزینی نگه دارین ، یا هیبرید
حسین
۱۱ بهمن ۱۳۹۹کاش با برگشت برجام شرکت های ما هم تکنولوژی خودرهای هیبرید را بخرند!
ترکیب موتور 3 سیلندر ایرانخودرو یا گروه بهمن با موتور های برقی میتونه خیلی در کاهش الودگی هوا موثر باشه!
موتور توربو ef7 هم اگر هیبریدی بشه ، چه گازسوزش و چه بنزینی اش ، خیلی قوی و خوب میشه!